روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

۱۸ مطلب در تیر ۱۳۹۲ ثبت شده است




 


 

کاریکاتور های ماه رمضونی:

۳۰ تیر ۹۲ ، ۰۷:۴۴
حسین جاهدناوخ

مهارت‌های زندگی > فوت و فن- همشهری آنلاین- ندا شریف:
اگر قصد شستن فرش را ندارید، با موادی مانند جوش‌شیرین، بوراکس، اسطوخودوس، روغن‌های ضروری بوی نامطبوع آن را از بین ببرید.

رایحه‌های خانگی که برای فرش استفاده می‌کنید، بوی حیوانات خانگی، کپک و ... را از بین می‌برند. آن‌ها ارزان، موثر و اکثرا غیرسمی و به‌راحتی قابل تهیه هستند.


1. از بین برنده بو: اسطوخودوس


اسطوخودوسگل‌های اسطوخودوس با بوی خوش خود به عنوان دئودورانت فرش عمل می‌کند و در واقع بوزدا است. ½ پیمانه از گل‌های تازه را خرد کرده، داخل هاون ریخته و با پشت قاشق فشار دهید تا عطر آن آزاد شود.

گل‌های خرد شده را داخل کاسه‌ای بزرگ با یک پیمانه جوش‌شیرین ترکیب کنید. مخلوط را روی فرش پاشیده، حداقل 30 دقیقه صبر کنید.

در صورت وسیع بودن جای مورد نظر و شدت بو از 1 پیمانه گل خرد شده و دو پیمانه جوش‌شیرین استفاده کنید. بگذارید مخلوط چند ساعت در طول شب روی فرش باقی بماند سپس جارو برقی بزنید.

جوش‌شیرین بوی بد را از بین برده و گل‌های اسطوخودوس رایحه گل تازه را از خود به جا می‌گذارد.


2. از بین برنده بو: روغن ضروری

روغن ضروریروغن ضروری در ترکیب با جوش‌شیرین در مقایسه با انواع آماده خوشبوکننده‌ها برای از بین بردن بوی نامطبوع فرش فوق‌العاده و ارزان‌تر است.

از هر روغن ضروری می‌توانید استفاده کنید. اگر عطر و بوی گل را می‌پسندید؛ اسطوخودوس، رز و یاسمن و اگر بوی مرکبات را ترجیح می‌دهید؛ لیمو و پرتقال را انتخاب کنید. برای بوی تند؛ سدر، چوب صندل و نعنا هندی را در نظر داشته باشید.

تقریبا 20-15 قطره روغن ضروری را با ½ پیمانه جوش‌شیرین ترکیب کنید و تا زمانی که مطمئن شوید به طور کامل پخش شده است، خوب هم بزنید. مخلوط را روی قسمت بدبو فرش بپاشید و بگذارید چند ساعت در طول شب بسته به شدت بو باقی بماند.
سپس جاروبرقی بزنید.

روغن ضروری بسیار فرار بوده و در صورت ترکیب با جوش‌شیرین لکه‌ای از خود روی فرش به جا نمی‌گذارد.


3- از بین برنده بو: بوراکس

بوراکسبوراکس یک نمک قلیایی است که برای از بین بردن بوی فرش ایمن و موثر است. طرز استفاده از آن مانند جوش‌شیرین بوده و اغلب به عنوان ماده‌ای غیرسمی برای تمیز کردن خانه از فروشگاه‌ها قابل تهیه است.

بوراکس را روی فرش بپاشید و برای گرفتن نتیجه، 30 دقیقه تا چند ساعت صبر کنید سپس جاروبرقی بزنید.

بوراکس به تنهایی برای جذب و از بین بردن بو کافیست. در عین حال می‌توانید روغن ضروری یا گل‌های خشک شده اسطوخودوس را به جای جوش‌شیرین به بوراکس با همان دستور فوق اضافه کنید.

