روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

۲۵ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است


تودیع ومعارفه مدیر بنیاد مسکن شهرستان قوچان
مراسم تودیع ومعارفه مدیربنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان قوچان با حضور مهندس قامتی فرماندار قوچان و مهندس سید رضا موسوی نیا مدیرکل بنیاد مسکن استان خراسان رضوی در محل دفتر فرماندار برگزار گردید. در این مراسم از خدمات چندین ساله مهندس شافعی تقدیر و مهندس قوی هیکل به عنوان مدیر جدید بنیاد مسکن شهرستان معرفی شد.
 

۲۷ آبان ۹۳ ، ۱۲:۰۸
حسین جاهدناوخ

در این دیدار که با حضور اعضای شورای شهرو شهردارقوچان و فرماندار و نماینده مردم قوچان و فاروج انجام شد مطالب ذیل جهت پیگیریهای لازم مطرح گردید:

  • پیگیری ارتقاء فرمانداری شهرستان به فرمانداری ویژه
  • پیگیری ارتقاء سه دهستان شهرستان به 3 بخش جدید و ایجاد 3 شهر جدید
  • پیگیری جانمایی بزرگترین قرآن جهان اثر استاد اسماعیلی قوچانی در قوچان و احداث موزه قرآنی
  • پیگیری تکمیل پروژه پژوهشکده موسیقی قوچان 
  • پیگیری احداث مقبره و یادمان استاد حاج قربان سلیمانی در روستای علی آباد قوچان
  • پیگیری اعطاء مجوز برگزاری جشنواره ملی موسیقی مقامی در قوچان
  • پیگیری اجرای پروژه مجتمع فرهنگی و هنری قوچان
  • پیگیری بازنگری طرح جامع شهر قوچان
  • پیگیری داخل محدوده آوردن شرکت سیمرغ
  • پیگیری اجرای طرح مسکن مهر و پل غیر همسطح نشاط
  • پیگیری اختصاص اعتبار جهت بازسازی بافت فرسوده شهر و زیبا سازی حریم رودخانه اترک
  • پیگیری کمک به بهسازی آسفالت ورودی های شهر قوچان
  • پیگیری اجرای یک خط BRTاتوبوس شهری تندرو همراه با اختصاص اتوبوس ویژه
  • پیگیری تبدیل پروژه پارک بزرگ نشاط به یک پروژه ملی
  • پیگیری احداث پل بر روی رودخانه اترک جهت اتصال خیابان جامی به خیابان اسرار
  • پیگیری تجهیز سالن چند منظوره بحران شهرستان قوچان
  • پیگیری پروژه های نیمه تمام ورزشی و صنعتی و اجرای پروژه های جدید میراث فرهنگی و گردشگری

نتیجه جلسات :

  • آقای رحمانی فضلی در خصوص ارتقاء فرمانداری ویژه و ارتقاء سه دهستان دستور پیگیری جدی دادند.

  • آقای جنتی وزیر ارشاد نیز در خصوص مجتمع فرهنگی بیان داشت : فاز یک این پروژه در سال جاری آغاز و در سال 94 به اتمام خواهد رسید که یکی از بهترین و بزرگترین مجتمع های فرهنگی و هنری استان خواهد بود.

  •  آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی در خصوص پروژه های مسکن مهر و پل غیر همسطح نشاط و ادامه قطار شهری مشهد-گلبهار تا قوچان و نیز راه آهن مشهد- قوچان – بجنورد – گرگان و اختصاص قیر رایگان برای پروژه های راه روستایی قوچان ، در خصوص مسکن مهر دستور اختصاص یک میلیارد تومان را برای جبران عقب ماندگی ها و درخصوص پل غیر همسطح نشاط دستور لازم جهت واگذاری زمین های حوزه راه و شهرسازی در مشهد را جهت تامین اعتبار 2میلیارد تومانی را دادند.
  •  آقای آخوندی جهت اجرای فاز یک راه آهن مشهد – گرگان بصورت فاز مشهد تا قوچان دستور لازم را صادر کردند و دستور آغاز مطالعه قطار شهری گلبهار تا قوچان را نیز صادر فرمودند.

