روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی


به گزارش روابط عمومی فرمانداری قوچان ؛ همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی به حضور حجه الاسلام دستجردی امام جمعه قوچان ، علیرضا قامتی فرماندار شهرستان ، سرهنگ صوفی فرماندهی سپاه قوچان و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در محل تالار هنر اداره فرهنگ و ارشاد قوچان برگزار شد

علیرضا قامتی ظهر امروز در همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان اظهار داشت: بخشی از مشکلات امروز جامعه به موضوع اشتغال و بیکاری برمی‌گردد که نهادهایی همچون کمیته امداد، بهزیستی، صندوق کارآفرینی امید و سپاه پاسداران در قوچان توانستند درزمینه اشتغال 250 میلیارد ریال اعتبار جذب کنند.
وی با بیان اینکه اگر میانگین اعتبار دریافتی برای هر شغل 100 میلیون ریال باشد تاکنون برای 2 هزار و 500 نفر اشتغال ایجادشده است، گفت: نباید اساس مدیریت مورد فراموشی سپرده شود و در حوزه اقتصاد نیز 80 درصد کار به مدیریت برمی‌گردد.
رئیس شورای اداری قوچان با تأکید بر اینکه نباید اطلاعات پیرامونی نادیده گرفته شود و اگر تنها حواشی دیده شود در بازه‌ای کوتاه از عرصه رقابت خارج خواهیم شد، بیان کرد: باید اطلاعات متناسب با جامعه تطبیق داده شود و وقتی درباره موضوعی اطلاع نداریم اجتهاد نکنیم زیرا در حوزه اقتصاد بیشتر ضررها به دلیل وجود اطلاعات ناقص است.
قامتی بحث اقتصادی را تخصصی و جامعه‌شناسی، آگاهی نسبت به فرهنگ اجتماعی منطقه و بازاریابی را در این زمینه مهم دانست و تصریح کرد: باید ترحم ظالمانه را از خود دور کنیم و به‌طور مثال کمک به کسی که خانه‌ای غیر مقاوم و بدون استحکام می‌سازد را ترحم قلمداد نکنیم زیرا هنوز اتفاقات تلخ زلزله بم در اذهان عمومی جامعه وجود دارد.
وی با اشاره به این موضوع که در حوزه کار اقتصادی اگر تولیدات غیربهداشتی و بدون مجوز وارد بازار شود در درازمدت به جامعه و خانواده‌ها آسیب وارد می‌کند، عنوان کرد: هر اقدامی که انجام می‌شود حتی در مقیاس کوچک باید با اطلاعات کامل و دریافت مجوز صورت بگیرد زیرا این موضوع به نفع جامعه خواهد بود.
فرماندار قوچان برند سازی و افزایش کیفیت در محصولات تولیدی را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: آب‌وهوای قوچان از نظر پاکی بهترین آب‌وهوا به شمار می‌آید و چون 95 روز از سال دمای شهرستان زیر صفر درجه است در حوزه سرمایه‌گذاری فاکتور اصلی به شمار می‌رود.
قامتی تأکید کرد: این آب‌وهوا در حوزه سردخانه‌ای مناسب است و قیمت نگهداری محصولات را بسیار کاهش خواهد داد زیرا به‌جای هزینه کرد بالا درزمینه پایین آوردن دما در سردخانه‌ها به‌منظور نگهداری محصولات به‌طور طبیعی می‌توان از این نعمت الهی بهره بُرد.
وی با اشاره به اینکه اجرای طرح فراز در قوچان بهره‌وری را بالا و موجب افزایش 10 برابری تولیدشده است، تصریح کرد: کاشت انگور به این صورت موجب برداشت 110 تن به اذعان مالک در یک هکتار شده و مصرف آب را نیز با توجه به شرایط بحرانی آب در جامعه 50 درصد کاهش داده است.


      
منبع : روابط عمومی فرمانداری قوچان
۹۵/۰۹/۱۳
حسین جاهدناوخ