روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

۱۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

۳۱ فروردين ۹۴ ، ۱۴:۰۷
حسین جاهدناوخ

روز پنج شنبه مورخ ۱۳۹۴/۰۱/۲۷ ساعت ۹ صبح حضور در دفتر شورای اسلامی شهر و ملاقات با آقای صالحی شهردار و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر

در این جلسه پیرامون مسائل  شهری از جمله انعقاد قرار داد جهت اجرای پروژه میدان الغدیر تا میدان ورزش بحث و تبادل نظر شد همچنین پیگیری اخذ ۴۰۰۰ تن قیر مضافا قول مساعد آقای شوشتری نماینده مردم فهیم  شهرستان های قوچان و فاروج جهت احداث ۱۲ منطقه ورزشی و محلات به تخصیص اعتباری یک میلیارد و دویست میلیون تومان که در اسرع وقت نسبت به مشخص شدن زمین توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر اقدام شود.

در این جلسه که با حضور آقای قامتی فرماندار محترم و معاونت عمرانی ایشان تشکیل گردید موضوع نما سازی و پیاده سازی همچنین ایجاد اشتغال در حاشیه  جاده آسیایی صحبت و تبادل نظر شد که آقای فرماندار ضمن ارائه طرح بدین منظور اعلام آمادگی خود را جهت هر گونه مساعدت  با شورای اسلامی شهر و پیشنهادات مطلوبی ارائه نمودند. در پایان آقای معتمدی با تشکر از حضور جناب آقای شوشتری و هیئت همراه از حاضران در جلسه تقدیر و تشکر نمودند و آمادگی خود را هر گونه خدمت اعلام کرد.

۳۰ فروردين ۹۴ ، ۱۳:۲۸
حسین جاهدناوخ
آزمونی دیگر
خراسان رضوی - مورخ یکشنبه 1394/01/30 شماره انتشار 18950 
نویسنده: بهروز

... پهلوان یعقوبعلی شورورزی، پهلوان حاج احمد وفادار، پهلوان گلمکانی، پهلوان صحرایی... نسل طلایی کشتی خراسان که امروز متأسفانه باید برای همه آن ها کلمه «زند ه یاد» را به کار ببریم. اما نه، صبر کنید هنوز هم صدای نفس های «قربان محمد بهادری» یل کشتی استان و هم‌دوره نسل تکرار نشدنی کشتی استان ما را دلگرم می کند... چه باک از این که کسی نخواهد یا نتواند آن ها را بشنود؟ برای ورزش «مرده پرست» ما پهلوان زنده را عشق است. امروز یل بزرگ کشتی استان در بیمارستان ابن سینای مشهد دوران نقاهت را پشت سر می گذارد و چشمان منتظرش بر «در» خشک شده، شاید کسی در راه باشد. ... چه خوب که پهلوان نامدار قوچان که سال ها پرچم پرافتخار کشتی استان را در میادین بزرگ کشتی بر دوش داشت، امروز در بستر بیماری و کهولت و رنج ناشی از بیماری اش دچار «فراموشی» مقطعی شده است و کمتر به یاد می آورد که برای ورزش خراسان «که» بوده و «چه» کرده... چرا که قطعاً اگر این طور نبود امروز زجر و رنجش وی از این همه بی مهری و آلزایمر حاد برخی مسئولان دوچندان می شد... به یاد می آورم زمانی را که پهلوان وفادار صاحب ۳ بازوبند پهلوانی کشور در سنین کهولت و بیماری و در اواخر عمر در راهروی شلوغ بیمارستان قائم(عج) بستری بود که اگر پیگیری چند دلسوز نبود و وی در آخرین لحظات عمر پرافتخارش در اتاق یک تخته بستری نمی شد، معلوم نبود مسئولان وقت چه پاسخی برای وجدان خود داشتند...

قربان محمد بهادری هم امروز «وفادار» دیگری است که در گوشه ای دیگر از این شهر بزرگ و شلوغ در بستر بیماری آرمیده و ان شاءا... با سلامت کامل راهی شهرستان قوچان می شود، اما این رسم ادب نیست که خدمات مرد بزرگ کشتی استان در امور روزمره زندگی فراموش شود و در پایان باید گفت زنده باد همین چند پیشکسوتی که یار دیرین خودشان راد ر پیچ و خم گرفتاری های روزانه فراموش نکردند و بدون آن که منتظر اقدام مسئولان بمانند با عیادت خودشان لبخندی را بر لبان خشکیده «بهادری بزرگ» نشاندند. از آنجا که مدیرکل ورزش و جوانان استان و رئیس هیئت کشتی استان مخاطبان اصلی این نوشتار هستند، از آن ها می خواهیم با حضور بر بالین این مرد بزرگ کشتی استان حمایت مادی و معنوی خودشان را از وی دریغ نکنند...