  •  آقای خندان دل رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نیز اعلام کردند: شهرداری قوچان چند طرح اقتصادی ارائه کند تا در حد 30میلیارد ریال برای سال جاری اعتبار و تسهیلات اختصاص دهیم.
  • همچنین دستور تخصیص اعتبار به شهرداری های قوچان و باجگیران به میزان دو برابر اعتبارات سال گذشته را صادر کردند.
  • قول اختصاص یکدستگاه ست سنگین هیدرولیک عملیات نجات برای آتش نشانی قوچان و همچنین اختصاص 3دستگاه ماشین نیمه سنگین آتش نشانی به 3 دهیاری مرکز دهستان قوچان داده شد.
  • آقای خندان دل دستور تقسیط و استمهال 15میلیارد ریال بدهی شهرداری قوچان به سیستم بانکی را نیز دادند .
  • اعلام کردند که اولین محموله اتوبوس خریداری شده توسط وزارت کشور سهم در خور توجهی به قوچان اختصاص داده شود.
  • دستور انجام مطالعات خط اتوبوس BRT را نیز صادر شد.
  • در آینده نزدیک مقدار قابل توجهی قیر در اختیار شهرداری قوچان و باجگیران جهت آسفالت شهری تخصیص پیدا خواهد کرد.

 

  • معاون میراث فرهنگی و گردشگری نیز دستور ارتقا نمایندگی میراث فرهنگی قوچان و تعریف چند پروژه بزرگ گردشگری را دادند.
  • معاون وزیر ورزش و جوانان نیز تخصیص 100درصدی اعتبار تکمیل استادیوم جدید قوچان و بهسازی استادیوم قدیمی را به میزان 6 میلیارد تومان دادند.
  • معاون وزیر صنعت معدن و تجارت نیز قول پیگیری لازم جهت حل مشکلات صنایع مستقر در شهرک های صنعتی شماره یک و احیا مجدد کارخانه دوچرخه سازی را دادند.

 

انشاالله مسئولین محترم و عزیزمان در فرمانداری و شهرداری و شورای شهر و ادارات مرتبط ، به دنبال تحقق هرچه سریعتر این قول ها باشند که مردم خوب و صبور قوچان سالهاست منتظر تحقق این موضوعات هستند.

منبع خبر : سایت شهرداری قوچان


قوچان، قطب اصلی تولید بذر دیم استان خراسان رضوی است.

 

رئیس جهاد کشاورزی قوچان با اشاره به اینکه قوچان قطب تولید بذر دیم استان محسوب شده گفت: در بحث گندم آبی سهمیه قوچان 860تن بوده که حدود 500 تن توزیع شده و الباقی نیز در صورت در خواست کشاورزان نیز آماده تحویل است.

 وی گفت: خوشبختانه بارش‌های اخیر در زمان مناسب موجب خوشحالی کشاورزان شده و این امر موجب تقاضای بیشتر بذر جهت کشت شده است . متاسفانه در سال گذشته سال زراعی خوبی نداشتیم و بسیاری از کشاورزان به دلیل خشکسالی وعدم برداشت محصول نیاز به بذر پیدا کرده اند.


امدادرسانی به ۳۰۰ خودروی در برف مانده در مسیر قوچان 


فرماندار قوچان گفت: امدادرسانی به ۱۵۰۰ در راه مانده و ۳۰۰ خودرو محور قوچان ظهر روز جمعه 16 آبان ماه صورت گرفت. 
علیرضا قامتی گفت: به دلیل اینکه چهار روز است در منطقه قوچان شاهد بارش برف و باران هستیم در برخی مناطق مسیر مسدود شده است و امدادرسانی به در راه ماندگان انجام شد.

عاشورا و تاسوعای حسینی در قوچان

 

 

۱۵۰ واحد مسکن مهر قوچان آماده واگذاری شد.


مجید مفیدی‌فر رئیس اداره راه و شهرسازی قوچان گفت: ۱۵۰ واحد مسکن مهر قوچان آماده واگذاری شده و ۴۵۰ واحد دیگر نیز در حال تکمیل است. 

مفیدی‌فر اظهار کرد: در حال حاضر با یه پایان رسیدن عملیات زیر ساخت‌های لازم از قبیل آب و برق و گاز تعدادی از متقاضیان که کل مبلغ سهم آورده خود را پرداخت کرده‌اند واحدهای خود را دریافت و در آن سکونت یافته‌اند و 36 واحد دیگر نیز آماده واگذاری است.

وی بیان کرد: قیمت تمام شده این واحدها 57 میلیون تومان است که 32 میلیون تومان آن سهم آورده متقاضی و 25 میلیون نیز به صورت وام مسکن تامین شده است.


