روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

سعید فکوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قوچان اظهار کرد: هلال احمر قوچان هم‌اکنون دارای دو پایگاه امداد جاده‌ای امامزاده سلطان ابراهیم (ع) و آلماجق بوده که در صورت تأمین تجهیزات مورد نیاز مانند خودروی امدادی می‌تواند محور امام‌‌قلی به باجگیران را نیز پوشش دهد.

وی با بیان اینکه امدادگران قوچان پایگاه امداد جاده‌ای فاروج را نیز پوشش انسانی می‌دهند، گفت: هلال احمر قوچان در نیروی امدادی و حوزه جوانان ضعیف بوده که باید با تقویت نیروی امدادی در شهرستان مشکلات برطرف شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر قوچان تأکید کرد: در سال‌های گذشته آموزش تخصصی و بازآموزی نیروی‌های امدادی پیش‌بینی نشده و در حال حاضر هلال احمر قوچان با کمبود نیروی امدادی متخصص روبه‌رو است.

وی با بیان این که اتاق آماد و عملیات هلال احمر قوچان تکمیل‌ترین اتاق عملیات در خراسان رضوی محسوب شده اما نیاز به تکمیل بیشتری دارد، اظهار کرد: در حال حاضر حوادث جاده‌ای در اتاق عملیات مانیتورینگ می‌شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر قوچان بیان کرد: هلال احمر شهرستان به دنبال ساخت مجموعه‌ای تجاری به مساحت 400 مترمربع زیربنا در ورودی شهر بوده که برای مشارکت در ساخت آن و جذب سرمایه‌گذار اعلام آمادگی می‌کند.

وی با اشاره به صعود تیم‌های امداد و نجات کوهستان هلال احمر قوچان به قله‌های مطرح کشوری، گفت: به منظور شروع فعالیت‌های تخصصی امداد و نجات سه تیم امداد کوهستان هلال احمر به قله‌های دماوند با ارتفاع 5 هزار و 671 متری، شیرباد با ارتفاع 3 هزار و 211 متری و علم‌کوه با ارتفاع 4 هزار و 850 متری صعود کردند.

فکوری یادآور شد: در این صعود 29 شرکت‌کننده به مدت چهار روز با هدف آماده‌سازی تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر تمام آموزش‌های کاربردی و عملیاتی را به‌صورت کامل مرور کردند.

۹۳/۰۵/۲۵
حسین جاهدناوخ