این «آزمون» دیگری است برای کسانی که مدعی خدمتگزاری به ورزش هستند...

۳۰ فروردين ۹۴ ، ۰۹:۵۹
حسین جاهدناوخ
خراسان رضوی - مورخ یکشنبه 1394/01/30 شماره انتشار 18950 
نویسنده: ترابی
عکس ها: باقر اوحدی
لبخند پهلوان «بهادری» در واکنش به اقدام خداپسندانه چند پیشکسوت

یکی از قدیمی ترین کشتی گیران استان خراسان رضوی و بلکه کشور، این روزها وضعیت مطلوبی به لحاظ روحی و جسمی ندارد. در سکوت جامعه خبری و در روزگار بی توجهی ها (چه از سوی مسئولان و چه جامعه کشتی) «پهلوان قربان محمد بهادری» این روزها در بیمارستان ابن سینای مشهد (البته به صورت موقت) بستری است. وی که در آستانه ۹۰ سالگی دچار آلام روحی و فراموشی موقت شده روزگاری با فن «لنگ» در کشور زبانزد بود. «بهادری» در تیر ۱۳۰۶ در روستای «مایوان» از توابع «قوچان» به عنوان پنجمین فرزند خانواده به دنیا آمد. از کودکی به کشتی با چوخه علاقه مند شد و در این رشته به سرعت رشد کرد. پس از خدمت سربازی هم به خاطر هیکل و جثه قوی که داشت سال های متمادی در مسابقات مختلف در کشتی آزاد استان و کشور مقام های برتر را کسب کرد. وی چندین سال عضو تیم ملی کشتی هم بود و در مسابقات کشتی قهرمانی جهان سال ۱۳۳۵ در ترکیه نیز به همراه تیم ملی حضور داشت. «بهادری» در آن زمان در استان هم دوره پهلوانانی همچون وفادار، شورورزی، گلمکانی و... بود و در کشور هم با ورزشکارانی همچون امامعلی حبیبی، تاجیک و... کشتی می گرفت. مربی وی در استان مرحوم کریم محمدیان (پدر کشتی استان) بود و در کشور هم زیرنظر استاد «حبیب ا... بلور» کشتی می گرفت. با توجه به بستری شدن پهلوان بهادری در یکی از بیمارستان های مشهد، به همراه تعدادی از پیشکسوتان کشتی استان به عیادت وی رفتیم. (این در حالی است که متأسفانه هنوز کمتر کسی از مسئولان ورزش و جامعه کشتی استان از بستری بودن این کشتی گیر نامدار در مشهد خبر دارند.)

سرمایه ارزشمند کشتی

یکی از پیشکسوتان کشتی استان به هنگام عیادت از پهلوان بهادری به خصوصیات منحصر به فرد وی اشاره می کند و می گوید: پهلوان بهادری افتخار کشتی استان خراسان رضوی محسوب می شود. وی زمانی بهترین کشتی ها را برای تیم استان می گرفت که یکی از فنون وی «لنگ گرفتن» بود. «حاج رضا احدیان» می افزاید: بهادری غیرت و تعصب خاصی نسبت به شهر و استانش داشت و در بسیاری از مسابقات که با یکدیگر همسفر بودیم، او را انسان بسیار متدین و دوست داشتنی یافتم. ایشان صدای خوبی هم داشت که در مسافرت ها برای ما تصنیف های خوبی می خواند. وی ادامه می دهد: بهادری یکی از سرمایه های کشتی استان است که الان نیاز است مسئولان به وی توجه کنند. آنها باید قدردان این افراد باشند و از این سرمایه ها محافظت کنند.

فن زیبای «لنگ» بهادری زبانزد بود

یکی دیگر از پیشکسوتان کشتی به ویژگی کشتی های بهادری اشاره می کند و می گوید: پهلوان بهادری در کشتی سبک خاصی داشت و کشتی گرفتنش هم یک نوع سبک خاص داشت، مخصوصاً «لنگ گرفتن» او معروف بود. یکی از بهترین کشتی هایش مسابقه وی با «امامعلی حبیبی» بود که بر این کشتی گیر نامدار با کمک همین فن پیروز شد. «ابراهیم آزمون» با اظهار تأسف از شرایط نه چندان مطلوب جسمی و روحی بهادری می افزاید: متأسفانه دلاور مرد قوچان که زمانی یکی از بهترین کشتی گیران کشور بود، الان وضعیت خوبی ندارد و نمی دانم که چرا مسئولان برای وی اقدامی نمی کنند؟ وی ادامه می دهد: این وضعیت در شأن و جایگاه «بهادری» بزرگ و نامدار نیست و مسئولان باید هرچه زودتر دست به کار شوند و شرایطی در خور شأن این پهلوان فراهم کنند. وی حق زیادی بر گردن ورزش و کشتی استان دارد. در این دیدار «علیرضا رستمی»، «سید جواد حسینی» و «خاک نشین» از شاگردان معاصر پهلوان بهادری نیز پس از عیادتش خواستار بهتر شدن وضعیت این پیشکسوت کشتی شدند. «قربان محمدبهادری» هم که تا لحظاتی قبل در بستر دراز کشیده بود با عیادت یاران و شاگردانش لحظاتی روی تخت نشست. وی آشکارا روحیه ای مناسب از این اقدام خداپسندانه پیدا کرده بود و حتی لبخندی زیبا هم لحظاتی بر لبانش نشست.

