روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

شهردار قوچان گفت: بودجه شهرداری قوچان متأسفانه قابل مقایسه با بودجه شهرداری‌های هم‌تراز خود نبوده زیرا نگاه به جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری وجود ندارد.

محمد صالحی‌فرد صبح امروز در نخستین نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات شهرداری قوچان اظهار کرد: در هر شهری شورای نامگذاری مسئول نامگذاری خیابان‌ها، میادین و معابر بوده که به اسامی تاریخی و قدمت تاریخی کوچه‌ها و معابر، موقعیت جغرافیایی محله و ارزش‌های معنوی برای نامگذاری‌ها توجه می‌شود.

وی افزود: شهرداری قوچان آمادگی دارد از پیشنهادات شهروندان برای نامگذاری معابر و هویت بخشی با نامگذاری درست به معابر، میادین استفاده کند.

شهردار قوچان با بیان اینکه به دنبال راه‌اندازی دانشگاه جامعه علمی-کابردی شهرداری‌ها در این شهرستان به رشته‌های مربوط به مباحث شهری، اقتصاد شهری و خدمات شهری هستیم، گفت: هرکسی قصد کمک به قوچان را داشته باشد برچسب سیاسی می‌خورد درصورتی که باید از حمایت دولتمردان دارای اصل و ریشه قوچانی استفاده کنیم.

وی با اشاره به ارتقای شهرداری قوچان از رتبه ۸ به ۹ و ایجاد چارت تشکیلاتی با معاونت‌ها و سازمان‌های جدید، بیان کرد: بحث منطقه‌ای شدن قوچان منتفی است زیرا با جمعیت ۱۱۰ هزار نفری شهری شهرداری مناطق مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

صالحی‌فرد با اشاره به اهمیت سرزندگی، نشاط و هویت‌بخشی شهری، تصریح کرد: این شهرستان هم‌اکنون دارای یک تلویزیون شهری بوده که با مطالعات انجام شده به دنبال افزایش آن به دو تلویزیون دیگر در مبادی ورودی و خروجی شهر هستیم.

وی ادامه داد: قوچان به دلیل داشتن سرمای زودرس و طولانی محدودیت داشتن شهربازی روباز را دارد که برای سرمایه‌گذار نیز توجیه اقتصادی نداشت اما شهرداری به دنبال ایجاد یک شهربازی با دو قسمت روباز و سرپوشیده است.

شهردار قوچان با بیان این موضوع که برای داشتن نگاه مثبت به سرمایه‌گذاری باید از سرمایه‌گذاران حمایت شود، خاطرنشان کرد: کیفیت سیما و منظر شهری به ایجاد کسب و کار، اشتغال‌زایی و ورود و جذب سرمایه‌گذار کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: در قوچان به دنبال ایجاد منطقه ویژه شهری بوده تا از لحاظ کیفیت سکونت، خدمات سکونت‌گاهی و ساخت و ساز با دیگر مناطق شهرستان متفاوت باشد.

صالحی‌فرد با یادآوری این موضوع که منابع درآمدی شهرداری قوچان محدود است، گفت: بودجه شهرداری قوچان متأسفانه قابل مقایسه با بودجه شهرداری‌های هم‌تراز خود نبوده و کمتر است زیرا نگاه به جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری وجود ندارد.

وی مشکل ترافیکی قوچان را با تعریض خیابان‌ها قابل حل ندانست و افزود: به دنبال تغییر در طرح تفصیلی و تراکمات موجود در هسته مرکزی شهر هستیم تا به مناطق درجه ۲ و ۳ شهری منتقل و اینگونه خدمات و ارزش‌های اقتصادی اصلاح شود.

شهردار قوچان ادامه داد: با تشکیل هسته‌های جدید شهری بار ترافیک از خیابان امام خمینی به آن سمت کشیده می‌شود و ارزش افزوده املاک تنها در این محدوده متراکم خلاصه نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه به جای گرفتن تسهیلات از بانک‌ها به دنبال مشارکتی‌کردن پروژه‌ها با همکاری بانک‌های عامل هستیم، تصریح کرد: کمبود نگارخانه و موزه در سطح شهرستان احساس شده و نخستین شب شعر تخصصی با موضوع قوچان در آینده‌ای نزدیک به اجرا در می‌آید.

صالحی‌فرد برآورد هزینه تکمیل پارک نشاط قوچان را ۲ میلیارد تومان برشمرده و اظهار کرد: تاکنون در این شهرستان پروژه‌ای تعریف نشده که به جزو سرمایه‌گذاران کلان، سرمایه‌گذاران خرد نیز در انجام آن مشارکت داشته باشند.

وی بیان کرد: باید این تفکر در میان مردم فرهنگ‌سازی شده تا به جای قراردادن پول‌های خود در بانک‌ها در ساخت پروژه‌ها مشارکت و سرمایه‌گذاری کنند.

۹۳/۰۶/۲۹
حسین جاهدناوخ