روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

۵۳ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

خبرگزاری تسنیم: عضو شورای شهر قوچان گفت: در حال حاضر در حال ساخت چمن مصنوعی در محل پارک جنگلی این شهرستان با اعتباری بیش از ۱۵۰۰ میلیون ریال هستیم که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید. محمود ارحمی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوب ورزشی شهرستان و با هدف توسعه ورزشی شهر، باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری قوچان را به ثبت رساندیم. وی گفت: این باشگاه به صورت هیئت امنایی با حضور چهار نفر از اعضای شورای شهر و سه نفر از پیشکسوتان ورزش شهرستان یک خانم و دو آقا اداره می‌شود. عضو شورای شهر قوچان اظهار کرد: این باشگاه در دو رشته ورزشی کشتی و فوتبال در سطح لیگ برتر استان تیم داری خواهد کرد، همچنین در رده‌های مختلف رشته‌های ورزشی از قبیل جودو، تکواندو، دو و میدانی بسکتبال و کوهنوردی و پینگ پنگ نیز فعالیت خواهد داشت. وی در مورد حمایت ویژه از قهرمانان ورزشی شهر افزود: تجلیل از ورزشکاران و قهرمانان ملی شهر در دستور کار شورای شهر قرار دارد ضمن اینکه تاکنون اعتباری در حدود ۱۰۰ میلیون ریال برای تجلیل از ورزشکارن و قهرمانان شهر هزینه شده است. ارحمی تصریح کرد: همچنین با مصوبه شورا از ورزشکارانی که در قالب تیم شهرداری به مسابقات اعزام شوند حمایت‌های خوبی انجام می شود. وی در مورد اقدامات عمرانی ورزشی نیز بیان کرد: در حال حاضر در حال ساخت چمن مصنوعی در محل پارک جنگلی این شهرستان با اعتباری بیش از ۱۵۰۰ میلیون ریال هستیم که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید. عضو شورای شهر قوچان درباره تجهیز اماکن عمومی به وسایل ورزشی گفت: با تصویب شورای شهر مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال جهت خرید وسایل ورزشی و نصب در محل پارک‌ها این شهرستان تخصیص داده شد. ارحمی تصریح کرد: در همین راستا نخستین پیست اسکیت در حاشیه رودخانه اترک به مساحت ۷۵۳ متر و اعتبار ۶۰۰ میلیون ریالی اجرا و در حال بهره برداری است. وی درباره برنامه‌های شورا برای اوقات فراغت افزود: ورزش از مهمترین مسائل در پر کردن اوقات فراغت است که شورا مد نظر داشته است و در حال حاضر مدرسه فوتبال شهرداری و مدرسه کشتی شهرداری با بیش از 100 نفر ورزشکار در حال فعالیت در این زمینه است. عضو شورای شهر بر توسعه فضای ورزشی در مناطق محروم شهر نیز گفت: برای توسعه ورزش در مناطق محروم شهر نیز مصوب شده است تا چهار زمین با تمهیدات اولیه در مناطق مختلف شهر آماده سازی شوند که تا دو ماه آینده به اتمام خواهند رسید.
۳۱ تیر ۹۳ ، ۰۶:۲۶
حسین جاهدناوخ

  مجید توکلی روز یکشنبه در نشست خبری اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، افزود: بهترین کانوپولولیست های کشور از خراسان رضوی هستند و از 10 نفر ملی پوش اعزام به فرانسه سه نفر خراسانی می باشند.

رییس هیأت قایقرانی خراسان رضوی گفت: این امر بیانگر توانمندی قایقرانان استان است و ما می توانیم در این رشته پر مدال و المپیکی به اوج برسیم.

وی با اشاره به اینکه سد تبارک قوچان را به عنوان پایگاه قهرمانی روئینگ کشور به فدراسیون معرفی و پیشنهاد خواهیم کرد، افزود: در حال حاضر تمرین ورزشکاران این رشته در چالیدره صورت می گیرد.