نکته:
مواد را از دسترس کودکان دور نگه دارید.

۲۶ تیر ۹۲ ، ۰۵:۳۴
حسین جاهدناوخ

 یکی از مشکلاتی که اکثر روزه ‌داران در ماه مبارک رمضان با آن مواجه می‌ شوند، بوی ناخوشایند دهان است که گاهی علاوه بر خود فرد، ممکن است اطرافیان او را نیز آزار دهد. البته این مشکل برای بعضی ‌ها فقط به ماه رمضان منتهی نمی‌ شود؛ یعنی در برخی افراد، بوی ناخوشایند دهان‌ در ماه‌ های دیگر سال نیز وجود دارد. برای‌ آشنایی با راه‌ های رفع بوی دهان از طریق تغذیه‌، پای صحبت متخصصان تغذیه و رژیم‌ درمانی نشسته ‌ایم.


مصرف غذاهای خشک را محدود کنید

دکتر سید رضا راست ‌منش، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، معتقد است که بوی بد دهان علل مختلفی دارد. بیماری‌ های گوارشی نظیر زخم ‌های معده که علت عمده ی آن هلیکوباکترپیلوری است می‌تواند سبب خروج بوی نامطبوع از دهان شود. در این حالت، این بو با تجویز داروهای خاصی از سوی پزشک کنترل می ‌شود. گاهی بوی بد دهان به دلیل زیاده ‌روی در مصرف غذاها است، آن هم غذاهایی که ترکیبات ناهمگونی با هم دارند. یکی دیگر از علل بوی بد دهان عدم استفاده از مسواک و نخ دندان است.

بویی که در ماه مبارک رمضان از دهان خارج می ‌شود، به دلیل نخوردن غذا است. هنگام نخوردن غذا، بدن برای تولید انرژی به ذخایر چربی روی می آورد و طی سوختن چربی ها در کبد، کتون ها تولید می‌ شوند که باعث ایجاد این بو می شوند. در روزهای اول ماه مبارک رمضان، به‌ دلیل این که کبد آمادگی کافی را برای سوزاندن مقدار زیادی چربی ندارد، این بو بیشتر است، اما به تدریج که توانایی کبد برای این کار بیشتر می ‌شود، مقدار کتون تولید شده کم می شود.

آنچه باید به آن توجه داشت، این است که این بو طبیعی است و نیاز به راه و روش‌ خاصی برای درمان ندارد. فقط می ‌توان با انجام کارهایی که در ذیل به آن اشاره می‌ شود از میزان آن کم کرد:

کسانی که غیر از ماه مبارک رمضان، در ایام دیگر سال هم در روزه می گیرند، کمتر دچار بوی بد دهان می‌ شوند، چون کبد آن ها آماده ‌تر است تا چربی‌ های اضافه را بسوزاند.

می ‌توان با مصرف غذاهای خنک، نعناع یا برخی سبزیجات خشک دیگر این بو را به طور موقتی از بین برد.

در افرادی که بعد از خوردن سحری مسواک نمی ‌زنند، به دلیل باقی ماندن غذاها در لا به‌ لای دندان‌ ها و در حفرات دهان این بو بیشتر و نامطبوع‌ تر است.

در طی روزهای معمولی به دلیل نوشیدن مایعات، آب و چای، بزاق دهان پیوسته تازه می شود و این بو کمتر است، اما در روزه‌ داری به دلیل این که امکان تازه شدن آب دهان کمتر است، باقی ماندن غذاها در بین دندان ها همراه با تولید کتون ها، بوی بد بیشتری را ایجاد می‌ کند.

علت اصلی، چربی‌ ها هستند

دکتر مسعود کیمیاگر، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، می‌ گوید: "در حالت روزه‌ داری و گرسنگی طولانی مدت، بعد از گذشت چند ساعت که ذخایر قندی بدن تمام می ‌شود، بدن برای تولید انرژی به چربی ها روی می ‌آورد. در اثر سوزاندن چربی ها، موادی به نام کتون در بدن ساخته می ‌شوند که بوی آنها از راه تنفس خارج می‌ شود. البته این موضوع در همه ی افراد، یکسان اتفاق نمی ‌افتد و در بعضی ها بیشتر و در برخی دیگر کمتر است."

