روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

۱۱ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

طی حکمی از سوی آقای هادی شوشتری نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی در دوره دهم آقای غلام رضا معامله گر شورچه را به سمت رئیس دفتر ارتباطات مردمی شهرستان قوچان منصوب نمودند. 

رونوشت این حکم برای دفاتر امام جمعه و فرماندار و بخشداران مرکزی و باجگیران و ریاست شورای شهر نیز ارسال شده است. 

اینجانب برای ایشان آرزوی موفقیت و بهروزی در انجام وظایف را از خداوند متعال خواستارم. 


۲۲ آذر ۹۵ ، ۱۰:۳۸
حسین جاهدناوخ

به گزارش روابط عمومی فرمانداری قوچان ؛ با حضور محمد حسین نیری مدیر ثبت احوال استان خراسان رضوی ، علیرضا قامتی فرماندار قوچان ، سید مسعود یاوری معاونت برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری و بخشداران مرکزی و باجگیران ، گلدی رئیس ثبت احوال قوچان و جمعی از مدیران دستگاههای ذیربط جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان قوچان در محل فرمانداری برگزار گردید .

 
نیّری مدیر کل ثبت احوال استان خراسان رضوی بابیان این موضوع که برنامه‌ریزی درست و پیگیری نظارت‌ها جامعه مطلبی را پیشرو خواهد گذاشت، تصریح کرد: شاخص ولادت در قوچان با 1.1 درصد رشد به 99.6 درصد رسیده و این نشان از ثبت به‌موقع این واقعه در شهرستان دارد.
وی با اشاره به اینکه باید در بحث وفات حساسیت‌ها در ثبت به‌موقع بیشتر بوده تا در مهلت قانونی این کار انجام شود، یادآور شد: گاهی عدم ثبت به‌موقع وفات در شناسنامه منجر به سوءاستفاده افراد غیر می‌شود که باید درزمینه ثبت به‌موقع وقایع حیاتی اطلاع‌رسانی و تأکیدات افزایش پیدا کند.
مدیرکل ثبت‌احوال خراسان رضوی نرخ رشد جمعیت در این استان را 2.1 درصد و در قوچان 1.6 درصد اعلام کرد و افزود: رتبه این شهرستان در نرخ رشد طبیعی 177 استان بوده و درصد جمعیت شهری قوچان 57.8 درصد و جمعیت روستایی 42.2 درصد برآورد شده و نشان از آن دارد که در مقایسه با استان مهاجرت روستایی کمتری داشته است.
نیّری با اشاره به اینکه این استان جمعیت شهری 71.7 درصدی و جمعیت روستایی 28.3 درصدی را دارد، ابراز داشت: درصد سنی کمتر از 14 سال در قوچان 25.1 درصد، بین 15 تا 29 سال یعنی جمعیت جوان 31.4 درصد، 30 تا 64 سال یعنی میان‌سالی 36.4 درصد و 65 سال به بالا یا همان سالمندان 7.1 درصد جمعیت را به خود اختصاص داده‌اند.
وی بابیان این مطلب که از 100 هزار و 821 واقعه ولادت طی هشت ماه گذشته در خراسان رضوی 2 هزار و 638 واقعه مربوط به قوچان است، بیان کرد: تعداد پسر متولدشده در قوچان یک هزار و 368 نفر و دختران یک هزار و 270 نفر به ثبت رسیده و امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین، علی و محمدطاها در میان پسران و فاطمه، زهرا، یسنا، نازنین زهرا و زینب نیز در میان دختران بیشترین فراوانی نام را به خود اختصاص داده‌اند.
مدیرکل ثبت‌احوال خراسان رضوی رتبه قوچان در نرخ ولادت را 18 و وفات سوم استانی دانست و یادآور شد:  تعداد ازدواج ثبت‌شده در این شهرستان طی هشت ماه اول سال جاری یک هزار و 307 واقعه و تعداد طلاق ثبت‌شده 400 واقعه بوده است.
نیّری بابیان اینکه در خراسان رضوی رشد خوبی را در ثبت ولادت‌ها شاهد بوده و در ثبت وفات به دلیل وضعیت پراکندگی استان نیازمند همراهی، همکاری و اطلاع‌رسانی مناسب در ثبت به‌موقع این واقعه هستیم، عنوان کرد: امسال در این استان باید یک‌میلیون و 206 هزار کارت هوشمند صادر شود و سهمیه قوچان 57 هزار و 335 کارت بوده که تاکنون 29 هزار و 566 کارت انجام‌شده است.
وی با یادآوری این موضوع که در تعویض شناسنامه‌ها نیز برای هر شهرستان سهمیه‌ای قرار داده‌شده است، بیان کرد: توسعه دفاتر پیشخوان شهری و روستایی یکی از برنامه‌های پیش روی این اداره کل در خراسان رضوی است که تا جایی که قانون اجازه داده کار واگذاری برای دسترسی آسان‌تر مردم فراهم شود.

