روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

هفتاد و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی با دستور جلسه تعمیق ارزش­های دینی و فرهنگ عمومی در بستر ماه مبارک رمضان و تصمیم­ گیری در مورد برگزاری موسیقی زنده در شهرستان، با حضور امام جمعه جدید قوچان برگزار شد.

حجت­الاسلام طباطبایی، امام جمعه جدید قوچان در ابتدای این جلسه گفت: رمضان ماه نزول قرآن و نزول رحمت الهی است.

وی افزود: معنای خاصی برای فرهنگ بیان نشده است، چرا که فرهنگ با توجه به اعتقادات و باورهای هر جامعه تعریف می­ شود و لذا از فرهنگ تفاسیر زیادی می­ شود.

امام جمعه قوچان در ادامه گفت: فرهنگ مقوله مهم و حساس و ظریف و دقیقی است و ما باید با توجه به اعتقادات و رسومات و باورهای جامعه اسلامی، آنرا تفسیر نماییم.

در ادامه این جلسه که با توضیحاتی توسط مجری برگزار کننده کنسرت زنده در شهرستان ادامه یافت، حاضرین با برگزاری کنسرت بصورت مختلط مخالفت کردند.

حسینی رئیس دادگستری قوچان در این رابطه گفت: کنسرت موسیقی زنده که سال گذشته در شهرستان برگزار شد، قلب بسیاری از دلسوزان را به درد آورد پس باید راهکاری پیشنهاد شود که دیگر چنین مسئله ­ای رخ ندهد.

شوشتری، نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شهرهای بزرگ کشور مانند تهران و اصفهان و ... مسائلی چون برگزاری کنسرت موسیقی زنده و کشیدن قلیان و ... به وفور مشاهده می­ شود و حساسیتی که در قوچان بر روی این مسائل وجود دارد در هیچکدام از شهرهای بزرگ وجود ندارد گفت: برخی مسئولین در قوچان برای مسائل اینچنینی نظرات طالبانی دارند و به فکر شادی و نشاط جوانان نیستند.

قامتی فرماندار قوچان در ادامه گفت: آنچه که دغدغه مسئولین در برگزاری موسیقی زنده است، دغدغه دینی می­باشد.

وی افزود: از ابتدای انقلاب در سیاست­های فرهنگی کشور اشتباهاتی وجود داشته است که امروزه به جایی رسیده ­ایم که باید برای حضور جوانان در مساجد و تکایا به دنبال آنها باشیم ولی به راحتی هزینه ­های آنچنانی تهیه بلیط کنسرت را پرداخت می­ کنند و در آن شرکت می­کنند.

وی گفت: در روش­های برگزاری مراسمات موسیقی دچار مشکل هستیم که باید در این رابطه روی افکار مردم کار شود تا در کنسرت­ها، ارزش­های دینی رعایت شوند.

لازم به ذکر است که در پایان این جلسه با برگزاری زنده موسیقی سنتی و مقامی موافقت شد و برای برگزاری موسیقی پاپ، توافق حاصل نشد.

 به نقل ازسایت مالک (http://malek-87.blogfa.com)

۹۳/۰۴/۱۶
حسین جاهدناوخ