روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، محمدرضا دادرس عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شهرداری قوچان اظهار داشت: شهرداری قوچان در حال حاضر از حالت سکون خارج شده و توانسته با هماهنگی و اتحادی کم‌نظیر و وجود شرایط سخت اقتصادی حرکتی نو در عرصه پیشرفت شهری آغاز کند.

وی با تأکید بر این مطلب که اولین لازمه حرکت در هر شهری حتی با دارابودن طرح و برنامه، وجود بودجه است، گفت: اعتبار پیشنهادی شهرداری در سال 87 حدود 80 میلیارد ریال بوده که در سال 90 و ابتدای فعالیت در شهرداری به 110 میلیارد ریال و در سال 93 به 220 میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

دادرس با یادآوری این موضوع که یکی از علت‌های مهاجرت در گذشته پایین بودن قیمت متراژ خانه در قوچان برای ساخت و ساز بوده، تصریح کرد: در گذشته قیمت خانه به ازای هر متر حدود 8 تا 9 میلیون ریال بوده که با فعالیت‌های مناسب شهرداری در حال حاضر این قیمت به 15 تا 24 میلیون ریال رسیده است.

وی بیان کرد: میدان اغنام و احشام قوچان به طور میانگین دارای 5 هزار نفر جمعیت است که به علت وجود خاک و مشکلات محیطی امکان انتقال میکروب به شهر را زیاد می‌کرد در نتیجه پس از 10 سال کار آسفالت محیطی و نصب چند دوش حمام در این مکان آغاز شده است.

شهردار قوچان با بیان اینکه همیشه کار رنگ‌آمیزی جداول در خیابان‌های اصلی به سمت مسیر ماشین‌رو بوده، عنوان کرد: برای نخستین‌بار جداول حاشیه خیابان از سمت پیاده‌رو رنگ‌آمیزی شده که برای ایجاد شادابی و روحیه دادن به همشهریان مناسب است.

وی با تأکید بر این مطلب که وظیفه شهرداری دلگرم‌کردن مردم بوده و هیچ فعالیت تکراری را تاکنون انجام نداده است، اظهار کرد: در حال حاضر راست‌گردها و چپ‌گردها توسط شهرداری باز شده و هم‌اکنون ترافیکی در سر چهارراه‌ها مشاهده نمی‌شود.

دادرس تأکید کرد: پروژه رودخانه اترک به منظور استفاده از بستر مناسب و زیبای این مکان با طول 6 کیلومتر در دستور کار شهرداری قرار گرفته تا با کف‌سازی برای قایق‌رانی و ماهیگیری و ایجاد منطقه تجاری و تفریحی به محیطی توریستی تبدیل شود.

وی با اشاره به این موضوع که ایجاد روحیه مهم‌ترین عامل حرکت در شهرداری قوچان محسوب شده، خاطرنشان کرد: طرح ترافیک حدود یک سال پیش مصوب، اما باتوجه به نیاز بودجه 10 میلیارد ریالی و نصب تابلو هنوز این عمل محقق نشده است.

شهردار قوچان تصریح کرد: قوچان در گذشته حرف اول اقتصاد خراسان بزرگ را زده و اکثر زائرین و مسافرین با عبور از داخل شهر و خرید محصولات و سوغاتی موجب رونق اقتصادی این شهر می‌شدند.

وی یادآور شد: قوچان باید از تک‌بازاری بیرون بیاید زیرا اقتصاد شهر در حال حاضر فقط دست 100 نفر بوده که با انتقال ساختمان شهرداری به مکان جدید تمرکز از مرکز شهر به اطراف کشیده خواهد شد.

دادرس با گلایه از اینکه وجود حُب و بغض‌ها سبب ضرر رسانی به شهر شده، بیان کرد: اگر شهرداران گذشته در قوچان حاضر بودند با ارائه تجربیات خود به هر شهردار جدید موجبات موفقیت شهر و توسعه آن را فراهم می‌کردند.

شهردار قوچان در پایان سخنان خود با اشاره به پاداش 300 میلیون ریالی شورای اسلامی شهر قوچان به وی، گفت: شورای اسلامی شهر قوچان به خاطر فعالیت 10 ماهه در سمت شهردار قوچان به ازای هر ماه خدمت مبلغ 30 میلیون ریال به اینجانب پاداش دادند.

۹۳/۰۳/۳۱
حسین جاهدناوخ