روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، راضیه علیرضایی در این جلسه که با حضور فرماندار و مسئولین شهرستان قوچان در این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: در این شهرستان تا کنون 120 جواز تأسیس و توسعه با سرمایه‌گذاری 6 هزار و 858 میلیارد ریال صادر شده و 104 واحد دارای پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری 931 میلیارد ریالی و اشتغالزایی 2 هزار و 631 نفر در شهرستان قوچان فعالیت می‌نمایند.

وی با اشاره به اینکه در این شهرستان 10 معدن مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، افزود: از معادن این شهرستان، سنگ، شن و ماسه و سایر مواد معدنی استخراج می‌شود.

علیرضایی تصریح کرد: وجود 33 انبار با ظرفیت 700 تن، یک سیلو با ظرفیت 12 هزار تن و یک سردخانه با ظرفیت 6 هزار تن از از جمله پتانسیل‌های این شهرستان محسوب می‌شود.

وی افزود: این شهرستان، دارای دو شهرک صنعتی در مجموع به مساحت حدود 331 هکتار با 53 واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده و 13 واحد صنعتی در حال احداث، است.

وی تأکید کرد: معافیت‌های مالیاتی شهرک‌های صنعتی شهرستان، نزدیکی به مشهد و بخش مرزی باجگیران و قرار گرفتن شهرستان در مسیر ترانزیت کالا، به عنوان دروازه ورودی به آسیای میانه، صادرات میزان قابل توجه سنگ‌های معدنی کلسیت، دولومیت و پوزولان معدنی از شهرستان و وجود آب و خاک مستعد و شرایط اقلیمی مناسب، از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش صنعت قوچان به شمار می‌رود.

وی بر ایجاد مسیرهای راه آهن در راستای ارتباط بهتر با سایر بازارهای خرید و فروش، صادرات کالای ساخته شده در مجاورت باجگیران و قوچان، تولید کودهای مبتنی بر مواد اولیه معدنی منطقه، ایجاد فضای فنی صنعتی برق و الکترونیک، توجه به سرریز توسعه درون‌زای صنعتی مشهد و حفظ محیط زیست و منابع آب، تأکید کرد.

۹۳/۰۳/۲۷
حسین جاهدناوخ