روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

۱۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

عالم جلبل القدر مرحوم آیت اله حاج شیخ علی بلاغی پس از سالها تحمل دردو رنج وبیماری به ملکوت اعلی پیوست
وپیکر مطهر ایشان امروز باحضور اقشار مختلف مردم ومسولین تشییع وبرای خاکسپاری بمشهد مقدس انتقال یافت
اعضاء شورای اسلامی شهر وشهردار نیز همچون سایر شهروندان ضمن شرکت دراین مراسم همدردی خود را با بستگان آنمرحوم اعلام نمودند 
روح بزرگ این روحانی فرهیخته شاد ویادش گرامیباد





۳۱ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۲۳
حسین جاهدناوخ

حاج آقا کاظمی شهردار قوچان جهت تیمن وتبرک آغاز بکار خود بهمرا اعضاء شورای اسلامی شهر با حجت آلاسلام طباطبایی امام جمعه محترم دیدار نمود
حجت الاسلام طباطبایی در این دیدار برهمکاری همه مدیران وسعی بر سازندگی شهر تاکید نمودند وهمچنین مسولین را به کار غیر جناحی ودر جهت رضای الهی تشویق نمودند
شهردار نیز اهتمام خود را جهت تلاش جهادی وموثر در بهبوداوضاع شهرستان اعلام نمود






۳۱ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۲۲
حسین جاهدناوخ

قوچانی / فرمانده سپاه ناحیه قوچان با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و گرامیداشت این ایام از اجرای ۸۵ برنامه در این شهرستان همزمان با این هفته به منظور ارج نهادن به فداکاری و رشادت‌های ایثارگران هشت سال دفاع مقدس خبر داد.

علی اصغر صوفی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات سپاه ناحیه قوچان اظهار کرد: برای ارج نهادن به فداکار‌ی‌ها و رشادت‌های ایثارگران و جانبازان هشت سال دفاع مقدس و نیز آشنایی نسل جوان امروز که مورد هجمه فرهنگی دشمنان قرار گرفته‌اند، ۸۵ عنوان برنامه در این ایام در شهرستان قوچان به اجرا در خواهد آمد.وی با بیان اینکه همزمان با سراسر کشور رژه نیروهای مسلح در آغازین روز هفته دفاع مقدس در این شهرستان ساعت هشت و نیم صبح برگزار می‌شود، تصریح کرد: محل برگزاری این رژه و قرارگرفتن جایگاه در میدان فلسطین بوده و برای نخستین‌بار هشت گردان نمونه بسیجی از مقابل جایگاه رژه خواهند رفت.

فرمانده سپاه ناحیه قوچان با یادآوری اینکه به دلیل قرارگرفتن عید قربان در روز پنج‌شنبه غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا در روز عرفه برگزار می‌شود، گفت: دیدار با خانواده معظم شهدا، پیاده‌روی خانوادگی نیروهای مسلح مستقر در شهرستان، برگزاری جلسات میقات صالحین قبل از خطبه‌های نماز جمعه و برگزاری دعای عرفه و ندبه از برنامه‌های این هفته به شمار می‌آید.وی اضافه کرد: افتتاح سه پایگاه روستایی، نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، اردوهای جهادی یک روزه بسیج دانش‌آموزی، مسابقات ورزشی نیروهای مسلح و بهره‌برداری از سالن ورزشی ۹ دی که به نام شهید رضازاده نام‌گذاری شده است از اهم برنامه‌های این هفته خواهد بود.

صوفی یادآور شد: همزمان با سالروز شهادت شهید یوسف کلاهدوز یادواره شهدایی به این مناسب در شهرستان برگزار می‌شود که سخنران این مراسم یکی از فرماندهان کشوری خواهد بود.وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در راستای نهادینه‌کردن فرهنگ اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: اقتصاد مقاومتی یکی از ابزارهای مهم برای مقابله با تحریم‌ها و راهکار توسعه اقتصاد بوده به طوری که تاکنون با حمایت سپاه ناحیه قوچان ۸۰ واحد تولیدی اقتصاد مقاومتی در این شهرستان توسط بسیجیان راه‌اندازی شده است.فرمانده سپاه ناحیه قوچان تأکید کرد: راه‌اندازی هشت واحد تولید قارچ خوراکی، پنج واحد پرورش شتر مرغ، زنبورداری، تولید پوشاک و صنایع تبدیلی و بسته‌بندی از جمله فعالیت‌های این شهرستان در حوزه اقتصاد مقاومتی بوده و برخی محصولات نیز قابلیت صادرات به کشورهای همسایه را دارند.

۳۱ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۲۱
حسین جاهدناوخ

نصب اولین پل عابر پیاده در قوچان از محل در آمد جرائم راهنمایی در میدان آزادی به مبلغ 270میلیون تومان وبه طول 60متر وچهارونیم متر ارتفاع








۲۲ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۰۳
حسین جاهدناوخ

پس از سالها سینما دانش قوچان باهمت آموزش و پرورش وشورا وشهرداری وبا مشارکت بخش خصوصی در حال تعمیر و آماده سازیست





پ

۲۲ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۰۲
حسین جاهدناوخ

به گزارش روابط عمومی فرمانداری قوچان ؛ با حضور علیرضا قامتی فرماندار قوچان ، حجت‌الاسلام گنابادی نژاد مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ، حجت الاسلام حبیب فداکار به عنوان رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قوچان معرفی شد در این مراسم از زحمات حجت الاسلام نیساری رئیس اسبق این اداره که به مدت 21 ماه در این پست قرار داشت قدردانی شد . 










