روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

به گزارش روابط عمومی فرمانداری قوچان ؛ با حضور محمد حسین نیری مدیر ثبت احوال استان خراسان رضوی ، علیرضا قامتی فرماندار قوچان ، سید مسعود یاوری معاونت برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری و بخشداران مرکزی و باجگیران ، گلدی رئیس ثبت احوال قوچان و جمعی از مدیران دستگاههای ذیربط جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان قوچان در محل فرمانداری برگزار گردید .

 
نیّری مدیر کل ثبت احوال استان خراسان رضوی بابیان این موضوع که برنامه‌ریزی درست و پیگیری نظارت‌ها جامعه مطلبی را پیشرو خواهد گذاشت، تصریح کرد: شاخص ولادت در قوچان با 1.1 درصد رشد به 99.6 درصد رسیده و این نشان از ثبت به‌موقع این واقعه در شهرستان دارد.
وی با اشاره به اینکه باید در بحث وفات حساسیت‌ها در ثبت به‌موقع بیشتر بوده تا در مهلت قانونی این کار انجام شود، یادآور شد: گاهی عدم ثبت به‌موقع وفات در شناسنامه منجر به سوءاستفاده افراد غیر می‌شود که باید درزمینه ثبت به‌موقع وقایع حیاتی اطلاع‌رسانی و تأکیدات افزایش پیدا کند.
مدیرکل ثبت‌احوال خراسان رضوی نرخ رشد جمعیت در این استان را 2.1 درصد و در قوچان 1.6 درصد اعلام کرد و افزود: رتبه این شهرستان در نرخ رشد طبیعی 177 استان بوده و درصد جمعیت شهری قوچان 57.8 درصد و جمعیت روستایی 42.2 درصد برآورد شده و نشان از آن دارد که در مقایسه با استان مهاجرت روستایی کمتری داشته است.
نیّری با اشاره به اینکه این استان جمعیت شهری 71.7 درصدی و جمعیت روستایی 28.3 درصدی را دارد، ابراز داشت: درصد سنی کمتر از 14 سال در قوچان 25.1 درصد، بین 15 تا 29 سال یعنی جمعیت جوان 31.4 درصد، 30 تا 64 سال یعنی میان‌سالی 36.4 درصد و 65 سال به بالا یا همان سالمندان 7.1 درصد جمعیت را به خود اختصاص داده‌اند.
وی بابیان این مطلب که از 100 هزار و 821 واقعه ولادت طی هشت ماه گذشته در خراسان رضوی 2 هزار و 638 واقعه مربوط به قوچان است، بیان کرد: تعداد پسر متولدشده در قوچان یک هزار و 368 نفر و دختران یک هزار و 270 نفر به ثبت رسیده و امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین، علی و محمدطاها در میان پسران و فاطمه، زهرا، یسنا، نازنین زهرا و زینب نیز در میان دختران بیشترین فراوانی نام را به خود اختصاص داده‌اند.
مدیرکل ثبت‌احوال خراسان رضوی رتبه قوچان در نرخ ولادت را 18 و وفات سوم استانی دانست و یادآور شد:  تعداد ازدواج ثبت‌شده در این شهرستان طی هشت ماه اول سال جاری یک هزار و 307 واقعه و تعداد طلاق ثبت‌شده 400 واقعه بوده است.
نیّری بابیان اینکه در خراسان رضوی رشد خوبی را در ثبت ولادت‌ها شاهد بوده و در ثبت وفات به دلیل وضعیت پراکندگی استان نیازمند همراهی، همکاری و اطلاع‌رسانی مناسب در ثبت به‌موقع این واقعه هستیم، عنوان کرد: امسال در این استان باید یک‌میلیون و 206 هزار کارت هوشمند صادر شود و سهمیه قوچان 57 هزار و 335 کارت بوده که تاکنون 29 هزار و 566 کارت انجام‌شده است.
وی با یادآوری این موضوع که در تعویض شناسنامه‌ها نیز برای هر شهرستان سهمیه‌ای قرار داده‌شده است، بیان کرد: توسعه دفاتر پیشخوان شهری و روستایی یکی از برنامه‌های پیش روی این اداره کل در خراسان رضوی است که تا جایی که قانون اجازه داده کار واگذاری برای دسترسی آسان‌تر مردم فراهم شود.

 


  
منبع : روابط عمومی فرمانداری قوچان
۹۵/۰۹/۲۱
حسین جاهدناوخ