اجرای تقاطع همسطح میدان کشتی قوچان سبب گره ترافیکی میشود
قوچانی / دکتر محمد صالحیفرد در جلسه شورای ترافیک قوچان در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار کرد : یکی از بحثهای مهم در امر شهری ترافیک و حمل و نقل بوده و شبکه در ساختارهای شهری، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سرزندگی جامعه تأثیر بسزایی دارد.
وی اصلاح تقاطعهای ترافیکی بهویژه میدان ورزش (کُشتی) قوچان را یکی از مباحث مهم در شهرستان دانست و افزود : مطالعاتی توسط شرکت مشاور در قالب ۶ سناریو تقاطع همسطح و غیرهمسطح برای این میدان ارائه شد که در سال ۹۱ شورای ترافیک استان تقاطع غیرهمسطح را مورد تصویب قرار دادند . این تقاطع غیر همسطح با حفظ یک زیرگذر ، همسطح بودن را حفظ کرده و همانند تقاطع غیرهمسطح چناران ارتفاع نمیگیرد اما مجموعههای شهری بر اجرای اصلاحاتی در این طرح و تبدیل شدن آن به تقاطع همسطح نظر داشتند.
این مسئول با بیان اینکه باید برای اجرای اینگونه طرحها شرکتهای مشاور اصولی را مدنظر قرار بدهند ، گفت : اصول فنی و مهندسی ، گردشگری و زائرپذیری ، شکلگیری هسته شهری ، ارزش افزوده اراضی ، ایمنی و مباحث ترافیکی، هزینههای جاری و مدت زمان طول اجرا از جمله این اصول به شمار میرود.
صالحیفرد ارائه نظرات در جلسه شورای ترافیک شهرستان را غیرکارشناسی دانست و تصریح کرد : دلایل مطرحشده برای اجرای تقاطع همسطح در میدان کشتی قوچان مبنای علمی ندارد و در آینده شاهد گره ترافیکی سنگین در این محل خواهیم بود . ایستادگی برای زائر و گردشگر را چهار کیلومتر قبل از میدان و تقاطع درنظر گرفت تا با ورد به این فضا سبب ترافیک نشوند.
شهردار قوچان بیان کرد : شرکتهای تعاونی در شهرستان بیشتر در اراضی سیمرغ ، فرهنگیان ۳ و کوی ارتش زمینهای مسکونی را در اختیار دارند که در دو سال آینده جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزار نفر در این شهرکها ساکن میشود . اجرای تقاطع همسطح در میدان ورزش سبب کشانده شدن بار ترافیکی ساکنان این مناطق به میدان آزادی و سپس میدان شهرداری میشود.
صالحیفرد با یادآوری اینکه شهردار در قبال شهروندان مسئول بوده نه گردشگر و زائر ، خاطرنشان کرد : مشاور اجرای تقاطع غیرهمسطح نیز باید توجه داشته که با حفظ سطح موجود به زیبایی شهری کمک کند و شهردار باید ابتدا پاسخگوی نیازهای شهری باشد .
خبر : فارس