روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

۴۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

در رقابت های علمی تخصصی معلمان تربیت بدنی کشور به میزبانی استان فارس؛ امیر سرابی نژاد از قوچان علاوه بر کسب عنوان نایب قهرمانی در بخش آموزگاران ورزش مدارس ابتدایی سراسر کشور براساس اعلام کمیته داوران این رقابت ها به عنوان برترین شرکت کننده در بخش عملی این مسابقات برگزیده شد.

گفتنی است: در پایان این رقابت ها تیم خراسان رضوی که با هدایت محمد سیادتی مقدم و محمدعلی چشم آور به رقابت با سایر استان ها می پرداخت در مجموع عنوان قهرمانی را کسب کرد.

۳۱ شهریور ۹۳ ، ۰۵:۴۵
حسین جاهدناوخ

محدودیت های ترافیکی از فردا در جاده های خراسان رضوی اجرا می شود .

فرمانده پلیس راه خراسان رضوی به خبرنگار ما گفت : تردد تریلر و کامیون به استثنای کامیون های حامل سوخت و مواد فاسدشدنی از ساعت 7 تا 22 روزهای27، 28، 29، 30 و 31 شهریور در محورهای سبزوار - مشهد ، قوچان - مشهد و تربت حیدریه - مشهد و بالعکس ممنوع است.

سرهنگ محمد صفایی ، تردد زیاد خودرو در روزهای پایانی تابستان در این محورها و ضرورت افزایش ایمنی جاده های خراسان رضوی را علت اعمال این محدودیت ها اعلام کرد .

۳۰ شهریور ۹۳ ، ۰۴:۲۲
حسین جاهدناوخ

شهردار قوچان گفت: بودجه شهرداری قوچان متأسفانه قابل مقایسه با بودجه شهرداری‌های هم‌تراز خود نبوده زیرا نگاه به جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری وجود ندارد.

محمد صالحی‌فرد صبح امروز در نخستین نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات شهرداری قوچان اظهار کرد: در هر شهری شورای نامگذاری مسئول نامگذاری خیابان‌ها، میادین و معابر بوده که به اسامی تاریخی و قدمت تاریخی کوچه‌ها و معابر، موقعیت جغرافیایی محله و ارزش‌های معنوی برای نامگذاری‌ها توجه می‌شود.

وی افزود: شهرداری قوچان آمادگی دارد از پیشنهادات شهروندان برای نامگذاری معابر و هویت بخشی با نامگذاری درست به معابر، میادین استفاده کند.

شهردار قوچان با بیان اینکه به دنبال راه‌اندازی دانشگاه جامعه علمی-کابردی شهرداری‌ها در این شهرستان به رشته‌های مربوط به مباحث شهری، اقتصاد شهری و خدمات شهری هستیم، گفت: هرکسی قصد کمک به قوچان را داشته باشد برچسب سیاسی می‌خورد درصورتی که باید از حمایت دولتمردان دارای اصل و ریشه قوچانی استفاده کنیم.

وی با اشاره به ارتقای شهرداری قوچان از رتبه ۸ به ۹ و ایجاد چارت تشکیلاتی با معاونت‌ها و سازمان‌های جدید، بیان کرد: بحث منطقه‌ای شدن قوچان منتفی است زیرا با جمعیت ۱۱۰ هزار نفری شهری شهرداری مناطق مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

صالحی‌فرد با اشاره به اهمیت سرزندگی، نشاط و هویت‌بخشی شهری، تصریح کرد: این شهرستان هم‌اکنون دارای یک تلویزیون شهری بوده که با مطالعات انجام شده به دنبال افزایش آن به دو تلویزیون دیگر در مبادی ورودی و خروجی شهر هستیم.

وی ادامه داد: قوچان به دلیل داشتن سرمای زودرس و طولانی محدودیت داشتن شهربازی روباز را دارد که برای سرمایه‌گذار نیز توجیه اقتصادی نداشت اما شهرداری به دنبال ایجاد یک شهربازی با دو قسمت روباز و سرپوشیده است.

شهردار قوچان با بیان این موضوع که برای داشتن نگاه مثبت به سرمایه‌گذاری باید از سرمایه‌گذاران حمایت شود، خاطرنشان کرد: کیفیت سیما و منظر شهری به ایجاد کسب و کار، اشتغال‌زایی و ورود و جذب سرمایه‌گذار کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: در قوچان به دنبال ایجاد منطقه ویژه شهری بوده تا از لحاظ کیفیت سکونت، خدمات سکونت‌گاهی و ساخت و ساز با دیگر مناطق شهرستان متفاوت باشد.