باید نگاه فرهنگی در قوچان با توجه به شادابی و تلاش مردم تغییر کند. 

 

مهندس قامتی فرماندار قوچان در همایش دهیاران وشوراهای اسلامی گفت:

باید نگاه فرهنگی در قوچان را با توجه به شادابی و تلاش مردم این شهرستان تغییر داد.

امروز باید به سئوالات بسیاری همانند اینکه چرا سرمایه‌گذار به شهرستان نمی‌آید یا چرا مردم بسیار زود عصبانی می‌شوند و چرا روحیه نشاط از مردم گرفته شده است پاسخ بدهیم.

در گذشته کارها به صورت برنامه‌ای نبوده و فقط شعاری انجام می‌شده و از حوزه برنامه‌ریزی شهرتان غفلت شده است.

در سال گذشته تنها 30 درصد اعتبارات تملک دارایی‌های به این شهرستان اختصاص داده شد در صورتی که از 9 میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی‌ها در امسال تاکنون بالغ بر 50 درصد اعتبارات اختصاص یافته است.
وی با اشاره به این که تا پایان سال می‌توانیم جشن پایان آسفالت روستاهای بالای 50 خانوار را در قوچان بگیریم بیان کرد: امروز اعتبارات دانشگاه مهندسی فناوری‌های نوین قوچان بالغ بر 10 میلیارد تومان شده و این شهرستان ظرفیت تبدیل شدن به قطب دانشگاهی و صنعتی را دارد.
۲۴ آبان ۹۳ ، ۱۲:۵۱
حسین جاهدناوخ

کد خبر: ۳۶۱ /هادی شوشتری: فرآیند دانشگاه آزاد رو به رشد و مثبت است

تهران-ایسکانیوز،پلاس+/  با توجه به اینکه طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد به زودی در صحن مجلس قرائت می شود، باید دید که آیا گزارش منصفانه نوشته شده و یا جهت دار است. با این وجود

۲۴ آبان ۹۳ ، ۱۲:۵۰
حسین جاهدناوخ

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، مراسم تودیع و معارفه سرپرست دفتر بسیج دانشجویی قوچان ظهر امروز با حضور مسئول ناحیه دانشجویی خراسان رضوی و فرماندهان پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج دانشجویی این شهرستان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد برگزار شد.

هادی با ادب در این مراسم با اشاره به پیام امام خمینی (ره) در آذر 67 پیرامون تشکیل بسیج دانشجو و طلبه، اظهار داشت: حفظ و حراست از مرزهای فکری و ایدئولوژیک ایران اسلامی در راستای پیمودن مسیر تکامل انقلاب وظیفه اصلی بسیج دانشجویی است.

وی متخلق شدن به اخلاق اسلامی را لازمه پیمودن این مسیر دانست و تصریح کرد: دانشجوی بسیجی باید در عرصه دانشگاه به یک الگو تبدیل شده و نقش هدایت‌گری و چراغ هدایت را به درستی ایفا کند.

وی تأکید کرد: حل چالش‌های امروز و ارائه راهکارهای اجرایی می‌تواند دانشجوی بسیجی را دغدغه‌مند مسائل و مشکلات کند.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان رضوی بیان کرد: سرپرست جدید دفتر بسیج دانشجویی قوچان از چهره‌های دانشگاهی و مؤثر در بسیج این شهرستان بوده و یک اسوه و استاد برای خدمت به دانشجویان بسیجی است.

در پایان از زحمات یک ساله محمدابراهیم قارزی تقدیر و تشکر به عمل آمده و حسین دلاور به عنوان سرپرست جدید دفتربسیج دانشجویی قوچان معرفی شد.

