روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

به گزارش ایرنا، ناصر شیخ ویسی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از کارخانه کاشی توس قوچان افزود:بازارچه مرزی باجگیران و وجود گمرگ از ظرفیت های مهم شهرستان قوچان است که با سهم بالای صادرات جاده ای و چمدانی،هم اکنون تنها مرز صادراتی کشور به شمار می رود و تاکنون از این مرز واردات انجام نشده است.

وی خاطر نشان کرد: مرز باجگیران با جابجایی کالا و مسافر با کشورهای آسیای میانه و ارتباط با جمعیت 250 میلیونی نفری آن طرف مرز، نقش بسزایی در توسعه شهرستان قوچان،استان خراسان رضوی و کشور دارد.

وی در ادامه از تدوین سند توسعه قوچان خبر داد و گفت: این سند توسعه می تواند شاخصی برای سیاست گذاری های توسعه حال و آینده این شهرستان باشد.

به گفته وی، بدین طریق و با تخصیص اعتبارات مناسب، امکان زمینه های ترقی در بخش های اقتصادی،فرهنگی و اجتماعی شهرستان قوچان فراهم خواهد شد.

شیخ ویسی اظهار کرد: شهرستان قوچان دارای ظرفیت های زیادی برای توسعه صنعتی صنایع بزرگ و همچنین صنایع تبدیلی و تکمیلی و فعالیت های کشاورزی و دامی می باشد.

وی ادامه داد: وجود هشت معدن، 320 هزار دام سبک و سنگین، تولید سالانه 100 هزار تن محصولات باغی و 225 هزار تن محصولات زراعی از جمله مزیت های شهرستان قوچان است.

رییس صنعت، معدن و تجارت قوچان در ادامه گفت: قوچان دارای دو شهرک صنعتی واقع در غرب و شرق این شهرستان است و هم اکنون 75 واحد صنعتی با اشتغالزایی دو هزار و 100 نفر در این شهرکهای صنعتی فعال هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین اشتغالزایی مربوط به صنایع غذایی است، افزود: در این دو شهرک صنعتی واحدهای مختلفی در گروههای صنعتی نظیر صنایع غذایی، بسته بندی، لاستیک و پلاستیک،صنایع وابسته و صنایع کانی فلزی و غیر فلزی فعالیت می کنند.

وی از تشکیل خوشه صنعتی خشکبار در قوچان خبر داد و گفت: این خوشه صنعتی با هدف برخورداری از قابلیت بالای تولیدی و فراوری محصولات خشکباری و کشاورزی با رویکرد صادرات بویژه کشمش در حال راه اندازی است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان افزود: در سالهای 1393 و 1394 ،طرحهای تولیدی مختلفی با سرمایه گذاری یک هزار میلیارد تومان برای شهرستان قوچان پیش بینی شده است.

شیخ ویسی در پایان با اشاره به جایگاه کارخانه کاشی توس قوچان در تولیدات استان و کشور گفت: استان خراسان رضوی هم اکنون سهم 11 درصدی در تولید کاشی کشور را داراست که کاشی توس سهم بسزایی در این زمینه دارد.

رییس کارخانه کاشی توس قوچان نیز طی سخنانی در این جلسه گفت: این مجموعه یکی از کارخانجات پیشرو در تولید کاشی کشور به شمار می رود.

حسنعلی نجفی افزود: این کارخانه در سال 1372 و در زمینی به مساحت 20 هکتار فعالیت خود را آغاز کرده است .

او اظهار کرد: کارخانه کاشی توس با تولید روزانه هفت هزار مترمربع کاشی، اشتغالزایی 350 هزار نفر را فراهم کرده است.

وی در پایان گفت: کاشی های تولیدی این کارخانه هم اکنون به 10 کشور نظیر عراق، پاکستان، افغانستان و کشورهای همسایه و آسیای میانه صادر می شود

۹۳/۰۳/۳۱
حسین جاهدناوخ