روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

۶ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

گازرسانی به 53 روستای قوچان در دست اقدام است

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: عملیات گازرسانی به 53 روستای شهرستان قوچان از توابع استان خراسان رضوی در حال اجراست.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان رضوی، سید حمید فانی پیش از ظهر امروز در دیدار با فرماندار و نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هم اکنون عملیات گازرسانی به 53 روستای شهرستان قوچان در حال انجام است که با اتمام این پروژه ها بیش از چهارهزار خانوار در بخش روستایی به مشترکین گاز طبیعی افزوده خواهد شد.

وی تعداد روستاهای گازدار قوچان را 69 روستا عنوان کرد و افزود: طی سال سالجاری سه هزار و 256 متر شبکه گذاری شهری و 162 هزار و 587 متر شبکه روستایی با هدف توسعه شبکه های گاز در این شهرستان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی اضافه کرد: 37 هزار و 780 مشترک شهری و 14 هزار و 119 مشترک روستایی در قوچان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

وی افزود: هم اکنون 63 درصد جمعیت روستایی قوچان گاز دارند که با بهره برداری از پروژه های در دست اقدام شرکت گاز خراسان رضوی، ضریب نفوذ گاز روستایی در این شهرستان به 83 درصد ارتقا خواهد یافت.

فانی با اشاره به اقدام بی نظیر دولت تدبیر و امید در اجرای طرح های گازرسانی روستایی اظهار کرد: هزینه های سنگین گازرسانی نیازمند همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تخصیص اعتبارات لازم است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با اختصاص اعتبارات لازم از سوی مجلس شورای اسلامی می‌توان در کوتاه ترین زمان ممکن شاهد توسعه شبکه‌های گازرسانی در اقصی نقاط استان باشیم.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه مقرر شد عملیات گازرسانی به بخشی از روستاهای محور عمارت-یدک-جوزان شهرستان قوچان پس از انجام مطالعات مهندسی در اولویت کاری شرکت گاز خراسان رضوی قرار گیرد.



اخبار گاز در خراسان رضوی


۱۸ آبان ۹۵ ، ۰۸:۴۵
حسین جاهدناوخ

دراین جلسه مهمانانی از  شرکت رادوین صنعت یزد

جهت معرفی طرح پیشنهادی آبنماهای هارمونیک  در جلسه حضور بهم رساندند

لازم بذکر است هفته گذشته شهردارو تعدادی از اعضا شوراجهت بررسی و بازدید از طرحها و دیدار با اعضا شورای یزد به این شهر سفر نمودند

در ادامه احکام آقایان مهدوی ،حسینی و جلالی به ترتیب به عنوان معاونت عمران و شهرسازی،مدیریت دایره عمران و مسول سرمایه گذاری شهرداری  به ایشان تقدیم گردید

۱۷ آبان ۹۵ ، ۰۸:۲۴
حسین جاهدناوخ

 افزایش دو برابری ماشین‌آلات آتش‌نشانی قوچان نسبت به گذشته


به گزارش قوچان 24 ؛ علیرضا قامتی صبح امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران قوچان با موضوع پیشگیری از وقوع حریق در مراتع و جنگل‌ها در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: هنگام وقوع بحران در حوزه منابع انسانی با مشکلی روبرو نشده اما به دلیل بارش باران و نزولات جوی خسارت‌هایی به مردم شهرستان وارد شد.


فرماندار قوچان با اشاره به این موضوع که تعداد ماشین‌آلات آتش‌نشانی این شهرستان و حوزه باجگیران نسبت به گذشته دو برابر شده است، بیان کرد: با تحویل ساختمان آتش‌نشانی امامقلی سه نقطه جغرافیایی در سطح بخش مرکزی قوچان مجهز به خودرو می‌شوند که تعادلی میان حوزه شهری و روستایی ایجاد خواهد شد.


