روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

۱۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی؛

رئیس ستاد مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: 13 شهرستان از مجموع 28 شهرستان استان در پی بارندگی شدید روزهای اخیر در بخشهای مختلف تاسیسات شهری، زیربنایی، اماکن مسکونی، تجاری و کشاورزی دچار خسارت شدند.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حجت علی شایانفر افزود: شبکه چاهها و منابع تامین آب هفت شهر از جمله کلانشهر مشهد و شهرهای تربت جام، بینالود، سبزوار، کلات، قوچان و فیض آباد در اثر بارندگیهای دو روز اخیر آسیب دید.
وی ادامه داد: همچنین به شبکه آبرسانی 49 روستا در جریان این بارشها خسارت وارد شد.
رئیس ستاد مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: با این وجود هم اینک آبرسانی در شهرها در حال انجام است و همچنین سه منطقه واقع در ضلع شمالی و جنوبی بلوار وکیل آباد و محدوده بلوار فکوری شهر مشهد که روز گذشته به دلیل خسارت منابع آبی به ویژه چاهها دچار اختلال شده بود از صبح امروز وارد مدار گردیده است.
شایانفر ادامه داد: در مورد آبرسانی به مناطق شهری و روستایی نیز مشکلی و آبرسانی به روستاها نیز با تانکر در حال انجام است.
وی گفت: گروههای ارزیابی خسارت در حال جمع بندی گزارشهای دریافتی هستند اما بر اساس برآوردهای اولیه به بخش کشاورزی در هشت شهرستان افزون بر 70 میلیارد ریال خسارت وارد شده است.
رئیس ستاد مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی این شهرستانها را شامل کلات، قوچان، چناران، نیشابور، خلیل آباد، طرقبه شاندیز، کاشمر و تربت حیدریه برشمرد.
وی افزود: بررسی وضعیت خسارت سایر شهرستانها در بخشهای مختلف در حال انجام است و تا پایان وقت امروز گزارش آن اعلام می شود ولی برآورد خسارت شهرستان سرخس به دلیل حجم زیاد روان آب زمانبر است.
شایانفر ادامه داد: بر اساس بر اساس آخرین گزارش اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بیشترین بارندگی مربوط به شهرستانهای سرخس با 28 میلیمتر و قوچان با 25 میلیمتر بوده است.
 منبع : اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی

۳۰ فروردين ۹۵ ، ۰۹:۳۰
حسین جاهدناوخ


 امام جواد(ع):

مؤمن به سه ویژگی نیازدارد،


توفیق ازجانب خدا

واعظی از درون 

پذیرش نصحیت ازناصحین.



۳۰ فروردين ۹۵ ، ۰۹:۲۶
حسین جاهدناوخ

موضوع مهم. ایکاش بتوانم این مطالب را به همه انسانها برسانم که چیزی گرانتر بعد از دین ما از سلامتی جسمها نیست.                           یکی از متخصصین قلب میگوید اگر هر کسی که این نامه بدستش میرسد به کسانی که میشناسد بفرستد پس باعث نجات زندگی انسان ......

درمان با آب گرم. باورتان نمیشود مرضهایی که خدای سبحانه و تعالی خواسته با آب شفا بخشد پس حمد و منت برای خداست

اتحاد بیماریهای ژاپنی آخرین تجربه درمان با آب که نتایج صد درصد برای بیماریهای زیر را دارد منتشر کرد

سردرد شدید. فشار خون. کم خونی. درد مفاصل. فلج. ضربان شدید یا تند قلب. صرع. چربی. سرفه. التهاب حلق.آسم.سل. التهاب شرایین. وهر مرضی که به مجاری ادرار مربوط میشود. زیادی ترشح اسید و التهاب معده. کم اشتهایی. وهر مرضی که به چشم وگوش و حنجره مربوط میشود. 

طریقه درمان با آبی که بجوش آمده 

هر روز صبح زود از خواب بیدار شو و4 لیوان آب با معده خالی بخور 160 میلی. وآب باید گرم باشد ولی نه آنقدر که زبان را بسوزاند ولی ولرم نزدیک به گرم باشد 

وتا 45 دقیقه بعد هیچگونه غذایی نخورید.

وپس از هر وعده غذا تا 2 ساعت آب نخورید   بعضی از افراد یا مریضها در اوایل برای نوشیدن 4 لیوان در یک وقت مشکل دارند میتوانند کمتر آب بنوشند ویواش یو اش به 4 لیوان برسد 

نتایج درمان با آب برای امراض زیر در مدت معین زیر ثابت شده 

مرض قند 30 روز 

فشار خون 30 روز 

مشکلات معده 10 روز 

انواع سرطان 9 ماه

سل و التهاب شرائین 6 ماه 

کم غذایی 10 روز 

مشکلات مجاری ادرار 10 روز 

مشکلات بینی و گوش و حنجره 20 روز

مشکلات عادت ماهیانه 15 روز

مشکلات قلب و انواع آن 30 روز

سردرد شدید 3 روز 

کم خونی 30 روز 

چربی 4 ماه

صرع و فلج 9 ماه 

مشکلات دستگاه تنفسی 4 ماه 

کپی کن و بفرست که بقیه هم استفاده کنند تجربه کن ضرر نمی کنی آب اگر نفعی ندارد ضرری ندارد