صالحی‌فرد با یادآوری این موضوع که منابع درآمدی شهرداری قوچان محدود است، گفت: بودجه شهرداری قوچان متأسفانه قابل مقایسه با بودجه شهرداری‌های هم‌تراز خود نبوده و کمتر است زیرا نگاه به جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری وجود ندارد.

وی مشکل ترافیکی قوچان را با تعریض خیابان‌ها قابل حل ندانست و افزود: به دنبال تغییر در طرح تفصیلی و تراکمات موجود در هسته مرکزی شهر هستیم تا به مناطق درجه ۲ و ۳ شهری منتقل و اینگونه خدمات و ارزش‌های اقتصادی اصلاح شود.

شهردار قوچان ادامه داد: با تشکیل هسته‌های جدید شهری بار ترافیک از خیابان امام خمینی به آن سمت کشیده می‌شود و ارزش افزوده املاک تنها در این محدوده متراکم خلاصه نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه به جای گرفتن تسهیلات از بانک‌ها به دنبال مشارکتی‌کردن پروژه‌ها با همکاری بانک‌های عامل هستیم، تصریح کرد: کمبود نگارخانه و موزه در سطح شهرستان احساس شده و نخستین شب شعر تخصصی با موضوع قوچان در آینده‌ای نزدیک به اجرا در می‌آید.

صالحی‌فرد برآورد هزینه تکمیل پارک نشاط قوچان را ۲ میلیارد تومان برشمرده و اظهار کرد: تاکنون در این شهرستان پروژه‌ای تعریف نشده که به جزو سرمایه‌گذاران کلان، سرمایه‌گذاران خرد نیز در انجام آن مشارکت داشته باشند.

وی بیان کرد: باید این تفکر در میان مردم فرهنگ‌سازی شده تا به جای قراردادن پول‌های خود در بانک‌ها در ساخت پروژه‌ها مشارکت و سرمایه‌گذاری کنند.

۲۹ شهریور ۹۳ ، ۰۲:۴۳
حسین جاهدناوخ
جلسه بررسی مشکلات صنف خشکبار وغلات به منظور احداث مجتمع خشکبار وغلات شهرستان قوچان باحضور جناب آقای شوشتری نماینده محترم مردم قوچان وفاروج درمجلس شورای اسلامی ، جناب آقای مهندس قامتی فرماندارشهرستان قوچان ، شورای اسلامی شهر وشهردارقوچان وجمعی از مسئولین وهیئت مدیره مجتمع درمحل سالن اجتماعات فرمانداری برگزارگردید






۲۹ شهریور ۹۳ ، ۰۲:۳۵
حسین جاهدناوخ

آنها مردمان نجیبی هستند. خوب می‌شناسمشان. با آنها بزرگ شده‌ام. وقتی حالشان خوب است، خوب هستند. وقتی هم که حالشان بد است، خیلی باید آدم‌شناس باشی که بفهمی حالشان بد است.»

به گزارش ایسنا، صولت فروتن با این مقدمه در روزنامه «جام‌جم» نوشت: رفتارهایشان را چندان بروز نمی‌دهند. غم‌هایشان را حتی با لبخند تقدیمت می‌کنند. دلخوشی‌هاشان، یک هوای پاک و یک آواز دلنشین و سایه‌ساری از مهربانی و خداقوت گفتن است. موسیقی هم گوش می‌دهند. موسیقی هم می‌نوازند اما آنها مردمان نجیبی هستند.

خوب می‌شناسمشان. با آنها بزرگ شده‌ام. یکی از همان‌ها را می‌شناختم و خیلی‌ها می‌شناسند که وقتی حالش خوب بود، دوتار می‌زد. وقتی دلش می‌گرفت، دوتار می‌زد. وقتی عاشق شده بود، دوتار زده بود، اما نجابتش را، انسان بودنش را و شرفش را از سرپنجه‌های هنرمندش بیرون می‌ریخت. وضو می‌گرفت و نمازش را می‌خواند. وضو می‌گرفت و دوتارش را می‌زد؛ دوتاری که تو را به وجد می‌آورد؛ وجدی انسانی که درون‌مایه‌اش یک خوشی و خرمی توام با پرواز روح بود، تا جایی که انگار، اینجا نبود.