۳۱ تیر ۹۳ ، ۰۶:۲۳
حسین جاهدناوخ
به نقل ازروابط عمومی استانداری خراسان رضوی ، جناب آقای رضا جمشیدی معاون برنامه‌ ریزی و اشتغال استاندار خراسان‌رضوی اظهار داشت: این کالاها شامل پارچه جین، نخی و متقال، روفرشی، روتختی و پتوی مسافرتی است که واردات آنها تا سقف 10 میلیون دلار در سال از طریق گمرک باجگیران شامل تخفیف کامل سود بازرگانی می‌شود. وی افزود: این تصمیم بر اساس پیگیری‌های به عمل آمده در استانداری خراسان رضوی مبنی بر فعال نگه داشتن بازارچه مشترک مرزی باجگیران – گودان در مرز ترکمنستان و در راستای رونق تولید و افزایش صادرات، اتخاذ شده است. معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار خراسان‌رضوی گفت: هیئت محترم وزیران در تاریخ چهاردهم تیر ماه امسال در مصوبه شماره 39316/ ت 50295 این مصوبه را به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرده است. بازارچه مرزی باجگیران – گودان تنها بازارچه مشترک مرزی کشور است که در پروتکل رسمی دو کشور تاسیس و آغاز به کار کرده و هم‌اکنون سالانه 28 میلیون دلار صادرات دارد. معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار خراسان رضوی از تخفیف کامل سود بازرگانی برای واردات 6 قلم کالای تولیدی کشور ترکمنستان از طریق گمرک باجگیران خبر داد. این بازارچه در نقطه صفر مرزی با کشور ترکمنستان، 85 کیلومتری شهر قوچان و 35 کیلومتری شهر عشق آباد پایتخت ترکمنستان واقع شده است.
۳۱ تیر ۹۳ ، ۰۶:۱۹
حسین جاهدناوخ

رئیس شورای شهر قوچان در دیداری که با دست اندرکاران ساخت پروژه عظیم پارک آبی قوچان با حضور دیگر اعضا شورا داشتند با اعلام حمایت کامل شورا از انجام چنین کارهایی گفت: شورای شهر همیشه از ساخت چنین مجموعه هایی که باعث افزایش رفاه حال و نشاط عمومی شهروندان قوچانی خواهد شد ، نهایت حمایت را انجام خواهیم داد و تا جایی که در توان شورای شهر و شهرداری باشد به این مجموعه یاری خواهیم رساند.

همچنین در ادامه این نشست آقای امیدواری مدیر پروژه مجموعه آبی قوچان با اعلام مزایای این پروژه گفت: در این پروژه مواردی همچون اتاق نمک ، اتاق ماساژ های سوئدی و تایلندی و روسی ، سونای خشک و سونای بخار ، جکوزی خروشان ، رودخانه موج های خروشان ، استخر و سرسره های آبی همچون چاله فضایی و سورتمه و سرسره یو و چندین بازی آبی دیگر و امکاناتی نظیر رختکن های مجهز به کمد هایی با قفل سوئیچی و انبار و فست فود و کافی شاپ ، شوتینگ زباله ، سردخانه ، اتاق پزشکیار و نیز سالن های بدنسازی با متراژ جمع کل حدود 10 هزار متر مربع پیش بینی شده است.

وی در ادامه افزود در صورت تامین اعتبار به موقع این طرح امیدواریم تا آبان ماه سالجاری پوشش سقف کل مجموعه و نمای آن را انجام داده و کارهای داخلی مجموعه در صورت تامین اعتبار نهایتا تا پایان بهر 94 راه اندازی کامل جهت استفاده عموم انجام خواهد شد.

در این نشست آقای زمانی مدیریت این مجموعه نیز گفت : اولین موردی که باید تاکید کنم این است که ما تا کنون به غیر از یک میلیارد تسهیلاتی که از بانک انصار دریافت کرده ایم هیچگونه تسهیلاتی  علی الخصوص تبصره ای و یارانه ای دریافت نکرده ایم و هم اکنون نیز با تلاش حاج آقای شجاعی فرد مدیریت بانک انصار قوچان در حال انجام مراحل دریافت تسهیلات با مبلغ 3 میلیارد تومان با سود 32 درصد از بانک انصار جهت تامین مالی این پروژه هستیم .

