روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان:
خراسان رضوی - مورخ یکشنبه 1393/01/24 شماره انتشار 18660 
نویسنده: علی بیات A.bayat@khorasannews.com
طرح مسکن اجتماعی در اجرا نواقص طرح مسکن مهر را نخواهد داشت

اعتبارات عمرانی روستاهای استان امسال ۴ برابر می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان رضوی در نشستی خبری با خبرنگاران گفت: بنیاد مسکن استان سال گذشته ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان اعتبار عمرانی دریافت کرد که از این مبلغ ۹ میلیارد تومان اعتبار ملی و ۶ میلیارد تومان هم اعتبارات استانی بود.

اعتبارات توسعه عمرانی روستایی امسال به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش می یابد

سیدرضا موسوی نیا افزود: اعتبارات توسعه عمرانی روستایی در سال جاری به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش می یابد. مهندس موسوی نیا افزود: مشکل اصلی بنیاد مسکن در سال گذشته کمبود اعتبار بود.وی یادآور شد: اعتبارات بنیاد مسکن کشور در سال گذشته ۲۵۰ میلیارد تومان بود که این رقم در سال جاری حداقل به ۶۵۰ میلیارد تومان و حداکثر به هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان افزایش می یابد.

۹۱ درصد روستاهای استان دارای طرح هادی هستند

وی با اشاره به این که ۲۱ تا ۳۱ فروردین ماه سالروز تاسیس بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ امام(ره) است گفت: از مجموع ۲ هزار و ۵۲۴ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان، برای ۲ هزار و ۳۰۳ روستا (معادل ۹۱ درصد روستاها) طرح هادی تهیه شده است.وی عنوان کرد: میانگین اجرای طرح هادی روستاها در کشور ۷۳ درصد است ولی این رقم در استان ۹۳ درصد است. وی گفت: صددرصد طرح های هادی روستاهای بالای ۲۵ خانوار در کاشمر، مه ولات و خوشاب سبزوار انجام شده است ولی در روستاهای گناباد طرح هادی کمتر اجرایی شده است ضمن این که در صددرصد روستاهای استان امسال طرح هادی تهیه می شود.وی عنوان کرد: از تعداد ۲ هزار و ۵۲۴ روستای بالای ۲۰ خانوار در ۵۸۵ روستای استان طرح هادی اجرا شده است و در ۲۲۰ روستا هم طرح هادی در دست اجراست.این مقام مسئول متذکر شد: میانگین اجرای طرح هادی روستایی کشور ۳۳ درصد و میانگین طرح هادی استان ۲۹ درصد است که نسبت به میانگین کشوری عقب تر هستیم.

صدور سند در ۱۳۹۵ روستا و ۳۴ شهر استان

مهندس موسوی نیا گفت: در هزار و ۳۹۵ روستا و ۳۴ شهر زیر ۲۵ هزار نفر نقشه برداری انجام و سند روستایی و شهری صادر شده و در مجموع ۱۶۶ هزار سند روستایی در استان صادر شده است.وی با اشاره به احداث ۱۷۳ هزار مسکن روستایی در استان از ابتدای انقلاب اسلامی گفت: استان ۴۴۰ هزار مسکن روستایی دارد که ما تاکنون موفق به بازسازی ۱۷۳ هزار واحد آن شده ایم.وی افزود: از سال جاری مبلغ وام مسکن روستایی به ۱۵ میلیون تومان افزایش می یابد هر چند تقاضای افزایش وام به ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان داده شده است.

۹۳/۰۱/۲۴
حسین جاهدناوخ