روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

۳۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری قوچان علیرضا قامتی فرماندار قوچان با آقای روح الله بصیری نیا دوچرخه سوار گیلان غرب که حامل پرچم سبز رنگ مزین به نام علی بن موسی الرضا (ع) و نیز شهدای جنگ تحمیلی بود دیدار کرد
در این دیدار فرماندار قوچان ضمن ارتباط تلفنی با فرماندار شهرستان گیلان غرب و قدردانی از این حرکت فرهنگی ، ورزشی و معنوی این جوان اظهار کرد :

۱ نظر ۲۶ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۴۴
حسین جاهدناوخ
استقامت، انتظار و آزادگی

از کودکی تا امروز، هر وقت اسمی از آزادگان به میان می آید یک تصویر ماندگار و فراموش نشدنی در ذهن نقش می بندد و تکرار می شود. که مربوط است به سال 69 و اولین تصاویری که از بازگشت آزادگان به کشور از تلویزیون پخش شد که همراه بود با این نغمه: به شهر شهیدان، به آغوش ملت، به ایران خوش آمدید... در بین آن نغمه های شورانگیز تصاویری می دیدیم از مردانی که بر خاک میهن بوسه می زدند و با در آغوش کشیدن عکس امام(ره) اشک می ریختند. مردانی که بعد از جنگی سخت و سال ها اسارت بازگشته بودند و حتی روی دوش دوستان و اقوام هم عکس امام راحل را در دست داشتند. بوسه های مادران آزادگان، پس از سال ها انتظار، بر پیشانی فرزندان قهرمانشان به راحتی از حافظه ما پاک نخواهد شد.

۲۶ مرداد ۹۴ ، ۰۷:۴۲
حسین جاهدناوخ

ریشــــــــــــــــه
1- تورم نوک ریشه،زرد شدن قسمتهای مختلف ریشه واثار شته زرد در ریشه مسن     شته گال زا
2- اثار جویدگی بر روی ریشه مسن و یا از بین رفتن اوندهای ابکش و ضعیف گیاه       موش صحرایی
3 - ضعف عمومی گیاه و مترم شدن ریشه  جوان                                                  نماتود
4 - رشته های تار عنکبوتی سفید رنگ بر روی ریشه های در حال ازبین رفتن             پوسیدگی ریشه مو
 
تنـــــــــــه و شاخــــــــه مسن

۲۵ مرداد ۹۴ ، ۱۰:۵۱
حسین جاهدناوخ

ولی ا… افخمی معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در نشستی با فعالان عرصه اقتصادی که در سالن اجتماعات فرمانداری قوچان برگزار شد بیان کرد :
۲۴ مرداد ۹۴ ، ۰۷:۴۷
حسین جاهدناوخ

هادی شوشتری عصر امروز در جمع مدیران و فعالان اقتصادی قوچان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با اشاره به اینکه ایجاد انگیزه در مرزنشینان سبب ایجاد امنیت پایدار در مرزها می‌شود، اظهار کرد: معافیت صد درصدی 6 قلم کالا پرسه زیادی را سپری کرد و برای سومین بار با رفع اختلافات موجود در حوزه گمرک و کمیسیون اقتصادی دولت، تصویب شد که امیدواریم میزان صادرات را به بیش از 50 میلیون دلار در طول سال افزایش دهد.

وی با یادآوری این موضوع که گزارش منطقه ویژه اقتصادی قوچان توسط کمیسیون اقتصادی مجلس تهیه و در حال آماده شدن برای ارائه در صحن علنی است، گفت: تصویب و اجرایی‌شدن منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان مرحله اول بوده و در بازه دوم باید یک‌هزار میلیارد تومان در قالب 20 طرح سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی و انجام شود.

نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری این موضوع که با احداث کنارگذر عشق‌آباد در ترکمنستان امیدواریم محدودیت ترانزیتی نیز برداشته شود، بیان کرد: تأسیس نمایشگاه دائمی با هدف ارائه ظرفیت‌های موجود در قالب یک شرکت سهامی خاص یا عام دارای ارکان عمومی در دستور کار قرار گرفته که امکان استفاده از تسهیلات نیز برای آن فراهم است.

