روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

سئوال خبرنگار: در بین عموم مردم مسئله کم کاری نماینده مطرح است که ایشان هم آمد و کاری نکرد؟

هادی شوشتری در پاسخ به این سئوال گفت که پیگیری ها متعددی انجام شده تا سرمایه گذاران بخش خصوصی به  این منطقه حساسیت ویزه نشان دهند و دولت هم در حال حاضر 20 طرح شاخص معرفی کرد که تا الان یک سرمایهگذاردرحال مذاکرهاست و چند طرح اثر گذار دیگر که در صورت قطعی شدن اعلام میکنم.چند طرح همدر حال جا نمایی و خرید زمین هست.

نماینده شهرستان قوچان وفاروج در پاسخ به سئوال اعتبارات و تملک دارایی افزود:تملک و دارایی شهرستان نصبت به سال گذشته 100 در صد در حال افزایش است.و واگذاری حقوق بشربه وزارت امور خارجه در حال پیگیری است.

سئوال بعدی در رابطه با تکمیل پروژهای شهرستان به موضوع پیگیری ایشان از سوی وزارت ورزش برای تکمیل استادیوم ورزشی چند هزار نفری قوچان و احداث گود کشتی بیان نمود. و برای کشتی باچوخه بدنبال حضور  اشخاص کشوری هستیم

در خصوص الحاق قوچان به استان خراسان شمالی نظر شوشتری بر باقی ماندن مسئله بود فعلا 7 سال  دیگر نیاز است تا به این مسئله فکر کنیم و ازاظهار نظر خوداری نمود.و در این موضوع دیدگاه های مختلفی وجود دارد که از دید سیاسی امنیتی و اجمتاعی باید کاملا برسی شود کهاصالت به شخصیت حقیقی قوچان و قومیت ها کاملا انجام بگیرد.

در بحث اعتبارات و پیگری ایشان در حوزه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغ 200 میلیون ریال به استان واریز شده که برای پروژه های فرهنگی در نظر گرفته شده است.

سئوالی از برداشت گفتگوی فرماندار قوچان که مبنی بر عدم نیروی انسانی کافی در شهرستان و در حوزه ادری بیان شد شوشتری اینگونه تفسیر نمود در حوزه اداری برای انتصاب افراد چند ویژگی ملاک است که خود بنده ملاکم از نیروی های کرمانج قوچانی بوده و در صحبت فرماندار احتمالا منظور به مدت خدمت و نوع بکار گیری آن افراد است که الزامات را وزارت کشور مشخص کرد و نه ایشان که محدویت را از این جهت بیان نموده اند.

در اینجا خبرنگاری  ازعدم شناخت نیروی  انسانی قوچان سئوال کرد و شوشتریافزود ایشان از سالهایگذشته به تمام قوچانی های مستعد اشراف داشته و دارند ولی عده ای از افراد رابطه اداری ندارند.در شهر فارج برای انتصاب فرمانداری یا جایگاه خاص دیگر  وزارت کشور هر کس را برای ماموریت قبول نمیکند و شرایط سنوات خدمت قرار داده و یا امثال این قوانین که معذوریت در سیستم اداری داریم.

آخرین سئوالات مربوط بهحوزهکشتی بوداکثر خبرنگاران اشاره کردند و پاسخ ایشان تقارن ده فاطمیه بود که این مراسمات را من جمله کشتی رهورد را آینده نزدیک خبر داد و برگزاری موسیقی مقامیدر بخشای قوچان که باعث هویت دینی و فرهنگ ومذب قوچانی ها میشود. در همین زمینه روزگذشته به وزیر ارشادتذکر دادم تا توجه ویژه انجام دهند.

رسالت فرهنگی و سنتی محلی مزوج با آداب رسوم مردم شده است.

در پاسخ به سئوالی که چرا در بین مردم کمتر هستید و با آنها نشست برگزار نمیکنید گفت که تا کنون با مردمان زحمت کش اکثر روتا ها دیدار حضوری داشته و الباقی آن را به بعد از برداشت محصولات کشاورزی موکولکرده ولی در بخش مرکزی بندبال برنامه ریزی هستم .

یک پیشنهاد ارزنده خبرنگار دیگر در بحث امر به معروف بود که مردم متدین شهرستان از عدم برنامه ریزی مسئولین و دست اندر کاران تالارهای پذیرایی در ایام شهادت  فاطمه زهرا سلام اله و مناسبت های مشابه سخن به میان آورد که حرمت را باید مسئولان تالارها نگه دانرد وقتی که مراسمی برگزار میشود از ماه ها قبل رزو میشود که نماینده شهر به عنوان بهترین پیشنهاد پذیرفت تا پیگری کند.


چرا نماینده شهر از اقدام نماینده های قبلی حمایت و پیگیری نمیکند

در این زمینه که قولی به مردمداده میشود باید تمام ابعاد آن پیش بینی شود چرا که محاسبات سرمایه گذاری در بخش خصوصی بر این پایه استوار است اگر کارخانه ای وعده داده شده حتما وعده تبلیغاتی بوده چرا که جا نمایی و سنجش ها دیگر ملاک نبوده و برخی موارد هم قول درست بوده ولی احداث آن کارخانه بر پایه قول یه شرکت بوده که ضعیف بوده است  کارخانه هواپیما سازی وعده تبلیغاتی بوده .ممکن است که تحریم هم به این مسئله دامن زده باشد چون تامین وسایل اولیه  مقدور نیوده است به هر حال مسائل مالی به صورتجدی مطرح است. ما منابع مالی کم نداریم ولی سرمایه گذار در قوچان کم داریم.


۹۳/۰۱/۳۰
حسین جاهدناوخ