وی در پایان گفت: امیدواریم با یاری و حمایت مسئوولان شهرستان باعث ایجاد مجموعه ای برای تفریح و نشاط مردم قوچان و منطقه و ایجاد آبرویی برای شهرستان قوچان با شیم.

 










۳۰ تیر ۹۳ ، ۰۹:۲۳
حسین جاهدناوخ

نشست تخصصی استاندار خراسان رضوی با شورای اسلامی شهرستان و مدیران اجرایی قوچان با حضورنماینده مردم ، امام جمعه و فرماندار در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد در این نشست جناب آقای جمشیدی معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: میزان اعتبارات قوچان در سال گذشته 15 میلیارد تومان بوده که در طول سال به 20 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده اما در سال جاری با توجه به کاهش اعتبارات 3.1 درصد اعتبارات خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است. وی با بیان اینکه اعتبارات براساس اولویت‌ها و میزان پیشرفت پروژه‌ها تعیین می‌شود، تصریح کرد: چنانچه برخی مسائل و نیازهای بالاتری از منظر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان وجود دارد پیشنهادات خود را برای جایگزینی پروژه‌ها اعلام تا در شورای برنامه‌ریزی استان بررسی و مصوب شود. جناب آقای جمشیدی یادآور شد: ملاک تعیین اعتبارات شاخص‌های تخصصی بوده و میزان تفاوت در اعتبارات قوچان و شهرستان در میزان جمعیت نیست بلکه به دلیل وجود 40 هزار مسکن مهر و توسعه گلبهار است. وی با یادآوری این موضوع که استاندار خراسان رضوی مکاتباتی را برای تعیین سازمان مسئول در موضوع منطقه آزاد با شهرک‌های صنعتی کشور داشته‌اند، بیان کرد: هنوز شرکت شهرک‌های صنعتی کشور موضوع مکاتبه استاندار در زمینه تعیین سازمان مسئول برای سرمایه‌گذاری و ایجاد منطقه ویژه آزاد در این شهرستان را اعلام نکرده است. معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان رضوی با بیان این موضوع که در زمینه اعتبارات محدودیت‌های خاص وجود داشته و قابل پیگیری است، تأکید کرد: مهمترین مشکل شهرستان قوچان اشتغال است و ظرفیت‌هایی برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار در شهرستان وجود دارد.

۲۹ تیر ۹۳ ، ۰۷:۱۴
حسین جاهدناوخ

جناب آقای شوشتری نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی درنشست تخصصی استاندارخراسان رضوی باشورای اسلامی ومدیران اجرایی شهرستان ،اظهار کرد: شهرستان قوچان با اهدای بیشترین تعداد شهید نسبت به جمعیت خود به انقلاب و با تاریخ کهن و میراث عظیم فرهنگی و اقتصادی وظرفیت‌های موجود قابلیت تبدیل شدن به فرمانداری ویژه را دارد که این طرح مصوبه هیئت دولت را نیز دارد.

نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ظرفیت‌های زیاد این شهرستان با توجه به موقعیت جغرافیای و قرار گرفتن در نزدیکی مرکز استان فرصت خوبی را برای سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی در این شهرستان را فراهم آورده است.

جناب آقای شوشتری افزود: این شهرستان قابلیت دریافت صنایع سرریز از شهر مشهد با توجه به اشباع صنعتی این کلان شهر را دارد که باید به این موضوع توجه کامل داشت ضمن اینکه کلیه شرایط حمایت از سرمایه گذاران در سطح شهرستان فراهم شده است.