وی یادآور شد: برای تأمین سرمایه در گردش برخی واحدهای تولیدی هماهنگی‌هایی با مدیران عامل بانک‌ها صورت گرفت اما نرخ بالای سود که یک مشکل اساسی در سطح کشور به شمار می‌آید برای سرمایه‌گذار توجیهی ندارد.

شوشتری با یادآوری اینکه ایجاد صرافی در باجگیران برای تبدیل ریال به منات، دلار و بالعکس امری ضروری است، بیان کرد: رویکرد درست و توجه به شرایط اقتصادی و اقلیمی در هر منطقه می‌تواند این مهم را در باجگیران به سرانجام برساند.

وی با اشاره به اینکه کشمش مرغوب در این شهرستان تولید اما همانند قائن که تولیدکننده زعفران است در جای دیگری فرآوری می‌شود، تصریح کرد: می‌توان با ایجاد فرآوری و بازاریابی مناسب حضور در بازار جهانی را رقم زد که در حال حاضر نیز متقاضیان خارجی در این زمینه وجود دارد.

نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تکمیل ساختمان اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان یکی از خواسته‌ها و مطالبات بوده که امیدواریم هرچه زودتر با کمک مسئولان استانی و کشوری این موضوع به انجام برسد.

۲۴ مرداد ۹۴ ، ۰۷:۴۲
حسین جاهدناوخ

قوچانی / فرماندار قوچان گفت: ۱۲ پارک محله‌ای جدید در شهرستان قوچان راه اندازی می‌شود.

علیرضا قامتی صبح امروز در نشست خبری خود که به مناسبت روز خبرنگار در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: خداوند در قرآن به قلم و آنچه می‌نویسد قسم خورده است و این نشانگر اهمیت نوشتن و تاثیرگذاری آن بر سرنوشت انسان‌ها و جامعه است.قامتی در ادامه با اشاره به روز خبرنگار بیان داشت: خبرنگاران با خلق یک خبر بخش عظیمی از جامعه  را هدایت می‌کنند و زندگی خود و جامعه را تغییر ‌و در عقوبت و پاداش آن شریک خواهند بود.فرماندار قوچان در ادامه به وضعیت این  شهرستان اشاره کرد و افزود: در جهت ایجاد یک تیم هماهنگ و منسجم در مدیریت شهری تاکنون حدود ۸۰ درصد از مدیران تغییر کرده‌اند و الباقی مدیران باقی‌مانده نیز به‌علت فعالیت خوب همراهی با سیاست‌های کلی شهرستان در حال انجام خدمت هستند.قامتی تصریح کرد: در سال جاری در مجموع از محل اعتبارات کشوری و استانی در حدود ۱۴٫۵ میلیارد جذب شهرستان شده که این افزایش تاثیر بسزایی بر رفع مشکلات و بالا رفتن سطح رضایت‌مندی شهروندان قوچانی داشته است.

وی با بیان اینکه بسیاری از شاخص‌ها منفی شهرستان از ۳ تا ۸ واحد منفی در استان  به ۳ تا ۵ واحد مثبت تغییر یافته است، تاکید کرد: افزایش ۲۰ درصدی فعالیت واحدهای صنعتی و اشتغال‌زایی ۳۰۰ نفر و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی از دیگر اقدامات در جهت توسعه اقتصادی و رفع مشکل بیکاری در شهرستان بوده است.فرماندار قوچان در ادامه بیان داشت: در مجموع در سال گذشته بالغ بر ۸۰میلیارد تومان پروژه در زمینه‌های مختلف انجام شده است.قامتی در پایان از احداث ۱۲ پارک محله‌ای از محل اعتبارات ملی یک میلیارد و دویست میلیون تومان خبر داد و تصریح کرد: در سال جاری عملیات گازرسانی در ۲۷ روستای این شهرستان برنامه ریزی شده است که از شهریور ماه شروع خواهد شد.

