روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

۱۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

بعد ار حدود یک ماه از شنیدن  شایعاتی مبنی بر احتمال رفتن حجه الاسلام والمسلمین مروج از قوچان ، ایشان دیشب در سخنرانی خود پس از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع با گفتن عبارت هر آمدنی رفتنی دارد و حالا وقت رفتن ما رسیده ، تلویحا به رفتن خود از قوچان اشاره نموده است

حاج آقای مروج دومین امام جمعه ی قوچان بعد از آیت الله شیخ رمضانعلی قوچانی است که حدود 30 سال ، سمت امامت جمعه ی قوچان را داشته است

۳۱ فروردين ۹۳ ، ۰۳:۳۲
حسین جاهدناوخ

قوچانی /  مراسم تودیع و معارفه مدیران جدید و قدیم پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه قوچان  با حضور محمدمهدی قرایی رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی برگزار شد.

در این مراسم از زحمات عباسعلی شهرکی رئیس پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه قوچان تقدیر و تشکر به عمل آمده و سید احمد هاشمی به جای وی منصوب شد.

سید احمد هاشمی در گذشته رئیس پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه تربت‌جام بوده است .

۳۰ فروردين ۹۳ ، ۰۵:۲۳
حسین جاهدناوخ

قوچانی / هادی شوشتری در جلسه شورای اداری قوچان در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار داشت : یکی از آفت‌های مدیران فراموش ‌کردن مسائل و مشکلات میدانی بوده که این‌گونه بازدیدها باعث شد ظرفیت‌های موجود در روستا‌ها که گاهی مورد غفلت واقع می‌شود مورد توجه قرار گیرد .

وی مدت زمان این بازدید‌ها را ۲۱ روز دانسته و تصریح کرد : ظرفیت‌های خوبی در سطح روستاها وجود داشته که نیازمند توجه ویژه‌ای است و در سال گذشته ۹۵ درصد روستاهای قوچان با حضور جمعی از مسئولین مورد بازدید قرار گرفت .

شوشتری ادامه داد : کارگروه آموزش‌عالی و تحصیلات تکمیلی باید در قوچان تشکیل شده و مجتمع آموش عالی سلامت جزو اولویت‌های شهرستان در حوزه آموزش عالی بوده که تا پایان فروردین‌ ماه جمع‌ بندی شهرستانی و استانی آن به پایان خواهد رسید .

وی با اشاره به اینکه اعتبارات تملک  دارایی از بخش ملی و استانی تأمین می‌شود ، گفت : شهرستان قوچان نسبت به سال گذشته در بخش اعتبارات تملک دارایی‌ها با رشد ۱۰۰ درصدی مواجه شده است .

۳۰ فروردين ۹۳ ، ۰۵:۲۲
حسین جاهدناوخ

قوچانی / کوروش صبوریان عصر پنجشنبه در حاشیه جلسه شورای اداری قوچان در جمع خبرنگاران اظهار کرد : با توجه به طرح پیش بینی شده ، نقش خراسان رضوی در توسعه کشتی باچوخه پررنگ تر می شود .

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی بیان کرد : با توجه به طرحی که پیش بینی شده ، توسعه کشتی باچوخه استان در الویت کاری قرار گرفته است و امیدواریم با جذب سرمایه گذاران در بخش های مختلف ، ضمن فراهم کردن زیرساخت ها ، موجب رونق هرچه بیشتر این رشته ورزشی در استان باشیم .

صبوریان با اشاره به اهمیت نهادینه شدن ورزش در خانواده ها افزود : ورزش مساله ای جدانشدنی از جامعه است و باید با برنامه ریزی و تلاش ، ضمن رشد و توسعه ورزش ، آن را در خانواده ها نهادینه کنیم .