وی به جمعیت 16500 نفری دانشجویی این شهرستان اشاره کرد وگفت : قوچان به عنوان دومین اولویت بعد از مشهد در جهت تحصیلات تکمیلی در استان مطرح است و وجود این تعداد دانشجو و مراکز علمی نشانگر تبدیل شدن قوچان به قطب علمی استان است لذا ایجاد مجتمع عالی سلامت از اولویت‌های این شهرستان است که اقدامات اولیه آن انجام شده و نیاز به پیگیری مسئولان استانی دارد.

نماینده مردم قوچان درمجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر هیچ یک از روستا‌های بخش باجگیران قوچان گاز ندارند که با توجه به گزینه‌های انتقال گاز از داخل و خارج کشور گاز رسانی به این بخش از ضروریات شهرستان است.

وی تصریح کرد: در بحث ایجاد منطقه ویژه اقتصادی با توجه به سرمایه گذاری‌های انجام شده دولت در سال‌های اخیر در شهرستان و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود الزامی است و مسئولان استانی توجهات کامل را در ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در محل شهرک صنعتی شماره 2 این شهرستان داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر 8 کیلومتر از مسیر انتقال آب از سد تبارک به تصفیه خانه شهرستان از طریق کانال صورت می‌گیرد که علاوه بر مشکلات بهداشتی سبب هدر رفت آب مورد نیاز شهرستان است که باید هرچه سریع‌تر در رفع این مشکل اقدام گردد.

 

 

  

 

 

 
۲۹ تیر ۹۳ ، ۰۷:۰۳
حسین جاهدناوخ
خراسان رضوی - مورخ یکشنبه 1393/04/29 شماره انتشار 18739
 قوچان، ایشان زاده / بعدازظهر جمعه در سفر استاندار رضوی و هیئت همراه متشکل از معاونان و مدیران کل به قوچان، نشست تخصصی با شوراهای اسلامی شهرستان و مدیران اجرایی برگزار شد.استاندار با مثبت دانستن چنین جلساتی در شهرستان ها و حضور مدیران کل، از قوچان به عنوان شهر آقا نجفی قوچانی و سردار شهید یوسف کلاهدوز یاد کرد و افزود: این شهرستان ظرفیت ها و توانمندی های بالقوه و زیادی دارد، از جمله موقعیت خوب ارتباطی و مرزی آن از طریق باجگیران با کشورهای آسیای میانه و ترکمنستان با برخورداری از محور ترانزیتی قوچان، درگز و باجگیران که باید از این فرصت هم به خوبی استفاده شود و زمینه برای جذب سرمایه گذار نیز وجود دارد که در همین راستا در بحث منطقه ویژه اقتصادی و ایجاد آن در قوچان لازم است از هر گونه پاسکاری پرهیز شود. همچنین برای تحقق و اجرایی شدن این مصوبه بایدبا حرکتی جدی و بر اساس قوانین پیش برویم که البته نماینده مردم شهرستان هم با انگیزه خوبی که دارد پی گیر موضوع است و در وهله اول نیز جذب و وجود سرمایه گذار و تعیین سازمان مسئول برای آن حائز اهمیت است.مهندس رشیدیان درباره سرمایه گذاری ها در بخش صنعت و صنایع تبدیلی در قوچان نیز گفت: زمینه کار در این حوزه شهرستان وجود دارد. این در حالی است که صنایع در شهر مشهد به ویژه غرب آن به حد اشباع رسیده است و باید سرریز آن به مناطق دیگر استان از جمله قوچان سوق داده شود.استاندار در ادامه سخنان به سرمایه گذاری و رشد و توسعه آن، پی گیری طرح ها در حوزه های مختلف از قبیل آموزش عالی و پزشکی، گردشگری، فرهنگی هنری، عشایر، ورزش و جوانان، فنی و حرفه ای، راه و شهرسازی، به ویژه طرح های دارای توجیه اقتصادی تأکید و اظهار امیدواری کرد که در سفر آینده هیئت دولت به استان، با جمع بندی نهایی و دقیق موضوعات مهم این نشست همراه با دلایل، استنادات و ضرورت های آن و تقدیم آن به هیئت دولت در اخذ مصوبه های لازم، توفیق حاصل شود.
۲۹ تیر ۹۳ ، ۰۴:۳۹
حسین جاهدناوخ

