روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۲ ثبت شده است

برگزیدگان مسابقات کشتی با چوخه «خیج» معرفی شدند
خراسان رضوی - مورخ یکشنبه 1392/02/29 شماره انتشار 18407

چناران، باقری/ سومین دوره مسابقات کشوری کشتی با چوخه گود پرده چناران، واقع در روستای «خیج» با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.سرپرست این مسابقات گفت: در رده تیمی، تیم های کشتی با چوخه چناران با ۲۰ امتیاز، تیم شهدای روستای خیج با ۱۸ امتیاز و تیم کشتی با چوخه اسفراین با ۱۰ امتیاز اول تا سوم شدند. «سعیدی» افزود: در رده انفرادی هم در ۷۰ کیلوگرم: حسین لعل نظام، روح ا... حاتمی و علی لعل نظام هر ۳ از چناران در ۸۰ کیلوگرم: هادی قدیمی از اسفراین، محسن قربانی از قوچان و محمد نیک سرشت از مشهد در منهای ۹۰ کیلوگرم: مصطفی نیمروزی از تربت جام، محمد تیموری از قوچان و فرهاد مختاری از چناران و در به علاوه ۹۰ کیلوگرم: امین جعفرزاده، جواد محجوب و حمید قلی زاده هر سه از چناران اول تا سوم شدند.

۲۹ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۴:۱۹
حسین جاهدناوخ

سومین دوره مسابقات کشتی باچوخه چناران امروز با معرفی افراد برتر پایان یافت .
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان چناران گفت : این دوره از مسابقات به مناسبت نکوداشت پهلوان حسن خان حسن پور در گود پرده رستم روستای خیج چناران برگزار شد و 140چوخه کار از استان های خراسان رضوی ، خراسان شمالی ، خراسان جنوبی و استان تهران در 14 تیم و 4 وزن به مدت یک روز رقابت کردند .
محمدرضا سعیدی افزود : در پایان یک روز نبرد دیدنی ، در رده تیمی ، تیم کشتی باچوخه چناران قهرمان شد ، 
تیم شهدای روستای خیج چناران در جایگاه دوم ایستاد و تیم کشتی باچوخه شهرستان اسفراین بر سکوی سوم قرار گرفت . 
رئیس تربیت بدنی و امور جوانان چناران افزود : در رده انفرادی هم در وزن 70 کیلوگرم حسین لعل نظام ، روح الله حاتمی و علی لعل نظام از چناران به ترتیب اول ، دوم و سوم شدند.
وی افزود : در وزن 80 کیلوگرم این دوره از مسابقات ، هادی قدیمی از اسفراین اول شد و جایزه نفر دوم این وزن با برتری محسن قربانی به قوچان رفت و محمد نیک سرشت با کسب رتبه سوم کام مشهدی ها را شیرین کرد . 
در وزن منهای 90کیلوگرم ، مصطفی نیمروزی از چناران با غلبه برهمه حریفان اول شد ، محمد تیموری مقام دوم و فرهاد مختاری چوخه کار دیگر چنارانی هم مقام سوم را کسب کرد .
در وزن به اضافه 90 کیلوگرم یا همان کشتی سنگین وزن ها که دیدنی‌ترین هم‌آوردها را در پی داشت و در واقع جدال بین چوخه کاران میزبان بود امین جعفرزاده در یک کشتی نفس‌گیر پشت قهرمان جودو جهان ، جواد محجوب را با خاک آشنا کرد و با کسب مقام نخست سنگین وزن ها قهرمان شد ، جواد محجوب به جایگاه دومی بسنده کرد ، حمید قلی زاده از روستای خیج چناران هم مقام سوم را کسب کرد.
این مسابقات با حضور بیش از 10 هزار نفر ازعلاقه مندان این کشتی برگزار شد .

۲۸ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۵:۵۱
حسین جاهدناوخ

توضیح سایت قوچانی : شهید بابک شکفته سرباز دلیر قوچانی بود که در درگیری با افراد شرور در اطراف مشهد در حین ماموریت به شهادترسید و امروز خانواده ی جوانمرد قوچانی او قاتلش را بخشیدند ،اما در خبرها هیچ نامی از قوچان نیامد ،در صورتی که اگر قاتل ، قوچانی بود،شاید به کرات نام قوچان ذکر می شد!؟


مطلب از سایت انتخاب

تصاویر: بخشش مرد اعدام، چند ثانیه پس از اجرای حکم (+18)

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : دقایقی پیش عامل شهادت سرباز نیروی انتظامی پای چوبه دار در حین اجرای حکم اعدام با رضایت اولیای دم از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، دقایقی پیش حکم اعدام عامل شهادت بابک شکفته سرباز نیروی انتظامی در حال اجرا بود که چند ثانیه پس از اجرای این حکم و در حالی که فرد محکوم به اعدام یعنی «وحید زارع» در بالای دار مجازات در حال جان دادن بود با فریاد رضایت از سوی خانواده مقتول از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.