وی با تشریح رویکرد اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در سال جدید افزود : در استان با کمبود اماکن ورزشی روبه رو هستیم و این موضوع در شهرستان قوچان کاملا احساس می شود که این امر مستلزم ورود بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت ها بوده و برای این موضوع باید جذب و تشویق سرمایه گزاران مورد توجه قرار گیرد .

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت پروژه های نیمه تمام ، بیان کرد : باتوجه به ارزیابی های صورت گرفته، در سال جدید فقط پروژه هایی که بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند برای تکمیل در دستور کار قرار می گیرد و باتوجه به برنامه ریزی صورت انجام شده ، سایر پروژه های نیمه تمام ، با جذب سرمایه گذار و با مشارکت بخش خصوصی به اتمام خواهد رسید.

صبوریان با اشاره به رویکرد وزارت ورزش و جوانان برای توسعه ورزش همگانی نیز اظهار کرد : در تعامل فرهنگ و ورزش ، ضمن حفظ داشته ها باید در مسیر گسترش ورزش های همگانی حرکت کرد ، زیرا ورزش حرفه ای در مسیری قرار گرفته است که به حرکت روبه جلوی خود ادامه می دهد .

وی با اشاره به تعریف حقیقی ورزش همگانی  گفت : ورزش همگانی ، صرفاً به معنای پیاده روی نیست ، بلکه تمامی ورزش های آسان و کم هزینه ای که آحاد مردم می توانند از آن بهره بگیرند ، در زمره ورزش های همگانی قرار می گیرد و در این راستا طرح” ورزش برای همه” با رویکرد توسعه ورزش های همگانی از سوی وزارت ورزش ابلاغ شده است و از این پس رویکرد اداره کل در ساخت و ساز اماکن ورزش ، با هدف گسترش ورزش های همگانی خواهد بود .

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با اشاره به لزوم توجه بیشتر به بخش جوانان اظهار کرد : با ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان ورزش و تشکیل وزارت ورزش و جوانان مهمترین نهاد اجتماعی شکل گرفت اما متاسفانه در بخش جوانان دچار روزمرگی شده ایم .

صبوریان گفت : امیدواریم با حل مشکل کمبود نیروی انسانی در بخش جوانان و با فعال شدن معاونت جوانان بتوانیم نقش مهمتری در حوزه جوانان ایفا کنیم .

۳۰ فروردين ۹۳ ، ۰۵:۲۱
حسین جاهدناوخ

سئوال خبرنگار: در بین عموم مردم مسئله کم کاری نماینده مطرح است که ایشان هم آمد و کاری نکرد؟

هادی شوشتری در پاسخ به این سئوال گفت که پیگیری ها متعددی انجام شده تا سرمایه گذاران بخش خصوصی به  این منطقه حساسیت ویزه نشان دهند و دولت هم در حال حاضر 20 طرح شاخص معرفی کرد که تا الان یک سرمایهگذاردرحال مذاکرهاست و چند طرح اثر گذار دیگر که در صورت قطعی شدن اعلام میکنم.چند طرح همدر حال جا نمایی و خرید زمین هست.

نماینده شهرستان قوچان وفاروج در پاسخ به سئوال اعتبارات و تملک دارایی افزود:تملک و دارایی شهرستان نصبت به سال گذشته 100 در صد در حال افزایش است.و واگذاری حقوق بشربه وزارت امور خارجه در حال پیگیری است.

سئوال بعدی در رابطه با تکمیل پروژهای شهرستان به موضوع پیگیری ایشان از سوی وزارت ورزش برای تکمیل استادیوم ورزشی چند هزار نفری قوچان و احداث گود کشتی بیان نمود. و برای کشتی باچوخه بدنبال حضور  اشخاص کشوری هستیم

در خصوص الحاق قوچان به استان خراسان شمالی نظر شوشتری بر باقی ماندن مسئله بود فعلا 7 سال  دیگر نیاز است تا به این مسئله فکر کنیم و ازاظهار نظر خوداری نمود.و در این موضوع دیدگاه های مختلفی وجود دارد که از دید سیاسی امنیتی و اجمتاعی باید کاملا برسی شود کهاصالت به شخصیت حقیقی قوچان و قومیت ها کاملا انجام بگیرد.

