روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

۹ مطلب در فروردين ۱۳۹۲ ثبت شده است

در کمال ناباوری در مسابقات با چوخه در شهرستان طرقبه و شاندیز در مورخه 92/1/30 مصطفی نیمروزی در وقت اضافه در حالی که داور وقت نگهدار اتمام وقت را اعلام کرد داور وسط یک امتیاز به حریفش داد و مصطفی  به مقام سوم بسنده کرد

۳۱ فروردين ۹۲ ، ۰۴:۰۴
حسین جاهدناوخ
 محمد تمامیه همراه با تیم فوتسال مدرسه راهنمایی ابوذر قوچان به مقام نایب قهرمانی رسید .

مسابقه رده بندی بین تیم های شهید دارابی و بیست و دو بهمن برگزار شد. که با هت ریک نوجوان خوش آتیه تیم بیست و دو بهمن مصطفی حیدری همراه شد. و تیم بیست ودو بهمن توانست با نتیجه پنج بر دو در این مسابقه پیروز شود و به مقام سوم دست یابد.

مسابقه فینال بین تیم های شاهد و ابوذر برگزار شد که تیم شاهد توانست با نتیجه دو بر یک پیروز این دیدار شود و به مقام قهرمانی دست یابد.

به این نوجوان آتیه دار تبریک عرض می کنم و آرزوی موفقیت از درگاه الهی داریم .     

۱۸ فروردين ۹۲ ، ۰۷:۱۴
حسین جاهدناوخ

سرمربی تیم جودو پاس ثامن الحجج(ع) خراسان رضوی گفت: با عملکرد خوب جودو کاران و کسب قهرمانی نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر جودو کشور، جودو خراسان رضوی بار دیگر زنده شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد علی اصغر آهنی فریمانی که تیمش با کسب 3 پیروزی در رقابت های چهارشنبه 11 بهمن ماه لیگ برتر جودو کشور توانست با 12 امتیاز با اقتدار در صدر رده بندی این مسابقات قرار گیرد و مقام قهرمانی دور رفت رقابت ها را به دست آورد، گفت: جودو کاران استان با تلاش فراوان و عملکرد خوبشان جودو خراسان رضوی را بار دیگر به روزهای اوج خود بازگردادند.

وی ضمن اشاره به مبارزات بی نقص امیر قاسمی نژاد و محمد گروهی و پیروزی این جودوکاران در مبارزات دیروزشان اظهار کرد: روز گذشته توانستیم در دیدار اول مقتدرانه با نتیجه 5 بر 2 تیم جودو شهدای خوزستان را شکست دهیم و در دیدار دوم نیز با نتیجه 4 بر یک مقابل تیم جودو نفت مسجد سلیمان به برتری دست یابیم.

سرمربی تیم جودو پاس ثامن الحجج(ع) خراسان رضوی با اشاره به پیروزی تیم جودو دانشگاه آزاد در برابر تیم جودو میزان خراسان شمالی که تا قبل از این مرحله از بازی ها هر 2 تیم بالاتر از تیمش قرار داشتند بیان کرد: در دیدار سوم نیز تیم قدرتمند دانشگاه آزاد را در یک جدال نفس گیر با نتیجه 2 بر صفر شکست دادیم و با کسب 12 امتیاز با تفاضل پیروزی بیشتر از این 2 تیم در صد جدول قرار گرفتیم.

وی ضمن ابراز رضایت از تلاش شاگردانش در نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر جودو کشور به درخشش مصطفی نیمروزی در این رقابتها اشاره کرد و او را پدیده لیگ خواند و گفت: تمامی جودو کاران تیم با غیرت مبارزات خود را در این مسابقات ادامه دادند و دیروز در سالن شهید افراسیابی تهران غوغایی برپا کردند.

آهنی فریمانی با بیان اینکه تمرینات خود را با قدرت بین 2 نیم فصل ادامه خواهیم داد اظهار کرد: با حمایت کاملی که فرماندهی نیروی انتظامی خراسان رضوی و مدیرعامل باشگاه از تیم دارند قصد داریم در نیم فصل دوم نیز با اقتدار از جایگاه اولی خود حراست کنیم.