بوی بد دهان در ماه رمضان، عمدتا به دلیل تولید ترکیبات کتونی است و ربطی به نوع ماده ی غذایی مصرفی در افطار و سحر ندارد. دکتر کیمیاگر می ‌گوید: "خوردن چربی ‌ها و گوشت‌ ها تاثیر چندانی در این امر ندارند. البته اگر میزان مواد قندی خورده شده بیشتر باشد، این بو کمتر خواهد بود. در کل، ماهیت روزه این‌طور است که بدن باید چربی ‌های اضافه را بسوزاند و یکی از مزایای روزه گرفتن هم همین است. پس نباید زیاد نگران بود، زیرا با گذشت زمان این بوی ناخوشایند، کمتر می ‌شود. نکته ی قابل توجه آن است که این بو در افراد چاق کمتر و در خانم ‌ها و بچه‌ ها بیشتر است. همچنین در افرادی که بدون سحری روزه می ‌گیرند نیز زیاد است."

پس برای از بین بردن بوی بد دهان به خاطر بسپارید که :

در وعده ی سحری، طوری برنامه‌ ریزی کنید که فرصت کافی برای مسواک زدن و استفاده از نخ دندان را داشته باشید.

از مصرف غذاهای خیلی داغ، تند، ترش و اسیدی خودداری کرده و یا حتی‌ المقدور کمتر مصرف کنید، زیرا با مصرف این نوع غذاها پُرزهای چشایی دهان دچار ساییدگی می ‌شوند و این کار به خشک شدن آب دهان کمک می کند و سبب بوی بیشتر دهان می‌ گردد. پس خوردن چای داغ یا آب ‌لیمو باید کم و یا به ‌طور کلی حذف شود.

ماه رمضان، زمان خوبی برای تمرین کردن اصول غذایی با نظم خاص است. زیاد‌ه‌ روی در مصرف غذا را کنار بگذارید؛ مثلا اگر فردی هستید که زیاد قهوه و چای مصرف می‌ کنید، در این ماه از نوشیدن چای داغ اجتناب کنید. شاید خوردن چای داغ و مخصوصا پُررنگ در هنگام سحر برای دو ساعت کمک کننده باشد، اما در طول روز سبب خشکی دهان می ‌شود.

سعی کنید غذاهای نرم ‌تر و لطیف ‌تر نظیر فرنی ‌ها و حریره ‌ها را بیشتر مصرف کنیم که پُرزهای دهان را نوازش داده و سبب تحریک غدد بزاقی‌ تان شود.

از مصرف میوه‌ ها و سبزی‌ های ترش پرهیز کنید، زیرا این مواد غذایی سبب کاهش ترشح بزاق و خشکی دهان می ‌شوند. به‌ طور کلی، خوردن غذاهای خشک به همراه نزدن مسواک و افزایش جرم‌ های دندانی، غدد ترشحی بزاق را مسدود کرده و ترشح بزاق را به شدت کم می ‌کنند. لذا بوی بد دهان تشدید می شود.

۲۵ تیر ۹۲ ، ۰۷:۴۶
حسین جاهدناوخ


 

