روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

فرماندار قوچان خبر داد:

حضور 122 کشتی گیر در مسابقات کشتی با چوخه رهورد قوچان

فرماندار قوچان گفت : یازدهمین دوره مسابقات کشتی با چوخه یادواره سردار شهید بابا محمد رستمی و شهدای بخش باجگیران با حضور 122 کشتی گیر در گود کشتی رهورد قوچان برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی فرمانداری قوچان ؛ علیرضا قامتی در حاشیه برگزاری یازدهمین دوره مسابقات کشتی با چوخه رهورد اظهار داشت : کشتی با چوخه در سطح مجموعه های جامعه اسلامی به ویژه قومیتها در این شهرستان دارای جایگاه ویژه ای بوده و جزء فرهنگ ، آداب و رسوم مردم است .
وی با اشاره به این مطلب که به منظور حفظ فرهنگ و سنن مردم این ورزش مورد توجه مسئولین قرار دارد تاکید کرد :این ورزش  از دیرباز به عنوان یکی از ورزشهای رزمی جهت آماده سازی جسم جوانان، دفاع از مرز و بوم ، روحیات اخلاقی و تفکری و دفاع از مظلوم جایگاه مطلوبی به خود اختصاص داده است  .
رئیس شورای ورزش جوانان قوچان با یادآوری این موضوع که همه ساله در ایام اردیبهشت ماه در یکی از مناطق ییلاقی این شهرستان مسابقات کشتی با چوخه استانی برگزار می شود بیان کرد : یازدهمین دوره مسابقات کشتی با چوخه یادواره سردار شهید بابا محمد رستمی و شهدای بخش باجگیران  در گود کشتی رهورد قوچان برگزار شد .
وی تعداد کشتی گیران شرکت کننده در این مسابقات را 122 نفر دانست وافزود : کشتی گیران در قالب 29 تیم و از 19 شهرستان از جمله : تهران ، تایباد ، نیشابور ، تربت جام ، شیروان ، قوچان ، مشهد و ... با یکدیگر به رقابت میپردازند .
قامتی یادآور شد : شرکت کنندگان این مسابقات در 4 وزن با یکدیگر رقابت کرده و به نفرات اول تا سوم مبالغ یک میلیون و 500 ، یک میلیون و 200 و 800 هزار تومان اهدا خواهد شد .
وی سابقه اجرای این مسابقات را به استقرار اقوام کرد و ترک در این منطقه برشمرد و عنوان کرد سابقه این ورزش دیرینه بوده و خواستگاه واقعی مردم منطقه شمال خراسان است .










منبع : روابط عمومی فرمانداری قوچان

۹۴/۰۲/۲۷
حسین جاهدناوخ

نظرات (۱)

۲۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۹:۲۹ حسین از قوچان
سلام و خسته نباشید به مسولین محترم و خدا قوت به کشتی گیران چوخه کار باغیرت ایرانی.میخواستم خواهش کنم اگه امکانش واسه مسولین هستش فیلم های کشتی چوخه نفرات برتر را مثل فیلم مسابقات کشتی آزاد بر روی سایت پخش کنید ممنونم از لطفتون
پاسخ:
سلام از محبتتان سپاسگزارم در صورتی که فیلمی دارید برایم بفرست تا در وبلاگ بگذارم . ممنون