مهندس ملک جعفریان مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان رضوی گفت : با توجه به اجرای طرح همکدسازی تلفن ثابت در سطح استان از تاریخ 1/5/93 هموطنان گرامی از هم اکنون می توانند ضمن تماس با سامانه 8070 و وارد نمودن شماره تلفن قدیم خود از شماره تلفن جدید قبل از اجرای طرح همکدسازی آگاه شوند.  وی تصریح کرد : با اجرای طرح فوق مردم ارزانترین و مقرون به صرفه ترین نوع تماس را با تلفن ثابت تجربه خواهند کرد به طوری  که هزینه هر دقیقه مکالمه به رقم ناچیز 3 تومان کاهش می یابد.  مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان رضوی با اشاره به نقش بی دلیل مخابرات به عنوان صنعت سبز و تاثیر آن بر درآمد ناخالص ملی خاطرنشان ساخت : انتظار می رود تمامی سازمانها و نهادهای دولتی و خصوصی از بسترهای ایجاد شده توسط مخابرات در جهت افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها و ارائه خدمات خود نهایت استفاده را ببرند.  وی بار دیگر درخصوص نگرانی مردم از تشعشعات تلفن همراه خاطرنشان ساخت : به جرأت می گویم که این تشعشعات یک صدم حد مجاز و استاندارد بوده و بصورت دوره ای از سوی کارشناسان سازمان تنظیم مقررات و وزارت بهداشت کنترل می شود و هیچگونه ضرری برای شهروندان در پی ندارد.  مهندس ملک جعفریان در پایان تاکید کرد : متاسفانه در چند سال گذشته بیش از 140 سایت BTS به خاطر همین نگرانی ها که سوی برخی از افراد مطرح می شود این امکانات  به استانهای دیگر واگذار شده و در نهایت مشتریان و زائران مشهدالرضا از ارائه خدمات مطلوبتر محروم شده اند.

 

در این طرح که ازابتدای مردادماه سال جاری آغاز میشود به جای عدد 2 اولین رقم شماره تلفن عدد 47 اضافه میشود که شماره 8 رقمی است و کد استان به 051 تغییر مییابد

۲۹ تیر ۹۳ ، ۰۴:۱۳
حسین جاهدناوخ

همزمان با حضور استاندار محترم خراسان رضوی جناب آقای مهندس رشیدیان در قوچان هشت درخواست مکتوب از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری قوچان جهت ارتقا شهر ارائه گردید

  1. احداث یک دستگاه پل جدید جنب پل قوسی با توجه به پایان عمر مفید پل قوسی و ترافیک بالای خیابان امام خمینی (ره)
  2. با توجه به بازگشایی معابر احداث یک دستگاه پل جدید جهت ارتباط  بین خیابان عطاران و جامی
  3. تامین اعتبار جهت ساماندهی رودخانه اترک در فاز 2 بجهت اجرای زیبا سازی در هسته مرکزی شهر
  4. تامین اعتبار جهت اجرای کامل طرح جداسازی آب شرب از آب فضای سبز باتوجه به کمبود منابع آبی
  5. تامین اعتبار جهت خرید قیر برای تراش و روکش و احداث کانال و معابر جدید سطح شهر
  6. تامین اعتبار جهت نصب تابلوهای هدایت مسیر شهر قوچان با توجه به انجام مطالعات ساماندهی ترافیک و حمل نقل شهری
  7. پیگیری جهت ثبت پروژه ملی کوهستان پارک نشاط بعنوان پروژه ملی و تامین اعتبار جهت تکمیل آن
  8. تامین اعتبار جهت ساماندهی مبادی ورودی و خروجی با هدف احداث مکانهای گردشگری و تجاری با زیرساختهای مربوطه با استفاده از پتانسیل موجود در مسیر

 

