روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

1392/8/29 چهارشنبه

با حضور فروزان مهر و با هدف بررسی موانع اجرایی و راهکارهای تکمیل پروژه ی راه اصلی دوغایی- درگز، چهارمین جلسه ی ستاد پیگیری ویژه ی طرح های مهم استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ محمدحسین فروزان مهر استاندار خراسان رضوی با اشاره به ابلاغ بخشنامه ی بودجه و ضوابط مالی تدوین لایحه ی بودجه ی سال 93 از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، اظهار داشت: بایستی متناسب با چارچوب سیاست گذاری های بودجه ای سال آینده، از این فرصت جهت لحاظ پروژه های محرک و ملی استان که تشریفات قانونی آن طی شده، در بودجه ی سال آینده استفاده شود.
وی افزود: در همین راستا جلسات ستاد پیگیری ویژه ی طرح های مهم با هدف تعیین راهبردها، ایجاد مفاهمه و درک مشترک در مدیران جهت تسهیل و تسریع در فرآیند اجرای پروژه های یاد شده، انجام پیگیری های لازم از مرکز و پیش بینی منابع مالی مورد نیاز در بودجه ی 93، به صورت منظم و مستمر در حال برگزاری ست.
استاندار بر ایجاد توازن و تنوع در محورهای جلسات ستاد تاکید و اضافه کرد: سرعت بخشیدن به ابلاغ مصوبات به دستگاه ها و تمهید ساز و کار برای پیگیری جدی و گزارش گیری از آنان در فواصل زمانی مشخص از مواردی ست که بایستی از سوی دبیرخانه مورد توجه قرار گیرد.
حفظ ارتباط با دستگاه های ملی و تعامل مناسب با آن ها جهت استفاده بهینه از منابع ملی و استیفای حقوق استان و همچنین اقدام به موقع جهت اخذ مجوزهای لازم از دیگر تاکیدات استاندار خراسان رضوی خطاب به دستگاه های اجرایی بود
وی با اشاره به تصویب ایجاد کمیته ی فنی ذیل دبیرخانه جهت بررسی طرح ها پیش از ارایه در جلسات، اضافه کرد: علاوه بر معاونان دفاتر ستادی برنامه ریزی و بودجه، فنی و اقتصاد استانداری، جهاد کشاورزی، آب منطقه ای و سازمان صنعت، معدن و تجارت، حسب مورد از دستگاه های اجرایی ذیربط برای حضور در جلسات این کمیته دعوت شود.
فروزان مهر پس از استماع گزارش ویژه ی احداث محور درگز – خادمانلو – دوغایی و اعتبار 345 میلیارد تومانی مورد نیاز برای اجرای آن گفت: این پروژه بنا به دلایلی چون استقرار در مسیر پایانه ی صادراتی لطف آباد، کاهش مسیر کنونی از 150 کیلومتر به 85 کیلومتر، تقلیل 50 درصدی زمان سفر و همچنین پیش بینی سه تونل مجموعا به طول چهار کیلومتر از مهم ترین پروژه های عمرانی استان و کشور به شمار می رود.
وی با بیان این که از سال 89 تاکنون برای اجرای پروژه ی یاد شده 34 میلیارد تومان پیش بینی شده و میزان تخصیص حدود 54 درصد بوده است، تصریح کرد: بایستی علاوه بر استفاده از تمام ظرفیت های موجود جهت تامین منابع مالی مورد نیاز، پیگیری های لازم جهت انطباق اعتبارات در نظر گرفته شده در قانون بودجه 93 با شرایط و نیازهای مالی پروژه صورت پذیرد.
استاندار خراسان رضوی به تسهیلات پیش بینی شده در ماده ی 19 قانون هدفمندی یارانه ها اشاره و خاطرنشان کرد: اداره کل راه و شهرسازی بایستی با توجه به صرفه جویی سوخت ناشی از اجرای این طرح، اخذ تسهیلات لازم را از وزارت نفت پیگیری نماید.
فروزان مهر تاکید کرد: پیگیری تخصیص کامل پنج میلیارد تومان اعتبار درج شده در قانون بودجه ی امسال و 50 میلیارد تومان از محل سهام سازمان خصوصی سازی از دیگر مواردی ست که در راستای تامین منابع مالی پروژه و سرعت بخشیدن به روند تکمیل آن مد نظر قرار گیرد.
وی به موقعیت جغرافیایی منطقه ی درگز اشاره کرد و گفت: با هدف توجه به تمام ویژگی های ممتاز این منطقه در مطالعات طرح از قبیل وجود حوزه های معدنی در حال اکتشاف و بهره برداری، زیستگاه های طبیعی و آبخوان تیرگان، پرهیز از موازی کاری و جلوگیری از وارد شدن هر گونه لطمه به مزایای یاد شده، بایستی نشست مشترکی با حضور روسای دستگاه های ذیربط برگزار و درصورت لزوم مطالعات پروژه اصلاح و تکمیل شود.
وی یادآور شد: در جلسه ی آتی با وزیر راه و شهرسازی وضعیت و نیازهای این پروژه و دیگر طرح های عمرانی استان در حوزه ی راه، مطرح خواهد شد.
گفتنی است در این جلسه مدیرکل راه و شهرسازی، رییس شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی و مشاور طرح نیز به ارایه ی گزارشاتی پیرامون پیشرفت پروژه و بیان مشکلات آن پرداختند.

 


 

۹۲/۰۹/۰۲
حسین جاهدناوخ