سرمربی تیم جودو پاس ثامن الحجج (ع) مشهد همچنین از حضور 3 نفر از شاگردانش در رقابت های جودو آسیایی خبر داد و گفت: امیر قاسمی نژاد، جواد محجوب و محمد جمالی به همراه تیم ملی جودو کشور به رقابت های جودو آسیایی که هفته آینده در گرجستان برگزار خواهد شد اعزام می شوند.

گفتنی است دور برگشت لیگ برتر جودو کشور 16 اسفند ماه از سرگرفته خواهد شد و تیم جودو پاس ثامن الحجج (ع) خراسان رضوی از فدارسیون جودو و کوراش کشور درخواست میزبانی این رقابت ها را در این روز کرده است./

۱۸ فروردين ۹۲ ، ۰۶:۵۱
حسین جاهدناوخ

دهه فاطمیه

فاطمه جان :

نخستین ستاره ای بودی که در عرش به خورشید نبوت رسیدی؛ ستاره ای نیلی به رنگ جراحت آسمان و زخم زمان. ای ام ابیها! ای مهربان ترین مادر، حبیبه ی حق و شفیعه ی حشر! پدر و مادرم فدای پینه ی دست هایت باد. تو محور آسیای ایثاری و اولین علت خلقت. ای مادر رسالت و همتای ولایت! به روزهایی می اندیشیم که پس از واقعه ی عظیم غدیر، همراه با حسنین به خانه های اهل مدینه می رفتی و با بیان وحیانی خویش حجت الهی را بر غافلان، تمام می کردی و بدین سان از آغاز، حمایت از ولایت، سرلوحه ی خصایل آسمانی ات بود.


 غبار غم از سیمای زیبای علی می زدودی و بر زخم های فزون از ستاره ی پیکرش که نشان از رزم با باطل داشت، مرهم می نهادی. فتوحات مولا، رهین مهربانی توست. هنوز خطابه های رسایت سراج راه مجاهدان است و بر آفاق تاریخ می تابد. پاره ی تن رسول یار بودی و یگانه یاور یکتا امیر عاشقان. تلألؤ ذوالفقارعلی، وامدار عزم و عزت تو بود. آنگاه که بر بی بصیرتان و دنیا پرستان غضب می کردی، غضبناکی آفریدگار قادر، آشکار می شد . رضای تو رضای حق بود و با خرسندی ات ، تمامی اهل عرش و ساکنان قدس ، قرین شعف می شدند.

۱۸ فروردين ۹۲ ، ۰۵:۵۲
حسین جاهدناوخ

قوچان – روستای نوروزی – 14 فروردین ماه

نتایج مسابقات به نقل از  اسماعیل بیگلری:

سنگین وزن (+90 کیلو گرم): نفر اول: رضا بیگلری (ھێوه دانلۆ) ، نفر دوم: حیدر عزیزی (ڤرانلۆ = ورانلو) ، نفر سوم: رضا رضوان

90 کیلوگرم: نفر اول: محمود صادقی، نفر دوم: محسن قربانی (ھێوه دانلۆ)، نفر سوم: ولی عقوبی

80 کیلوگرم: نفر اول: رضا یدی، نفر دوم: سعید معینی، نفر سوم: ایمان خوجگی

70 کیلوگرم: نفر اول: محمد غفاری، نفر دوم: سعید حیدریان: نفر سوم: جواد رنجبر آبگرگ (ھێوه دانلۆ)

۱۶ فروردين ۹۲ ، ۰۶:۲۲
حسین جاهدناوخ

گود کشتی باچوخه زینل خان هم چون سال های گذشته بر فراز ورزش ایران درخشید
خراسان شمالی - مورخ شنبه 1392/01/17 شماره انتشار 18371
نویسنده: آگاهی
عکس:حمید رضا جمشیدی

گود کشتی باچوخه زینل خان اسفراین 14 فروردین امسال هم چون سال های گذشته مملو از ده ها هزار نفر مردم علاقه مند و عاشق به ورزش های پهلوانی و حماسی بود.