۲۹ تیر ۹۳ ، ۰۴:۱۱
حسین جاهدناوخ

نشست تخصصی استاندار خراسان رضوی با شورای اسلامی شهرستان و مدیران اجرایی قوچان با حضورنماینده مردم ، امام جمعه و فرماندار در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد

ابتداجناب آقای علیرضا قامتی فرماندار شهرستان قوچان در این نشست ،ضمن عرض خیرمقدم وخوش آمدگویی وتسلیت ایام سوگواری سالروزشهادت حضرت علی(ع) به استاندارمحترم ومدیران کل استان ومهمانان، اظهار داشت:  دستگاه‌های اجرایی مطالعات کلی از وضعیت شهرستان را داشته‌اند و قوچان دارای قدمتی دیرینه و کهن با یک هزار شهید تقدیم‌ شده به ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه قوچان پل ارتباطی جنوب به شمال و شرق به غرب استان خراسان رضوی محسوب می‌شود، گفت: اقتصاد منطقه باجگیران به کشاورزی، دامداری و مرز بستگی دارد و آزادسازی شش قلم کالا در گمرک باجگیران و انجام مبادلات موجب بازگشت رونق اقتصادی به این منطقه می‌شود.

رئیس شورای اداری قوچان با یادآوری این موضوع که دو سال وقفه ترانزیتی در باجگیران موجب نارضایتی مردم از این منطقه شده است، تصریح کرد: بخشداری و شورای باجگیران اقدامات مناسبی در زمینه احداث پمپ‌بنزین  پارکینگ در منطقه کرده‌اند اما نیازمند اعتبار 2 میلیارد ریالی برای تکمیل این پروژه‌ها هستند.

وی اضافه کرد: اقتصاد قوچان به کشاورزی و دامپروری بستگی دارد و امروز پس از خشکسالی‌های متوالی میزان ذخیره آب پشت سد تبارک به 8 میلیون متر مکعب رسیده که باید 27 میلیون مترمکعب باشد.

ایشان  با تأکید بر این مطلب که باید میزان آب متناسب با سطح زیرکشت از طریق حفر چاه‌های عمیق و غیرعمیق مدیریت شود، یادآور شد: در حوزه میانگین بارش در قوچان ظلم مضاعفی صورت گرفته است زیرا با دارا بودن میانگین بالای بارش در سطح استان، گاهی با تغییر اقلیم به کشاورزی و محصولات ضرر و زیان وارد می‌شود.

وی افزود: امسال در فصل سرما با دمای 30 درجه زیرصفر مواجه بوده‌ایم که باید کارشناسان در زمینه تغییراتی اقلیمی ملاحظاتی را در نظر بگیرند.

فرماندار قوچان : شهرستان قوچان با دارابودن زیرساخت‌های مناسب علمی و آموزشی نیازمند داشتن دانشگاه علوم پزشکی واز مطالبات جدی مردم شهرستان است،

درادامه ایشان تأکید کرد: فقط دو کیلومتر از راه‌های روستایی بالای 50 خانوار در شهرستان نیازمند آسفالت بوده که در صورت تأمین اعتبارات و قیر مورد نیاز می‌توان برای نخستین‌بار جشن آسفالت راه روستاهای بالای 50 خانوار خراسان رضوی را در قوچان گرفت.

وی ادامه داد: هشت کیلومتر از مسیر انتقال آب به تصفیه‌خانه شهرستان در مسیر سد تا روستای بادخور بدون کانال است که باید با کانال‌کشی سریع در نحوه انتقال آب شرب و جلوگیری از هدررفت آب اقدامات مناسبی انجام داد.

جناب آقای قامتی ، قوچان را یکی از مبادی ورودی خراسان رضوی با میانگین تردد 5 میلیون نفر دانست و یادآور شد: آسفالت ورودی قوچان از سمت خراسان شمالی بسیار نامناسب است که باید هرچه سریع‌تر نسبت به ترمیم آسفالت اقدام‌های عملیاتی صورت بگیرد.

