روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

معاون سازمان صنعت معدن تجارت خراسان رضوی :

با کیفیت ترین معادن کلسیت و کوپه در قوچان

با توجه به پتانسیل های موجود معدنی در شهرستان و پیگیری های انجام شده در این زمینه علیرضا قامتی فرماندار شهرستان قوچان به همراه مهدی اعتمادی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت و معدن استان خراسان رضوی، رئیس اداره زمین شناسی و اکتشافات معدنی شرق کشور و جمعی از مسئولین و کارشناسان استانی و شهرستانی به جهت تعیین تکلیف دو واحد معدنی کوپه معدنی آساک در روستای هودانلو و سنگ کلسیت دربادام و همچنین کارخانه کاشی طوس بازدید به عمل آوردند.
در این بازدید مهدی اعتمادی معاون سازمان صنعت معدن تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه، خراسان رضوی از نظر تعداد معادن در کشور رتبه دوم را داراست، اظهار داشت :
از میان 730 معدن مجدد در استان خراسان رضوی شهرستان قوچان دارای 24 معدن است که از این میان 10 مورد در حال بهره برداری و به 14 معدن پروانه اکتشاف و گواهی کشف داده شده است. وی با بیان اینکه تنها در 2 نقطه استان یعنی شهرستان قوچان و نیشابور معدن سنگ پوکه وجود دارد تأکید کرد : بهترین و با کیفیت ترین معادن کلسیت و پوکه و معدنی استان خراسان رضوی در قوچان قرار دارد.
اعتمادی یادآور شد : وجود معدن کلسیت با ذخایر زیاد و خلوص بیش از 97 درصد از دیگر مزیت های معادن شهرستان قوچان است.
وی در پایان با اشاره به اینکه بخش معدن استان باید هرچه سریع تر فعال تر از گذشته شود بیان کرد : با معدن دارانی که شش ماه فعالیت نداشته باشند برخورد قانونی خواهد شد.

 









 


منبع : روابط عمومی فرمانداری قوچان
۹۴/۰۲/۱۴
حسین جاهدناوخ