حتی جای سوزن انداختن هم نبود. همان اول صبح تمام ظرفیت گود تکمیل شد و مأموران نیروی انتظامی درهای گود را بستند. آنانی که دوست نداشتند از دیدن حرکات زیبای چوخه محروم شوند خود را به بالای گود می رساندند تا شاید از آن بالا بتوانند به تماشای این کشتی بنشینند اما با حضور این همه علاقه مند، دیگر از بالای گود هم کسی قادر به دیدن این مسابقات نبود.

عاشقان چوخه در اسفراین سرگردان اطراف گود می چرخیدند تا بلکه فرجی حاصل شود و عده ای خسته شوند و جای خود را به دیگران بدهند. از درهای ورودی به شدت محافظت می شد و حتی به ما که خبرنگار بودیم و کارت همراه داشتیم اجازه ورود نمی دادند اما در نهایت به سختی و با پرش از روی داربست ها وارد گود شدیم.

سیل مشتاقان چوخه از دور و نزدیک

در میدان گود شور و هیجانی برپا بود. با اجرای هر حرکت زیبا توسط یک چوخه کار، گود زینل خان چون بمب منفجر می شد.عکاسان زیادی از راه های دور و نزدیک برای ثبت حرکات چوخه کاران و البته سیل مشتاقان این ورزش دیرینه خطه خراسان شمالی آمده بودند. در میان تماشاگران نیز عده ای بودند که از تهران و دیگر استان ها به عشق چوخه به اسفراین آمده بودند. با نزدیک شدن به ظهر هوا گرم تر و آفتاب سوزان تر می شد اما گرمای مسابقات و شور و هیجان آن بر گرمای آفتاب غلبه کرده بود.

افزایش چوخه کاران و برتری سطح کیفی مسابقات

تعداد چوخه کاران، امسال نسبت به سال گذشته 35 نفر افزایش یافته بود علاوه بر آن با حضور جودوکاران برتر کشور سطح کیفی مسابقات بالاتر از سال گذشته به نظر می رسید و چوخه کاران نیز به این مسئله اذعان داشتند. حضور مسئولان مختلف شهرستانی و استانی و کشوری نیز امسال پر رنگ تر از سال های گذشته بود. کشتی گیران سنتی و بومی دیگر استان ها نیز برای معرفی کشتی خود به ده ها هزار تماشاگر این مسابقات به گود زینل خان آمده بودند. سیستان و بلوچستانی ها از جمله این افراد بودند و کشتی گیران بلوچستانی در کنار چوخه کاران حرکات کشتی خود را همراه با ساز و دهل بومی خود به نمایش گذاشتند.

خداحافظی «حسین اکبری»

طبق روال هر ساله، مراسم خداحافظی برای یک پهلوان قدیمی گود کشتی باچوخه زینل خان برگزار می شود و امسال «حسین اکبری» پس از 20 سال کشتی گرفتن برای آخرین بار پا به میدان زینل خان گذاشت. تاکنون چنین مراسم باشکوهی برای خداحافظی یک ورزشکار ندیده بودم. جمعیت حدود 70 هزار نفری یک صدا «حسین اکبری» را تشویق می کردند و آنانی که وارد گود شده بودند نسبت به او ادای احترام می کردند.

در این میان عکاسان نیز در پی ثبت آخرین لحظات حضور وی در گود زینل خان بودند اما متأسفانه مجری برگزاری مراسم با رفتاری نامناسب عکاسان را از مقابل «اکبری» دور کرد تا به گفته خودش مردم بتوانند این صحنه را ببینند. در حالی که عکاسان سعی داشتند تمام مردم ایران بتوانند این لحظه را تماشا کنند.

حضور «آرش میراسماعیلی» قهرمان جودوی کشور

در این هنگام «آرش میراسماعیلی» قهرمان جودوی کشور و نایب رئیس فدراسیون جودو به همراه رئیس فدراسیون جودو و دیگر مدیران این فدراسیون وارد گود شدند. «آرش میراسماعیلی» بازوبند پهلوانی را روی بازوی «حسین اکبری» بست و پس از آن جمعیت حاضر با بر دوش گذاشتن «اکبری» در گود زینل خان دور افتخار زدند.

«اکبری» که از 13 سالگی پا به میدان کشتی باچوخه نهاده و در سن 16 سالگی نخستین قهرمانی اش در این مسابقات را به دست آورده بود و در کنار قهرمانی های بسیار در این گود در میادین جودو و کوراش بین المللی نیز خوش درخشیده بود، توقع این همه احترام و توجه را نداشت و اشک شوق از چشمانش جاری شد.