۲ نظر ۲۸ فروردين ۹۵ ، ۰۸:۱۸
حسین جاهدناوخ

رشیدیان از توسعه اورژانس بیمارستان‌های طالقانی و شهید کامیاب مشهد خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر ساخت پروژه کلینیک ویژه بیمارستان موسی بن جعفر (ع) شهرستان قوچان در کنار ساخت کلینیک‌های ویژه زکریا، طالقانی، بیمارستان شهید هاشمی نژاد، منطقه سیدی و بیمارستان شریعتی مشهد از دیگر پروژه‌های در حال پیگیری دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

🔴وی با بیان اینکه طرح‌های توسعه در قالب ایجاد بخش‌های تخصصی بیمارستانی، در حال انجام است، اضافه کرد: بخش تشخیص درمانی سرطان بیمارستان موسی بن جعفر (ع) شهرستان قوچان نیز همراه با  بیمارستان‌های امام رضا، کودکان اکبر، امید، هاشمی نژاد و شریعتی مشهد در حال پیگیری هستند.

۲۵ فروردين ۹۵ ، ۱۱:۵۶
حسین جاهدناوخ
وجود دسته جمعی مورچه‌ها در بیشتر نقاط خانه به خصوص اطراف مواد خوراکی و غذایی می‌تواند نگران‌کننده و کلافه‌کننده باشد. به محض اینکه یکی از آن‌ها قطعه کوچکی غذا پیدا می‌کند ناگهان سیل مورچه‌ها به آن سمت جاری می‌شود. در بیشتر موارد به محض روبه‌رو شدن با چنین وضعیتی اولین فکری که به سراغ افراد می‌آید استفاده از مواد شیمیایی و سمی است.

در حالی که استفاده از حشره‌کش‌ها نه تنها به طور دائمی مورچه‌ها را فراری نمی‌دهد بلکه تاثیرات منفی و اثرات جانبی بر سلامتی اهالی خانه دارد.

به طور کلی، بهترین راه برای فراری دادن مورچه‌ها استفاده از راهی طبیعی و خانگی است تا صدمات را به حداقل برساند و از کشته شدن این موجودات نیز جلوگیری کند. در اینجا طرز تهیه ترکیبی را به شما آموزش می‌دهیم که سبب فراری دادن مورچه‌ها می‌شود.

مواد لازم
یک شیشه
قوطی اسپرس
2 عدد پرتغال
1 عدد گریپ‌فروت
یک عدد لیمو
سرکه

طرز تهیه
برای این کار کافی است آب این میوه‌ها را بگیرید و در شیشه بریزید و به آن‌ها سرکه اضافه کنید و به مدت یک تا دو هفته آن را کنار بگذارید. بعد از دو هفته، ماده موجود در آن را در یک قوطی اسپری بریزید و آن نقاطی از خانه را که در معرض حمله مورچه‌ها هستند، اسپری کنید و چند روز صبر کنید. خواهید دید که کم‌کم مورچه‌ها ناپدید می‌شوند.

منبع: Healthy Food Team

۲۱ فروردين ۹۵ ، ۱۱:۳۴
حسین جاهدناوخ

علیرضا قامتی فرماندار شهرستان قوچان با اشاره به سابقه تاریخی این شهرستان و امکان تولید صنایع‌دستی مختلف در حوزه‌هایی نظیر جاجیم، گلیم، پوستین‌دوزی و… خواستار تبدیل نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قوچان به اداره شد.

۱۷ فروردين ۹۵ ، ۱۳:۵۳
حسین جاهدناوخ

۱۷ فروردين ۹۵ ، ۱۳:۴۹
حسین جاهدناوخ



۱۷ فروردين ۹۵ ، ۱۰:۴۰
حسین جاهدناوخ

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دبیرستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان رضوی گفت: به منظور معرفی، حفظ و احیاء ظرفیت های فرهنگی و داشته های تاریخی و معرفی هویت فرهنگی شهرهای مختلف خراسان رضوی، هر یک از شهرهای این استان دارای یک برند و هویت مشخص شدند.


به گزارش روابط عمومی دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان رضوی، حسین زارع صفت با اعلام این خبر افزود: به همین منظور امسال برای استان خراسان رضوی و شهرهای آن برند مشخص و برگرفته از تاریخ، تمدن و هویت هر یک از مناطق تهیه و ارائه شده است.

وی افزود: خراسان رضوی از پیشینه و جایگاه ارزشمندی در حوزه فرهنگ، تاریخ و تمدن برخوردار است و برند سازی نقش مهمی در حفظ، احیاء و معرفی این هویت تاریخی و فرهنگی دارد.

زارع صفت با اشاره به تعطیلات نوروز 95 و حضور گردشگران و مسافران نوروزی در شهرهای مختلف استان گفت: این برند سازی ها می تواند باعث آشنایی هرچه بیشتر مسافران نوروزی با پیشینه فرهنگی و تاریخی شهرها شود.

