روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

علیرضا قامتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قوچان در حاشیه سفر وزیر کشور به شهرستان اظهار کرد: شهرستان قوچان با اهدای ۱۰۰۰ شهید و با داشتن جمعیت ۲۰۰ هزار نفری که ۶۰ درصد آن را روستاییان تشکیل می‌دهند از ظرفیت‌های خوب و بالقوه ای برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به حضور ۹۰ درصدی مردم در انتخابات گذشته گفت: با وجود ۱۵ سال خشکسالی و تمام مشکلات اقتصادی موجود مردم این شهرستان با دولت همراه بوده و مشارکت موثر داشته و دارند.

قامتی گفت: با بررسی‌های انجام شده و با صلاح دید آقای شوشتری نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی  حدود ۱۱۰ پروژه مورد نیاز شهرستان مطرح است که با توجه به اولویت و محدودیت‌های موجود ۱۷ طرح را به وزیر کشور به عنوان نماینده دولت در سفر هشتم ارائه شده است که امیدواریم حاصل آن خبرهای خوشی برای مردم شهرستان باشد.

وی در ادامه به تشریح این ۱۷  پروژه پرداخت و گفت: مهمترین خواسته شهرستان که مصوبه دولت را نیز دارد بحث ارتقای سه دهستان این شهرستان به بخش و ارتقای فرمانداری قوچان به فرمانداری ویژه است.

فرماندار قوچان به اهمیت حل مشکل انتقال خط آب سد تبارک اشاره کرد و افزود: تکمیل و اجرای این خط نیز با توجه به اهمیت بحث سلامت شهرستان از اولویت‌های یاد شده است.

قامتی گفت: تکمیل زیر ساخت‌های مسکن مهر قوچان، پیگیری ایجاد منطقه آزاد تجاری در شهرک صنعتی شماره ۲ قوچان ایجاد مجتمع فرهنگی و تکمیل استادیوم ۱۵۰۰۰ نفری از دیگر خواسته‌های مردم شهرستان است.

وی با بیان ظرفیت‌ها و بسترهای فراهم شده در شهرستان تاکید کرد: ارتقای دانشکده پرستاری به دانشگاه علوم پزشکی و ایجاد مجتمع عالی سلامت در شهرستان از حقوق مسلم و خواسته‌های بجای مردم است که موافقت‌های اولیه آن انجام و نیاز به توجه و حمایت دولت محترم دارد.

قامتی با بیان نیاز به طرح هادی روستای و پایین بودن رتبه شهرستان از میانگین‌های کشوری و استانی نیز تصریح کرد: هرچه توجه به روستا بیشتر شود از آمار مهاجرت به شهرها کاسته خواهد شد شهرستان قوچان از میانگین استانی حدود ۴ درصد و از میانگین کشوری در حدود ۹درصد عقب است که خواستار توجه بیشتر به این موضوع هستیم.

وی بازسازی ویترین شهرستان و بهسازی ورودی و خروجی شهرستان را خواستار شد و گفت: با توجه به قرار گرفتن  این شهرستان در مسیر زایرین امام هشتم (ع)  ضرورت اجرای این طرح نیزبه خوبی مشهود است.

وی در پایان به مشکلات بخش باجگیران اشاره کرد و گفت: گازرسانی به شهر مرزی باجگیران و معافیت ۶ قلم کالا از خواسته‌های مردم این بخش از شهرستان است که می‌تواند سبب رونق بیشتر و جلوگیری از مهاجرت مردم گردد.

۹۳/۰۶/۲۳
حسین جاهدناوخ