او سال‌هاست از میان این مردمان نجیب رفته است. جایی که دیگر، اینجا نیست اما مردمان نجیب آن شهر سرد با مردمان گرمش - قوچان - او را خوب به یاد دارند. کما اینکه مردمان نجیب کشورم او را به یاد دارند.

حاج قربان سلیمانی، دوتار نواز به‌یادماندنی آن شهر را خیلی‌ها در این کشور به یاد دارند اما انگار آنهایی که می‌توانند کاری بکنند، یادشان رفته است که گاهی می‌شود از رفتگان این سرزمین کهن هم به نیکی یاد کرد و حرمتشان را نگه داشت و خانه‌شان را - ولو در روستایی دور - در هر جای ایران خراب نکرد. کم نیستند بزرگانی که باید و فقط با کمی همت می‌توان به یادشان بود. بزرگانی از علم و دانش و هنر و صد البته معنویت این سرزمین که خانه و مزار حاج قربان سلیمانی در قوچان یکی از آنهاست و می‌شود و باید آن را در خور شان و منزلت بزرگی آنان که به این ملک و ملت بزرگی دادند، حفظ کرد و به ثبت رساند و گفت که اینها میراث فرهنگی ماست نباید تخریبشان کرد. نباید تخریبشان کرد.

مطلب فوق توسط اقای صولت فروتن روزنامه نگار همشهری در روزنامه جام جم چاپ شده است یاد اوری می گردد اقای فروتن تا حال در جشنواره مطبوعات کشور مقام های زیادی کسب نموده است .

۲۴ شهریور ۹۳ ، ۰۳:۲۳
حسین جاهدناوخ

علیرضا قامتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قوچان در حاشیه سفر وزیر کشور به شهرستان اظهار کرد: شهرستان قوچان با اهدای ۱۰۰۰ شهید و با داشتن جمعیت ۲۰۰ هزار نفری که ۶۰ درصد آن را روستاییان تشکیل می‌دهند از ظرفیت‌های خوب و بالقوه ای برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به حضور ۹۰ درصدی مردم در انتخابات گذشته گفت: با وجود ۱۵ سال خشکسالی و تمام مشکلات اقتصادی موجود مردم این شهرستان با دولت همراه بوده و مشارکت موثر داشته و دارند.

قامتی گفت: با بررسی‌های انجام شده و با صلاح دید آقای شوشتری نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی  حدود ۱۱۰ پروژه مورد نیاز شهرستان مطرح است که با توجه به اولویت و محدودیت‌های موجود ۱۷ طرح را به وزیر کشور به عنوان نماینده دولت در سفر هشتم ارائه شده است که امیدواریم حاصل آن خبرهای خوشی برای مردم شهرستان باشد.

وی در ادامه به تشریح این ۱۷  پروژه پرداخت و گفت: مهمترین خواسته شهرستان که مصوبه دولت را نیز دارد بحث ارتقای سه دهستان این شهرستان به بخش و ارتقای فرمانداری قوچان به فرمانداری ویژه است.

فرماندار قوچان به اهمیت حل مشکل انتقال خط آب سد تبارک اشاره کرد و افزود: تکمیل و اجرای این خط نیز با توجه به اهمیت بحث سلامت شهرستان از اولویت‌های یاد شده است.

قامتی گفت: تکمیل زیر ساخت‌های مسکن مهر قوچان، پیگیری ایجاد منطقه آزاد تجاری در شهرک صنعتی شماره ۲ قوچان ایجاد مجتمع فرهنگی و تکمیل استادیوم ۱۵۰۰۰ نفری از دیگر خواسته‌های مردم شهرستان است.

وی با بیان ظرفیت‌ها و بسترهای فراهم شده در شهرستان تاکید کرد: ارتقای دانشکده پرستاری به دانشگاه علوم پزشکی و ایجاد مجتمع عالی سلامت در شهرستان از حقوق مسلم و خواسته‌های بجای مردم است که موافقت‌های اولیه آن انجام و نیاز به توجه و حمایت دولت محترم دارد.

قامتی با بیان نیاز به طرح هادی روستای و پایین بودن رتبه شهرستان از میانگین‌های کشوری و استانی نیز تصریح کرد: هرچه توجه به روستا بیشتر شود از آمار مهاجرت به شهرها کاسته خواهد شد شهرستان قوچان از میانگین استانی حدود ۴ درصد و از میانگین کشوری در حدود ۹درصد عقب است که خواستار توجه بیشتر به این موضوع هستیم.

