روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

۳۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

به مناسبت فرا رسیدن 26مرداد ماه سالروز بازگشت غرور آفرین مردان وزنان قهرمان وآزادگان فداکاروسرافراز به میهن اسلامی ایران، مراسم بزرگداشتی با حضور جناب آقای مهندس قامتی فرماندار شهرستان قوچان وتعدادی ازمسئولین در جمع آزادگان سرافرازدرمحل تالارفرهنگیان برگزار گردید در این مراسم حجه الاسلام والمسلمین حاج آقای وطن خواه امام جمعه موقت شهرستان قوچان به عنوان سخنران  پیرامون  دوران دفاع مقدس و فداکاری وشکیبایی عزیزان در اسارت وبازگشت آزادگان  به میهن اسلامی  مطالب مبسوطی رابیان نمودند و در پایان نیز لوح سپاس و همراه با هدایایی به این عزیزان اهداءگردید. دو آزاده عزیز ناوخ آقایان قدرت پورابراهیم و مجید حیدریان نیز حضور داشتند اینجانب نیز به همه آزادگان و این دو عزیز سالروز تولد دوباره شان را تبریک عرض می کنم

۲۸ مرداد ۹۳ ، ۰۶:۲۰
حسین جاهدناوخ

مشهد - خبرگزاری مهر: رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بهره برداری از 12 طرح عمرانی، خدماتی و بهداشتی درمانی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد و گفت: احداث 65 خانه بهداشت در مناطق محروم استان نیز در این هفته آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی محرابی بهار صبح شنبه در شهرک دانش و سلامت مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 12 طرح عمرانی، خدماتی و بهداشتی درمانی با هزینه ای بیش از 30 میلیارد ریال به اجرا در آمده است.

وی گفت: این هفته 12 طرح عمرانی، خدماتی و بهداشتی درمانی از جمله بخش ارتوپدی یک مردان بیمارستان شهید کامیاب، بخش NICU بیمارستان شهدا قوچان، VIPپست آنژیو بیمارستان امام رضا(ع)، بخش دیالیز بیمارستان مه ولات و فیض آباد و مسجد بیمارستان ابن سینا به بهره برداری می رسد.

به گفته محرابی بهار بهره برداری از پنج پایگاه اورژانس 115 در مشهد، تایباد، رشتخوار و دو خانه بهداشت در مناطق روستایی سرخس از دیگر طرحهای قابل افتتاح در هفته دولت در مناطق تحت پوشش این دانشگاه است.

محرابی بهار گفت: 65  خانه بهداشتی در 65 منطقه محروم خراسان رضوی، کلین روم پژوهشکده بوعلی و اتاق های عمل بیمارستان شهید هاشمی نژاد از جمله طرحهایی است که احداث آنها همزمان با هفته دولت آغاز می شود.

هفته اول شهریورماه، به مناسبت شهادت دو دولت مرد بزرگ انقلاب اسلامی، شهید محمدعلی رجایی و شهید حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد باهنر هفته دولت نام گرفت و در این هفته طرح های عمرانی در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد همزمان با سراسر کشور به بهره برداری می‌رسد.

 

۲۷ مرداد ۹۳ ، ۰۳:۵۹
حسین جاهدناوخ

نحوه استفاده و شارژتلفن ثابت اعتباری 

هزینه ثبت نام این خط تلفن ، مبلغ 155000 ریال است که مبلغ 105000 ریال آن مربوط به هزینه اتصال و مبلغ 50000 ریال آن مربوط به شارژ اولیه می باشد.

ضمنا 3% از مبالغ فوق مربوط به مالیات و عوارض می باشد.

محل ثبت نام کلیه دفاتر خدمات ارتباطی

  روش استفاده از تلفن ثابت اعتباری

# شماره گیری تلفن مخاطب

مشترکین تلفن های ثابت  اعتباری، جهت  شارژ مجدد اعتبار ریالی می بایست  از طریق خریداری کارت اعتباری شبکه هوشمند استان خراسان رضوی (IN) از 

