روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

۱۹ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

به گزارش قوچان 24 ؛ آئین تکریم و معارفه مسؤول نمایندگی راه و شهرسازی باجگیران صبح امروز با حضور مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی، برخی از مدیران و معاونان این اداره کل، فرماندار قوچان، بخشدار باجگیران و جمعی از مدیران دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی به همراه فرماندهان نظامی و انتظامی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم مسؤول نمایندگی راه و شهرسازی باجگیران با اشاره به مهم‌ترین اقدامات انجام‌گرفته طی چند ماه گذشته در این حوزه گفت: انجام 500 کیلومتر برف‌روبی در نوروز امسال، لکه‌گیری و مرمت رویه راه فرعی کلاته‌ها به میزان 140 مترمربع، لکه‌گیری و مرمت رویه راه شهری امامقلی به دُربادام به مقدار 70 مترمربع و راه اصلی قوچان به درگز به میزان 30 مترمربع نمونه‌ای از این اقدامات است.

خان‌محمد مصرزاده مهم‌ترین اصل در خدمت را رضایت و قضاوت مردم دانست و افزود: عمده برنامه‌ها در قوچان نگهداری و بهره‌برداری صحیح از منابع موجود بوده و روکش آسفالت راه‌های اصلی و روستایی جزء اولویت‌ها به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه مسکن مهر قوچان فرصت را برای بهره‌گیری از نتایج مطلوب در بهره‌مندی از برخی منابع مالی از دست داده است، تصریح کرد: باید با استفاده از تمام ظرفیت‌ها به‌صورت جهادی این مشکل را مرتفع و مسکن مهر را به بهره‌برداری رساند تا متقاضیان از آن استفاده کنند.

در پایان این مراسم از زحمات خان‌محمد مصرزاده تقدیر و محسن نیک‌اختر به‌عنوان مسؤول نمایندگی راه و شهرسازی باجگیران منصوب شد.


۳۰ تیر ۹۵ ، ۰۸:۱۳
حسین جاهدناوخ

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در باره تاریخ ثبت ‌نام و شرکت در سومین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور در سال 1395

پیرو اطلاعیه مورخ 95/4/15 بدین وسیله به اطلاع متقاضیان ثبت‌‌نام در سومین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور در سال 1395 می‌رساند ثبت‌نام برای استخدام نیروی انسانی در 12 دستگاه اجرایی شامل: سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان، سازمان دامپزشکی‌ کشور، سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، سازمان قضایی نیروهای مسلح، مرکز ملی رقابت، موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی، وزارت امور اقتصادی و دارائی، وزارت آموزش و پرورش و وزارت دادگستری از روز دوشنبه مورخ 95/4/28 از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org  آغاز و تا روز یکشنبه مورخ 95/5/3 ادامه خواهد یافت. لذا از متقاضیان واجد شرایط برای شرکت در آزمون دستگاه‌های فوق‌الذکر دعوت بعمل می‌آید بمنظور کسب اطلاعات و جزییات مربوط به شرایط و ضوابط آزمون و دستگاههای پذیرنده و همچنین رشته‌ها و شغل محلهای استخدام هر یک از دستگاههای اجرایی به دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون استخدامی که از تاریخ 95/4/28 (همزمان با شروع ثبت‌نام) برروی پایگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار گرفته است مراجعه نمایند.

ضمناً نظربه‌اینکه ثبت‌نام‌برای استخدام‌نیروی انسانی‌برای 57دانشگاه ازمجموعه دانشگاههای‌علوم‌پزشکی‌وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درقالب دفترچه‌ای جداگانه‌انجام خواهد شد، لذامتقاضیان شرکت درآزمون استخدامی‌دانشگاههای علوم‌ پزشکی‌ می‌توانند از روز پنجشنبه 95/4/31 لغایت روز چهارشنبه 95/5/6 به ‌پایگاه ‌اطلاع‌‌رسانی‌ این سازمان‌‌به‌نشانی: www.sanjesh.org مراجعه و پس از مطالعه دفترچه راهنمای مذکور و کسب اطلاع از شرایط و ضوابط آزمون و همچنین رشته‌ها و شغل‌محل‌های استخدام هریک از دانشگاههای علوم پزشکی نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

در پایان لازم به توضیح است که هر داوطلب منحصراً می‌تواند در یک رشته شغل محل از رشته شغل محل‌های 12 دستگاه اجرایی یا 68 دانشگاه علوم پزشکی متقاضی ثبت‌نام  شود. تاریخ برگزاری آزمون در روز جمعه مورخ 95/6/19 خواهد بود.