وی مکان‌یابی احداث مجتمع فرهنگی و مطالعات انجام شده را یکی از اقدامات انجام شده در مبادی ورودی و خروجی قوچان دانست و تصریح کرد: ویترین هر شهرستان مبادی ورودی و خروجی آن بوده و وجود کارگاه‌های مزاحم در مبادی قوچان ویترین نامناسبی از این شهرستان ایجاد کرده است.

فرماندار قوچان در پایان اظهار کرد: در شاخص‌ها باید توجه ویژه‌ای به قوچان شود؛ به‌گونه‌ای که اعتبارات تملک دارایی‌ها این شهرستان 9 میلیارد تومان و چناران 15 میلیارد تومان است. وی درپایان سخنانش خواستار نگاه ویژه مسئولان استانی در بحث اشتغال به این شهرستان شد و افزود: یکی از مشکلات شهرستان مسئله اشتغال است که باید با نگاه ویژه مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

درادامه جناب آقای واحدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: در بررسی گروه نظارت استانداری در خردادماه از وضعیت پروژه‌های قوچان با اعتبار در نظر گرفته شده 20 میلیارد تومان برای 159 پروژه در سال 92، میانگین پیشرفت 60.8 درصد است.

وی میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در خراسان رضوی را 46.5 درصد برشمرد و افزود: تنها 32 درصد اعتبارات در سال 92 اختصاص پیدا کرده که پیشرفت 60.8 درصدی پروژه‌ها در قوچان نشان از اقدامات خوب در حوزه انجام دارد.

ایشان با بیان اینکه از تعداد پروژه‌های شهرستان 22 درصد خاتمه یافته است، گفت: 61 درصد پروژه‌ها در این شهرستان در دست اجرا، 14 درصد عقب‌تر از برنامه و 3 درصد هنوز شروع نشده است.

وی ادامه داد: از نظر کیفیت، 4.41 درصد پروژه‌ها عالی، 80.88 درصد خوب، 5.88 درصد متوسط و متأسفانه 2.94 درصد پروژه‌های دارای کیفیت ضعیف است که این یک نکته منفی برای شهرستان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به این موضوع که 22 پروژه دارای پیشرفت 80 درصدی در قوچان نیازمند 5 میلیارد تومان اعتبار است، یادآور شد: در قوچان 14 پروژه مهم با نیاز اعتبار 14 میلیارد تومان و 79 پروژه نیمه‌تمام با نیاز اعتبار 164 میلیارد تومان وجود دارد که در کل استان خراسان رضوی برای پروژه‌ها به 2 هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی بیان کرد: در گذشته عدم وجود مدیریت بحران در قوچان به عنوان یک معضل بوده و در حال حاضر این مشکل با حضور فرماندار جدید رفع شده است اما با توجه به خطرپذیری سیل در منطقه کمبود امکانات راهداری احساس می‌شود.

جناب آقای واحدی با بیان این موضوع که در بحث عمران روستایی 29 روستا در خراسان رضوی به‌صورت پایلوت انتخاب شده‌اند، عنوان کرد: روستای ینگه قلعه در شهرستان قوچان به‌صورت نمونه انتخاب شده تا اعتبار ویژه‌ای برای توسعه روستایی به آن اختصاص پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: شایع شده است که پروژه کنارگذر جنوبی قوچان به تقاطع غیر هم‌سطح تغییر پیدا کرده است که نماینده شهرستان برای احیا پروژه باید پیگیری کند.

درادامه این نشست رضا جمشیدی معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: میزان اعتبارات قوچان در سال گذشته 15 میلیارد تومان بوده که در طول سال به 20 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده اما در سال جاری با توجه به کاهش اعتبارات 3.1 درصد اعتبارات خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات براساس اولویت‌ها و میزان پیشرفت پروژه‌ها تعیین می‌شود، تصریح کرد: چنانچه برخی مسائل و نیازهای بالاتری از منظر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان وجود دارد پیشنهادات خود را برای جایگزینی پروژه‌ها اعلام تا در شورای برنامه‌ریزی استان بررسی و مصوب شود.