۲۱ آبان ۹۳ ، ۱۲:۴۷
حسین جاهدناوخ

قوچان وقوچانی در سوگ سالار شهیدان گریست
گزارش تصویری از عزاداری مردم شریف قوچان










۲۰ آبان ۹۳ ، ۱۰:۳۱
حسین جاهدناوخ
۱۹ آبان ۹۳ ، ۱۶:۴۹
حسین جاهدناوخ


 

۱۹ آبان ۹۳ ، ۱۶:۳۸
حسین جاهدناوخ




۱۹ آبان ۹۳ ، ۱۶:۳۷
حسین جاهدناوخ


عزاداری در ناوخ

 



 

۱۴ آبان ۹۳ ، ۱۵:۲۸
حسین جاهدناوخ
خراسان رضوی - مورخ چهارشنبه 1393/08/14 شماره انتشار 18825 
نویسنده: بهروز
عکس: حسن دارابی

رشته ورزشی کشتی باچوخه، در استان خراسان رضوی جایگاه بسیار مهمی دارد. این رشته را باید به نوعی تغذیه کننده رشته های مهمی مانند «کشتی آزاد» و «جودو» دانست و بسیاری از قهرمانان امروز و دیروز این ۲ رشته فعالیت خود را با کشتی با چوخه آغاز کردند. نکته مهم این که این رشته در بسیاری از شهرستان های مشهد هم زمینه زیادی برای رشد و توسعه داشته و قهرمانان بسیاری از شهرستان های دور و نزدیک استان در این رشته فعالیت دارند.متأسفانه به دلیل نبود ساختار حرفه ای برای این رشته (این رشته بدون هیئت ورزشی مستقل و فدراسیون فعالیت خود را ادامه می دهد) رشته کشتی باچوخه همچنان در مظلومیت به حیات پرافتخار خود ادامه می دهد و این در حالی است که در گوشه گوشه این استان مسابقات کشتی باچوخه همیشه با اقبال روز افزون تماشاگر روبه روست و در حالی که رشته های دیگر در عطش جذب تماشاگر می سوزند گودهای این رشته باوجود فقر امکانات اولیه چون رختکن، گود استاندارد، امکانات تمرینی، سرویس بهداشتی و جایگاه تماشاگران و... در روزهای برگزاری مسابقات با انبوهی از تماشاگران روبه رو هستند. اکنون با توجه به انتصاب یکی از مدیران ارشد ورزش استان به سرپرستی هیئت ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی - که کشتی چوخه زیرمجموعه این هیئت ورزشی استان قرار می گیرد - انتظار است، «محمدرضا خوش باطن» با کوله باری از تجربه در ورزش استان تحول زیادی در این رشته ورزشی به وجود آورد. از جمله این فعالیت ها که می تواند توسعه کشتی چوخه را به صورت مدون تر مدنظر داشته باشد، تأسیس باشگاه های اختصاصی کشتی باچوخه، برگزاری کلاس های داوری و مربیگری، شناسایی و ترویج فنون بکر این رشته و انعکاس حرفه ای اخبار و تحلیل های این رشته و... است.یکی از مسائلی هم که همواره در گودهای کشتی باچوخه روی می دهد بی نظمی در گود است که باعث شلوغی و هرج و مرج شده و در برخی موارد شاهد حرکات ناپسند و دور از شأن چوخه از طرف معدودی از تماشاگران و کشتی گیران هستیم که شایسته این ورزش نیست.جوایز کشتی باچوخه به سبب ماهیت سنتی و ملی اش متفاوت است. به فاتحان میدان چوخه «قند» اهدا می شود که این قند همان «جایزه» است و می تواند شتر، گوسفند، قالی، لوازم منزل، وجه نقد و سکه باشد و گاهی اوقات نیز از دست بافته های عشایر نظیر قالی، جاجیم و گلیم استفاده می شود.البته با توجه به این که اخلاقیات در کشتی باچوخه موضوع مهمی است، روح معنوی جاری در ورزش کشتی با چوخه بی شباهت به روح ورزش باستانی و کشتی پهلوانی نیست و نیت پاک ورزشکار حاضر در رقابت کشتی با چوخه و در آغوش گرفتن حریف پیش و پس از مسابقه که از الزامات مبارزه های این ورزش است، ریشه مشترک کشتی با چوخه با کشتی پهلوانی است که هر دو آیینی برای رزم و حریف طلبی محسوب می شود.