 


  
منبع : روابط عمومی فرمانداری قوچان
۲۱ آذر ۹۵ ، ۱۳:۰۴
حسین جاهدناوخ

به گزارش روابط عمومی فرمانداری قوچان ؛ با حضور محمد حسین نیری مدیر ثبت احوال استان خراسان رضوی ، علیرضا قامتی فرماندار قوچان ، سید مسعود یاوری معاونت برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری و بخشداران مرکزی و باجگیران ، گلدی رئیس ثبت احوال قوچان و جمعی از مدیران دستگاههای ذیربط جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان قوچان در محل فرمانداری برگزار گردید .

 در این جلسه فرماندار قوچان با اشاره به اینکه انتخاب بیشترین اسامی ائمه در میان کودکان این شهرستان نشان از بافت فرهنگی و مذهبی دارد، اظهار داشت: درزمینه اشتغال و سرمایه‌گذاری با استان برابر بوده و از منظر اجتماعی نیز درزمینه طلاق با میانگین استانی که 3.5 درصد بوده برابری داریم.
علیرضا قامتی با تأکید بر این مطلب که امید به زندگی در قوچان 17 درصد بالاتر از میانگین استانی بوده که نشان از پاکی آب‌وهوا و توجه به مسائل بهداشت و درمانی دارد، گفت: ارزش آمار و اطلاعات در اینجا مشخص می‌شود که برای برنامه‌ریزی و مدیریت درست نیازمند آمار دقیق و ارزیابی منطقی بوده تا با تعاملات همه‌جانبه توفیقاتی حاصل شود


   
منبع : روابط عمومی فرمانداری قوچان
۲۱ آذر ۹۵ ، ۱۳:۰۳
حسین جاهدناوخ

به گزارش قوچان 24 ؛ سرهنگ رضا قدمگاهی گفت: ماموران در این طرح 20دستگاه موتور سیکلت متخلف و فاقد مدارک لازم را با حرکات مخاطره آمیز باعث سلب آسایش شهروندان شده بودند توقیف کردند.

وی هدف اصلی پلیس در اجرای این طرح را ارتقا امنیت ترافیک و پیشگیری از حوادث ناشی از تصادفات و افزایش احساس آسایش و امنیت شهروندان عنوان کرد و افزود: فرمانده انتظامی شهرستان قوچان با تاکید بر ادامه یافتن طرح های برخورد با تخلف های حادثه ساز اظهار و امیدواری کرد : با تعامل و همکاری شهروندان با پلیس شهری ایمن و به دور از هر گونه حادثه را شاهد باشیم.


📊 منبع: yon.ir/027Q

۱۷ آذر ۹۵ ، ۰۷:۳۲
حسین جاهدناوخ

🔸بر اساس بند (ب) تبصره (11) لایحه بودجه سال آینده، دولت این مجوز را دارد تا  کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی را که بیش از هشت سال غیبت دارند با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت به صورت نقد و اقساط تا پایان سال 1396 معاف کند.

🔸بر اساس این تبصره میزان جریمه مشمولان غائب برای صدور کارت معافیت نظام وظیفه بر اساس مدرک تحصیلی از این قرار است؛ مشمولان زیر دیپلم 10 میلیون تومان، دیپلم 15 میلیون تومان، فوق دیپلم 20 میلیون تومان، لیسانس 25 میلیون تومان، فوق لیسانس 30 میلیون تومان، ‌دکترا پزشکی 35 میلیون تومان، دکترا غیرپزشکی 40 میلیون تومان و پزشکان متخصص و بالاتر تا 50 میلیون تومان باید برای خرید جریمه بپردازند.


۱۶ آذر ۹۵ ، ۰۸:۲۵
حسین جاهدناوخ

به گزارش قوچان خبر، در سال ۹۴ شهرستان قوچان با ۲۲۱۴ ازدواج در استان رتبه ششم را کسب کرد .جایگاه ازدواج قوچان در این آمار  پس از تربت حیدریه و جام و قبل از کاشمر قرار گرفت . 

از طرفی شهرستان در طلاق با یک پله افزایش پنجمین شهرستان و با ۶۴۰ ثبت طلاق  پس از تربت حیدریه رتبه ۵ را در استان از آن خود کرد. 

لذا با هماهنگی دادگستری کل استان و اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در ۶ شهرستان که آمار طلاق بالایی را نشان دادند برای اولین بار در کشور زوجین برای ثبت طلاق توافقی نیازمند انجام حداقل ۶ جلسه مشاره دارند. 

 در این راستا سامانه ای در حال طراحی است که زوجین پیش از مراجعه به دادگاه به واحد مداخله در بحران بهزیستی مراجعه نموده و درخواست خود را ثبت مینمایند.