احتمالا این خاطره در یک روز گرم از فصلی گرم رقم خورده است؛ تابستان با گرمای طاقت فرسایش، می‌تواند با تشنگی ضمیمه شود و فصلی غیرقابل تحمل را ایجاد کند. گرمای هوا باعث از دست رفتن بیشتر آب بدن شده و نیاز بدن به آن را افزایش می‌دهد. در واقع آب، اولین ماده غذایی و سالم‌ترین نوشیدنی است که 60 درصد بدن بزرگسالان و 80 درصد بدن نوزادان را تشکیل می‌دهد. کارشناسان تغذیه توصیه می‌کنند، آقایان روزانه بیش از 2 لیتر و نیم و خانم‌ها 2 لیتر آب در روز مصرف کنند. در این میان افرادی که ناراحتی کلیه، ناراحتی‌های قلبی- عروقی و فشار خون دارند باید زیر نظر پزشک آب بنوشند. درصورت حل نکردن معضل تشنگی احتمال ایجاد مشکلات فراوانی وجود دارد. دکتر هاشمی، متخصص تغذیه در این باره توصیه‌هایی دارند که درصورت رعایت آن‌ها می‌توان تابستان بی‌عطشی را سپری کرد.

 

عطش چیست؟

عطش همان تشنگی تعبیر می‌شود و تشنگی هم نیاز به نوشیدن آب است. این نیاز زمانی بروز پیدا می‌کند که بدن در مقابل کم آبی که با آن مواجه شده واکنش نشان می‌دهد. کم آب شدن بدن نیز زمانی رخ می‌دهد که آب دفع شده از بدن بیشتر از مقدار جذب آب باشد. از سوی دیگر، عطش به نوعی تشنگی مفرط نیز تعبیر می‌شود که در گرمای شدید و کم آبی‌های طولانی مدت یا ورزش‌های طولانی و سنگین رخ می‌دهد. وقتی بدن کم آب می‌شود، بزاق دهان را می‌گیرد و احساس خشکی دهان به‌وجود می‌آید. اگر در این مرحله کمبود آب جبران نشود، احساس ضعف، خستگی و سردرد ایجاد می‌شود. تشنگی در اصل علامت خطری برای کم شدن مایعات بدن است. کاهش مایعات نیز می‌تواند در اثر تعریق زیاد، اسهال، استفراغ، تب، آفتاب سوختگی یا رژیم غذایی اتفاق بیفتد.

 

حواس تان به میزان آب بدن تان باشد

آنچه مسلم است همه برای ادامه حیات و فعل و انفعالات درون بدن به آب نیاز دارند و این میزان نیاز به‌طور متوسط 8 تا 01 لیوان است که در کودکان کمتر است اما در بزرگسالان تغییری نمی‌کند. چه بسا افراد مسن که نسبت به نیاز بدن‌شان به آب کمتر حساس می شوند اما باید 8لیوان آب را حتما در طول روز مصرف کنند تا سلول‌های بدن دچار کم‌آبی نشوند. در مورد افراد دیابتی به‌دلیل ماهیت بیماری که افزایش دفع ادرار را به همراه دارد، نیاز بیشتری به آب دارند که بسته به سطح قندخون باید با پزشک معالج در مورد میزان مصرف آب مشورت کنند. بسته به سطح فعالیت افراد و قرارگیری آن‌ها در معرض گرما میزان مصرف تغییر می‌کند و افراد به‌طور معمول آب را از طرق مختلف در طول روز از دست می‌دهند بنابراین باید بسته به میزان فعالیت میزان دریافت آب را تنظیم کرد.

 

روش رفع عطش

آب به‌طور معمول به دلیل تنفس، تعریق، ادرار و مدفوع از دست می‌رود. در همین زمان است که مکانیسم تشنگی به‌وجود می‌آید و بدن به نوعی نشان می‌دهد که به آب نیاز دارد. بنابراین نوشیدن آب کافی و فراوان بسیار اهمیت دارد. در فصول گرم سال و به‌ویژه تابستان که آب بیشتری از طرق مختلف از دست می‌رود، عطش و تشنگی زودتر بروز پیدا می‌کند. راهکار اصلی رفع عطش در اصل نوشیدن میزان کافی آب است در کنار آب می‌توان از نوشیدنی‌هایی مانند چای کمرنگ و آبمیوه‌های متفاوت نیز برای رفع تشنگی استفاده کرد. به این نکته باید توجه کنید، برای تامین آب مورد نیاز بدن نباید از نوشیدنی‌های ناسالم استفاده کرد؛ مثلا مصرف زیاد برخی نوشابه‎های گازدار و کافئین‎دار عوارض جسمی دارند و موجب کاهش کلسیم بدن می‎شوند.