مراکز فروش سطح شهر اقدام نمایند که شامل 20% تخفیف می باشد

۲۷ مرداد ۹۳ ، ۰۳:۵۱
حسین جاهدناوخ

روز 26 مرداد سال 1369، میهن اسلامی شاهد حضور آزادگان سرافرازی بود که پس از سال ها اسارت در اردوگاه های مخوفِ رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند. در این میان ستاد رسیدگی به امور آزادگان که در 22 مرداد 69 تشکیل شده بود به تبادل انبوه اسرا پرداخت. این ستاد با مساعدت و همراهی دیگر دستگاه ها، تبادل حدود چهل هزار آزاده را انجام داد. آزادگان، با ایمان راسخ خود در برابر همه فشارهای جسمی و روحی دشمنان ایستادند و روابط اجتماعی جامعه کوچک اردوگاهی خود را بر پایه اخلاق حسنه بنا نهادند و از شکنجه های مزدوران بعثی، هراسی به خود راه ندادند. آزادگان، صبورتر از سنگ صبور و راضی ترین کسان به قضای الهی بودند. اینان آزاده نامیده شدند چون از قید نفس و نفسانیات رهایی یافته بودن . سالروز ورود آزادگان عزیز گرامی باد

index

۱ نظر ۲۶ مرداد ۹۳ ، ۰۹:۳۶
حسین جاهدناوخ
قوچانی / زمین‌ لرزه‌ای به بزرگی ۲٫۶ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در عمق ۱۲٫۷ کیلومتری زمین در ساعت ۱۰:۱۵ دقیقه شنبه ۲۵ مرداد ماه ۹۳ شهر قوچان را لرزاند .
۲۶ مرداد ۹۳ ، ۰۳:۴۰
حسین جاهدناوخ

سعید فکوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قوچان اظهار کرد: هلال احمر قوچان هم‌اکنون دارای دو پایگاه امداد جاده‌ای امامزاده سلطان ابراهیم (ع) و آلماجق بوده که در صورت تأمین تجهیزات مورد نیاز مانند خودروی امدادی می‌تواند محور امام‌‌قلی به باجگیران را نیز پوشش دهد.

وی با بیان اینکه امدادگران قوچان پایگاه امداد جاده‌ای فاروج را نیز پوشش انسانی می‌دهند، گفت: هلال احمر قوچان در نیروی امدادی و حوزه جوانان ضعیف بوده که باید با تقویت نیروی امدادی در شهرستان مشکلات برطرف شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر قوچان تأکید کرد: در سال‌های گذشته آموزش تخصصی و بازآموزی نیروی‌های امدادی پیش‌بینی نشده و در حال حاضر هلال احمر قوچان با کمبود نیروی امدادی متخصص روبه‌رو است.

وی با بیان این که اتاق آماد و عملیات هلال احمر قوچان تکمیل‌ترین اتاق عملیات در خراسان رضوی محسوب شده اما نیاز به تکمیل بیشتری دارد، اظهار کرد: در حال حاضر حوادث جاده‌ای در اتاق عملیات مانیتورینگ می‌شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر قوچان بیان کرد: هلال احمر شهرستان به دنبال ساخت مجموعه‌ای تجاری به مساحت 400 مترمربع زیربنا در ورودی شهر بوده که برای مشارکت در ساخت آن و جذب سرمایه‌گذار اعلام آمادگی می‌کند.

وی با اشاره به صعود تیم‌های امداد و نجات کوهستان هلال احمر قوچان به قله‌های مطرح کشوری، گفت: به منظور شروع فعالیت‌های تخصصی امداد و نجات سه تیم امداد کوهستان هلال احمر به قله‌های دماوند با ارتفاع 5 هزار و 671 متری، شیرباد با ارتفاع 3 هزار و 211 متری و علم‌کوه با ارتفاع 4 هزار و 850 متری صعود کردند.

فکوری یادآور شد: در این صعود 29 شرکت‌کننده به مدت چهار روز با هدف آماده‌سازی تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر تمام آموزش‌های کاربردی و عملیاتی را به‌صورت کامل مرور کردند.

۲۵ مرداد ۹۳ ، ۱۰:۰۰
حسین جاهدناوخ

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، عباسعلی معتمدی در مراسم تجلیل از خبرنگاران قوچان در سالن تشریفات این شهرستان اظهار کرد: قوچان دارای قدمت 250 ساله و جزو شهرهای هفت‌گانه ایران باستان به شمار می‌آید، به طوری که در مقطعی پایتخت اشکانیان بوده است.