در بحث اعتبارات و پیگری ایشان در حوزه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغ 200 میلیون ریال به استان واریز شده که برای پروژه های فرهنگی در نظر گرفته شده است.

سئوالی از برداشت گفتگوی فرماندار قوچان که مبنی بر عدم نیروی انسانی کافی در شهرستان و در حوزه ادری بیان شد شوشتری اینگونه تفسیر نمود در حوزه اداری برای انتصاب افراد چند ویژگی ملاک است که خود بنده ملاکم از نیروی های کرمانج قوچانی بوده و در صحبت فرماندار احتمالا منظور به مدت خدمت و نوع بکار گیری آن افراد است که الزامات را وزارت کشور مشخص کرد و نه ایشان که محدویت را از این جهت بیان نموده اند.

در اینجا خبرنگاری  ازعدم شناخت نیروی  انسانی قوچان سئوال کرد و شوشتریافزود ایشان از سالهایگذشته به تمام قوچانی های مستعد اشراف داشته و دارند ولی عده ای از افراد رابطه اداری ندارند.در شهر فارج برای انتصاب فرمانداری یا جایگاه خاص دیگر  وزارت کشور هر کس را برای ماموریت قبول نمیکند و شرایط سنوات خدمت قرار داده و یا امثال این قوانین که معذوریت در سیستم اداری داریم.

آخرین سئوالات مربوط بهحوزهکشتی بوداکثر خبرنگاران اشاره کردند و پاسخ ایشان تقارن ده فاطمیه بود که این مراسمات را من جمله کشتی رهورد را آینده نزدیک خبر داد و برگزاری موسیقی مقامیدر بخشای قوچان که باعث هویت دینی و فرهنگ ومذب قوچانی ها میشود. در همین زمینه روزگذشته به وزیر ارشادتذکر دادم تا توجه ویژه انجام دهند.

رسالت فرهنگی و سنتی محلی مزوج با آداب رسوم مردم شده است.

در پاسخ به سئوالی که چرا در بین مردم کمتر هستید و با آنها نشست برگزار نمیکنید گفت که تا کنون با مردمان زحمت کش اکثر روتا ها دیدار حضوری داشته و الباقی آن را به بعد از برداشت محصولات کشاورزی موکولکرده ولی در بخش مرکزی بندبال برنامه ریزی هستم .

یک پیشنهاد ارزنده خبرنگار دیگر در بحث امر به معروف بود که مردم متدین شهرستان از عدم برنامه ریزی مسئولین و دست اندر کاران تالارهای پذیرایی در ایام شهادت  فاطمه زهرا سلام اله و مناسبت های مشابه سخن به میان آورد که حرمت را باید مسئولان تالارها نگه دانرد وقتی که مراسمی برگزار میشود از ماه ها قبل رزو میشود که نماینده شهر به عنوان بهترین پیشنهاد پذیرفت تا پیگری کند.


چرا نماینده شهر از اقدام نماینده های قبلی حمایت و پیگیری نمیکند

در این زمینه که قولی به مردمداده میشود باید تمام ابعاد آن پیش بینی شود چرا که محاسبات سرمایه گذاری در بخش خصوصی بر این پایه استوار است اگر کارخانه ای وعده داده شده حتما وعده تبلیغاتی بوده چرا که جا نمایی و سنجش ها دیگر ملاک نبوده و برخی موارد هم قول درست بوده ولی احداث آن کارخانه بر پایه قول یه شرکت بوده که ضعیف بوده است  کارخانه هواپیما سازی وعده تبلیغاتی بوده .ممکن است که تحریم هم به این مسئله دامن زده باشد چون تامین وسایل اولیه  مقدور نیوده است به هر حال مسائل مالی به صورتجدی مطرح است. ما منابع مالی کم نداریم ولی سرمایه گذار در قوچان کم داریم.