خوردن ناگهانی آب فراوان می‌تواند مشکلات گوارشی و سوء هاضمه در فرد ایجاد کند. توصیه می‌شود بدن به چنین حالتی نرسد و هر نیم تا یک ساعت باید دست‌کم نیم فنجان آب به بدن رساند.

 

چای با تشنگی چه می‌کند؟

آب مایعی است که در تمام واکنش‌های بدن شرکت دارد و وجود آن برای فعل و انفعالات مختلف در بدن و در نتیجه ادامه حیات انسان الزامی است. آب نیز مانند هوا و غذا یکی از ضروریت‌های زندگی است. بنابراین باید همیشه و به‌صورت مداوم به بدن برسد و در زمان تشنگی هیچ‌چیز نمی‌تواند جایگزین آب شود. چای نوشیدنی است که به‌دلیل داشتن مواد آنتی اکسیدان و ضد‌سرطان برای بدن مفید است اما هیچ‌گاه جایگزین مناسبی برای آب نیست. چای به‌دلیل خاصیت مدر بودن باعث می‌شود، مقدار بیشتری از آبی که از طرق مختلف به بدن می‌رسد، دفع شود. به‌طور کلی توصیه می‌شود، افراد هنگام تشنگی درصورت دسترسی به آب از این نوشیدنی استفاده کنند.

 

خوراکی‌های ضد‌ تشنگی

بر طرف کردن عطش, رفع عطش

فیبرها در نگهداری آب نقش مهمی دارند بنابراین خوراکی‌های فیبردار گزینه‌های مناسبی هستند. علاوه بر میوه‌ها، سبزی‌ها هم منبع بسیار مناسب فیبر و در نتیجه آب هستند. کاهو، خیار، کرفس و سبزی خوردن چون آب را در خود نگه می‌دارند باعث استمرار و تداوم آب‌رسانی به بدن می‌شوند. در مقابل برخی خوراکی‌ها مانند انواع شیرینی و کباب و جگر تشدید‌کننده تشنگی هستند و در فصول گرم سال که احتمال کم‌آبی بیشتر است باید از خوردن آن‌ها پرهیز کرد.

 

میوه‌های تابستانی تشنگی را برطرف می‌کنند؟

میوه‌ها علاوه بر نقشی که در تامین ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها و فیبر مورد نیاز بدن دارند، نقش مهمی نیز در پیشگیری و درمان انواع سرطان، بیماری‌های قلبی - عروقی، سکته مغزی، پوکی استخوان، دیابت و چاقی ایفا می‌کنند. علاوه بر این، آن‌ها به‌طور کلی یکی از منابع حاوی آب هستند و می‌توان بخشی از نیاز بدن به آب را از طریق میوه‌ها تامین کرد. میوه‌ها در ساختمان خودشان فیبر دارند و این فیبر در دستگاه گوارش باعث ماندگاری آب و تحویل تدریجی آب به جریان خون می‌شود و به این ترتیب تاخیر زیادی در احساس تشنگی به‌وجود می‌آید اما باید دانست که بدن نیاز به آب خالص هم دارد و روزانه 8 لیوان آب برای ادامه حیات و حفظ آن ضروری است که بخشی از آن را می‌توان از طریق میوه‌ها به‌دست آورد.