وی بازسازی ویترین شهرستان و بهسازی ورودی و خروجی شهرستان را خواستار شد و گفت: با توجه به قرار گرفتن  این شهرستان در مسیر زایرین امام هشتم (ع)  ضرورت اجرای این طرح نیزبه خوبی مشهود است.

وی در پایان به مشکلات بخش باجگیران اشاره کرد و گفت: گازرسانی به شهر مرزی باجگیران و معافیت ۶ قلم کالا از خواسته‌های مردم این بخش از شهرستان است که می‌تواند سبب رونق بیشتر و جلوگیری از مهاجرت مردم گردد.

۲۳ شهریور ۹۳ ، ۰۴:۳۰
حسین جاهدناوخ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران (نای) مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره موسیقی جوان با حضور علی مرادخانی معاون هنری ارشاد، هومان اسعدی دبیر جشنواره ، اعضای شورای سیاستگذاری و داوران این جشنواره، علی ترابی دبیر اجرایی این جشنواره ، هنرمندان عرصه موسیقی و شرکت کنندگان این دوره در تالار وحدت برگزار شد.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یک زمانی موضوع تهاجم فرهنگی بسیار مورد توجه و سفارش دست‌اندرکاران قرار گرفت؛ آن زمان بسیار اندیشیدم و تصور این بود که ما باید بر روی جوانان و نوجوانانمان کار کنیم. وقتی اساتید ما از سن میان سالی عبور می‌کنند و به پیری می‌رسند توان اجرایی ما نیز کمتر می‌شود؛ این بود که ما فکر کردیم مهمترین کاری که می‌شود کرد دعوت از جوانان به رقابتی بود که نگاهی به آینده داشت.

وی گفت: در جشنواره‌هایی که شرکت‌کنندگانش اسم‌های بزرگی دارند خیلی‌ها می‌خواهند حضور پیدا کنند که بگویند ما هم سهمی داشتیم؛ اما در این جشنواره اصولا اسم‌هایی که قرار است در آینده بزرگ بشوند شرکت کرده‌اند.

پس از این بخش با حضور علی مرادخانی، هومان اسعدی ، آذین موحد، رافائل میناسکانیان، مهرداد پاکباز ، مرجان قنبری مهر و داوود جعفری امید اهداء جوایز نفرات برگزیده انجام شد.

هیات داوران ساز سه تار ضمن اهدا تندیس نقره ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی به برگزیدگان نفرات برتر را به این ترتیب معرفی کردند:

در گروه سنی«الف» ساز سه تار به ترتیب محمدامین ملایی از تهران اول، محمد رهبری مقدم از تهران دوم و مهدی آریایی از شیراز عنوان سوم را کسب کردند

در گروه سنی«ب» ساز سه تار به ترتیب رتبه اول به هما میوانی قوچانی از قوچان، رتبه دوم به محمدجواد احمدزاده از تهران و رتبه سوم به امیررضا پاک نژاد از تهران تعلق گرفت.

در گروه سنی«ج» ساز سه تار به ترتیب رتبه اول به طور مشترک به روناک محرابی نسب از تهران و سید مسعود سجادی از شیراز، رتبه دوم به عطااله ایمانی از مرند و رتبه سوم به امیرحسین حقیقی مقدم از الشتر رسید.

۲۳ شهریور ۹۳ ، ۰۴:۲۲
حسین جاهدناوخ

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سقز، یازدهمین جشنوار سراسری تئاتر کرُدی با معرفی آثار برتر در سقز عصر امروز به کار خود پایان داد.

در این جشنواره در بخش بروشور،تندیس،دیپلم افتخار و 2 میلیون ریال جایزه  نقدی به اثر سرودی هه زار ئوفیلیای ئه ویندار ، در بخش طراحی نور ، تندیس،دیپلم افتخار و 2 میلیون ریال جایزه  نقدی به کار سه مایه ک بو گه رانه وه ی بوکه که کان، در بخش موسیقی، رتبه دوم شامل لوح تقدیر و 3 میلیون ریال جایزه به اثر با ده نگ نازارو گاوه رو له ژیر سه رم بیت و رتبه اول شامل تندیس،دیپلم افتخار و 4 میلیون ریال جایزه نقدی به سرودی هه زار ئوفیلیای ئه ویندار و در بخش طراحی لباس، تندیس،دیپلم افتخار و 4 میلیون ریال جایزه  نقدی به کار ،"هه لو " اختصاص یافت.