۳۰ فروردين ۹۳ ، ۰۵:۱۸
حسین جاهدناوخ

قوچان/برزنونی : جلسه شورای اداری شهرستان قوچان صبح روز پنجشنبه مورخ 28/01/1393 باحضور مسئولین شهرستان و مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان خراسان رضوی در فرمانداری برگزار شد.

کوروش صبوریان مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان در این جلسه ضمن مهم دانستن ورزش در بنیان خانواده ابراز امیدواری کرد که بتوان آن را در بدنه  خانواده و جامعه گسترش داد.

وی یادآور شد در بحث اقتصاد در زیرساختها دچار مشکل هستیم و توجه به این نکته لازم است که باید پروژه های نیمه کاره با همکاری بخش خصوصی به اتمام برسد و در نقش فرهنگ توجه به این نکته ضرورت دارد که با حفظ داشته هایمان در ورزش ، این مهم در جامعه توسعه یابد ، وی همچنین از طرح ورزش برای همه در استان خبر دادو افزود : در بحث مدیریت جهادی امید است بتوان با کمک بخشهای مختلف ، ورزش در استان به ویژه قوچان توسعه یابد. وی با بیان اینکه متاسفانه در بحث نیروی انسانی و به خصوص نیروی جوان ضعیف هستیم ادامه داد : از نماینده قوچان  خواست که در جهت استخدام کارشناسان جوان در سمت هایی که هنوز مسئولیتی برای آنها تعریف نشده توجه لازم را بفرمایید.

هادی شوشتری نماینده شهرستان نیز در این جلسه الویت های سال 92 را برای سال 93 یادآور شد و افزود :در سال گذشته از بیش از 95درصد پروژه های روستایی شهرستان طی 22 روز بازدید شد ، در خصوص پروژه های عمرانی نیز  باید گفت ،ظرفیت های خوبی داریم که باید توجه ویژه ای به آن داشت. شوشتری همچنین از افزایش 10 درصدی اعتبارات در آینده خبر داد و افزود : امیدواریم پروژه های سال 92که در بیش از 6 کارگروه مطرح شده ،در سطح استان پیگیری شود.وی همچنین با بیان تاریخچه مختصری از ورزش کشتی قوچان به ظرفیت ها و پتانسیل های قابل توجه این رشته در شهرستان اشاره کرد . وی همچنین  از همگن نبودن اقدامات انجام شده با توجه به تنوع اقلیم ورزش جوانان ابراز تاسف کرد و افزود : باید حتما بازبینی و تغییرات اساسی در این زمینه صورد پزیرد.

رجایی نیا معاون سیاسی – اجتماعی شهرستان در این جلسه از مطلوبیت وضعیت اعتبارات شهرستان خبر داد و افزود : شهرستان قوچان جزء شهر های برتر  خراسان رضوی در ازمینه جذب اعتبارات بوده است رجایی نیا نیز  در انتها از تاخیر در پاسخ به درخواست های اعتبارات ابراز تاسف کرد .

قامتی فرماندارقوچان  نیز در این جلسه با اشاره به سیاستهای دولت در سال 93 با توجه به اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها ، از موفقیت شهرستان در اعمال این قانون  خبر داد.قامتی در خصوص بودجه به خبرنگاران گفت : ما از حد اکثر ظرفیت های قانونی  جهت جذب بودجه در تکمیل پروژ ها استفاده خواهیم کرد. وی افزود : از ابتدای سال  93تا کنون پیشنهادات ، شاخصها رصد شده و اطلاعات خوبی در این زمینه جمع آوری شده است .قامتی همچنین در خصوص مبارزه با فساد اقتصادی با توجه به شعار دولت  تدبیر و امید (دستهای پاک )گفت :آنچه در وضعیت اقتصادی وجود دارد باید مورد توجه قرار گیرد و نظارت کافی در زمینه اقتصادی بیش از این وجود خواهد داشت .وی با توجه به تاثیرات مخرب در حوزه جوانان و جامعه از همه ارگانهای مختلف جهت رفع این معضل فرهنگی و اجتماعی تقاضای همکاری کرد وی در بحث مشارکت زنان در مسائل فرهنگی و اجتماعی گفت : باید از ظرفیت این قشر عظیم در حوزه های مدیریتی کلان با رعایت ارزشها و اخلاق استفاده نمود.