 

خاک‌شیر و عرقیجات گیاهی می‌توانند رفع عطش ‌کنند؟

به‌طور کلی 2 مسئله مطرح است، یکی نیاز بدن به آب و دیگری احساس تشنگی. زمانی که درباره احساس تشنگی بحث می‌شود برخی از نوشیدنی‌ها مثل شربت آبلیمو که به‌دلیل وجود آبلیمو در آن باعث ترشح بزاق بیشتر می‌شوند، احساس تشنگی را زودتر برطرف می‌کنند ولی این به آن معنا نیست که نیاز بدن به آب تامین شده است. نوشیدنی مانند خاک‌شیر به‌دلیل داشتن دانه‌های خاک‌شیر که آب را درون خود حبس می‌کند و چند برابر ظرفیت می‌تواند ذخیره آب داشته باشد در زمان تشنگی نوشیدنی بسیار مناسبی است. این دانه‌ها در دستگاه گوارش آب را در داخل خود نگه می‌دارند و به‌تدریج آن را به بدن تحویل می‌دهند و نیاز بدن را در مدت طولانی‌تر نسبت به آب تامین می‌کنند. نوشیدنی دیگری که می‌توان نام برد تخم شربتی است که عملکردی مشابه خاک‌شیر دارد و به‌دلیل نگه داشتن آب درون خود باعث می‌شود، فرد دیرتر احساس تشنگی کند اما از آن‌جا که این نوشیدنی‌ها با شکر مصرف می‌شوند باید در میزان استفاده از آن‌ها احتیاط کرد چون مصرف بیش از اندازه آن‌ها موجب اضافه وزن و چاقی می‌شود. بهتر است آنها را یا بدون شکر یا با حداقل شکر مصرف کرد.

 

خنکی آب تاثیری دارد؟

میزان خنکی آب می‌تواند در رفع علائم تشنگی موثر باشد. یکی از وظایف آب تنظیم دمای بدن است. زمانی که فرد دچار کم آبی می‌شود، بالطبع دمای بدن نیز دچار تغییراتی شده و علائم نسبت به کم آبی شدیدتر می‌شود. زمانی که آب خنک همراه با یخ مصرف می‌شود چون دمای بدن را به‌خصوص در قسمت فوقانی دستگاه گوارش برای مدت کوتاهی پایین می‌آورد، احساس لذت‌بخش‌تری دارد ولی این موضوع ربطی به نیاز سلول‌های بدن به آب ندارد. به هرحال بدن به مقدار معینی آب نیاز دارد و دمای آن آب اهمیت چندانی ندارد مگر در حالت گرمازدگی. در گرمازدگی که فرد دچار بی‌حالی می‌شود یکی از درمان‌ها غوطه‌ور کردن فرد در یخ است اما در حالت رفع تشنگی نوشیدن آب‌یخ مزیتی از لحاظ سلامت بر نوشیدن آب با دمای معمولی ندارد. حتی در مواردی ممکن است شوک حرارتی نیز به فرد وارد شود.

۲۵ تیر ۹۲ ، ۰۷:۴۲
حسین جاهدناوخ


 

 

