روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
خراسان رضوی - مورخ شنبه 1392/12/24 شماره انتشار 18648

قوچان، ایشان زاده / سرانجام کاروان حامل پیام «ورزش، نشاط، صلح و دوستی» پنجشنبه گذشته، پس از ۱۲ روز به شهر مرزی باجگیران (۸۵کیلومتری شمال شهر قوچان) رسید و طی مراسم و تشریفاتی این پیام، به نماینده کشور همسایه، جمهوری ترکمنستان تقدیم شد. حاملان این پیام در قالب کاروانی متشکل از یکی از پیشکسوتان ورزش استان و یک نفر از جانبازان ورزشکار و گروه پشتیبانی سفر خود را از منطقه مرزی ایران و افغانستان نشتیفان (باخرز) به مقصد باجگیران آغاز کرده بودند که پس از عبور از ۷شهر و پیمودن هزار کیلومتر مسافت، صبح پنجشنبه با استقبال گرم و پرشور مردم و مسئولان استانی از خراسان رضوی، خراسان شمالی و رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی کشور وارد شهر باجگیران شدند. به گزارش خبرنگار ما، اعضای کاروان ورزشی ابتدا راهی گلزار شهدای باجگیران شدند و نسبت به مقام والای شهیدان ادای احترام کردند؛ سپس در مراسم ویژه ای که توسط مسئولان شهرستان و ورزش قوچان و باجگیران از قبل تدارک دیده شده بود، شرکت کردند که برنامه هایی همچون حرکات موزون محلی، دوتارنوازی «استادرمضان بردری» از هنرمندان پیشکسوت موسیقی محلی بخش باجگیران به اجرا در آمد. همچنین مسابقه کشتی با چوخه با شرکت کشتی گیران قوچان و باجگیران و با همکاری پیشکسوتان، مربیان و داورانی چون علی حیدریان، سهراب سراب و علیزاده برگزار شد که مورد استقبال فراوان قرار گرفت. سپس در پیام صلح و دوستی که روی پوست و به زبان های فارسی و روسی نوشته شده و در قاب زیبایی قرار گرفته بود، به نمایندگان کشور ترکمنستان تحویل شد.

* در حاشیه این مراسم رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی کشورمان به خراسان گفت: این برنامه با توجه به مأموریت و رسالت فدراسیون در حمایت از جامعه مولد کشور شامل روستاییان و عشایر به ویژه مرزنشینان و در راستای برخورداری آنان از امکانات و فرصت های حوزه ورزش با شعار نشاط و ورزش در مناطق روستایی برگزار شد.

دکتر «غلامرضا جعفری» افزود: به دنبال این هستیم که به دنیا ثابت کنیم ایرانی ها منادی صلح در جهانند که از طریق ورزش به عنوان یک دیپلماسی قوی می توانیم این موضوع را خیلی بهتر مدیریت و از آن حمایت کنیم.

۹۲/۱۲/۲۴
حسین جاهدناوخ