۲۹ تیر ۹۵ ، ۱۱:۲۰
حسین جاهدناوخ

 امروز سه شنبه در محل سالن اجتماعات فرمانداری قوچان برگزار گردید.

جناب مصرزاده بعنوان مدیر جدید معرفی گردیدند.

.

۲۹ تیر ۹۵ ، ۱۰:۴۶
حسین جاهدناوخ
روز گذشته در صحن علنی مجلس صورت گرفت

ناسخ / نمایندگان مجلس صبح دیروز پس از سخنان اکبر ترکان، ‌دبیر شورای عالی مناطق آزاد با طرح یک فوریت لایحه ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری ، صنعتی و 12 منطقه ویژه اقتصادی در کشور موافقت کردند که در این بین دو شهر از استان خراسان رضوی به نام های خواف و قوچان نیز جزو مناطق ویژه اقتصادی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی با یک فوریت لایحه ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری- صنعتی و 12  منطقه وی‍ژه اقتصادی با 130 رأی موافق، 100 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 256 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند. براساس این گزارش در ماده واحده لایحه مذکور به دولت اجازه داده می‌شود در استان‌های گلستان (اینچه برون)، ایلام، (مهران)، سیستان و بلوچستان (سیستان)، کردستان (بانه و مریوان)، هرمزگان (جاسک)، بوشهر (بوشهر)، منطقه آزاد تجاری صنعتی را در محدوده هایی که به تصویب هیئت وزیران می‌رسد ایجاد کند.
 همچنین به دولت اجازه داده می شود در استان های خراسان رضوی، (خواف و
قوچان)  ، فارس (فسا)، یزد (ابرکوه و میبد)، زنجان (زنجان)، کهگیلویه و بویراحمد (گچساران)، آذربایجان غربی (سرو- ارومیه)، لرستان (خرم آباد)، قزوین(تاکستان) و اصفهان (شاهین شهر) منطقه ویژه اقتصادی و در استان البرز (ساوجبلاغ) منطقه ویژه اقتصادی دارویی ایجاد کند.
فرماندار  شهرستان خواف در این باره به خراسان رضوی گفت: منطقه ویژه اقتصادی خواف حد فاصل خواف و سنگان و در مساحتی  حدود هزار و 800 هکتار تاسیس می شود و با عنوان منطقه ویژه اقتصادی انرژی های تجدید پذیر از آن یاد می شود.
پهلوان نژاد افزود: این منطقه در تونل بادی خواف قرار دارد و شرکت هایی که در این منطقه اقدام به ساخت مزرعه بادی کنند از معافیت های مالیاتی و گمرکی و هم چنین مشوق های اقتصادی دولت بر خوردار خواهند شد.وی گفت: منطقه ویژه اقتصادی خواف باتوجه به این که در مجاورت راه آهن خواف – هرات قرار دارد می تواند موجب تحول اقتصادی خواف شود و از طرفی می توان بندر خشک را در این منطقه احداث کرد.

۲۶ تیر ۹۵ ، ۱۴:۰۵
حسین جاهدناوخ

🔘یکی از بهترین عادات سلامتی که می توان روزانه انجام داد، نوشیدن یک لیوان آب هنگام ناشتاست.آب خوردن با معده خالی و هنگام بیدارشدن از خواب سحرگاهی بهترین و طبیعی ترین راه درمان برای بیماری هاست ،این روش سنتی مردم ژاپن برای سالم ماندن و طول عمرشان است.


🔘بررسی ها نشان می دهند، ژاپنی ها با مصرف آب در ناشتا می توانند بیماری هایشان را درمان کنند. از جمله بیماری هایی که می توان از بروز آن ها پیشگیری کرد به شرح زیر می باشند:

🔘صرع، سردرد، آسم، سل، درد بدن، تپش قلب، مننژیت، بیماری های کلیه و مجاری ادراری، استفراغ و اسهال، گاستریت، دیابت، هموروئید، یبوست، بیماری های چشم، بیماری های گوش، حلق و بینی، چربی در خون و برونشیت.

🔘هنگامی که شب در خواب هستید، بدن عملکردهای مهمی را تحت کنترل دارد تا سلول های آسیب دیده را ترمیم کند و یک پاکسازی درونی انجام می دهد تا مواد سمی بدن دفع شوند. به همین دلیل است که آب نقش بسیار مهمی در زمان بیدار شدن از خواب دارد.