۰۵ آبان ۹۵ ، ۱۲:۲۵
حسین جاهدناوخ

با حضور فرماندار قوچان :

همایش دهیاران بخش مرکزی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری قوچان ؛ همایش دهیاران بخش مرکزی با حضور حجه الاسلام دستجردی امام جمعه قوچان ، علیرضا قامتی فرماندار شهرستان ، ریحانی بخشدار مرکزی و دهیاران بخش مرکزی قوچان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد .
فرماندار قوچان در این همایش برایجاد توازن میان حوزه های روستایی و شهری این شهرستان اشاره کرد و گفت : نگاه دولت تدبیر و امید نگاه خدمت صادقانه است ، در سه سال گذشته بیشترین اعتبارات منطقه به حوزه روستایی اختصاص پیدا کرده است و باید تلاش نماییم تا روستاییان را در روستا حفظ نموده و بر اساس برنامه کارها را پیش بیریم و یک هدف مشخصی را برای روستاییان ترسیم و برنامه ریزی نماییم
وی سرشماری را جهت برنامه ریزی های کشور بسیار مهم تلقی کرد و تاکید کرد : نباید هیچ نقطه و جمعیت روستایی در آمارگیری از قلم بیفتد زیرا در آینده توزیع اعتبارات بر اساس جمعیت صورت می گیرد.
قامتی در بحث انتخابات سال آینده نیز تصریح کرد : افرادی را انتخاب نماییم که در کارها رضای خدا را سرلوحه کارها قرار داده و کشور را به سوی پیشرفت و توسعه هدایت کنند و نظام را دچار آشفتگی نکنند
وی پیاده روی اربعین را حرکتی ملی خواند و افزود : وقتی دنیا به یکباره جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ میلیون مسلمان را در همایش بزرگ نجف تا کربلا مشاهده می کند ، بر قدرت جمهوری اسلامی ایران صعه می گذارد که چگونه چنین جمعیتی در کشوری نا امن گرد هم جمع می شوند و با تمام نا امنی های موجود برای هیچ کس اتفاقی رخ نمی دهد.
فرماندار قوچان پذیرایی از زائرین پیاده آقا علی بن موسی الرضا (ع) را فرصتی مناسب برای همه افراد و مسئولین شهرستان قوچان خواند و خاطر نشان کرد : با همکاری همه دستگاه های اجرایی در سال گذشته کارهای بسیار خوب فرهنگی و اجرایی در سطح شهرستان انجام شد ، که امیدواریم امسال نیز بتوانیم پرشورتر و جدی تر میزبان این زائرین عزیز باشیم .
 
در ادامه جلسه حجت الاسلام محمد علی دستجردی در خصوص پیاده روی زائرین امام رضا (ع) در دهه آخر صفر از مسیر قوچان و پیاده روی اربعین از مسیر نجف تا کربلا اظهار کرد: فرهنگ توجه به دین و مسائل عاشورا وجود دارد، پس می توان با یک همگرایی و تبلیغ مناسب چند موکب در مسیر زائران پیاده آقا علی بن موسی الرضا از این شهرستان برای استقبال و پذیرایی ایجاد کرد .
وی قطار توسعه قوچان در مسائل اقتصادی و فرهنگی را در حال حرکت دانست و افزود : کارهای فرهنگی و غیر فرهنگی منحصر به شهر نیست و این مسائل باید در روستاها نیز پیاده شود .
امام جمعه قوچان دهیاران را عصاره دولت در جامعه برشمرد و خاطر نشان کرد : اگر در روستایی گاز ، برق ، تلفن و جاده آسفالت وجود داشته اما شغل نباشد روستائیان در روستا نخواهند ماند پس باید در وهله اول در ماندگاری مردم در روستاها تلاش شود.
وی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی در روستاها ایجاد ماندگاری برای مردم روستایی است، گفت: قوچان دارای دشتهای خوبی برای پرورش شترمرغ است و این موضوع می تواند با زاویه دید اقتصاد مقاومتی و نگهداری روستاییان در روستا موثر باشد .

 


    
منبع : زیرپرتال فرمانداری قوچان
۰۵ آبان ۹۵ ، ۱۲:۰۱
حسین جاهدناوخ

به گزارش روابط عمومی فرمانداری قوچان ؛ با حضور افشین رحیمی گل خندان مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان خراسان رضوی ، علیرضا قامتی فرماندار قوچان ، سید مسعود یاوری معاونت برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری و چند تن از کارشناسان این اداره کل ، جلسه تودیع و معارفه رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای قوچان در محل فرمانداری برگزار شد

دراین مراسم از تلاش های علیرضا داودی رئیس سابق این مرکز تقدیر و سید قاسم موسوی رئیس جدید مرکز آموزش فنی و حرفه ای قوچان به عنوان رئیس این مرکز معرفی گردید .