ردیف

نام دبستان

نام شهرستان

نام و نام خانوادگی

اثر ارسالی

1 شاهد صدیقه یوسفی قوچان نازنین نوروزی نقاشی
2 شاهد صدیقه یوسفی - فرزانه صبوری نقاشی
3 شاهد صدیقه یوسفی - مهدیه روح پرور نقاشی
4 ساعدی - اکرم عشق دربند نقاشی
5 ساعدی - سجاد خوشرو نقاشی
6 ساعدی - خدیجه معمر نقاشی
7 شهدای ناوخ - زینب صابری نقاشی
8 شهدای ناوخ - محمدرضا اسعدی نقاشی
9 شهدای ناوخ - زینب ارجمند نقاشی
10 شهدای ناوخ - فاطمه رنجبر نقاشی
11 شهدای ناوخ - فاطمه بابائی نقاشی
12 شهدای ناوخ - شیرین دلاور نقاشی
13 شهدای ناوخ - حسین پوشا گلدی نقاشی
14 شهدای ناوخ - نجمه مزین نقاشی
15 شهدای ناوخ - سیده فاطمه داوودی نقاشی-دلنوشته
16 شهدای ناوخ - مریم پیری دلنوشته
17 شهدای ناوخ - معصومه ثابت نقاشی
18 شهدای ناوخ - زینب تباشیر نقاشی
19 شهدای ناوخ - زهرا مبارک نقاشی
20 شهدای ناوخ - زهرا بابائی نقاشی
21 شهدای ناوخ - فاطمه صادقی نقاشی
22 شاهد صدیقه یوسفی - سمانه جانی نقاشی
23 شاهد صدیقه یوسفی - زهرا رنجبر نقاشی
24 شاهد صدیقه یوسفی - زینب طهماسبی نقاشی
25 شاهد صدیقه یوسفی - محدثه ناصری نقاشی
26 شاهد صدیقه یوسفی - عاطفه خوش سیما نقاشی
27 شاهد صدیقه یوسفی - فاطمه حاجی زاده نقاشی
28 شاهد صدیقه یوسفی - فاطمه نشبیری نقاشی

۲۳ تیر ۹۲ ، ۰۵:۳۷
حسین جاهدناوخ

 اولین چیزی که در قیامت پرسیده می شود نماز است .

سوم 1:  مینا بهبودی- اسما اصلاحی - زهرا آقایی - مرضیه آقایی - فاطمه ایزدیان

سوم 2 :فاطمه پیرزاده - آرزو تاج پور - پرستو پیراسته - زهرا تقی زاده - زینب حسن زاده - منیره توکلی - فایزه پاکدل

سوم 3 :زکیه خدایاری - فاطمه دلاوری - وحیده خدایاری

سوم 4 :سمانه رشید آبادی - فائزه رجائی - فائزه زارع - سمیرا رضائی - زهرا رمضانی -  الهام رضوی

سوم 5 :زهرا سرابی - محدثه شیرین - مریم شجاعی نژاد - شیوا شریفی - مریم سمرقندی - زهره صبوریان

سوم 6 :رقیه علیزاده - هدیه علیزاده - ملیحه ظفریان - محدثه قادری - مریم قائمی

سوم 7 :لیلا گلمکانی - سمانه لعل بشارت - زهرا کفاش

سوم 8: الهه میرزایی - معصومه سادات مهدوی - زهرا یاری - مژگان مهدوست - زهرا مینا ناوخی

        

 

۲۲ تیر ۹۲ ، ۰۵:۳۹
حسین جاهدناوخ

بررسی میزان وابستگی دانش آموزان مقطع متوسطه شهر فاروج به تلفن همراه و عوامل موثر بر آنبررسی پیامدهای اجتماعی استفاده از تلفن همراه در بین دانش آموزان دبیرستانی شهر فاروج

از دکتر نوروز نیمروزی ناوخی

۱ نظر ۱۷ تیر ۹۲ ، ۰۵:۵۹
حسین جاهدناوخ

سخنرانی های درس شیوه ارائه مطالب علمی و فنی رشته مهندسی کامپیوتر توسط دانشجوی ناوخی سرکار خانم وجیهه پوران ناوخی در دانشگاه پیام نور مشهد ایراد گردید

۱۷ تیر ۹۲ ، ۰۵:۴۰
حسین جاهدناوخ


0421410354شماره داوطلبی              

نام خانوادگی، نام: طهماسبی زاده ناوخی، محدثه

کدملی: 0860458236

شهر آزمون: مشهد

چهارمین المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو

30 فروردین 1392

 

۱۷ تیر ۹۲ ، ۰۵:۳۴
حسین جاهدناوخ

قابل توجه قبول شدگان در دوره های داوری فدراسیون جودو

افرادی که در دوره های مختلف  داوری فدراسیون جودو شرکت می نمایند و اسامی آنها در فهرست ذیل درج میگردد دوره را با موفقیت به پایان رسانده اند . اما تا زمانی که حکم داوری خود را از دبیرخانه فدراسیون تحویل نگرفته باشند در بانک اطلاعاتی اضافه نخواهند شد ( مخصوص شرکت کنندگان در دوره های داوزی درجه سه ) و در صورتی که در دوره های ارتقاء درجه داوری ( دو ، یک یا ملی ) شرکت نموده اند درجه آنها در بانک اطلاعاتی ارتقاء نخواهد یافت .