پیشینه کشتی با چوخه

کشتی با چوخه یکی از معروف ترین ورزش های محلی ایران است که از گذشته تا حال در میان ایلات کرد و ترک خراسان رواج داشته و دارد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران، این رشته به طور سنتی در روستاها برگزار شد و بعدها توسعه و رواج پیدا کرد و مسابقات آن تقریباً به طور مرتب در نواحی شمالی استان و گاه در مشهد برگزار می شود.کشتی گیران به این ترتیب اجرا می کنند ابتدا کشتی گیران جبه ای از برک سیاه پارچه ابریشمی خشن که به آن چوخه می گویند به تن می کنند (البته در تابستان از پارچه نخی استفاده می کنند) آستین ها را تا آرنج بالا می زنند، کمربندی پارچه ای به میان می بندند و دامن های چوخه را برای آن که مانع فعالیت دست و پا نشود برمی گردانند و زیر کمر محکم می کنند و شلوار را نیز تا زانو بالا می زنند و با پاهای برهنه زیر نظر داوران کشتی می گیرند. در کشتی با چوخه کسی پیروز است که پشت حریف را به خاک برساند.کشتی چوخه سرآمد همه کشتی ها بوده است چوخه در کلات نادری، درگز، چاپشلوی قوچان، شیروان، چناران، بجنورد و اسفراین و... متداول بوده است که بعدها در مشهد، نیشابور، تربت جام و آشخانه نیز مرسوم شده است.در گذشته های نه چندان دور چوخه خاستگاه کشتی گیران بنامی بوده و از این رشته پرطرفدار و زیبا قهرمانان بزرگی به پا خاستند و در جهان نیز سرآمد همه دلاوران شدند.در رشته جودو و کوراش چوخه کاران زیادی درخشیدند و در گهواره کشتی چوخه پرورش یافتند.کشتی با چوخه یکی از بارزترین ویژگی های فرهنگی اجتماعی و بومی محلی «خراسان بزرگ» به ویژه منطقه شمال خراسان بوده است. در این منطقه کشتی با چوخه نه تنها به عنوان یک ورزش بلکه به عنوان یک آیین فرهنگی پهلوانی در تمام شئونات و زندگی مردم جریان دارد.چوخه که در گذشته «چوخا» گفته می شد، نام نوعی لباس یا بالا پوش سنتی است که کردهای شمال خراسان آن را برتن می کردند این نوع شنل که توسط زنان از پشم میش یا بز بافته و سپس دوخته می شده است، هنگام کشتی با چوخه به همراه شال سفیدی بر کمر بسته می شود و پیژامه ای بر تن کشتی گیر قرار می گیرد.مکان برگزاری کشتی با چوخه از دیرباز در دل طبیعت و محیط های باز برگزار می شده است، چنان چه در اکثر گودهای کشتی با چوخه کنونی که از قدیم الایام نیز دایر بوده اند، کشتی روی خاک نرم و با حضور انبوه تماشاگران از زن و مرد و پیر و جوان برگزار می شود. مسابقه کشتی با چوخه در اصل رقابتی در مدت زمانی مشخص بوده است و وقتی فردی در آن پیروز میدان اعلام می شده که بتواند ۳ بار پشت یا شانه های حریفش را به زمین برساند، اما مسابقه های امروزی این رشته در وقت 10 دقیقه ای برگزار می شود که اگر در پایان پیروزی نداشته باشد، سرنوشت برنده به وقت اضافی 5 دقیقه ای موکول خواهد شد ضمن این که اجرای فن در خاک و گرفتن زیر زانوی حریف خطا محسوب می شود و کشتی گیران در 4 یا 5 وزن دسته بندی می شوند.کشتی با چوخه فنون اصیلی دارد که می توان به لنگ، کمر، کمرپیچ، راسته پیچ، قل پیچ، سیخه گیر ، پا پیچ، سرشاخ، لنگ کردی و... اشاره کرد.

مشکلات

متأسفانه کشتی چوخه  قوانین مدونی  ندارد و معمولا در مسابقات کشتی با  چوخه اختلاف نظرها گاهی مسئله ساز و مشکل آفرین است. بحث داوری یکی از مو اردی است که همواره باعث اختلاف میان کشتی گیران و دست اندرکاران و به تبع آن کشیده شدن این اختلافات به میان تماشاگران و شلوغی و هرج و مرج می شود. نقطه ضعف این رشته نبود قوانین و مقررات جامع و منسجم و واحدی است که مورد پذیرش همه علاقه مندان، داوران و پیشکسوتان این رشته در کشور باشد و هم اکنون اختلاف نظر در نحوه برگزاری، داوری و اوزان وجود دارد که گاهی این اختلاف نظر ها مشکل ساز می شود.