🔘نوشیدن یک لیوان بزرگ آب در صبح دفع مواد زائد را که طی شب توسط فعالیت دستگاه لنفی از دیگر مواد جدا شده اند را تسهیل می کند.

🔘بسیاری از افراد هنگام صبح تمایل به مصرف دیگر نوشیدنی ها دارند در حالی که بهترین مایعی که توصیه می شود آباست زیرا خواص بی شماری برای بدن دارد.

☑️محافظت از پوست

🔘مصرف آب در حال ناشتا می تواند سلامتی و زیبایی پوست را تحریک کند. در واقع، بدن ما برای اینکه به طور صحیحی فعالیت خود را در صبح آغاز کند به رطوبت کافی نیاز دارد.

🔘با نوشیدن یک لیوان آب هنگام بیدار شدن، سلول های پوست تقویت می شوند و مواد سمی تجمع یافته در آنها از بین می روند. همچنین به حفظ حالت کشسانی پوست نیز کمک می شود تا مدت طولانی تری جوان و بدون چروک بماند.

☑️تاثیری مشایه داروهای مدر

🔘بسیار مهم است تا برای دفع مواد سمی و زائدی که در کلیه ها تصفیه شده اند، عملکرد سیستم لنفاوی تحریک گردد که نوشیدن کافی آب می تواند مؤثر باشد. در این صورت مواد زائد جمع شده در کلیه ها از بین می روند زیرا دفع مواد سمی از طریق ادرار تحریک می شود.

☑️تامین رطوبت سیستم لنفاوی9

🔘نوشیدن آب در حال ناشتا یکی از مهم ترین توصیه های تامین رطوبت سیستم لنفاوی است و از خستگی غدد فوق کلیوی جلوگیری می کند. این غدد مسئول تولید کورتیزول است که هورمون مؤثر در برابر مقابله با استرس است.


☑️بهبود عملکرد دستگاه گوارش

🔘اگر بعد از بیدار شدن از خواب آب بنوشید، دستگاه گوارش را تحریک کرده اید زیرا به دفع مواد سمی کمک می شود، حرکات روده ها تسهیل می گردد و برای دریافت مواد غذایی و انجام فعالیت گوارشی آماده می شود.

☑️تسریع متابولیسم

🔘مصرف آب یکی از روش های کلیدی برای تضمین عملکرد مطلوب سیستم کلیوی است. کلیه های مسئول تغییر حالت چربی به انرژی هستند و مانع از تجمع چربی در بدن می شوند.

🔘زمانی که آب به اندازه کافی به بدن نرسد، این وظیفه منحصرا به عهده کبد خواهد بود که ممکن است دچار بیماری های مختلفی شود و کندی عمومی متابولیسم را در پی داشته باشد.


☑️بهبود بازده جسمانی

🔘مصرف آب برای تضمین حرکات مفاصل، ماهیچه ها و لیگمان ها بسیار مهم است. توصیه می شود هر روز صبح آب نوشیده شود تا رطوبت کافی به بدن برسد و انرژی روزانه تامین شود.

☑️پیشگیری از عفونت های ادراری

🔘نوشیدن آب در حال ناشتا خطر ابتلا به عفونت های ادراری را کاهش می دهد. زمانی که رطوبت کافی بدن تامین نشود و مایعات کافی به کلیه ها نرسد، احتمال اینکه عفونت های ادراری بروز کند بیشتر می شود.

☑️مقابله با احتباس آب

🔘احتباس آب مشکلی است که در پی افزایش زیاد سدیم و دیگر عوامل مرتبط با تغذیه در بدن ایجاد می شود. نوشیدن آب دفع مایعات جمع شده در بدن را تسهیل می کند که در این صورت مانع از تورم بدن و پیشگیری از ابتلا به بیماری های مختلف می شود.

☑️به خاطر داشته باشید که ..

🔘گرچه فواید نوشیدن آب در حالت ناشتا بسیار است اما کافی نخواهد بود. در واقع، باید حتما در طول روز حداقل دو لیتر آب نوشیده شود تا خواص این ماده حیاتی ادامه یابد.

🔘مصرف بیش از حد آب نیز توصیه نمی شود زیرا برای عملکرد صحیح کلیه ها مضر خواهد بود. گرچه آب برای بدن عالی است اما زیاده روی در مصرف آن می تواند رطوبت بیش از حد و نارسایی کلیه ها را در پی داشته باشد.

🔘برای اینکه مطمئن باشید مصرف

 آب در طول روز کافی بوده است باید وزن بدن را بر 30 تقسیم کنید تا مقدار آب به لیتر مشخص شود. شخصی که 50 کیلو وزن دارد باید روزانه 2 لیتر آب بنوشد.