درخواست فرزند پهلوان از مسئولان

یکی از دختران «قربان محمد بهادری» از کم توجهی مسئولان گلایه می کند و به خراسان می گوید: پدرم روزگاری قهرمان و بزرگمرد کشتی این استان بود و دلاورانه کشتی می گرفت؛ اما الان با توجه به شرایطی که دارد نیاز است مسئولان بیشتر به وضعیت سلامت جسمانی و روحی وی توجه کنند. «ام البنین بهادری» می افزاید: مادرم ۱۰ سال است که از پدرم مواظبت می کند اما الان مادرم هم دیگر انرژی گذشته را ندارد، لذا نیاز است که یک پرستار بگیریم تا از پدرمان نگهداری کند. برخی مسئولان هر چند وقت به عیادت پدرم می آیند، اما از نظر مالی تاکنون مساعدتی نکرده اند. از مسئولان تقاضا داریم بزرگان کشتی را به هنگام پیری و بیماری تنها نگذارند و آنها را فراموش نکنند...

۳۰ فروردين ۹۴ ، ۰۹:۵۸
حسین جاهدناوخ

حاج محمد گنجی خیر مدرسه ساز 1242متر مربع زمین به این مدیریت جهت تکمیل واحداث فضای آموزشی اهدا کرد این زمین در انتهای خیابان هاتف جنب هنرستان گنجی(امامت) واقع شده لازم به ذکر است زمین هنرستان که گنجی به متراژ 3500متر در سال های گذشته توسط همین خیر اهدا شده تفاهم نامه این زمین در دفتر مدیریت آموزش پرورش با حضور حاج محمد گنجی خیر خهنی مدیر آموزش پرورش تقوایی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز وقربانی کارشناس حقوقی اداره امضا شد
۲۹ فروردين ۹۴ ، ۱۵:۵۷
حسین جاهدناوخ

فرماندار قوچان :

با تخلفات صورت گرفته در زمینه منابع آب برخورد قاطع می شود

اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان به ریاست فرماندار قوچان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری قوچان ، علیرضا قامتی در این جلسه هدف اصلی شورای حفاظت از منابع آب را صیانت از منابع آبی در سطح استان و شهرستان و چگونگی مدیریت بر مصرف آن خواند و تاکید کرد : همه دستگاهها باید در امر حفاظت از آن همکاری لازم را با امور منابع آب داشته باشند.
وی با اشاره به مدیریت صحیح مصرف و برداشت آب با توجه  به مشترک بودن دشتهای آبی قوچان و سایر شهرستانهای همجوار خواستار تشکیل شعبه ویژه ای جهت رسیدگی به تخلفات و برداشتهای غیر مجاز از حوضه میانی و خطوط اصلی و فرعی شبکه آبیاری تبارک آباد ، چاههای غیر مجاز، چاههای مجاز متخلف و متصرفین به بستر و حریم رودخانه ها شد.
فرماندار قوچان نصب کنتورهای حجمی هوشمند ، انسداد چاهای غیر مجاز با توجه به فهرست ارسالی از سوی شورای حفاظت از منابع آب استان را مهم خواند و بیان کرد: با تخلفات صورت گرفته در زمینه منابع آب برخورد قاطع و دقیق صورت خواهد گرفت.




