روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

با حضور فرماندار قوچان :

همایش دهیاران بخش مرکزی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری قوچان ؛ همایش دهیاران بخش مرکزی با حضور حجه الاسلام دستجردی امام جمعه قوچان ، علیرضا قامتی فرماندار شهرستان ، ریحانی بخشدار مرکزی و دهیاران بخش مرکزی قوچان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد .
فرماندار قوچان در این همایش برایجاد توازن میان حوزه های روستایی و شهری این شهرستان اشاره کرد و گفت : نگاه دولت تدبیر و امید نگاه خدمت صادقانه است ، در سه سال گذشته بیشترین اعتبارات منطقه به حوزه روستایی اختصاص پیدا کرده است و باید تلاش نماییم تا روستاییان را در روستا حفظ نموده و بر اساس برنامه کارها را پیش بیریم و یک هدف مشخصی را برای روستاییان ترسیم و برنامه ریزی نماییم
وی سرشماری را جهت برنامه ریزی های کشور بسیار مهم تلقی کرد و تاکید کرد : نباید هیچ نقطه و جمعیت روستایی در آمارگیری از قلم بیفتد زیرا در آینده توزیع اعتبارات بر اساس جمعیت صورت می گیرد.
قامتی در بحث انتخابات سال آینده نیز تصریح کرد : افرادی را انتخاب نماییم که در کارها رضای خدا را سرلوحه کارها قرار داده و کشور را به سوی پیشرفت و توسعه هدایت کنند و نظام را دچار آشفتگی نکنند
وی پیاده روی اربعین را حرکتی ملی خواند و افزود : وقتی دنیا به یکباره جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ میلیون مسلمان را در همایش بزرگ نجف تا کربلا مشاهده می کند ، بر قدرت جمهوری اسلامی ایران صعه می گذارد که چگونه چنین جمعیتی در کشوری نا امن گرد هم جمع می شوند و با تمام نا امنی های موجود برای هیچ کس اتفاقی رخ نمی دهد.
فرماندار قوچان پذیرایی از زائرین پیاده آقا علی بن موسی الرضا (ع) را فرصتی مناسب برای همه افراد و مسئولین شهرستان قوچان خواند و خاطر نشان کرد : با همکاری همه دستگاه های اجرایی در سال گذشته کارهای بسیار خوب فرهنگی و اجرایی در سطح شهرستان انجام شد ، که امیدواریم امسال نیز بتوانیم پرشورتر و جدی تر میزبان این زائرین عزیز باشیم .
 
در ادامه جلسه حجت الاسلام محمد علی دستجردی در خصوص پیاده روی زائرین امام رضا (ع) در دهه آخر صفر از مسیر قوچان و پیاده روی اربعین از مسیر نجف تا کربلا اظهار کرد: فرهنگ توجه به دین و مسائل عاشورا وجود دارد، پس می توان با یک همگرایی و تبلیغ مناسب چند موکب در مسیر زائران پیاده آقا علی بن موسی الرضا از این شهرستان برای استقبال و پذیرایی ایجاد کرد .
وی قطار توسعه قوچان در مسائل اقتصادی و فرهنگی را در حال حرکت دانست و افزود : کارهای فرهنگی و غیر فرهنگی منحصر به شهر نیست و این مسائل باید در روستاها نیز پیاده شود .
امام جمعه قوچان دهیاران را عصاره دولت در جامعه برشمرد و خاطر نشان کرد : اگر در روستایی گاز ، برق ، تلفن و جاده آسفالت وجود داشته اما شغل نباشد روستائیان در روستا نخواهند ماند پس باید در وهله اول در ماندگاری مردم در روستاها تلاش شود.
وی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی در روستاها ایجاد ماندگاری برای مردم روستایی است، گفت: قوچان دارای دشتهای خوبی برای پرورش شترمرغ است و این موضوع می تواند با زاویه دید اقتصاد مقاومتی و نگهداری روستاییان در روستا موثر باشد .

 


    
منبع : زیرپرتال فرمانداری قوچان
۹۵/۰۸/۰۵
حسین جاهدناوخ