روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

۹ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

حمله خمپاره ای داعش به مجروحیت هفت زائر حرم امامین عسکریین(ع) در سامرا منجر شد.نیروهای تکفیری داعش در این حمله تروریستی  با خمپاره 80 میلیمتری و با هدف ایجاد رعب و وحشت در میان زائران، حرم سامرا را هدف گرفتند. برخی منابع از استفاده نیروهای داعش از «موشک گراد» و برخی دیگر از«راکت کاتیوشا» در این حمله تروریستی خبر دادند. خمپاره ها دور از حرم و در نزدیکی یک هتل فرود آمد. به گزارش خبرگزاری آلمان از بغداد،6زائر در این حمله زخمی شدند. این در حالی است که سامرا میزبان انبوهی از زائران از استان های مرکزی و جنوبی عراق به مناسبت شهادت امام حسن عسکری (ع) بود.این اقدام تروریستی در شرایطی توسط داعش برنامه ریزی شده است که به گزارش ایرنا بیش از 300 هزار زائر در حرم امام حسن عسگری (ع)  کمی پس از «حماسه اربعین» مستقر شده و نیمی از این افراد، در زیرزمین وسیع این حرم حضور داشتند. به گزارش فرات نیوز به دنبال این اقدام، جنگنده های ارتش، محل پرتاب موشک را شناسایی و به آنجا حمله هوایی کردند که به هلاکت همه عناصر گروه تجاوزگر دشمن  منجر شد. سامرا که در 110 کیلومتری شمال بغداد قرار دارد، یکی از مراکزی است که گروه های تکفیری مخصوصاً داعش در آن تحرکات گسترده ای دارند. به گزارش سومریه نیوز، خالد عبیدی وزیر دفاع عراق نیزاعلام کرده است که داعش در حال حاضر تنها 17 درصد مناطق عراق را تحت تصرف خود دارد؛ این در حالی است که در گذشته بیش از 40 درصد مناطق عراق تحت تصرف داعش بود.
 لعنت خدا بر داعش و تکفیری و حامیان آنان باد .... آمین
۳۰ آذر ۹۴ ، ۰۸:۱۴
حسین جاهدناوخ
یک ماه از سررسید وعده وزیر راه و شهرسازی برای آغاز عملیات اجرایی آزادراه گذشت
نویسنده : سمیه صادقی s_sadeghi@khorasannews.com
عکس:میثم دهقانی
 اقتصاد - گزارش خبری - یک ماه از سررسید وعده وزیر راه گذشت؛ اما عملیات اجرایی آزادراه مشهد- قوچان هنوز در مرحله انتخاب سرمایه گذار است.به گزارش خراسان، 27 شهریورماه امسال آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی مسیر و تونل های قطعه دوم جاده درگز - دوغایی واقع در شمال خراسان رضوی وعده داد که تا دوماه آینده یعنی اواخر آبان ماه امسال، عملیات اجرایی آزادراه  مشهد-قوچان  آغاز می شود.وی با بیان این که احداث این آزادراه به تصویب هیئت وزیران رسیده، افزود: با توافق سرمایه گذار،  احداث آزادراه به سرعت اجرایی خواهد شد.اکنون یک ماه از سررسید وعده وزیر گذشته است و خبری از آغاز عملیات اجرایی این آزادراه نیست.مدیر ساخت و توسعه راه های استان روز گذشته در گفت و گو با خراسان درباره سر رسید وعده وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: مصوبه هیئت دولت دریافت شده است و اکنون منتظر نهایی شدن سرمایه گذار برای ساخت این آزادراه هستیم.محمد پارسا افزود: طبق قانون، دولت در پروژه ساخت آزادراه ها حداکثر تا 49.5 درصد می تواند مشارکت کند و سرمایه گذار باید بیش از 50 درصد هزینه ساخت را متقبل شود.وی ادامه داد: اتحادیه شرکت راه و شهرسازی و یکی از شرکت های زیرمجموعه آستان قدس رضوی برای مشارکت اعلام آمادگی و برای مدت زمان بازگشت رقم سرمایه گذاری شرایطی را اعلام کرده اند که درباره آن هنوز به توافق نرسیده ایم.مدیر ساخت و توسعه راه های استان در پاسخ به این سوال که چه زمانی تکلیف سرمایه گذار بخش خصوصی مشخص و عملیات اجرایی آغاز می شود؟ اظهار کرد: وعده دقیقی از من نخواهید؛ زیرا برای ساخت این آزادراه از قطعه قوچان تا چناران که بار ترافیک کم است، سرمایه گذار چندان تمایلی برای اجرا ندارد؛ اما از قطعه چناران تا مشهد که بار ترافیک خودرویی مناسب است، سرمایه گذار به راحتی بازگشت سرمایه دارد، اما به محض وارد شدن سرمایه گذار، برای سال اول اجرای یک قطعه از قوچان و یک قطعه از مشهد آغاز می شود.وی در پاسخ به این سوال که ساخت این آزادراه به چه میزان اعتبار نیازمند است؟ گفت: طول این آزادراه 124 کیلومتر است و به طور متوسط برای ساخت هر کیلومتر آزادراه به هشت میلیارد تومان اعتبار نیاز است و این هزینه به غیر از اعتبار مخصوص به تحصیل حریم است که آن هزینه ویژه ای می طلبد.پارسا در پاسخ به این سوال که در این مدت دو ماه چه کار عمده ای انجام شده است؟ گفت: مهم ترین کار، دریافت مصوبه برای اجرای این آزادراه بوده که انجام شده است.
ابلاغ مصوبه دولت به وزارت راه در مردادماه
مدیر ساخت و توسعه راه های استان در حالی دریافت مصوبه هیئت دولت برای ساخت آزادراه مشهد – قوچان را به عنوان مهم ترین اقدام در طول دو سه ماه اخیر ذکر می کند که بر اساس اعلام سایت اطلاع رسانی دولت، معاون اول رئیس جمهور 22 مرداد ماه امسال مصوبه دولت برای ساخت آزادراه مشهد - چناران – قوچان را ابلاغ کرده است.بر اساس این گزارش، با تصمیم هیئت وزیران، وزارت راه و شهرسازی مجاز شد برای اجرای آزادراه مشهد - چناران – قوچان به طول تقریبی 120 کیلومتر شامل طراحی، مطالعات، آزادسازی مسیر، احداث آزادراه و تأسیسات جانبی خاص، نگهداری و بهره برداری از آن برای انعقاد قرارداد مشارکت اقدام کند.
در بندهایی از این مصوبه آمده است:
1- طرف مشارکت موظف است برای تأمین 70درصد منابع مالی مورد نیاز به منظور احداث آزادراه و تأسیسات جانبی خاص اقدام و متناسب با پیشرفت کار به حساب مشترک طرح واریز کند. وزارت راه و شهرسازی نیز 30درصد منابع مالی لازم برای احداث آزادراه، تأسیسات جانبی خاص آن به علاوه هزینه استملاک اراضی را از محل ردیف اعتباری مندرج در قانون بودجه سنواتی و سایر منابع مصوب مربوط تأمین و در مدت اجرا با پیشرفت کار و طبق مفاد قرارداد به حساب مشترک واریز کند.2- انجام امور مطالعات، طراحی و پیمانکاری اجرای آزادراه، تأسیسات جانبی خاص آن در صورت احراز صلاحیت های مربوط پس از طی مراحل قانونی و با رعایت مفاد مواد (27) و (28) قانون برگزاری مناقصات (مصوب 1383) به شرکت های واجد شرایط واگذار می گردد، مشروط به آن که در هر مورد قبل از واگذاری، گواهی صلاحیت مشاوره و پیمانکاری از مراجع مربوط دریافت و به تأیید وزارت رسانده شود.3- پیش بینی اولیه دوران مشارکت برای احداث قطعه اول (مسیر مشهد- چناران) معادل 23 سال مشتمل بر سه سال شمسی دوره مطالعات، طراحی و ساخت و 20 سال شمسی دوره بهره برداری خواهد بود. در هر حال دوران مشارکت واقعی منوط و محدود به بازگشت کامل سرمایه و سود مورد انتظار (مصوب) می باشد.4- نرخ سود دوران مشارکت (شامل دوره احداث و دوره بهره‌برداری) شناور و معادل حداکثر سود علی الحساب سپرده های بلندمدت پنج ساله نزد سیستم بانکی دولتی در هر سال به علاوه دو درصد تعیین می‌شود.5- مسئولیت نگهداری، به سازی و مدیریت بهره‌برداری از آزادراه در طول دوران مشارکت و بهره‌برداری به نحوی که سطح سرویس مطلوب برابر دستورالعمل‌های وزارت راه و شهرسازی همواره ارائه شود، برعهده طرف مشارکت است. مکانیزم تعیین هزینه‌های نگهداری و بهره‌برداری از آزادراه وفق دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارت صورت خواهد پذیرفت و از محل درآمدهای حاصل از عوارض و سایر درآمدهای حاشیه آزادراه تأمین خواهد شد. طرف مشارکت متعهد است تا پس از بازگشت کامل اصل و سود سرمایه گذاری، آزادراه و تأسیسات جانبی خاص آن را به وزارت منتقل کند.