وی با بیان اینکه باید بدانیم اصلی‌ترین عنصر آگاهی‌رسانی خبرنگار بوده و هیچ‌چیز جایگزین او نمی‌شود، گفت: تجلیل از مقام خبرنگار وظیفه و امری ضروری است زیرا این شخصیت در دوران فشار و اختناق در راستای روشنگری به جنگ جبهه حق علیه باطل رفت.

معتمدی با تأکید بر این که با توجه به اینکه تحولات، ارتباطات و فناوری اطلاع‌رسانی نسبت به گذشته افزایش یافته است، تصریح کرد: مقام کرامت خبرنگار در گرو رسالت او بوده و پاسدار انتقال اخبار صحیح از سوی مردم به مسئولان است.

وی با یادآوری اینکه آگاهی امروز مردم از پیشرفت‌های فرهنگی، بهداشتی و مرهون تلاش‌ها و امانت‌داری دستان پرتوان خبرنگاران است، تأکید کرد: صاحب قلم کسی است که حق نوشته و راه صلاح مردم را در پیش بگیرد و از آن برای تشویش اذهان عمومی استفاده نکند.

رئیس شورای شهر قوچان یادآور شد: شورای اسلامی به دنبال ارزش‌دهی واقعی خارج از هرگونه فشار بیرونی به منزلت و جایگاه خبرنگاران بوده و جلسه تجلیل از خبرنگاران با همه بی‌مهری‌ها و ناملایمت‌ها برگزار شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب، شورای شهر قوچان برای اعتلای فرهنگ و مقابله با تهدیدات نرم همراه با خبرنگاران قدم برمی‌دارد، خاطرنشان کرد: امروز قوچان کمتر توسعه پیدا کرده و این رسالتی است که خبرنگار مشکلات و معضلات را به شورای شهر انتقال داده تا گره‌های کور باز شود.

معتمدی با بیان اینکه شورای شهر نسبت به مسکن مهر انتقاد دارند، عنوان کرد: چندهزار خانه در جایی ساخته شده که بودجه شهرستان در آنجا مدفون و منظر قشنگی نیز ندارد در صورتی که می‌شد مسکن مهر در زمین‌های سیمرغ ساخته شود.

وی اظهار کرد: امروز ورودی و خروجی‌های شهر به گونه‌ای بوده که انگار وارد روستا شده‌ایم، بنابراین شورای شهر برای برطرف کردن مشکلات و توسعه شهری پذیرای انتقادات و پیشنهادات است

منبع خبر سایت شهرداری قوچان

۲۵ مرداد ۹۳ ، ۰۹:۵۹
حسین جاهدناوخ
رئیس مجمع نمایندگان استان:
سفر هیئت دولت به استان برای بررسی وضعیت پروژه های نیمه تمام است
خراسان رضوی - مورخ سه‌شنبه 1393/05/21 شماره انتشار 18756
 

سبزوار، پورسخاوت / رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: سفر آینده هیئت دولت به خراسان رضوی برای بررسی وضعیت پروژه های نیمه تمام در استان صورت می گیرد.

«محمدرضا محسنی ثانی» در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان این که جلسات متعددی برای مشخص کردن اولویت و مطالبات مردم در فرمانداری ها و استانداری با مسئولان مربوط برگزار شده است، اظهارداشت: یکی از مهم ترین اولویت هایی که در سفر آینده هیئت دولت به استان خراسان رضوی بررسی خواهد شد وضعیت پروژه های نیمه تمام و تخصیص اعتبارات لازم از سوی دولت خواهد بود.

نماینده مردم شهرستان های سبزوار،جوین،جغتای،خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی افزود: فرم هایی تهیه شده و در حال تنظیم است تا به جمع بندی های لازم برای تعیین پروژه های «اولویت دار» استان برسیم .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که تعداد زیادی از این پروژه ها بررسی و تدوین شده است، ادامه داد: هنوز عدد و رقم قطعی در این زمینه نمی توان اعلام کرد،چرا که برخی از این پروژه ها بودجه های شهرستانی و استانی و برخی بودجه های کلان دولتی می خواهد که باید بررسی های بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

وی با بیان این که خراسان رضوی ظرفیت های زیادی در ابعاد گوناگون دارد، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه هایی که در سفر ریاست جمهوری به استان در دستور کار است توجه به توسعه اقتصادی استان و تبدیل خراسان رضوی به قطب اقتصادی در کشور است.

