روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

قوچان/برزنونی : جلسه شورای اداری شهرستان قوچان صبح روز پنجشنبه مورخ 28/01/1393 باحضور مسئولین شهرستان و مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان خراسان رضوی در فرمانداری برگزار شد.

کوروش صبوریان مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان در این جلسه ضمن مهم دانستن ورزش در بنیان خانواده ابراز امیدواری کرد که بتوان آن را در بدنه  خانواده و جامعه گسترش داد.

وی یادآور شد در بحث اقتصاد در زیرساختها دچار مشکل هستیم و توجه به این نکته لازم است که باید پروژه های نیمه کاره با همکاری بخش خصوصی به اتمام برسد و در نقش فرهنگ توجه به این نکته ضرورت دارد که با حفظ داشته هایمان در ورزش ، این مهم در جامعه توسعه یابد ، وی همچنین از طرح ورزش برای همه در استان خبر دادو افزود : در بحث مدیریت جهادی امید است بتوان با کمک بخشهای مختلف ، ورزش در استان به ویژه قوچان توسعه یابد. وی با بیان اینکه متاسفانه در بحث نیروی انسانی و به خصوص نیروی جوان ضعیف هستیم ادامه داد : از نماینده قوچان  خواست که در جهت استخدام کارشناسان جوان در سمت هایی که هنوز مسئولیتی برای آنها تعریف نشده توجه لازم را بفرمایید.

هادی شوشتری نماینده شهرستان نیز در این جلسه الویت های سال 92 را برای سال 93 یادآور شد و افزود :در سال گذشته از بیش از 95درصد پروژه های روستایی شهرستان طی 22 روز بازدید شد ، در خصوص پروژه های عمرانی نیز  باید گفت ،ظرفیت های خوبی داریم که باید توجه ویژه ای به آن داشت. شوشتری همچنین از افزایش 10 درصدی اعتبارات در آینده خبر داد و افزود : امیدواریم پروژه های سال 92که در بیش از 6 کارگروه مطرح شده ،در سطح استان پیگیری شود.وی همچنین با بیان تاریخچه مختصری از ورزش کشتی قوچان به ظرفیت ها و پتانسیل های قابل توجه این رشته در شهرستان اشاره کرد . وی همچنین  از همگن نبودن اقدامات انجام شده با توجه به تنوع اقلیم ورزش جوانان ابراز تاسف کرد و افزود : باید حتما بازبینی و تغییرات اساسی در این زمینه صورد پزیرد.

رجایی نیا معاون سیاسی – اجتماعی شهرستان در این جلسه از مطلوبیت وضعیت اعتبارات شهرستان خبر داد و افزود : شهرستان قوچان جزء شهر های برتر  خراسان رضوی در ازمینه جذب اعتبارات بوده است رجایی نیا نیز  در انتها از تاخیر در پاسخ به درخواست های اعتبارات ابراز تاسف کرد .

قامتی فرماندارقوچان  نیز در این جلسه با اشاره به سیاستهای دولت در سال 93 با توجه به اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها ، از موفقیت شهرستان در اعمال این قانون  خبر داد.قامتی در خصوص بودجه به خبرنگاران گفت : ما از حد اکثر ظرفیت های قانونی  جهت جذب بودجه در تکمیل پروژ ها استفاده خواهیم کرد. وی افزود : از ابتدای سال  93تا کنون پیشنهادات ، شاخصها رصد شده و اطلاعات خوبی در این زمینه جمع آوری شده است .قامتی همچنین در خصوص مبارزه با فساد اقتصادی با توجه به شعار دولت  تدبیر و امید (دستهای پاک )گفت :آنچه در وضعیت اقتصادی وجود دارد باید مورد توجه قرار گیرد و نظارت کافی در زمینه اقتصادی بیش از این وجود خواهد داشت .وی با توجه به تاثیرات مخرب در حوزه جوانان و جامعه از همه ارگانهای مختلف جهت رفع این معضل فرهنگی و اجتماعی تقاضای همکاری کرد وی در بحث مشارکت زنان در مسائل فرهنگی و اجتماعی گفت : باید از ظرفیت این قشر عظیم در حوزه های مدیریتی کلان با رعایت ارزشها و اخلاق استفاده نمود.

قامتی با اشاره به بودجه 37 میلیاردی استان ، در حوزه عمرانی گفت : حداقل باید میانگین شهرستان به میانگین استان در این حوزه برسد، لذا در هدفگذاری و مدیریت مسائل قوچان باید این مساله مورد توجه قرار گیردوی ادامه داد :اهداف سال 93 تدوین شده و انتظار داریم مسئولین کارشناسانه تر با مسائل برخورد کنند.

قامتی در انتها  هدف اصلی ادغام حوزه جوانان در غالب یک ارگان سازمانی را تخصیص اعتبارات منابع مالی و انسانی دانست ولی در خصوص نحوه جذب اعتبارات یاد شده سازمان را دچار ضعف دانست.وی در حوزه تقسیمات کشوری نیز گفت : پیگیری هایی انجام شده و در حال انجام است.

۹۳/۰۱/۳۰
حسین جاهدناوخ