هیئت داوران در بخش نمایش نامه نویسی جایزه رتبه سوم را شامل لوح تقدیر و 2 میلیون ریال به گرایلی،جایزه دوم را شامل لوح تقدیر و 3 میلیون ریال به سه مایه ک بو گه رانه وه ی بوکه که کان و جایزه اول را شامل تندیس جشنواره،دیپلم افتخار و 5 میلیون ریال به با ده نگ نازارو گاوه رو له ژیر سه رم بیت اهدا نمودند.

در بخش بازیگری زن بازیگر نمایش با ده نگ نازارو گاوه رو له ژیر سه رم بیت حائز رتبه سوم، بازیگر زن نمایش سه مایه ک بو گه رانه وه ی بوکه که کان رتبه دوم و بازیگر زن نمایش سرودی هه زار ئوفیلیای ئه ویندار رتبه اول را به خود اختصاص داد.

هیئت داوران یازدهمین جشنواره تئاتر کردی در بخش بازیگری مرد،جایزه رتبه سوم را شامل لوح تقدیر و 2 میلیون ریال جایزه نقدی به بازیگر نمایش گرایلی، رتبه دوم را شامل لوح تقدیر و 3 میلیون ریال جایزه نقدی به بازیگر تئاتر گیلگه میش و رتبه اول را شامل تندیس، دیپلم افتخار و 5 میلیون ریال به نمایش هه لو اهدا کردند.

در این جشنواره هیئت داوران از بازیگر خردسال نمایش های شهرهای مریوان، دو بازیگر قوچان و دوبازیگر نمایش کریوه ی خوله میشی ئه سپانی ئاسمان از سقز با اهدای لوح وجایزه نقدی تقدیر کردند.

۲۳ شهریور ۹۳ ، ۰۴:۲۱
حسین جاهدناوخ

نماینده مردم بجنورد در مجلس گفت: به احتمال فراوان نمایندگان این استان در مجلس دهم افزایش می یابد.

موسی الرضا ثروتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان شمالی اظهار کرد: هر 10 سال یک بار افزایش 20 نماینده در قانون وجود دارد.

وی با ذکر این که در دور هشتم طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس با اختلاف نظرهایی همراه بود، ادامه داد: امسال این طرح در کمیسون شوراها مورد بررسی قرار گرفته و افزایش یک نماینده به تعداد نمایندگان استان مصوب شده است.

ثروتی گفت: با توجه به این که براساس پیشنهاد نماینده قوچان احتمال افزایش درگز و قوچان به خراسان شمالی وجود دارد، بنابراین الحاق فاروج و شیروان با یکدیگر بررسی نشده و همچنان مردم فاروج با حوزه انتخابیه شهرستان قوچان در مجلس دارای یک نماینده هستند.

وی یادآور شد: مردم شهرستان فاروج طی ارسال نامه هایی برای الحاق به حوزه انتخابیه شیروان در مجلس شورای اسلامی علاقه بسیاری دارند.

ثروتی با بیان این که این مصوبه در نوبت رای گیری در مجلس شورای اسلامی قرار دارد، عنوان کرد: به احتمال فراوان در مجلس دهم مردم شهرستان های مانه و سملقان و گرمه و جاجرم دارای یک نماینده و بجنورد راز و جرگلان نیز یک نماینده خواهند داشت.

۲۳ شهریور ۹۳ ، ۰۴:۱۵
حسین جاهدناوخ

دادستان عمومی و انقلاب قوچان گفت: دادگاه متهمان به جعل و اختلاس شورای شهر قوچان به صورت علنی برگزار شود تا مهر رسوایی بر پیشانی خیانت کاران به بیت‌المال و اعتماد مردم زده شود.

اسماعیل رحمانی صبح امروز در جمع دانشجویان بسیجی گردان امام حسین (ع) در سالن الغدیر سپاه این شهرستان اظهار داشت: امروز با توجه به فجایع منطقه باید پیرو ولایت فقیه و گوش به فرمان رهبری باشیم و این همان رمز موفقیت است زیرا در ایام فتنه با غبارآلود بودن مسیر، تشخیص راه با پیروی از ولایت میسر می‌شود.

وی با بیان اینکه وجود ولایت فقیه، بصیرت مردم و هوشیاری بسیج آرامش زایدالوصفی را در کشور فراهم ساخته، افزود: در فتنه‌های سال ۸۸ و تیر ۷۸ دشمن به کمک عده‌ای از معاندان و جاهلان داخلی به دنبال متزلزل‌ کردن ولایت فقیه به عنوان اصل و ستون نظام بودند که مردم بصیر و بسیجیان این فتنه‌ها را خواباندند.

