روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قوچان، علیرضا قامتی ظهر امروز در جمع کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان قوچان اظهار کرد: شهرستان قوچان همیشه به عنوان یک شهر با بارش فراوان معرفی شده است که متاسفانه در سال‌های اخیر عکس این مورد را شاهد بوده‌ایم، خشکسالی سال‌های اخیر در قوچان صدمات فراوانی به کشاورزان وارد کرده است، بنابراین افزایش تخصیص اعتبارات خشکسالی برای حمایت از کشاورزان قوچانی الزامی است.

وی بیان کرد: وظایف جهاد کشاورزی در تامین امنیت غذایی بعد از مسئله امنیت دومین جایگاه را در قانون اساسی دارد و این نشان دهنده جایگاه ویژه و خطیر این نهاد در کشور است.

فرماندار قوچان گفت:امروز دشمنان امنیت غذایی کشورها  به ویژه کشور ما را هدف قرار داده اند، این امر سبب شده است که مسئولان کشور بحث تامین امنیت غذایی کشور را در اولویت کار خود قرار دهند.

قامتی تصریح کرد: یکی از مباحث مهم در جهاد کشاورزی بحث استفاده بهینه از منابع آب است،  کارشناسان جهاد کشاورزی وظیفه دارند که با ترویج و فرهنگ صحیح استفاده از آب نه تنها کاهش محصول نداشته باشند بلکه مدیریت کارشناسان باید طوری باشد که با حداقل آب افزایش میزان تولید محصول را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد:کارشناسان جهاد کشاورزی باید در تهیه اطلاعات به روز و برنامه‌های مدون کشاورزی بکوشند تا جایگاه شهرستان قوچان در سطح استان معرفی و سهم این شهرستان از اعتبارات گرفته شود.

قامتی ضمن اشاره به کاهش منابع آب در شهرستان گفت: متاسفانه خشکسالی سال‌های اخیر در قوچان صدمات فراوانی به کشاورزان وارد کرده است این امر سبب شده تا در بحث تخصیص اعتبارات سهم کمی به شهرستان داده شود این در حالی است  که در سال‌های اخیر بخش کشاورزی این شهرستان در زمینه خشکسالی از شهرستان‌های جنوب خراسان لطمه بیشتری بخورند.

وی گفت: امیدورایم با قرار گرفتن استان خراسان رضوی در جمع استان‌های خشک کشور سهم اعتبارات خشکسالی شهرستان نیز در این بخش اضافه شود تا حمایت لازم از کشاورزان قوچانی انجام گیرد.

۹۳/۰۳/۳۱
حسین جاهدناوخ