روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قوچان، علیرضا قامتی صبح امروز در کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری قوچان اظهار کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری باید نقشه راه تهیه شود بدون نقشه راه نمی‌شود ارزیابی درستی انجام داد، ارزیابی مطلوب یعنی پاسخ به مشکلات و موانع موجود که متاسفانه در شهرستان این امر اجرا نشده بنابراین باید نقشه راه و سند توسعه گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان تدوین شود.

وی تصریح کرد: نخستین وظیفه هر مسئول سیاستگذاری و برنامه‌ریزی حوزه مدیریتی خود است باید اولویت‌ها و ظرفیت‌ها شناخته و سپس باتوجه به امکانات و اعتبارات به مسائل پرداخته شود.

قامتی عنوان کرد: فرهنگ و سنت قیمت ندارد و میراث فرهنگی شناسنامه هر ملت در بیان قدمت و اصالت آن است که از نظر معنوی بسیار ارزشمند بوده و متاسفانه امروز شاهد هستیم که بسیاری از آثار به‌دست خود دولت و در اثر کم توجهی از بین رفته است.

فرماندار قوچان عنوان کرد: باید در بسیاری از موارد از جمله رفتار و ادبیات گردشگری تجدید نظر کنیم و با دید بازتری به حل مسائل و مشکلات در این باره بپردازیم.

وی با انتقاد از نظر رئیس شورای شهر در تخریب حمام‌های قدیمی و ساخت مکان‌های تجاری گفت: درست است که این اماکن با بی‌توجهی مسئولان و عدم اختصاص اعتبارات لازم به نقطه نامطلوب در شهر تبدیل شده‌اند و تبدیل آنها به مراکز تجاری می‌تواند اقتصاد ظاهری داشته باشد ولی نباید از یاد برد که تمام این موارد بخشی از گذشته ما بوده که می‌تواند این میراث گرانبها با اندکی توجه و تغییر کاربردی جنبه اقتصادی نیز داشته باشند.

قامتی با اشاره به اینکه یکی از وظایف هفت گانه شورا فرهنگ است، گفت: شورای اسلامی باید مردم را به سمت داشته‌های فرهنگی شهرستان بیاورند و مردم را در بازسازی و تغییر کاربری و حفظ و نگهداری میراث فرهنگی سهیم و شریک کنند.

وی با انتقاد از عملکرد میراث فرهنگی و گردشگری قوچان گفت: در زمینه معرفی استعدادهای شهرستان کارهای زیادی قابل اجراست ولی متاسفانه میراث فرهنگی و گردشگری در این جهت و معرفی ظرفیت‌های موجود و برگزاری همایش‌های تخصصی کوتاهی کرده است که جای بسی تامل دارد.

۹۳/۰۳/۳۱
حسین جاهدناوخ