سیل هدایای مختلف و میلیونی نیز پس از پایان مراسم به سوی او گسیل شد و نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی یک دستگاه خودروی پراید به او هدیه کرد. مسئولان فدراسیون جودو به جایگاه ویژه رفتند تا به تماشای پهلوانی های چوخه کاران بنشینند و برگزاری مسابقات هم چنان ادامه داشت. در ادامه رقابت ها کشتی گیران ضعیف از گردونه مسابقات حذف شده بودند و کشتی ها جذاب تر می شد.

خستگی ناپذیری تماشاگران

ساعت 14 با وجود گذشت 6 ساعت از آغاز مسابقات هنوز انبوه جمعیت در گود هیچ تغییری نکرده بود و گویا این جماعت احساس تشنگی و گرسنگی نمی کردند که تا این ساعت در جای خود میخکوب شده بودند.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) و نمایندگان مجلس دیگر میهمانانی بودند که برای دیدن این رویداد بزرگ ورزشی استان وارد گود شدند. نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، دیگر میهمان ویژه ای بود که برای سخنرانی وارد این گود شد.

«ابوترابی فرد» حضور پر شور مردم استان و به خصوص مردم خوب اسفراین در این مسابقات را نشانه قدردانی آنان از قهرمانی ها و جوانمردی های دلاورمردان ایران اسلامی دانست و گفت: اسفراین سرزمین دلاورمردان و جان باختگان ولایت علی(ع) است و ایران اسلامی به همت این دلاورمردی ها امروز در دنیا می درخشد و با وجود این پهلوانان استکبار به ویژه آمریکا هرگز نخواهد توانست بر کشورمان غلبه کند.

ساعت 16 میهمان ویژه این مراسم دکتر «عباسی» وزیر ورزش و جوانان نیز وارد گود زینل خان شد تا این رویداد بزرگ ورزشی را ارج نهد.

وی که یا علی گویان پا در این گود گذاشت این رویداد را افتخاری بزرگ برای ورزش کشور دانست.

وی وعده راه اندازی هر چه سریع تر گود کشتی باچوخه در جوار گود زینل خان را نیز داد.

به گزارش خبرنگار ما، در پایان این مسابقات «هادی میرزاپور» از تیم ثامن الحجج(ع) سبزوار با قهرمانی در وزن مثبت 90 کیلو توانست یک نفر شتر این مسابقات را تصاحب کند.

«حسین قمی» از تیم فولاد اسفراین و «قاسم احدی» از تهران نفرات بعدی شرکت کننده در این وزن بودند. در وزن 90 کیلو نیز «علی محمدنیا» از ثامن الحجج(ع) سبزوار، «مجتبی کلانتری» از لوله گستر اسفراین و «مصطفی نیم روزی» نیز از ثامن الحجج(ع) به ترتیب اول تا سوم شدند.

در وزن 80 کیلو نیز «الیاس علی اکبری» و «هادی قدیمی» از اسفراین اول و دوم و «مرتضی احدی» از تهران سوم شدند. در وزن 70 کیلو نیز «ابراهیم ولیان» از اسفراین، «قنبر قنبری» از درگز و «یاسر خداکانلو» از اسفراین به ترتیب مقام های برتر را به دست آوردند.

۱۵ فروردين ۹۲ ، ۰۶:۰۳
حسین جاهدناوخ

قوچان – سلطان زیرابه (روستای اماموردیخان) – 13 فروردین ماه 1392

همزمان با 13 فروردین و روز طبیعت مردم قوچان و مناطق اطراف با حضور در منطقه ی سیاحتی زیارتی سلطان زیرابه به دامن رفته و پیکارهای کشتی باچوخه تماشا کردند.

این مراسم با حضور جمعیت انبوه از ساعت 9 صبح شروع و تا ساعت 17 ادامه داشت.

