روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

فرماندار قوچان:


به گزارش روابط عمومی فرمانداری قوچان، علیرضا قامتی در حاشیه نخستین نشست خبری خود در سال جاری با اصحاب رسانه که در فرمانداری شهرستان قوچان برگزار شد، در خصوص عملکرد ستاد خدمات زائرین این شهرستان، با بیان این مطلب اظهار کرد: از ابتدای اسفند ماه سال گذشته ستاد خدمات سفر در شهرستان قوچان و در قالب ستاد خدمات به زائر تشکیل داده شد و کمیته‌هایی شکل گرفت و از تمامی محل هایی که قرار بود اسکان  انجام شود بازدیدهای ایمنی، امنیتی و بهداشتی انجام شد.
وی ادامه داد: به دلیل تجربه در سال‌های گذشته  در جای جای کشور، در این فصل سال وقتی مردم در مکان‌های تجمعی سکونت موقتی پیدا می‌کنند احتمال ایجاد مسائل امنیتی وجود دارد و با تاکید بر این موضوع که مسائل ایمنی و بهداشتی مورد رصد قرار بگیرد این امر انجام شد  و تمامی نقاطی که قرار بود اسکان به صورت موقت انجام شود مورد ارزیابی قرار گرفت.
رئیس ستاد خدمات زائرین شهرستان قوچان بابیان این نکته که در سه سال گذشته شهرداری به عنوان دبیر ستاد خدمات معرفی شده است، اظهارکرد: در بحث منظر، ورودی شهر و در بحث تابلوهای جاده‌ای و حاشیه جاده و داخل شهر اقدامات خوبی توسط مجموعه اداره راه، پایانه حمل و نقل و شهرداری انجام شده است.
وی در ادامه با اشاره به اسکان مسافرین در شهرستان قوچان گفت: با توجه به برآوردی که انجام شده تقریبا ظرفیت مکان‌های اسکان ما کامل شده بود اما به گونه‌ای نبود که برای اسکان مسافران محدودیت داشته باشیم  و در بحث اسکان با مشکل مواجه نبودیم اما چون تنها هتل شهرستان قوچان که به بخش خصوصی تعلق دارد فعال نیست عملا در خصوص افرادی که به دنبال هتل بودند که با مشکل مواجه شدیم.
وی اضافه کرد: حدود 1500 نفر فضای اسکان در مجموعه مکان‌های مدارس و سایر نقاط همچون حسینیه ها و بقعه‌ها همچون  بقعه سلطان ابراهیم در شهرکهنه و بقعه امامزاده جلیل در روستای الماجق داریم و مجموعا بالغ بر 50 درصد این فضاها اسکان داده شده است و تاکنون به صورت متوسط هر شب تقریبا 750 نفر در مجموعه‌های مختلف  اسکان داده شده‌اند، اما متناسب با برودت شدید هوای دو شب در قوچان این میانگین افزایش یافته و به بیش از 900 نفر نیز رسیده است.
رئیس ستاد خدمات زائرین شهرستان قوچان با اشاره به کسب رتبه برتر شهرستان قوچان در زمینه ستاد خدمات سفر در سال‎های اخیر تصریح کرد: برنامه‎های ستاد خدمات سفر در تمامی حوزه‎ها به خوبی پیش رفته و براساس ارزیابی صورت گرفته تا این لحظه از جایگاه مناسبی در سطح استان برخوردار هستیم.


منبع : روابط عمومی فرمانداری قوچان
۱۹ فروردين ۹۶ ، ۰۹:۰۲
حسین جاهدناوخ

فرماندار قوچان:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری قوچان، علیرضا قامتی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به این مطلب که سطح مشارکت در آمار ثبت‌نام شوراهای اسلامی شهر و روستا در قوچان رشد مناسبی داشته است خاطرنشان کرد: درمجموع تعداد 1079 نفر در این حوزه ثبت‌نام کرده‌اند که تعداد 125نفر در شهر قوچان، 14 نفر در شهر باجگیران، 786 نفر در بخش مرکزی و 154 نفر در بخش باجگیران می‌باشد.

وی نسبت جمعیت مشارکتی روستایی ثبت‌نام شوندگان را نسبت به‌کل استان 8/5 درصد برای شوراهای روستایی و 2/4 درصد در حوزه شهری دانست و افزود: تعداد 41 نفر از این ثبت‌نام شوندگان را بانوان تشکیل می‌دهند که 12 نفر از آنان در حوزه شهری و 29 نفر در حوزه روستایی مشارکت کرده‌اند.
رئیس ستاد انتخابات قوچان سطح تحصیلات شرکت‌کنندگان دارای مدرک بالاتر از فوق‌لیسانس را 9/5 در صد ثبت‌نام‌شدگان خواند و تصریح کرد: 4 نفر تحصیلات دکتری، 4 نفر تحصیلات حوزوی، 56 نفر فوق‌لیسانس، 123 نفر لیسانس، 31 نفر فوق‌دیپلم و124 نفر دیپلم هستند و از کل 735 نفر سواد خواندن نوشتن در حوزه روستایی دارند.
وی بابیان این مطلب که بیشترین ترکیب سنی داوطلبین بین 30 تا 50 سال است خاطرنشان کرد: درمجموع 85 نفر کمتر از 30 سال، 217 نفر بین 30 تا 40 سال، 316 نفر بین 40 تا 50 سال، 219 نفر بین 50 تا 60 سال، 102 نفر بین 60 تا 70 سال و 38 نفر 70 سال به بالا هستند که 430 نفر از آنان دارای سابقه عضویت قبلی در شوراها می‌باشند.
فرماندار قوچان با اشاره به این مطلب که میزان مشارکت ثبت‌نام شوندگان نسبت به دوره چهارم 7 درصد رشد داشته است گفت: این نسبت در شورای شهر از 88 نفر در دوره گذشته به 139 نفر در دو شهر قوچان و باجگیران افزایش داشته است و در شورای اسلامی روستاها نیز از 914 نفر به 940 نفر رسیده است.
لازم به توضیح است که شهرستان قوچان دارای 103 هزار نفر جمعیت شهری است و در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر از 11 نفر عضو به 7 نفر عضو شورا تقلیل یافته است.

 


   
منبع : روابط عمومی فرمانداری قوچان
۱۹ فروردين ۹۶ ، ۰۹:۰۱
حسین جاهدناوخ