به این ترتیب خانواده مقتول از خیر اجرای حکم گذشته و قاتل چند ثانیه پیش از مرگ نجات پیدا کرد و به بیرون از صحنه اعدام هدایت شد. عکس های مهر از این اتفاق را در زیر می بینید.


















۲۱ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۴:۲۴
حسین جاهدناوخ
رهورد؛ آوردگاه یلان
خراسان رضوی - مورخ شنبه 1392/02/21 شماره انتشار 18400 
نویسنده: علی ایشان زاده - قوچان
عکس ها: مهدی عقیقی

قهرمانی مصطفی نیمروزی در 90 کیلو گرم و نایب قهرمانی محمد رضا ارجمند در 70 کیلو گرم

نهمین دوره مسابقات کشتی باچوخه جام «سردار شهید بابامحمد رستمی و شهدای بخش مرزی باجگیران، روز گذشته با شرکت ۱۴۰ کشتی گیر از استان های خراسان شمالی، جنوبی، رضوی و کشتی گیرانی از استان های تهران، البرز، مازندران و... با حضور بیش از ۳۰ هزار تماشاگر در گود طبیعی روستای گردشگری و تاریخی «رهورد» که در حدود ۴۵ کیلومتری شمال شهر قوچان، در مسیر محور ترانزیتی قوچان - باجگیران قرار دارد برگزار شد.

برای نهمین سال متوالی، چمن گود طبیعی این روستا، از مدت ها قبل برای رقابت های دیدنی و جذاب چوخه کاران آماده شده بود و روز گذشته سخاوتمندانه پذیرای یلان و قهرمانان چوخه شد تا بار دیگر عرصه ای برای رویارویی و پیکار مردانه کشتی گیران و جوانان برومند کشور و خطه پهلوان خیز خراسان رضوی باشد. مردم میهمان نواز و خونگرم روستای رهورد همچون هزاران تماشاگر مشتاق و خانواده های علاقه مند از مسابقات کشتی سنتی کهن و اصیل با چوخه با خوشرویی و مهربانی استقبال کردند.در این رقابت ها، چوخه کاران در حضور تماشاگران بی شمار، پیشکسوتان و پهلوانان، مربیان، مسئولان کشوری، استانی و شهرستان پنجه در پنجه افکنده و جلوه های زیبا و جذابی از کشتی با چوخه را با اجرای فنونی چون، «لِنگ»، «یانباش»، «قل پیچ» و... به تماشا گذاشتند.از ساعات ابتدایی روز گذشته مردم با اشتیاقی وصف ناپذیر در میدان رقابت تجمع کردند و جمعیتی متشکل از پیر و جوان، زن و مرد، کودک و بزرگسال، شهری و روستایی، در گوشه و کنار تپه سرسبز و مشرف به گود و اطراف میدان، نشسته و ایستاده با تشویق های پیاپی و صلوات های محمدی و فریادهای یاعلی مدد، بر شور و حال مسابقات افزوده بودند. گزارش خبرنگار اعزامی ما حاکی است نوای سازهای محلی «دهل» و «سرنا» نیز در لحظات اوج هر کشتی و اجرای فنون، حریفان را به تلاشی بیشتر وامی داشت و تشویق هواداران هر کشتی گیر لحظه به لحظه زیادتر می شد. رقابت ها در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر در گود روستای رهورد انجام شد و علاوه بر تماشاگران حلقه زده پیرامون گود، پیشکسوتان و مربیان، قهرمانان و پهلوانان ارزنده ای نیز مانند «پهلوان قربان محمد بهادری»، «رمضان شکفته»، «خدابخش عفت دار»، «عبدالعلی قنبری»، «سهراب سراب»، «سلیمان زمانی»، «محمد بهابسته»، «رضا حاتمی»، «حسین تقدیسی»، «سیدمحمد زارع»، «مهدی علیزاده»، «برات زمانی»، «مهرافروزیان»، «علیرضا رستمی» و... با حضور خود مایه دلگرمی کشتی گیران جوان و اهمیت هر چه بیشترمسابقات شدند.

نیاز جدی شهرستان به گود ملی کشتی با چوخه

فرماندار قوچان روز گذشته با اظهار خرسندی از برگزاری مسابقات و قدردانی از برگزار کنندگان با بیان این که کشتی با چوخه، یکی از زیباترین ورزش های بومی و سنتی و ریشه دار این سرزمین کهن است، گفت: مسابقات کشتی با چوخه در طول سال به ویژه در مناسبت ها و ایام نوروز در جوار بقاع متبرکه و زیارتگاه شهرستان از جمله امام زاده ابراهیم(ع) در شهر کهنه، نوروزی، سلطان زیرابه، امام باد و روستاها برگزار می شود و این رشته ورزشی از قدیم در خراسان بزرگ به ویژه شمال آن و شهرهایی چون قوچان، اسفراین، شیروان و... جایگاه ویژه ای داشته است.