کشتی گیرانی از مناطق مختلف از جمله قوچان، کلات نادری، چناران، باجگیران، مشهد، فاروج، درگز و سایر مناطق در این گود باستانی به رقابت پرداختند که در پایان نتایج زیر به دست آمد:

نتایج مسابقات به نقل از  اسماعیل بیگلری:

سنگین وزن (+90 کیلو گرم): نفر اول: حسین ثانی، نفر دوم: ناصری صحرایی باچیانلو(نوه ی مرحوم پهلوان محمدعلی صحرایی)، نفر سوم: کمال علیزاده

90 کیلوگرم: نفر اول: وحید رحمانی، نفر دوم: جعفر یونسی، نفر سوم: محمود صادقی

80 کیلوگرم: نفر اول: محسن قربانی، نفر دوم: مصطفی ابراهیم پور، نفر سوم: وحید صالحی

70 کیلوگرم: نفر اول: علی شاوردی، نفر دوم: محمد ارجمندی: نفر سوم: مصطفی حیدریان

۱۴ فروردين ۹۲ ، ۰۶:۱۷
حسین جاهدناوخ
به مناسبت 12 فروردین روز جمهوری اسلامی یک دوره مسابقات پرش طول و دو 100 متر در روستای ناوخ برگزار گردید که به نفرات برتر ( محمود صادقی ، مهران خانپور ، هادی تمامیه ، هادی حاتمی ) جوایزی اهدا شد .

۱۳ فروردين ۹۲ ، ۰۶:۳۷
حسین جاهدناوخ

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قوچان گفت: رقابت‌های کشتی با چوخه نوروزی در جوار امام‌زاده امام باد باجگیران قوچان پایان یافت.
رضا برومند در گفتگو با خبر نگار ایلنا در قوچان اظهار کرد: رقابت‌های کشتی با چوخه نوروزیامام‌زاده امام باد جام شهید حسین‌نژاد با حضور ۱۰۰ کشتی‌گیر در قالب ۷ تیم در گود چوخه امام باد قوچان برگزار شد و با مشخص شدن نفرات بر‌تر چهار وزن این رقابت‌ها به پایان رسید.
وی با اشاره به حضور تیم فاروج از خراسان شمالی در این رقابت‌ها افزود: تیم‌های شهرستان‌های مشهد، چناران، قوچان، باجگیران، فریمان، درگز وکشتی گیرانی از روستاهای بخش‌های مرکزی و باجگیران از شهرستان قوچان نیز در این رقابت‌ها حضور داشتند.
رئیس اداره ورزش و جوانان قوچان با اشاره به استقبال فراوان از نخستین دوره رقابت‌های کشتی با چوخه امام باد خاطرنشان کرد: حدود۵ هزار نفر از این مسابقات که به صورت صبح و بعدازظهر برگزار شد دیدن کردند.
برومند یادآور شد: در پایان رقابت‌های کشتی با چوخه امام باد، علی شاهوردی از تیم باجگیران، علی لعل نظام از تیم چناران و صادق منصف از تیم قوچان به ترتیب مقام‌های نخست تا سوم وزن ۷۰ کیلوگرم را کسب کردند.
وی افزود: در وزن ۸۰ کیلوگرم ابوالفضل عالمی از تیم قوچان در جایگاه نخست و مرتضی احدی از تیم چناران و مهدی فیضی از تیم مشهد نیز به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.
برومند خاطرنشان کرد: مصطفی نیمروزی از تیم قوچان، عباس زاهد از تیم فریمان و محسن قربانی از تیم قوچان در وزن ۹۰- کیلوگرم و احمد میرزا پوراز تیم چناران، حجت رهنما از تیم قوچان و قاسم احمدی از تیم چناران در وزن ۹۰+ به ترتیب کشتی گیران بر‌تر اوزان خود در نخستین دوره رقابت‌های کشتی با چوخه نوروزی در امام‌زاده امام باد قوچان بودند.
همچنین بصورت تیمی بر اساس نتایج تیم‌های قوچان و چناران و باجگیران به مقام اول تا سوم دست یافتند.
یادآوری می‌شود: در این دوره از جام کشتی باچوخه امام باد که با عنوان جام شهید مراد علی حسین‌نژاد و شهدای باجگیران برگزار شد، هزینه‌های جوایز و پشتیبانی مسابقات بر عهده خانواده شهید حسین‌نژاد بود.

۰۹ فروردين ۹۲ ، ۰۶:۰۳
حسین جاهدناوخ