 

۲۴ مرداد ۹۴ ، ۰۷:۳۷
حسین جاهدناوخ

قوچانی / مدیرعامل آبفار خراسان رضوی گفت: امسال ۵ میلیارد تومان اعتبار به آبفای روستایی قوچان اختصاص یافت.

محمد دانشگر در گفت‌وگو با قوچانی اظهار داشت: ۱۳ سال خشکسالی تاثیر زیادی بر منابع آبی استان داشته و این موضوع در روستاها با توجه به پراکندگی روستاها و موقعیت جغرافیای که دارند بیشتر مشهود است.دانشگر بیان داشت: در استان ۲ هزار و ۵۲۴ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم که ۲ هزار و ۴۱۱ روستا تحت پوشش خدمات آب روستایی قرار دارند که کمبود آب ۴۸۵ مورد آن با تانکر انجام می‌شود و این رقم در سال‌های خشک بیشتر می‌شود.

مدیرعامل آب روستایی خراسان رضوی با اشاره به اینکه خشکسالی سال‌های اخیر علاوه بر بحث کمی بر کیفیت آب‌های روستایی تاثیر گذاشته افزود: در سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی کیفیت آب برخی از روستاها از استاندارد لازم خارج است و قابل شرب نبوده و صرفا استفاده بهداشتی دارند که نیاز به نصب دستگاه‌های آب شیرین کن دارند.دانشگر تصریح کرد: تاکنون  ۲۱ مورد از این دستگاه‌ها با همکاری بخش خصوصی در سطح استان نصب و راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اختصاص ۵۰۰ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی کشور به بخش مجتمع‌های آب روستایی استان تاکید کرد: سال گذشته در شهرستان قوچان مجتمع آبی فخرآباد با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان شروع شد و در سال جاری نیز اعتبار سه میلیارد و دویست میلیون تومان برای تکمیل آن در نظر گرفته شده است.دانشگر افزود: همچنین اجرای پروژه آب دو روستا ینگه قعله و کلر نیز در دستور کار قرار دارد که در مجموع در سال جاری  ۵ میلیارد تومان اعتبار برای شهرستان در نظر گرفته شده تا جبران قسمتی از مشکلات آب روستایی در قوچان باشد.

۲۴ مرداد ۹۴ ، ۰۷:۳۵
حسین جاهدناوخ

 


به گزارش روابط عمومی فرمانداری قوچان ؛ ولی الله افخمی راد معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه و تجارت ایران به همراه مسئولین استانی و شهرستانی از منطقه ویژه اقتصادی قوچان بازدید کرد.
در این بازدید افخمی بیان کرد :

۲۴ مرداد ۹۴ ، ۰۷:۳۴
حسین جاهدناوخ

به گزارش روابط عمومی فرمانداری قوچان افخمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از بازارچه مرزی و گمرک باجگیران افزود: تجارت در مقیاس بزرگ معنا پیدا می کند و وزارت صنعت و معدن نیز تجارت در مقیاس بزرگ را جزء اهداف اصلی خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه ایجاد بازارچه مرزی با هدف توسعه و پیشرفت مناطق مرزی و بهبود معیشت مرزنشینان انجام می شود اظهار کرد: رونق تجاری در بازارچه مرزی باید در حدی باشد که به اقتصاد کشور ضربه وارد نکند.
افخمی تاکید کرد:

۲۴ مرداد ۹۴ ، ۰۷:۳۳
حسین جاهدناوخ

حضور هیات های بزرگ خارجی نشان از رویکرد جدید دنیا به ایران است .

 
 به گزارش روابط عمومی فرمانداری قوچان ؛ ولی ا... افخمی معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در نشستی با فعالان عرصه اقتصادی که در سالن اجتماعات فرمانداری قوچان برگزار شد بیان کرد :

۲۴ مرداد ۹۴ ، ۰۷:۳۰
حسین جاهدناوخ