روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

حضور هیات های بزرگ خارجی نشان از رویکرد جدید دنیا به ایران است .

 
 به گزارش روابط عمومی فرمانداری قوچان ؛ ولی ا... افخمی معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در نشستی با فعالان عرصه اقتصادی که در سالن اجتماعات فرمانداری قوچان برگزار شد بیان کرد :
دولت ها باید بستر مناسبت برای توسعه را فراهم نمایند و فعالان اقتصادی نیز با همت و تلاش در این بستر به سمت توسعه حرکت کنند .
وی با بیان اینکه معضل اشتغال و لزوم فعالیت جوانان در همه جای کشور احساس می شود اظهار کرد : افرادی که آگاه تر به مسائل اقتصادی هستند وظیفه دارند با نگاه مناسب زمینه فعالیت جوانان را فراهم کنند .
افخمی در خصوص لزوم مبادلات مرزی در حوزه باجگیران بیان کرد : در جلسه هیات دولت اصلاحیه ای در زمینه رفع مشکلات این مرز مصوب و به زودی اجرا خواهد شد .
وی افزود : امیدواریم با اجرای این مصوبه مشکلات و موانع موجود از جانب ترکمنستان مرتفع و حجم مبادلات هر دو کشور افزایش یابد .
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه مصوبه هیات وزیران مبادلات تجاری در این مرز را سالانه به مرز 60 میلیون دلار رساند تصریح کرد : هدف از اجرای این طرح فعالیت بیشتر مرزنشینان است که نیازمند این است که بستر نرم افزاری و ظرفیت سازی آن فراهم گردد .
وی با اشاره به ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان قوچان گفت : این فرصت زمینه ایجاد فعالیت جدید در حوزه اقتصادی شهرستان به وجود آورده که امکان افزایش حجم بیشتر سرمایه گذار در شهرک های صنعتی این شهرستان را به همراه دارد .
افخمی افزود : حضور هیات های بزرگ خارجی در کشور نشان از رویکرد جدید دنیا نسبت به ایران است که با برداشتن تحریم ها به نتایج بهتری خواهیم رسید.
وی با بیان اینکه سرمایه در گردش با رکود مواجه شده است اظهار کرد : امیدواریم با رویکرد حضور سرمایه گذار خارجی و تسهیلات خارجی و داخلی بخشی از نیازمندی جامعه صنعت برطرف شود .
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت کشمش را یکی از توانمندیهای شهرستان خواند و افزود : بالا بردن ظرفیت ، نو آوری ، به روز بودن یک ضرورت در امر افتصاد است که این محصول نیز نیازمند استفاده از فناوری جدید و ماشین آلات مدرن ، متناسب با نیاز بازار است .
وی با تاکید این مطلب که فعالان اقتصادی برای رقابت راحت تر در این عرصه نیازمند تولید در مقیاس بالا هستند ، گفت : در تفاوت میان تولید و تجارت در مقیاس تولید است که در تولید بخشهای کوچک هم می توانند فعالیت کنند اما در تجارت مقیاس بالا زمینه حضور در عرصه بین المللی را نیزفراهم می کند .
 افخمی در ادامه گفت : یکی از بزرگترین مشکلات در دوران تحریم وجود تحریم های بانکی بود که موجب قطع شدن رابطه تجار و بازرگانان خارجی با ایران شد و امیدواریم دولت در دوران پس از تحریم با اتخاذ سیاستهای لازم بستر مناسبی را در جهت بهبود این ارتباطات فراهم آورد .
در این جلسه هادی شوشتری نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد : یکی از مشکلات بازارچه مرزی باجگیران معافیت 100 در صدی سود بازرگانی شش قلم کالا تولید کشور ترکمنستان بود که خوشبختانه با مصوبه اخیر هیات وزیران این مشکل مرتفع و امیدواریم بزودی شاهد صادرات تا مرز 50 میلیون دلار در سال باشیم .
وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی قوچان به عنوان لایحه قانونی به مجلس ارائه شده است تصریح کرد : یکی از هدف گذاری های این منطقه اجرای 20 طرح سرمایه گذاری در قالب  1000میلیارد تومان ظرف زمان 3 تا 4 سال است .

































 


منبع : روابط عمومی فرمانداری قوچان
۹۴/۰۵/۲۴
حسین جاهدناوخ