 لذا فهرست ذیل تنها جهت اطلاع رسانی جهت دریافت حکم داوری می باشد و تا زمان اخذ حکم داوری توسط نماینده هیئت جودو محل اقامت فرد از دبیرخانه فدراسیون ،  کمیته داوران به سوابق قبلی مندرج در بانک اطلاعاتی استناد خواهد نمود .

وضعیت دریافت حکم داوری

نتیجه

نوع شرکت جنس استان نام پدر نام و نام خانوادگی
ردیف

  1391/12/01

قبول  

 تهران

 محسن

 محسن    حیدری


 1

  1391/11/23

قبول  

 تهران

 محمدرضا

 پویا     جماعت


 2

  حکم داوری دریافت نشده

قبول  

 تهران

 سید براتعلی

 سید محمد وفا    حسینی


 3

  1391/12/01

قبول  

 تهران

 حسن

 امیر     اشرفیان


 4

  1391/12/26

قبول  

 تهران

 یحیی

 سعید    نوری


 5

  1391/12/13

قبول  

 تهران

 احمد

 محمود     بدیعی


 6

  1391/12/06

قبول  

 تهران

 سیدرضا

 سیدحبیب اله    سیدمیرزاجانی


 7

  1391/12/15

قبول  

 تهران

 ناصر

 داریوش    اولادی


 8

  1391/12/07

قبول  

 تهران

 سیف اله

 حبت اله    زارعی


 9

  1392/04/15

قبول  

 تهران

 رمضانعلی

 محمد علی    علیمحمدی


 10

  1392/01/20

قبول  

 تهران

 کاظم

 علیرض    عشقیان


 11

  1392/02/07

قبول  

 تهران

 علی

 حسام    غفاری


 12

  1391/12/20

قبول  

 تهران

 منصور

 مجید     گوکلان


 13

  حکم داوری دریافت نشده

قبول  

 تهران

 حسین

 مجید    احسانی


 14

  1391/12/01

قبول  

 تهران

 عبدالصمد

 محرم    عبدی


 15

  1391/12/13

قبول  

 تهران

 علی اصغر

 احمد    آسیائی طاهری


 16

  1392/03/04

قبول  

 تهران

 محمود

 محمد    خواجه بافقی


 17

  حکم داوری دریافت نشده

قبول  

 تهران

 خداداد

 حسن صادقی ناوخی


 18

  حکم داوری دریافت نشده

قبول  

 تهران

 تلیاس

 جعفر    مهدیلو


 19

  1391/11/29

قبول  

 تهران

 رضا

 حمیدرضا    اکبری


 20

  1391/12/05

قبول  

 تهران

 احمد

 امیرسعید    یزدانی


 21

  1391/12/04

قبول  

 تهران

 حسین

 امیر    دادرس


 22

  حکم داوری دریافت نشده

قبول  

 تهران

 بیژن

 محمدرضا    رودکی


 23

  1391/12/04

قبول  

 تهران

 محمدرضا

 محمود    ابراهیم آبادی


 24

  حکم داوری دریافت نشده

قبول  

 تهران

 علی

 محسن    حمیدی آق چای


 25

  1391/12/21

قبول  

 تهران

 مرادحسین

 احسان    معارف وند


 26

  1391/12/21

قبول  

 تهران

 اباصلت

 حسین    کرمی


 27

  حکم داوری دریافت نشده

قبول  

 تهران

۱۷ تیر ۹۲ ، ۰۵:۲۸
حسین جاهدناوخ