روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
روز گذشته در صحن علنی مجلس صورت گرفت

ناسخ / نمایندگان مجلس صبح دیروز پس از سخنان اکبر ترکان، ‌دبیر شورای عالی مناطق آزاد با طرح یک فوریت لایحه ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری ، صنعتی و 12 منطقه ویژه اقتصادی در کشور موافقت کردند که در این بین دو شهر از استان خراسان رضوی به نام های خواف و قوچان نیز جزو مناطق ویژه اقتصادی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی با یک فوریت لایحه ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری- صنعتی و 12  منطقه وی‍ژه اقتصادی با 130 رأی موافق، 100 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 256 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند. براساس این گزارش در ماده واحده لایحه مذکور به دولت اجازه داده می‌شود در استان‌های گلستان (اینچه برون)، ایلام، (مهران)، سیستان و بلوچستان (سیستان)، کردستان (بانه و مریوان)، هرمزگان (جاسک)، بوشهر (بوشهر)، منطقه آزاد تجاری صنعتی را در محدوده هایی که به تصویب هیئت وزیران می‌رسد ایجاد کند.
 همچنین به دولت اجازه داده می شود در استان های خراسان رضوی، (خواف و
قوچان)  ، فارس (فسا)، یزد (ابرکوه و میبد)، زنجان (زنجان)، کهگیلویه و بویراحمد (گچساران)، آذربایجان غربی (سرو- ارومیه)، لرستان (خرم آباد)، قزوین(تاکستان) و اصفهان (شاهین شهر) منطقه ویژه اقتصادی و در استان البرز (ساوجبلاغ) منطقه ویژه اقتصادی دارویی ایجاد کند.
فرماندار  شهرستان خواف در این باره به خراسان رضوی گفت: منطقه ویژه اقتصادی خواف حد فاصل خواف و سنگان و در مساحتی  حدود هزار و 800 هکتار تاسیس می شود و با عنوان منطقه ویژه اقتصادی انرژی های تجدید پذیر از آن یاد می شود.
پهلوان نژاد افزود: این منطقه در تونل بادی خواف قرار دارد و شرکت هایی که در این منطقه اقدام به ساخت مزرعه بادی کنند از معافیت های مالیاتی و گمرکی و هم چنین مشوق های اقتصادی دولت بر خوردار خواهند شد.وی گفت: منطقه ویژه اقتصادی خواف باتوجه به این که در مجاورت راه آهن خواف – هرات قرار دارد می تواند موجب تحول اقتصادی خواف شود و از طرفی می توان بندر خشک را در این منطقه احداث کرد.

۹۵/۰۴/۲۶
حسین جاهدناوخ