روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی گفت: با موافقت وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، طرح ارتقای دانشکده پرستاری به مجتمع عالی سلامت شهرستان قوچان در حال اجراست.

به نقل ازخبرگزاری تسنیم جناب آقای هادی شوشتری نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قوچان اظهار کرد: نیروی انسانی در پیشرفت جامعه نقش بسزایی دارد و الحمدالله  شهرستان قوچان در این زمینه از شهرستان‌های موفق بوده و از جایگاه خوبی در کشور برخوردار است، در حال حاضر حدود 11 مجموعه دانشگاهی در قوچان فعالیت می‌کنند که  حدود 16500 هزار نفر دانشجو در آنها تحصیل می‌کنند.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی افزود: وجود 183 رشته تحصیلی و جذب 1100 نفر استاد از دیگر ظرفیت های آموزش عالی این شهرستان است که بستر لازم برای تبدیل این شهرستان به یک شهر دانشگاهی را  فراهم ساخته است.

جناب آقای شوشتری بیان کرد: در پی سفر مقامات مسئول در این زمینه به شهرستان و پیگیری‌های لازم انجام گرفته، خوشبختانه شورای گسترش در سال گذشته به طور قطعی درباره تبدیل مجتمع فنی مهندسی این شهرستان به دانشگاه فنی مهندسی و فناوری‌های نوین موافقت کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در پیوست لایحه بودجه امسال در این زمینه به شکل قطعی موافقت و اجرایی شده و دارای ردیف مسقل بودجه شده است.

وی تصریح کرد: الحمد الله این موضوع به پایان رسیده و در حال حاضر باید به سمت کیفی سازی و همچنین گسترش ساختمان سازی آن حرکت کنیم.

جناب آقای شوشتری درباره اهداف تشکیل کارگروه آموزش عالی در این شهرستان نیز بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود و پتانسیل خوب شهرستان جای داشت این کارگروه تشکیل و برنامه ریزی برای تدوین سند توسعه آموزش عالی انجام گیرد که این اقدام انجام شد و نخستین جلسه آن نیز در دانشگاه فنی مهندسی و فناوری‌های نوین این شهرستان برگزار و مباحث مربوط به این حوزه با مسئولان شهرستان و روسای مراکز مورد بررسی قرار گرفت.

وی درباره ارتقای دانشکده پرستاری به مجتمع عالی سلامت نیز افزود: در بحث ارتقای دانشکده پرستاری به مجتمع عالی سلامت با وزیر محترم بهداشت و درمان و آموزش پزشکی جلسه‌ای برگزار شد که این دانشکده به مجتمع عالی سلامت ارتقا پیدا کند.

نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: موافقت اصولی و اساسی آن انجام گرفته و باید یکسری کارهای اجرایی در این زمینه انجام دهیم که عملا نیز این موافقت اجرایی شد.

جناب آقای شوشتری گفت: این اقدامات در بخش ساختمان در بخش هیئت علمی است که در حال پیگیری از طریق دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مجموعه شهرستان هستیم و اقداماتی نیز انجام شده است تا هرچه سریعتر این ارتقا صورت گیرد.

۹۳/۰۴/۱۵
حسین جاهدناوخ