هدف از این طرح کاهش مراجعه به دادگستری و تصمیم گیری درست زوجین درباره زندگی با کمک مشاوران و روانشناسان خواهد بود . 

در این طرح و در صورت نیاز زوجین مشاوره حقوقی و مذهبی نیز دریافت میکنند.


۱۳ آذر ۹۵ ، ۱۰:۲۱
حسین جاهدناوخ


به گزارش روابط عمومی فرمانداری قوچان ؛ همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی به حضور حجه الاسلام دستجردی امام جمعه قوچان ، علیرضا قامتی فرماندار شهرستان ، سرهنگ صوفی فرماندهی سپاه قوچان و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در محل تالار هنر اداره فرهنگ و ارشاد قوچان برگزار شد

علیرضا قامتی ظهر امروز در همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان اظهار داشت: بخشی از مشکلات امروز جامعه به موضوع اشتغال و بیکاری برمی‌گردد که نهادهایی همچون کمیته امداد، بهزیستی، صندوق کارآفرینی امید و سپاه پاسداران در قوچان توانستند درزمینه اشتغال 250 میلیارد ریال اعتبار جذب کنند.
وی با بیان اینکه اگر میانگین اعتبار دریافتی برای هر شغل 100 میلیون ریال باشد تاکنون برای 2 هزار و 500 نفر اشتغال ایجادشده است، گفت: نباید اساس مدیریت مورد فراموشی سپرده شود و در حوزه اقتصاد نیز 80 درصد کار به مدیریت برمی‌گردد.
رئیس شورای اداری قوچان با تأکید بر اینکه نباید اطلاعات پیرامونی نادیده گرفته شود و اگر تنها حواشی دیده شود در بازه‌ای کوتاه از عرصه رقابت خارج خواهیم شد، بیان کرد: باید اطلاعات متناسب با جامعه تطبیق داده شود و وقتی درباره موضوعی اطلاع نداریم اجتهاد نکنیم زیرا در حوزه اقتصاد بیشتر ضررها به دلیل وجود اطلاعات ناقص است.
قامتی بحث اقتصادی را تخصصی و جامعه‌شناسی، آگاهی نسبت به فرهنگ اجتماعی منطقه و بازاریابی را در این زمینه مهم دانست و تصریح کرد: باید ترحم ظالمانه را از خود دور کنیم و به‌طور مثال کمک به کسی که خانه‌ای غیر مقاوم و بدون استحکام می‌سازد را ترحم قلمداد نکنیم زیرا هنوز اتفاقات تلخ زلزله بم در اذهان عمومی جامعه وجود دارد.
وی با اشاره به این موضوع که در حوزه کار اقتصادی اگر تولیدات غیربهداشتی و بدون مجوز وارد بازار شود در درازمدت به جامعه و خانواده‌ها آسیب وارد می‌کند، عنوان کرد: هر اقدامی که انجام می‌شود حتی در مقیاس کوچک باید با اطلاعات کامل و دریافت مجوز صورت بگیرد زیرا این موضوع به نفع جامعه خواهد بود.
فرماندار قوچان برند سازی و افزایش کیفیت در محصولات تولیدی را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: آب‌وهوای قوچان از نظر پاکی بهترین آب‌وهوا به شمار می‌آید و چون 95 روز از سال دمای شهرستان زیر صفر درجه است در حوزه سرمایه‌گذاری فاکتور اصلی به شمار می‌رود.
قامتی تأکید کرد: این آب‌وهوا در حوزه سردخانه‌ای مناسب است و قیمت نگهداری محصولات را بسیار کاهش خواهد داد زیرا به‌جای هزینه کرد بالا درزمینه پایین آوردن دما در سردخانه‌ها به‌منظور نگهداری محصولات به‌طور طبیعی می‌توان از این نعمت الهی بهره بُرد.
وی با اشاره به اینکه اجرای طرح فراز در قوچان بهره‌وری را بالا و موجب افزایش 10 برابری تولیدشده است، تصریح کرد: کاشت انگور به این صورت موجب برداشت 110 تن به اذعان مالک در یک هکتار شده و مصرف آب را نیز با توجه به شرایط بحرانی آب در جامعه 50 درصد کاهش داده است.


      
منبع : روابط عمومی فرمانداری قوچان
۱۳ آذر ۹۵ ، ۰۹:۵۵
حسین جاهدناوخ

قانون جدید بیمه شخص ثالث که در ۶۶ ماده تنظیم شده ، از ۲۹ خرداد ماه برای همه شرکت های بیمه لازم الاجرا شده ست.


🔴تخفیف مربوط به بیمه گذارانی که خسارت نداشته اند، همچنان به قوت خود باقی است و در قانون جدید لغو نشده است.