۲۹ آذر ۹۴ ، ۰۸:۴۷
حسین جاهدناوخ
با برگزاری همایش «عُطارد خراسان» انجام شد

آیت ا... سبحانی: مرحوم عُطاردی از شاخصه های قرن ما بود
نویسنده : جواد نوائیان رودسری info@khorasannews.com
 بیات
همایش ملی «عُطارد خراسان»، بزرگداشت 70 سال مجاهدت علمی علامه، حاج شیخ عزیزا...عُطاردی قوچانی، پنجشنبه گذشته، با حضور طلاب و فضلای حوزه علمیه خراسان و جمعی از علاقه مندان به پژوهش و تحقیق، در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، برگزار شد. به گزارش خراسان، در این همایش که به همت حوزه علمیه خراسان برگزار شده بود، سخنرانان به تبیین جایگاه علامه عُطاردی، در عرصه پژوهش و تحقیق و نیز، ویژگی های شخصیتی آن مرحوم پرداختند. آیت ا... استادی و حجج اسلام مهدوی راد، عبدخدایی و عطایی قوچانی، از جمله سخنرانان این مراسم بودند. آیت ا...العظمی سبحانی نیز با ارسال پیامی تصویری به این همایش، از شخصیت علمی زنده یاد علامه عُطاردی تجلیل کرد.
آثار مرحوم عُطاردی حیات باقی دارد
آیت ا... جعفر سبحانی، طی پیامی تصویری به همایش ملی «عُطارد خراسان»، به تبیین ویژگی های علمی و شخصیتی مرحوم علامه عُطاردی پرداخت و گفت:
۲۸ آذر ۹۴ ، ۰۸:۲۵
حسین جاهدناوخ

به گزارش روابط عمومی فرمانداری قوچان : جلسه انتخاب اعضای هیات اجرایی انتخابات شهرستان قوچان با حضور علیرضا قامتی فرماندار ، محمدی رییس و 2 تن از اعضای هیات نظارت و جمعی از معتمدین شهرستان در محل فرمانداری برگزار گردید.

علیرضا قامتی فرماندار قوچان به در پیش رو بودن دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز و اهمیت و دغدغه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور اشاره کرد و افزود : با زحمات همه مجموعه ها به خصوص تعامل میان هیات نظارت و هیات اجرایی و ابلاغ وزیر کشور از 20 آذر ستاد انتخابات شهرستان به صورت رسمی آغاز به کار کرد و امروز با انتخاب اعضای هیات اجرایی روند برنامه ریزی انتخابات تکمیل خواهد شد .
وی خاطر نشان کرد : افرادی که به عنوان اعضای هیات اجرایی انتخاب خواهند شد به عنوان نماینده مردم و معتمدین شهرستان در هیات اجرایی تا مرحله پایانی انتخابات حضور خواهند داشت .
رئیس ستاد انتخابات شهرستان قوچان گفت : رسانه های غربی به دنبال ایجاد ناامیدی میان مردم هستند و عرصه حضور مردم در مشارکت های همگانی بالاخص انتخابات یکی از پایه های اقتدار نظام است .
وی افزود : مجموع واجدین شرایط رای در دو حوزه انتخابیه قوچان و فاروج در حدود 160 هزار نفر است که با توجه به حضور 75 درصدی مردم قوچان در سالهای گذشته و با اقدامات شایسته ای که از سوی مسئولین ، نخبگان و معتمدین شهرستان انجام خواهد شد ، شاهد حضور حداکثری و هرچه بیشتر مردم در پای صندوق های رای باشیم .
اسلامی عضو هیات نظارت شهرستان نیز ، شورای نگهبان را چشم بینای انتخابات خواند و افزود : رای مردم به عنوان حق الناس است و همه ما در هر مسئولیت و جایگاهی باید از آن محافظت نماییم ، تا با تعامل و تفاهم از این امتحان بزرگ و سرنوشت ساز سربلند و پیروز بیرون آییم و یک انتخابات سالم را برگزار نماییم . 
در پایان این جلسه از تعداد 21 نفر معتمد حاضر در جلسه 13 نفر به عنوان کاندیدا خود را معرفی و با رای گیری ، 8 نفر به عنوان اعضای اصلی هیات اجرایی و 5 نفر عضو علی البدل انتخاب گردیدند .
اعضای اصلی هیات اجرایی :
1- آقای دکتر کارآمد 2- آقای متین فر 3- آقای شعبانیان 4- آقای پاکنژاد 5- آقای قوی هیکل 6- آقای خانی 7- آقای حامدیان 8- حجه الاسلام صفویان
اعضای علی البدل :
1- خانم موسوی نژاد 2- آقای دهقانی 3- آقای زاهدی 4- آقای عالمی نژاد 5- آقای بیات

 


    
منبع : روابط عمومی فرمانداری قوچان
۲۸ آذر ۹۴ ، ۰۷:۳۸
حسین جاهدناوخ

فرماندار قوچان :

به گزارش روابط عمومی فرمانداری قوچان : علیرضا قامتی فرماندار قوچان و تعدادی از مسئولین شهرستان با حضور در آموزشکده فنی شهید رجایی قوچان با دانشجویان دیدار نمودند.