«حیدری آزاد» افزود: پهلوانان ارزنده و نام آشنایی مانند پهلوان احمد وفادار قوچانی، پهلوان قربان محمد بهادری، پهلوان شایسته زرین، پهلوان صحرایی، پهلوان آزمون، پهلوان اکبر خراسانی، پهلوان سخدری و شورورزی و... همگی کار خود را در کشتی ابتدا از رشته کشتی با چوخه آغاز کرده اند.

وی با ابراز خوشحالی از این که با حضور استاندار خراسان رضوی کلنگ خانه کشتی شهرستان به زمین زده شد، خاطرنشان کرد: قوچان نیازمند یک گود ملی و استاندارد کشتی با چوخه است.

وی افزود: هم اکنون گود «رهورد» با جمعیت چندین هزار نفری تماشاگر از امکاناتی مانند استراحتگاه، سرویس های بهداشتی و... بی بهره است که امیدواریم با عنایت ویژه مسئولان ورزش کشور و استانی و اختصاص ردیف بودجه ای و اعتبارات لازم از این فضاها و امکانات برخوردار شویم.

بخشدار باجگیران نیز گفت: بیش از ۷ هکتار فضا برای ایجاد یک گود استاندارد در رهورد در نقشه جامع باید در نظر گرفته شود. «پهلوانی» با تشکر از تلاش و همکاری ورزش دوستانی مانند مهندس رحیمی و... در برگزاری مسابقات و حمایت های مالی آنان از دیگر ورزش دوستان دعوت کرد نسبت به ایجاد گود استاندارد «رهورد» با عنایت های خاص مسئولان اقدام شود.

در حاشیه:

* مشکل آنتن دهی تلفن همراه در روستای گردشگری رهورد هنوز وجود دارد و البته مخابرات نسبت به برقراری موقت ارتباط اقدام کرده است که آن هم ناقص است و مشکلاتی را به همراه داشت.

* عرض کم مسیر ورودی خاکی خودروها به سمت گود و حجم زیاد و ترافیک سنگین از مشکلات این مسابقات بود.

* مسابقات تا پاسی از شب ادامه داشت. در میان تشویق های بی امان مردم و حضور مسئولان ارشد استان، نفرات برگزیده جوایز خود را از مسئولان دریافت کردند.

* هادی شوشتری نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس نیز از میهمانان این مسابقات بود.

هیئت برگزار کننده این مسابقات عبارت بودند از:

سرپرست فنی مسابقات: علیرضا رستمی - سرپرست کل مسابقات: سلیمان زمانی - رئیس هیئت کشتی با چوخه: حسین کلّال - سرپرست فنی: علیرضا رستمی - سرپرست کمیته فنی: رمضان شکفته - سرپرست کمیته پیشکسوتان: عبدالعلی قنبری - سرپرست کمیته داوران: مهدی علیزاده - مسئول جدول: علی باتقوا

به گزارش خبرنگار ما در پایان این رقابت ها این نتایج به دست آمد: وزن ۷۰کیلوگرم: ۱-ابراهیم ولیان (ثامن الحجج سبزوار)۲-محمدرضا ارجمندی(قوچان) ۳-علی عباسی(اسفراین). ۸۰کیلوگرم: ۱-مجتبی زمانی(قوچان) ۲-هادی قدیمی(اسفراین)۳-الیاس اکبری (ثامن الحجج سبزوار) .۹۰کیلوگرم: ۱-مصطفی نیمروزی (ثامن الحجج سبزوار)۲-محمد تیموری(تربت جام) ۳-جعفر یونسی(قوچان).به علاوه ۹۰ کیلوگرم:۱-جواد محجوب(ثامن الحجج سبزوار) ۲-مسعود حاجی پور (فاروج) ۳-امین جعفرزاده (چناران) 

۲۱ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۳:۴۳
حسین جاهدناوخ
۱۱ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۵:۱۹
حسین جاهدناوخ
۱۱ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۵:۱۷
حسین جاهدناوخ

یک دوره مسابقه بوکس چهار جانبه به مناسبت گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در شهر جدید گلبهار برگزار شد.
مصطفی ارقبایی رییس هیئت بوکس بخش گلبهار با بیان این مطلب افزود: در این مسابقات که در سالن ورزشی برادران خادم شهر جدید گلبهار برگزار گردید تیم های چناران , تربت حیدریه , قوچان و مشهد حضور داشتند.در پایان مسابقات تیم چناران اول تربت حیدریه دوم و مشهد به مقام سوم دست یافتند.
اسامی تیم منتخب چناران: امید حسین لو,امیر ارژنگی,ابراهیم مات علی آبادی,حامد احمدی,نوروز سلطان بایف,روح الله کریمی,حمید پناهلو,حسن شاه آبادی,علیرضا سپهری ,محمود صبری
۱۰ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۶:۵۸
حسین جاهدناوخ
۲ نظر ۰۱ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۳:۳۹
حسین جاهدناوخ