منبع : روابط عمومی فرمانداری قوچان

۱۸ شهریور ۹۴ ، ۱۳:۴۳
حسین جاهدناوخ


۱۷ شهریور ۹۴ ، ۱۳:۵۰
حسین جاهدناوخ

به گزارش روابط عمومی فرمانداری قوچان دکتر مهدی درخشان مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان خراسان رضوی ضمن بازدید از درمانگاه تامین اجتماعی، در محل دفتر فرماندار با علیرضا قامتی فرماندار قوچان دیدار کرد .

در این ملاقات فرماندار قوچان ضمن ابراز خرسندی از عملکرد خوب این درمانگاه ، افزود :

۱۷ شهریور ۹۴ ، ۱۳:۴۰
حسین جاهدناوخ
خراسان - مورخ دوشنبه 1394/06/16 شماره انتشار 19063

سیدخلیل سجادپور- نزاع دسته جمعی و خونین بولوار توس مشهد در حالی با مجروح شدن 3 نفر پایان یافت که یکی از عاملان نزاع نیز با شلیک گلوله از سوی نیروهای انتظامی روانه بیمارستان شد.

فرمانده انتظامی مشهد با بیان این خبر به خراسان گفت: در پی تماس های مکرر شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع نزاع دسته جمعی با قمه و شمشیر که موجب راهبندان و ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان شده بود، بلافاصله گروه های عملیاتی کلانتری کاظم آباد برای پایان دادن به نزاع خونین خیابانی وارد عمل شدند. سرهنگ حجت نیکمرام افزود: با حضور ماموران گشت انتظامی در بولوار توس مشهد، مشخص شد که سرنشینان دو دستگاه خودرو در حالی که شمشیر و قمه در دست داشتند، به خاطر اختلاف حساب با یکدیگر درگیر شده اند و نزاع آنان موجب راهبندان خیابانی شده است.وی اضافه کرد: در همین حال 2 تن از طرفین نزاع به کیوسک نیروهای انتظامی که در نزدیکی محل درگیری قرار داشت پناه برده اند و برخی دیگر از عوامل نزاع برای بیرون کشیدن آنان به سمت کیوسک پلیس حمله ور شده‌اند و با اقدامات شرورانه خود موجی از وحشت را ایجاد کرده اند. وی تصریح کرد: عوامل نزاع به شلیک های هوایی ماموران انتظامی نیز توجهی نمی کردند و همچنان با چرخاندن شمشیر و قمه به جولان های خود ادامه می دادند که در این میان 2 جوان بر اثر اصابت قمه و چاقو مجروح شدند بدین ترتیب عوامل نزاع با سوارشدن به 2 دستگاه خودروسواری پژو 405 و 206 از محل وقوع نزاع فرار کردند. سرهنگ نیکمرام گفت: عاملان نزاع خونین تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و با شلیک گلوله از سوی ماموران انتظامی روبه رو شدند. رئیس پلیس مشهد خاطرنشان کرد: در این هنگام، یکی از گلوله ها به دست راست جوان 33 ساله ای اصابت کرد و ماموران موفق شدند 6 تن از شرکت کنندگان در نزاع خونین را دستگیر کنند. سرهنگ نیکمرام با اشاره به این که پلیس در برخورد با عاملان اخلال در نظم و امنیت، بسیار جدی است تصریح کرد: اگرچه بررسی های پلیسی نشان می دهد که آنها به خاطر اختلاف حساب های قبلی با یکدیگر درگیر شده‌اند، اما این گونه اعمال مجرمانه که موجب ایجاد رعب و وحشت در مردم و اخلال در نظم عمومی می شود قابل اغماض نیست و پلیس با هر گونه شرارت و قداره کشی با قدرت برخورد می کند. وی با بیان این که متهمان دستگیر شده، برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده اند افزود: تلاش ماموران برای شناسایی و دستگیری دیگر عوامل احتمالی مرتبط با این پرونده همچنان ادامه دارد.

۱ نظر ۱۶ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۴۸
حسین جاهدناوخ

قوچانی / به نقل از پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew) : یکی از عکاسان حیات وحش کشور حین عکاسی در منطقه حفاظت شده قرچغه واقع در شهرستان قوچان خراسان رضوی یک گربه پالاس را مشاهده نموده و موفق شده است تصاویر زیبایی را از این گونه ارزشمند به ثبت برساند.

آقای بابک قویدل نامانلو ساعت ۷ صبح روز ۲۸ مرداد هنگامی که با آقایان فردین حسنعلی پور و رضا مغربی، دو تن از محیط بانان منطقه مشغول گشت زنی بودند با این گربه پالاس مواجه شدند.
این نخستین باری است که گربه پالاس در این منطقه مشاهده و مستند شده است.


گربه پالاس با نام علمی Otocolobus manul یکی از هشت گربه سان وحشی ایران (پلنگ، یوزپلنگ، کارکال، سیاهگوش، گربه شنی، گربه پالاس، گربه جنگلی و گربه وحشی) محسوب می شود.
گربه پالاس از گونه های بسیار کمیاب و در معرض انقراض کشور به شمار می رود . از ابتدای سال ۱۳۹۳ تاکنون تنها ۶ مورد از مشاهده این گونه منحصربفرد در کشور در خراسان شمالی، کرمان ، اصفهان ، نیشابور ، تفت و هم اکنون در قوچان به ثبت رسیده است.

۰۷ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۱۳
حسین جاهدناوخ