🔴افراد می توانند در زمان فروش خودرو، تخفیفات مربوط به بیمه را برای خود حفظ کنند یا حتی آن را به وابستگان خود از جمله همسر و فرزند منتقل کنند.


🔴منتفی شدن دریافت الحاقیه بیمه شخص ثالث در آغاز هر سال آن هم به دلیل افزایش نرخ دیه از دیگر ویژگی های این قانون است و دغدغه بیمه گذاران با شیوه جدید رفع می شود.

در شیوه جدید در صورت افزایش نرخ دیه، سقف پوشش بیمه نیز به صورت خودکار افزایش می یابد و خسارات به زیان دیدگان بر مبنای دیه سال جدید پرداخت می شود به نحوی که نیازی به دریافت الحاقیه نیست.


🔴از این پس نرخ بیمه برای اشخاص به صورت یکسان محاسبه نمی شود بلکه عواملی چون سابقه رانندگی پر خطر، نمرات منفی ثبت شده در سیستم راهنمایی و رانندگی و حوادثی که راننده مسبب آن بوده ، در تعیین نرخ بیمه اثرگذار است.

در قانون پیش بینی شده است که نیروی انتظامی سوابق نمرات منفی رانندگان را بر مبنای شماره پلاک خودرو دارنده آن در اختیار بیمه گران قرار دهد تا متناسب با آن میزان حق بیمه تعیین شود.



🔴در تصادفات زیر ۶۳ میلیون ریال بدون اخذ کروکی و گزارش پلیس خسارت ها به زیان دیدگان پرداخت می شود و در قانون جدید نیز این شیوه به قوت خود باقی است.


🔴راننده نیز همانند سرنشین خودرو از بیمه خسارت دریافت می کند و از این رو بیمه حادثه برای رانندگان وسائط نقلیه نیز پیش بینی شده است.


🔴در قانون جدید مسبب حادثه نیز می تواند برای تعیین درصد جرح به پزشکی قانونی مراجعه کند.


🔴شرکت های بیمه از اخذ رضایت از زیان دیدگان و پرداخت خسارت کمتر به آنان ممنوع شده اند. 


🔴از دیگر مزایای این قانون مشارکت مسبب حادثه در پرداخت خسارت به زیان دیدگان است، به این ترتیب که اگر فردی به خاطر تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی مسبب حادثه ای بود که خسارت آن توسط شرکت بیمه پرداخت شد، بخشی از خسارت را باید بپردازد.

در این شیوه بیمه گر خسارت های وارده به زیان دیدگان را پرداخت می کند، اما می تواند به تناسب درصدی از خسارات را از مسبب حادثه اخذ کند.


🔴برابری دیه زن و مرد در تصادفات رانندگی در قانون قبل نیز وجود داشت و اعمال می شد که در قانون جدید نیز به قوت خود باقی است.


🔴اگر مدارک پرونده کامل و میزان خسارت بدنی به موجب حکم دادگاه قطعی شده باشد، بیمه گر در صورت تاخیر در پرداخت خسارت به ازای هر روز نیم در هزار بابت تاخیر جریمه پرداخت خواهد کرد.


🔴پیش از این بیمه گران موظف به پرداخت خسارت به همه افراد زیان دیده خارج از وسیله نقلیه بودند اما اکنون تعهد بیمه گر ۱۰ برابر سقف تعهدات در بیمه نامه است.


🔴اگر خسارت وارده ناشی از نقص راه یا نبودن علایم رانندگی و یا نقص وسیله نقلیه باشد، شرکت بیمه می تواند پس از پرداخت خسارت به زیان دیده، نسبت به بازیافت خسارت به نسبت درجه تقصیر که در همه آن در حکم دادگاه مشخص می شود، به مسببان ذی ربط مراجعه کند.


۱۳ آذر ۹۵ ، ۰۹:۵۴
حسین جاهدناوخ

همانطور که اعلام شد تودیع و معارفه روسای جهاد کشاورزی قوچان به وقوع پیوست

یگانه مقدم رییس جهاد کشاورزی قوچان  کرسی مدیریت را به علی جنانی (رییس اداره صنعت معدن تجارت قوچان) واگذار کرد.

۰۳ آذر ۹۵ ، ۰۸:۰۷
حسین جاهدناوخ

 طبق شنیده های آوای قوچان آقای مهندس یگانه مدیر جهاد کشاورزی قوچان بزودی به ستاد اداره کل جهاد کشاورزی خراسان شمالی منتقل می شود.

مهندس علی جنانی مدیر فعلی اداره صنعت معدن و تجارت قوچان نیز بزودی ریاست اداره جهاد کشاورزی قوچان را به عهده می گیرد.


۰۲ آذر ۹۵ ، ۱۲:۱۱
حسین جاهدناوخ