گودهای کشتی با چوخه در حومه مشهد

کشتی چوخه علاوه بر شهرستان ها درحومه مشهد نیز طرفدارانی دارد. یکی از مهم ترین پایگاه های کشتی چوخه در اطراف مشهد گود کشتی باچوخه «مهدی آباد» (واقع در بولوار توس، توس ۵۵، کوچه شهید شافعی، گود کشتی شهدای بولوار توس (مهدی آباد) است) که در این گود گاه تا ۵ هزار نفر به تماشای کشتی باچوخه می نشینند. این گود طبق آخرین اطلاعات، سال ۱۳۸۴ توسط برخی خیران و دلسوزان منطقه با هزینه ای کاملاً شخصی به بهره برداری رسید و هر جمعه در این گود قهرمانان بسیاری پنجه در پنجه یکدیگر انداخته و به مبارزه می پردازند که توجه به امکانات حرفه ای و رفاهی این گود از سوی مسئولان ورزشی بسیار ضروری است.

گودهای نوپا

در کنار گود قدیمی و باسابقه «شهدای توس» برخی دیگر از گودهای چوخه هم به صورت خودجوش و باتوجه به علاقه مندی شخصی دلسوزان شکل گرفته است که از جمله این گودهای چوخه می توان به گود چوخه تازه تأسیس روستای «میامی» اشاره کرد.

مبارزه با معضلات اجتماعی از طریق احداث گود چوخه

یکی از زحمت کشان گود کشتی چوخه روستای «میامی» درباره انگیزه اش از پی گیری ساخت این گود به «خراسان» می گوید: مدت ها بود «خانه باغی» کوچک در این روستای زیبا داشتم که هر زمان در آن اسکان داشتم جوانانی را می دیدم که گروه گروه نشسته اند و سیگار می کشند و وقت خود را به بطالت و برخی تفریحات ناسالم می گذرانند. «جعفر قادری» می افزاید: مدتی بعد با حضور جمعی از قدیمی های روستا و اعضای شورای روستا جلسه ای تشکیل دادیم تا جوانان را به سوی ورزش سالم جذب کنیم. از آن جا که مثل همه نقاط استان کشتی باچوخه در این منطقه هم علاقه مندان زیادی داشت میدانی را در زمینی متعلق به تربیت بدنی روستا برای این کار اختصاص دادیم. این خیر ورزش دوست می افزاید: به تدریج تنور مسابقات کشتی چوخه در این منطقه گرم شد و ما هم به نفرات برتر این مسابقات جوایزی اهدا می کردیم. کم کم آوازه کشتی چوخه در این روستا به روستاهای مجاور چون: چنارک، اردولوک، کلاته، قازقان و... حتی چوخه کاران نامی مشهد رسید و اکنون روزهای جمعه هر هفته از ساعت ۹ تا ۱۳ در این میدان رقابت هایی تماشایی برگزار می شود و جوایزی مثل گوسفند، سکه طلای پارسیان، پتو و... هم به نفرات برتر اهدا می شود. «قادری» خاطرنشان می کند: باور نمی کنید که در مدت اندکی صدها تماشاگر کنار این گود تازه تأسیس حضور پیدا می کنند و اکنون خیران بسیاری در اهدای جوایز به ما کمک می کنند و تمام مخارج مسابقات هم با کمک های مردمی جمع آوری و تأمین می شود. وی می افزاید: با عنایت الهی و حضور باشکوه مردم بسیاری از جوانان که قبلاً در این روستا وقت خود را بیهوده تلف می کردند و چه بسا به راه هایی چون اعتیاد و... گرفتار می شدند امروز تفریحی سالم دارند. جعفر قادری می افزاید: به تازگی مسئول یک مغازه خواربار فروشی به من می گفت: بسیاری از جوانان روستا دیگر برای خرید تنباکو و قلیان و... به ما مراجعه نمی کنند و از زمان راه اندازی این گود کشتی چوخه مزاحمت آن ها برای زائران امام زاده یحیی(ع) هم به حداقل رسیده است. وی می افزاید: در این عمل خیر فرهنگی ورزشی مسئول تربیت بدنی روستا (جناب پوررضا)، اعضای شورای اسلامی روستا، دهیاری، پاسگاه انتظامی، مسئولان امامزاده و... همه و همه تلاش کردند که جا دارد از تلاش های آنان تقدیر شود. وی در پایان افزود: کشتی چوخه چشمه جوشان و بی پایانی است که باید برای تعالی و رشد آن به همت مسئولان فعالیت های بیشتری انجام شود.

۱۴ آبان ۹۳ ، ۱۴:۵۸
حسین جاهدناوخ