وی اظهارداشت: این برند سازی  با همکاری مسئولان شهرهای مختلف از جمله فرماندار، شهردار، شورای اسلامی شهر و سایر دستگاه های مختلف انجام شده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی اضافه کرد: خراسان رضوی مقصد حدود نیمی از گردشگران خارجی ورودی به ایران است بنابر این، هویت سازی و ایجاد برند بریا شهرهای مختلف می تواند باعث جذب گردشگران خارجی به این شهرها شود.

زارع صفت خاطر نشان کرد: برند اصلی استان «خراسان رضوی سرزمین نور-نگین درخشان »است که هویت فرهنگی  و تاریخی خطه خراسان در کنار آداب، رسوم، آئین و سنت های زیبای این استان باید به نحو مطلوب به همگان معرفی شود.

در ادامه جدول برند شهرهای مختلف استان خراسان رضوی به پیوست ارائه می شود.

 

ردیف   نام شهرستان   برند شهرستان

1 مشهد   قبله دلها-مشهدالرضا

2 سبزوار  شهرآئین های نستوه

3 گناباد.  شهر ماندگاران کهن

4 تایباد   شهر تلاش و همبستگی

5 تربت جام.  دیار ادب و عرفان

6 تربت حیدریه.  دیار طلای سرخ

7 جغتای.  باغشهر زندگی

8 جوین   خطه مشاهیر

9 چناران  دروازه تاریخ و طبیعت

10 خلیل آباد  دیارتاکستان های سرسبز

11 خوشاب   شهر دستکند های کهن

12 خواف   دیار میراث های ماندگار

13 درگز  صیاد دلها

14 رشتخوار  دیار تمدن های کهن

15 بردسکن  شهر سرافرازان

16 سرخس  چهار راه تاریخ

17 فریمان  شهر اندیشه های مطهر

18 فیروزه  پایتخت فیروزه جهان

19 قوچان  مهدتمدن و هنر

20 کاشمر  شهر زیارت وسیاحت

21 کلات کهن دژ سرزمین تاریخ و طبیعت

22 بینالود  ستاره گردشگری خراسان(طرقبه،شاندیز)

23 نیشابور  شکوه تمدن ایران

24 مه ولات  دیارمشاهیر  

25 بجستان  یاقوت سرخ کویر

26 داورزن  میقات الرضا

27 باخزر  شهر همت و حیات

28 زاوه  دیار راشدشهرفضیلت ها

۱۴ فروردين ۹۵ ، ۰۷:۵۹
حسین جاهدناوخ

بالاخره بعد از بررسی و بازرسی شورای نگهبان و رسیدگی به شکایات انتخابات قوچان توسط شورای نگهبان تایید شد. جا دارد بنده نیز به نوبه خودم تبریک عرض نمایم

ه گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، این شورا طی نامه ای به وزارت کشور اعلام کرد:

نظر به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مورخ 1394/12/07 و با عنایت به ماده 73 قانون انتخابات پرونده های حوزه های انتخابیه ذیل در جلسات متعدد شورای نگهبان مطرح و صحت انتخابات این حوزه های مورد تأیید قرار گرفت.

1- بیرجند، درمیان، خوسف
2- مشهد، کلات
3- درگز
4- کاشمر، خلیل آباد، بردسکن
5- آبادان
6- اندیمشک
7- بندرماهشهر، امیدیه، هندیجان، بخش جولکی
8- خرمشهر
9- رامهرمز، رامشیر
10- مسجدسلیمان، لالی، اندیکا، هفتگل
11- گرمسار، آرادان
12- زاهدان
13- ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج، بخشهای بنت، لاشار، آشار، آهوران
14- چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند
15- زابل، زهک، هیرمند، نیمروز، هامون
16- داراب، زرین دشت
17- سروستان، خرامه، کوار
18- رامیان، آزادشهر
19- بهشهر، نکا، گلوگاه
20- تنکابن، رامسر، عباس آباد
21- نور، محمودآباد
22- میناب، رودان، جاسک، بشاگرد، سیریک
23- دماوند، فیروزکوه
24- اهواز، باوی، حمیدیه، کارون
25- ایذه و باغملک
26- بابل
27- بافت، رابر، ارزوئیه
28- نطنز، بخش قمصر
29- بوئین زهرا، آوج 
30- نایین، خور و بیابانک
31- بیجار
32- گرگان، آق قلا
33- پلدختر
34- تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر، پردیس
35- دشتستان
36- ممسنی، رستم
37- رودسر، املش
38- ساری، میاندرود
39- بهبهان، آغاجاری
40- سپیدان
41- شهر بابک
42- فومن، شفت
43- قوچان، فاروج
44- کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان
45- مینودشت، کلاله، گالیکش، مراوه تپه
46- لنگرود
47- آمل
48- مبارکه
49- کوهدشت، رومشکان
50- گناباد، بجستان
51- علی آباد

۰۳ فروردين ۹۵ ، ۱۰:۲۹
حسین جاهدناوخ