دادستان عمومی و انقلاب قوچان با یادآوری اینکه امروز کسب علم، فهم، شعور و بصریت تأثیرگذارتر از برداشتن سلاح برای مقابله با دشمن است، گفت: دانشجو و دانش‌آموز در مدرسه و دانشگاه باید به دنبال دستیابی به اوج قله‌های علمی بوده و نباید اجازه دهد که اسلام و انقلاب به دست نااهلان بیافتد.

وی کسب مدارج بالای علمی را یکی از واجبات امروز برای بسیجیان دانست و تصریح کرد: اگر انسان مخلص و بسیجی در اقصی نقاط کشور در پست‌های حساس و مهم قرار نداشته باشد دشمن به دنبال فتح این پست‌ها می‌رود.

رحمانی کسب اعتماد مردم را یکی از راه‌های انجام رسالت بسیج و خدمت به اسلام و نظام معرفی کرده و یادآور شد: اعتماد مردم ذخیره عظیمی است و باید در مقابل آنان سر فرود آورده و طوری رفتار کنیم که به بسیجیان افتخار کنند.

دادستان عمومی و انقلاب قوچان تأکید کرد: شهدا نماد بسیجی واقعی هستند و اگر امروز مسئولان با قدرت در مقابل دشمن می‌ایستند به پشتوانه مردم و بسیجیان است که دشمن جرأت چپ نگاه کردن به منطقه را ندارد.

وی با اشاره به این موضوع که دشمن هیچگاه نتوانسته از بیرون بر ما پیروز شود و خیانت نیروهای داخلی سبب سرافکندگی شده، بیان کرد: غرور، تنبلی و ثابت‌ قدم نبودن تهدید به شمار رفته که باید با اخلاص از آنها نجات پیدا کرد تا افکار و نیت‌ها همه خدایی شود.

رحمانی مردم قوچان را مردمی فهیم و مؤثر در انقلاب و نظام با تقدیم هزار شهید دانست و خاطرنشان کرد: آرامش و امنیت امروز این شهر مدیون خون شهداست اما عده‌ای در سِمت‌هایی قرار گرفته‌اند که به هیچ‌ چیز اعتقاد نداشته و به خود اجازه هدر دادن پول بیت‌المال را می‌دهند.

وی اضافه کرد: این افراد برای رسیدن به مطامع خاص خود نه به مردم و نه به اسلام توجه می‌کنند که باید کسی در برابر مطامع آنها بایستد.

دادستان عمومی و انقلاب قوچان با بیان این موضوع که عده‌ای گفته‌اند جوانان باید آزاد بوده و روز خوبی شاهد باشیم، گفت: این افراد قلیان‌خانه‌هایی را به راه انداخته و می‌گفتند با کسی که ماهواره دارد کاری نداشته باشید، ماهم  معتقدیم که جوان باید آزاد بوده و رشد پیدا کند اما باید مواظب انحرافات نیز باشیم.

وی با اشاره به این مطلب که استفاده از ماهواره ترویج فرهنگ غرب و دادن خوراک ضد فرهنگی به مردم است، عنوان کرد: عده‌ای با استفاده از ماهواره به دنبال این بوده که صبح و شب با صدای غرب زندگی را بچرخانیم و عنوان می‌کردند که ماهواره در شهرهای دیگر بوده چرا شما با آن مقابله می‌کنید.

رحمانی برخورد با فسادهای اداری و مالی در قوچان را مهم‌ترین کار دادستانی در ماه‌های اخیر دانست و تأکید کرد: در قضیه اعضای شورای شهر قوچان دو نفر متهم به جعل و شروع به اختلاس بوده که به قید وثیقه و کفالت آزاد هستند.

وی یادآور شد: دادگاه متهمان به جعل و شروع اختلاس شورای شهر قوچان به صورت علنی برگزار شود تا مهر رسوایی بر پیشانی خیانتکاران به بیت‌المال و اعتماد مردم زده شود.

دادستان عمومی و انقلاب قوچان بیان کرد: باید با بی‌حجابی مبارزه شود اما به‌صورت نرم و قدم به قدم که در قوچان برای این امر پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان به فروشگاه‌ها، داروخانه‌ها و پاساژها مراجعه کرده و تذکر می‌دهند.

منبع: خبرگزاری فارس

۲۲ شهریور ۹۳ ، ۰۹:۳۰
حسین جاهدناوخ