قامتی با اشاره به بودجه 37 میلیاردی استان ، در حوزه عمرانی گفت : حداقل باید میانگین شهرستان به میانگین استان در این حوزه برسد، لذا در هدفگذاری و مدیریت مسائل قوچان باید این مساله مورد توجه قرار گیردوی ادامه داد :اهداف سال 93 تدوین شده و انتظار داریم مسئولین کارشناسانه تر با مسائل برخورد کنند.

قامتی در انتها  هدف اصلی ادغام حوزه جوانان در غالب یک ارگان سازمانی را تخصیص اعتبارات منابع مالی و انسانی دانست ولی در خصوص نحوه جذب اعتبارات یاد شده سازمان را دچار ضعف دانست.وی در حوزه تقسیمات کشوری نیز گفت : پیگیری هایی انجام شده و در حال انجام است.

۳۰ فروردين ۹۳ ، ۰۵:۱۶
حسین جاهدناوخ

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد قوچان گفت: چهار مرکز مهارت آموزی در حوزه فرهنگ و هنر در قوچان فعالیت می کند.

جلیل سروری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال های اخیر شاهد پیشرفت های خوبی در شاخص های توسعه فرهنگ و هنر در قوچان بوده ایم، به گونه ای که در برخی شاخص ها نیز جهش قابل ملاحظه ای داشته ایم و هم اکنون چهار مرکز مهارت آموزی در حوزه فرهنگ و هنر در قوچان مشغول به فعالیت می باشند.

وی ادامه داد: افزایش تعداد کانون های فرهنگی و هنری مساجد به ۱۱۰مرکز و ثبت چهار کانون آگهی و تبلیغات نیز برخی از پیشرفت ها و جهش های صورت گرفته در حوزه فرهنگ و هنر در چند سال اخیر است.

وی با اشاره به تعداد نمایشگاه های برگزار شده در سال گذشته نیز افزود: سال ۱۳۹۲، دوران طلایی برپایی نمایشگاه های فرهنگی و هنری در قوچان بود و در این سال بیش از ۳۰ نمایشگاه فرهنگی و هنری  برگزار شد که بیش از ۶۰ هزار نفر از شهروندان قوچانی از این نمایشگاه ها بازدید کرده اند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان بیان کرد: برگزاری نمایشگاه های فرهنگی و هنری، موجب پیوند مردم و اهالی فرهنگ و هنر می شود و ضمن افزایش آگاهی مردم، موجب توسعه و تعمیق فرهنگ و هنر در جامعه خواهد شد.

سروری با اشاره به برنامه ریزی هایی صورت گرفته گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده، امیدواریم در سال جاری ضمن افزایش تعداد نمایشگاه ها و بازدیدکننده ها بتوانیم کارگاه های فرهنگی و هنری را در کنار برپایی نمایشگاه ها برگزار کنیم که در این خصوص نیز پیشنهاداتی به انجمن های فرهنگی و هنری نیز ارایه شده است.