۲۱ مرداد ۹۳ ، ۰۳:۳۸
حسین جاهدناوخ
خراسان رضوی - مورخ سه‌شنبه 1393/05/21 شماره انتشار 18756
 پیروز/ رئیس گروه ورزش همگانی و روستایی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، از اجرای طرح «خانه ورزش» در روستاهای استان خبر داد.رئیس گروه ورزش همگانی و روستایی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از اجرای طرح خانه ورزش در روستاهای استان خبر داد.به گزار ش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، «احمد صالح نژاد» گفت: بر اساس قانون پنجم توسعه، طرح خانه ورزش روستایی در 5 روستای خراسان رضوی اجرا خواهد شد.وی هدف از برگزاری این طرح را کاهش فاصله موجود بین جوامع شهری و روستایی از نظر برخورداری از امکانات ورزشی عنوان کرد و افزود: در این طرح تلاش می شود امکانات لازم برای انجام فعالیت های ورزشی برای تمام اقشار روستایی به ویژه بانوان در تمام فصول سال به طور مستمر فراهم شود.رئیس گروه ورزش همگانی و روستایی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: اعتبارات لازم از سوی وزارتخانه و از منبع اعتبارات شورای پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر استان برای خرید لوازم ورزشی به منظور تجهیز فضاهای سرپوشیده روستایی پیش بینی شده است.وی بیان کرد: این تجهیزات شامل میز تنیس، فوتبال دستی، تخته دارت، شطرنج، طناب و ... است، فضاهای مورد نیاز اجرای این طرح نیز توسط شورا و دهیاری های روستا به ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها معرفی خواهد شد.
۲۱ مرداد ۹۳ ، ۰۳:۳۶
حسین جاهدناوخ

عضو مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار با بسیجیان قوچان گفت باید خودمان را با ولایت تنظیم کنیم نه اینکه انتظار داشته باشیم ولایت خود را با ما تنظیم کند.

آیت‌الله سید احمد خاتمی وجود پیامبر گرامی اسلام(ص) امامان معصوم(ع) وامام زمان(عج) را معیار حق برشمرد و افزود: ولی فقیه تنها رهبر سیاسی نیست بلکه جانشین امام زمان است.

وی در ادامه معیار را ولایت دانست و افزود:جوانان و همه مسئولان باید ببینند که ولایت کجا ایستاده است و هر که بخواهد زاویه پیدا کند باید عبرت بگیرد.

آیت‌الله سید احمد خاتمی در ادامه گفت: بسیج یک نهاد نیست یک فرهنگ است فرهنگی که مایه حفظ انقلاب و نظام اسلامی می‌شود.

وی با بیان اینکه برای حفظ خودمان در شرایط کنونی نیاز به نیروهای مسلح قوی داریم افزود: به حمدالله به مدیریت مقام معظم رهبری نیروهای مسلح ما در بهترین شرایط هستند.

امام جمعه موقت تهران بخش نظامی را یکی از وسایل حفظ اسلام و نظام اسلامی دانست و گفت: بصریت برای حفظ اسلام و نظام اسلامی ضروری است و فضای مجازی که دشمن با سایت‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای در اختیار گرفته برای مقابله با عنصر بصیرت است.

خاتمی با تأکید بر اینکه 200 شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان به دنبال مقابله با بصیرت هستند، گفت نخستین وظیفه شبکه‌های ماهواره‌ای دین‌زدایی واستحاله یک نسل است که آن نسل را با خدا، معنویت، اعتقادات واخلاق بیگانه کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری آوردن آنتن ماهواره و شبکه‌های ماهواره‌ای به خانه ها را آوردن دشمن به داخل خانه واز مصادیق بارز فساد دانست و گفت:این مأموریت تنها به ما اختصاص ندارد بلکه بخش بزرگی از جهان مورد تهاجم و شبیخون قرار گرفته زیرا دشمنان به دنبال اخلاق زدایی و تئوریزه‌کردن بی‌عفتی هستند.

۱۹ مرداد ۹۳ ، ۰۳:۱۱
حسین جاهدناوخ