جناب آقای جمشیدی یادآور شد: ملاک تعیین اعتبارات شاخص‌های تخصصی بوده و میزان تفاوت در اعتبارات قوچان و شهرستان در میزان جمعیت نیست بلکه به دلیل وجود 40 هزار مسکن مهر و توسعه گلبهار است.

وی با یادآوری این موضوع که استاندار خراسان رضوی مکاتباتی را برای تعیین سازمان مسئول در موضوع منطقه آزاد با شهرک‌های صنعتی کشور داشته‌اند، بیان کرد: هنوز شرکت شهرک‌های صنعتی کشور موضوع مکاتبه استاندار در زمینه تعیین سازمان مسئول برای سرمایه‌گذاری و ایجاد منطقه ویژه آزاد در این شهرستان را اعلام نکرده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان رضوی با بیان این موضوع که در زمینه اعتبارات محدودیت‌های خاص وجود داشته و قابل پیگیری است، تأکید کرد: مهمترین مشکل شهرستان قوچان اشتغال است و ظرفیت‌هایی برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار در شهرستان وجود دارد.

درپایان این نسشت جناب آقای علیرضا رشیدیان استاندارخراسان رضوی اظهار داشت: برگزاری جلسات تخصصی با حضور مدیران استانی و شهری به منظور هماهنگی و حل موضوعات و انجام تصمیمات مورد نیاز در حوزه شهرستان است.

وی ادامه داد: موارد جمع‌آوری شده در شهرستان‌های مختلف در سفر هیئت دولت به خراسان رضوی ارائه می‌شود تا با جمع‌بندی کامل بتوان مصوبات لازم و رقم‌های مورد نیاز اعتباری را دریافت کرد.

جناب آقای رشیدیان با تأکید بر این موضوع که این سفرها به شعار سال در زمینه عزم ملی و مشارکت همگان مربوط است، گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و شعار سال احتیاج به حرکتی جدی بوده و باید اینگونه جلسات به دور از تبلیغات رسانه‌ای باشد.

وی با بیان این مطلب که برخی صنایع در غرب مشهد اشباع شده و باید به مناطق دیگری مثل قوچان منتقل شود، تصریح کرد: قوچان مسیر ترانزیتی مرز باجگیران و لطف‌‌آباد با ترکمنستان است لذا زمینه برای جذب سرمایه‌گذاری وجود دارد و باید از این ظرفیت بازرگانی استفاده شود.

استاندارخراسان رضوی با اشاره به این موضوع که شروع راه‌آهن مشهد-بجنورد-گرگان موجب تسهیل در ترانزیت کالا و حمل‌ونقل و سرمایه‌گذاری در منطقه می‌شود، بیان کرد: باید زمینه مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌هایی که دارای پیشرفت زیر 80 درصد هستند فراهم شود و طرح توجیهی اقتصادی آماده شود.

وی با یادآوری این مطلب که می‌توان باران و آب‌های بی‌وقت را کنترل کرد، تأکید کرد: باید در طرح آبخیزداری با نصب کنتورهای هوشمند در چاه‌ها مدیریت مصرف و برداشت انجام شود و این به نفع کشاورزان و مردم خواهد بود.

جناب آقای رشیدیان یادآور شد: در حوزه ایجاد صنایع تبدیلی در شهرستان باید نگاه به سمت صادرات باشد زیرا بازار داخلی اشباع شده و توجه به بازار داخلی موجب بروز مشکلاتی می‌شود.

وی با اشاره به این مطلب که بازارچه مرزی باجگیران زمینه خوبی در زمینه امکانات دارد، عنوان کرد: مشارکت همه دستگاه‌ها و استفاده بالقوه از امکانات بازارچه مرزی باجیگران موجب کمک به مرزنشینان و مردم منطقه خواهد شد.

 

۲۹ تیر ۹۳ ، ۰۳:۵۷
حسین جاهدناوخ