۳۰ فروردين ۹۳ ، ۰۵:۱۶
حسین جاهدناوخ

جلسه هماهنگی وبرنامه ریزی ستاد گرامیداشت هفته زن درسطح  بخش مرکزی به ریاست جناب آقای عرب بخشدارمرکزی وباحضوردهیاران ورابطین فرهنگی روستاهای بخش مرکزی درمحل فرمانداری برگزارگردید




۱ نظر ۲۷ فروردين ۹۳ ، ۰۵:۳۳
حسین جاهدناوخ
۲۴ فروردين ۹۳ ، ۰۶:۳۷
حسین جاهدناوخ
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان:
خراسان رضوی - مورخ یکشنبه 1393/01/24 شماره انتشار 18660 
نویسنده: علی بیات A.bayat@khorasannews.com
طرح مسکن اجتماعی در اجرا نواقص طرح مسکن مهر را نخواهد داشت

اعتبارات عمرانی روستاهای استان امسال ۴ برابر می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان رضوی در نشستی خبری با خبرنگاران گفت: بنیاد مسکن استان سال گذشته ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان اعتبار عمرانی دریافت کرد که از این مبلغ ۹ میلیارد تومان اعتبار ملی و ۶ میلیارد تومان هم اعتبارات استانی بود.

اعتبارات توسعه عمرانی روستایی امسال به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش می یابد

سیدرضا موسوی نیا افزود: اعتبارات توسعه عمرانی روستایی در سال جاری به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش می یابد. مهندس موسوی نیا افزود: مشکل اصلی بنیاد مسکن در سال گذشته کمبود اعتبار بود.وی یادآور شد: اعتبارات بنیاد مسکن کشور در سال گذشته ۲۵۰ میلیارد تومان بود که این رقم در سال جاری حداقل به ۶۵۰ میلیارد تومان و حداکثر به هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان افزایش می یابد.

۹۱ درصد روستاهای استان دارای طرح هادی هستند

وی با اشاره به این که ۲۱ تا ۳۱ فروردین ماه سالروز تاسیس بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ امام(ره) است گفت: از مجموع ۲ هزار و ۵۲۴ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان، برای ۲ هزار و ۳۰۳ روستا (معادل ۹۱ درصد روستاها) طرح هادی تهیه شده است.وی عنوان کرد: میانگین اجرای طرح هادی روستاها در کشور ۷۳ درصد است ولی این رقم در استان ۹۳ درصد است. وی گفت: صددرصد طرح های هادی روستاهای بالای ۲۵ خانوار در کاشمر، مه ولات و خوشاب سبزوار انجام شده است ولی در روستاهای گناباد طرح هادی کمتر اجرایی شده است ضمن این که در صددرصد روستاهای استان امسال طرح هادی تهیه می شود.وی عنوان کرد: از تعداد ۲ هزار و ۵۲۴ روستای بالای ۲۰ خانوار در ۵۸۵ روستای استان طرح هادی اجرا شده است و در ۲۲۰ روستا هم طرح هادی در دست اجراست.این مقام مسئول متذکر شد: میانگین اجرای طرح هادی روستایی کشور ۳۳ درصد و میانگین طرح هادی استان ۲۹ درصد است که نسبت به میانگین کشوری عقب تر هستیم.

صدور سند در ۱۳۹۵ روستا و ۳۴ شهر استان

مهندس موسوی نیا گفت: در هزار و ۳۹۵ روستا و ۳۴ شهر زیر ۲۵ هزار نفر نقشه برداری انجام و سند روستایی و شهری صادر شده و در مجموع ۱۶۶ هزار سند روستایی در استان صادر شده است.وی با اشاره به احداث ۱۷۳ هزار مسکن روستایی در استان از ابتدای انقلاب اسلامی گفت: استان ۴۴۰ هزار مسکن روستایی دارد که ما تاکنون موفق به بازسازی ۱۷۳ هزار واحد آن شده ایم.وی افزود: از سال جاری مبلغ وام مسکن روستایی به ۱۵ میلیون تومان افزایش می یابد هر چند تقاضای افزایش وام به ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان داده شده است.

۲۴ فروردين ۹۳ ، ۰۶:۱۱
حسین جاهدناوخ