علیرضا قامتی فرماندار قوچان دانشجویان را ارزشمندترین افراد جامعه خواند و افزود : 

۲۸ آذر ۹۴ ، ۰۷:۳۷
حسین جاهدناوخ

قوچانی /  با هم شهری بدون گدا خواهیم ساخت

با کمک دادستانی قوچان شهرداری , بهزیستی , کمیته امداد , نیروی انتظامی و ادارات دیگر شهر قوچان در آینده ای نچندان دور عاری از متکدیان میشود

بیایید در این امر شهرداری را یاری کنیم , در صورت دیدن افراد متکدی با شماره تلفن ۴۷۲۲۵۱۲۹ واحد خدمات شهری شهرداری قوچان تماس حاصل فرمایید .

در نگاه اول شما فقط یک فرد گدا رو میبینید ولی بحث تکدیگری خیلی پیچیده تر است بیشتر گدایان دچار اعتیاد به مواد مخدر سنتی و صنعتی میباشند

این افراد اکثرا تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی میباشند , تعدادی از این افراد از شهر های همجوار هستند بعضی ها در کنار گدایی به خرید و فروش مواد مشغول میباشند

اعتیاد به مواد مخدر های صنعتی در شهرستان رو افزایش است امیدوارم در آینده نزدیک طرحی برای جمع آوری مواد فروشان شهر و روستای اطراف به کمک دادستان شهر انجام شود

۱ نظر ۲۲ آذر ۹۴ ، ۱۱:۱۴
حسین جاهدناوخ

با حضور فرماندار قوچان :

به گزارش روابط عمومی فرمانداری قوچان : با حضور علیرضا قامتی فرماندار قوچان ستاد انتخابات خبرگان رهبری حوزه انتخابیه قوچان به صورت رسمی آغاز به کار کرد . 

رئیس ستاد انتخابات قوچان تصریح کرد : با توجه به دستور کتبی وزیر کشور مبنی بر آغاز رسمی ستاد انتخابات خبرگان رهبری در سراسر کشور و بر اساس تقویم زمان‌بندی انتخابات کشور از بیستم آذر ماه جاری کلید رسمی دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در کشور و متعاقب آن در این شهرستان زده شد و مطابق قانون از 21 آذرماه به مدت پنج روز فرمانداری و بخشداری‌های تابعه این شهرستان موظف هستند هیئت اجرایی خبرگان رهبری را تشکیل دهند.
وی افزود: نام نویسی از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از 26 آذرماه و داوطلبان مجلس شورای اسلامی 28 آذر ماه آغاز خواهد شد .


  
منبع : روابط عمومی فرمانداری قوچان
۲۲ آذر ۹۴ ، ۱۱:۱۰
حسین جاهدناوخ

با همت و پیگیری های مکرر اعضاء محترم شورا و دهیار کوشا روستای ناوخ بالاخره سنگ فرش پیاده روی روستای ناوخ به پایان رسید ولی در این بین قصوری عمدی یا سهوی به چشم می خورد آن هم این است که فضای زیادی از پیاده روها را به عنوان باغچه در نظر گرفته اند که در بعضی از قسمت ها اصلا تناسب ندارد!!! لازم است ناظرین بخشداری و فرمانداری محترم شهرستان نظارت دقیقی داشته باشند . با این وجود خدا قوت عزیزان دست اندرکار

۱۸ آذر ۹۴ ، ۱۱:۲۶
حسین جاهدناوخ

اهالی روستای ناوخ مانند سال های قبل در قالب دو کاروان جهت شرکت در ایام آخر سفر با پای پیاده عازم مشهد مقدس شدند نکته قابل توجه این که یکی از این کاروان ها به سرپرستی مرحوم مجتبی روحی بود متأسفانه امسال جایش خالی بود . خداوند روحش را شاد و قرین رحمت قرار دهد . آمین

۱۸ آذر ۹۴ ، ۱۱:۰۸
حسین جاهدناوخ