۲۶ تیر ۹۵ ، ۰۸:۲۶
حسین جاهدناوخ

با حضور دکتر کاظمی معاونت توسعه مدیریت پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی ، علیرضا قامتی فرماندار شهرستان ، هادی رجایی نیا معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری و تعدادی از کارشناسان اداره کل ، معاونین و کارشناسان و جمعی از مدیران اداره آموزش و پرورش قوچان 


۲۱ تیر ۹۵ ، ۱۳:۵۶
حسین جاهدناوخ

جلسه تودیع معارفه روسای اداره آموزش و پرورش قوچان. هم اکنون نمازخانه اداره آموزش و پرورش

۱ نظر ۲۱ تیر ۹۵ ، ۱۳:۴۷
حسین جاهدناوخ

این رژه خودرویی بانوان محجبه اقدامی است 5 ساله و ابتکاری از سوی این شهرستان در کشور و با هدف زنده نگاهداشتن یاد سه هزار شهید مسجد گوهرشاد و گرامیداشت حریم عفاف و حجاب و به عنوان یک کار فرهنگی و با حضور بانوان محجبه قوچانی از ادارات ، نهادها ، سازمانها و اصناف و با شعار یا زهرا به همت دفتر زنان و خانواده فرمانداری شهرستان قوچان از محل میدان فلسطین تا فرمانداری شهرستان اجرا خواهد شد 

 آغاز رژه خودرویی با حضور هادی رجایی نیا معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری ، رییس بهزیستی ، رییس اداره ارشاد و رییس آستان قدس رضوی و هم اکنون مراسم اختتامیه رژه خودرویی  با حضور خانم موسوی نژاد مشاور فرماندار در امور زنان و خانواده شهرستان ، بانوان محجبه قوچانی و سخنرانی علیرضا قامتی فرماندار قوچان در محل سالن اجتماعات فرمانداری

ضمنا مراسم فرهنگی ورزشی تجمع مدافعان حریم خانواده با حضور اقشار و گروههای مختلف بانوان امروز دوشنبه 21 تیرماه راس ساعت 17:30 بعدازظهر از محل میدان فلسطین به صورت پیاده روی تا پارک نشاط با مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره ورزش و جوانان شهرستان و تجمع نهایی و اجرای برنامه های فرهنگی جهت بانوان در این پارک انجام خواهد شد

۲۱ تیر ۹۵ ، ۱۱:۴۹
حسین جاهدناوخ

طبق آخرین شنیده های آوای قوچان امروز رئیس جدید آموزش و پرورش قوچان معرفی میشود.

حسن روحانی بعنوان مدیر جدید اداره آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.

روحانی کارشناسی ارشد ریاضی است و موسس موسسه آزاد علمی گاج و مدارس غیرانتفاعی اندیشه سازان در قوچان است.


۲۱ تیر ۹۵ ، ۱۱:۴۵
حسین جاهدناوخ

بیشترین سهم اعتبارات تملک دارایی‌های شهرستان ، متعلق به اداره راه و شهرسازی قوچان است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری قوچان ؛ سید مسعود یاوری معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان در فرمانداری با بیان اینکه این شهرستان نخستین جلسه کمیته برنامه‌ریزی در بین شهرهای استان را برگزار کرده است، گفت: در سال گذشته 89 درصد اعتبارات این شهرستان در امور اقتصادی اختصاص پیدا کرد و بیشترین سهم اعتبارات تملک دارایی‌ها را اداره راه و شهرسازی قوچان با 9 میلیارد تومان به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی تعهد ایجاد 5 سالن ورزشی چندمنظوره را در روستاهای این شهرستان داده بود، یادآور شد: علی‌رغم مبلغ مصوب و تخصیص پیداشده بر اساس موافقتنامه تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.
معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری با تأکید بر این موضوع که این اعتبارات در مرحله اول بوده و به‌طور قطع در آینده نیز اعتباراتی برای شهرستان منظور می‌شود، تصریح کرد: برخی دستگاه‌های اجرایی در سطح شهرستان از جمله نوسازی مدارس، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزیستی، تبلیغات اسلامی، آموزش‌ و پرورش و... گزارش پیشرفت پروژه‌های سال 94 خود را ارائه نداده‌اند.
 

 


  
منبع : روابط عمومی فرمانداری قوچان
۱۹ تیر ۹۵ ، ۱۳:۲۷
حسین جاهدناوخ