  
منبع : روابط عمومی فرمانداری قوچان

۰۵ آبان ۹۵ ، ۱۲:۰۰
حسین جاهدناوخ

فرماندار قوچان در جلسه کمیته برنامه ریزی خبر داد :

سهم قوچان از اعتبارات ۶ میلیاردی ماده ۱۸۰ صرفاً ۴۰ میلیون تومان است


به گزارش روابط عمومی فرمانداری قوچان ؛ جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان قوچان با حضور علیرضا قامتی فرماندار شهرستان ، سید مسعود یاوری معاونت برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری ، خانم موسوی کارشناس دفتر برنامه ریزی استانداری خراسان رضوی و جمعی از مسئولین و مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد
علیرضا قامتی در جلسه شورای برنامه‌ریزی قوچان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین نکات در موضوع شورای برنامه‌ریزی اطلاع‌رسانی مناسب مطالب است تا واقعیت‌ها همان‌گونه که هست در جامعه مطرح شود.
وی بابیان اینکه سال گذشته علیرغم اینکه اعتبارات ماده 180 در کل کشور تخصیص پیدا نکرد اما 85 درصد پروژه‌هایی که از این محل در قوچان برایشان اعتبار در نظر گرفته‌شده بود متوقف نشدند، گفت: امسال سه درصد از سهم اعتبارات استان در ماده 180 به این شهرستان اختصاص پیداکرده است.
رئیس شورای اداری قوچان با اشاره به اینکه میزان مداخله فرمانداران در زمینه اعتبارات اقناع‌کننده نیست، بیان کرد: فرمانداران شاید در شاخص‌ها اولویت‌هایی داشته باشند و سنجیده شدن اعتبارات ماده 180 امسال در شهرستان‌ها بر مبنای شاخص‌های سال 90 تا 93 نامناسب است.
قامتی بابیان اینکه انتظار می‌رود کسانی که در کار تعریف شاخص‌ها هستند از فرمانداران نیز برای این موضوع دعوت به عمل‌آورند، تصریح کرد: باید توزیع اعتبارات شاخص بیکاری در زمان حال دیده شود زیرا امروز یکی از دغدغه‌ها اشتغال و بیکاری محسوب می‌شود.
وی با یادآوری اینکه برخی مدیران شهرستانی دغدغه توزیع اعتبارات را دارند و با انجام تعاملات مناسب با مدیران کل استانی میزان دریافتی خوبی را به شهرستان اختصاص می‌دهند، تأکید کرد: یکی از گلایه‌های شهرستانی انتقاد به اداره کل فرهنگ و ارشاد استان است زیرا از سهم 6 ‌میلیاردی اعتبارات ماده 180 در سطح استان مدیرکل این دستگاه تنها 40 میلیون تومان برای قوچان در نظر گرفته است.
فرماندار قوچان با اشاره به این موضوع که به گفته مدیرکل ارشاد استان پروژه مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان یکی از پروژه‌های مهم در سطح خراسان رضوی محسوب می‌شود، یادآور شد: با توجه به اینکه رقمی برای این پروژه در نظر گرفته نشده است، شهرستان برای این پروژه از مابقی اعتبارات ماده 180 حدود یک میلیارد تومان یا بیشتر تعریف خواهد کرد.
قامتی بابیان اینکه در حوزه ورزش نیز از اداره کل گلایه‌هایی وجود دارد و انتظار می‌رود به وعده‌هایی که به مردم داده‌شده است عمل شود، تأکید کرد: سهم اقناع‌کننده‌ای در سایر حوزه‌ها برای شهرستان در نظر گرفته‌شده است و دستگاه‌های اجرایی به دنبال مبادله توافق و انعقاد با پیمانکار موفق باشند.


    
منبع : روابط عمومی فرمانداری قوچان
۰۵ آبان ۹۵ ، ۱۱:۵۹
حسین جاهدناوخ