 


منبع : روابط عمومی فرمانداری قوچان
۲۹ فروردين ۹۴ ، ۱۵:۴۶
حسین جاهدناوخ
خراسان رضوی - مورخ شنبه 1394/01/29 شماره انتشار 18949

قوچان، ایشان زاده/ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور در جریان بازدید از شهرک صنعتی شماره یک قوچان و تعدادی از واحدهای تولیدی از آمادگی وزارتخانه متبوع اش به منظور تاسیس منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان خبر داد. دکتر سیدابریشمی درباره ایجاد شهرک های صنعتی در قوچان گفت: در وهله اول برای ایجاد یک شهرک صنعتی باید بررسی های فنی و اقتصادی دقیق صورت گیرد و به زیرساخت های آن توجه شود که خوشبختانه با مصوبه مجلس مبنی بر برنامه ریزی های سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای آوردن خدمات زیربنایی تا شهرک ها امیدواریم بتوانیم نیاز واحدهای صنعتی در داخل شهرک ها را از لحاظ آب، برق، گاز، سیستم تصفیه فاضلاب و سایر موارد تامین کنیم.معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در قوچان نیز گفت: به منظور احداث منطقه ویژه اقتصادی، اعلام آمادگی کرده ایم ولی اجرایی شدن این طرح نیاز به مصوبه دولت و مجلس دارد که بعد از دریافت آن همه خدمات مورد نیاز را ارائه خواهیم کرد.

۲۹ فروردين ۹۴ ، ۰۹:۴۵
حسین جاهدناوخ

همزمان با هفته بزرگداشت مقام زن

با حضور ۵ هزار نفر از بانوان قوچان جشن بزرگ کوثر برگزار شد .

همزمان با هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر و تولد بانوی دو عالم فاطمه زهرا (س) جشن بزرگ کوثر برگزار گردید .
به گزارش روابط عمومی فرمانداری قوچان در این مراسم که با حضور قریب به 5 هزار نفر از بانوان شهرستان برگزار گردید فرماندار قوچان با تاکید اینکه حضرت فاطمه (س) الگوی کاملی برای بانوان کشور ایران اسلامی است بیان داشت : شخصیت این بانو باید الگوی کار و فعالیت بانوان و مادران جامعه اسلامی باشد .
وی با اشاره به موضوع مذاکرات هسته ای و حمایت های رهبری از این تیم ، اظهار داشت تیم مذاکره کننده با حمایتهای رهبری به اصولی که در کشور اسلامی تصویب شده پایبند هستند اصولی که برای رسیدن و حفظ آن دهها هزار شهید تقدیم کردیم و هیچ قدرتی و کشوری نمی تواند برای ما تصمیم بگیرد و ما را از داشتن این دانش محروم کند .
قامتی بیان کرد : دشمنان ایران دست به دست هم دادند تا این کشور را از پای در آورند اما با ایستادگی جوانان کشور که مرهون تربیت شما مادران است به این خواسته دست پیدا نکرده و نخواهد شد .
در این مراسم از زنان ایثارگر توسط فرماندار قوچان و جمعی از مسئولین تجلیل شد .
هچنین حجه الاسلام طباطبایی امام جمعه محترم قوچان در مورد ابعاد وجود حضرت فاطمه (س) و نقش تاثیر گذار آن حضرت در جامعه  و خانواده و روز زن ایراد سخنرانی نمودند .
در حاشیه این جشن برنامه هایی از جمله اجرای تواشیح ، دف نوازی با موضوع حضرت فاطمه (س) ، اجرای موسیقی محلی دانش آموزی و ... می توان نام برد . 

 













 


منبع : روابط عمومی فرمانداری قوچان
۲۶ فروردين ۹۴ ، ۰۸:۲۰
حسین جاهدناوخ

در بسیاری از شهرستانها تکاپوهایی برای انتخاب کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی شروع شده است!

۲۵ فروردين ۹۴ ، ۱۰:۰۹
حسین جاهدناوخ

بازگشت کاپیتان خراسانی به تمرینات تیم ملی
خراسان رضوی - مورخ چهارشنبه 1394/01/19 شماره انتشار 18941

پیروز- مرحله جدید اردوی تیم ملی بزرگسالان با دعوت از 29 جودوکار برگزار می شود که 7 جودوکار خراسانی از جمله کاپیتان تیم ملی که پس از بازی های آسیایی از تیم ملی خداحافظی کرده بود، از جمله دعوت شدگان هستند. به گزارش فارس، "امیر قاسمی نژاد" ، جودوکار با سابقه وزن منهای 81 کیلوگرم که در مراحل ابتدایی اردوی تیم ملی غایب بود، برای حضور در این دوره از تمرینات آمادگی خود را اعلام کرد و شورای فنی هم با توجه به سوابق قهرمانی، با بازگشت وی به اردوی تیم ملی موافقت کرد. این خبرحاکی است به جز وی جواد محجوب، مرتضی احدی، خسرو رحیمی، جعفر پهلوانی، حیدر زحمت کش و مصطفی نیمروزی از خراسان رضوی به اردوی تیم ملی جودو دعوت شدند.

۱۹ فروردين ۹۴ ، ۰۸:۱۸
حسین جاهدناوخ