روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

عضو شورای شهر قوچان گفت: کمیسیون بانوان شورای شهر قوچان از سوی کمیسیون تطبیق فرمانداری و کارشناس استانداری به رسمیت شناخته شده و ریشه اختلافات رئیس شورای شهر با این کمیسیون در مسائل سیاسی است.

زکیه بیات  اظهار کرد: مطالبات بانوان و مشارکت آنها در امور اجتماعی جامعه امری اجتناب‌ناپذیر بوده و شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم موظف به پیگیری مطالبات این قشر مهم و گسترده جامعه را دارد.

وی با بیان اینکه کمیسیون بانوان دارای مصوبات اجرایی شده با تأیید کمیته تطبیق فرمانداری است، تصریح کرد: کمیسیون بانوان شورای شهر قوچان از سوی کمیسیون تطبیق فرمانداری و کارشناس استانداری به رسمیت شناخته شده و ریشه اختلافات رئیس شورای شهر با کمیسیون بانوان در مسائل سیاسی است.

عضو شورای شهر قوچان با اشاره به این که رئیس شورای شهر اصرار بر غیرقانونی بودن و تعطیلی این کمیسیون دارد، ادامه داد: این کمیسیون با حضور برخی اعضای شورای شهر مجددا راه‌اندازی شده و در آینده نیز برای پیگیری مطالبات این قشر از جامعه گام برمی‌دارد و کسی در جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند مقابل حقوق بخش عظیمی از مردم بایستد.

وی یادآور شد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران یکی از مترقی‌ترین قوانین دنیا بوده و علاوه بر تأکید قانون بر حقوق بانوان در جامعه، حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نیز بارها بر ضرورت توجه به بانوان تأکید داشته‌اند.

بیات با یادآوری این مطلب که رفتار موجود در حوزه سیاسی شهرستان سبب می‌شود مردم تعامل مسئولان را در راستای توسعه شهری تجربه نکنند، بیان کرد: افرادی که از آنها توقع رفع مشکلات مردم بوده تا باری را از دوش آنها بردارند امروز در رفع مشکلات نه تنها همراه نیستند بلکه موانع زیادی نیز برای برطرف‌کردن مشکلات مردم ایجاد می‌کنند.

وی تأکید کرد: برخی اعضای شورای شهر در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و حقوقی با حضور نیافتن در جلسات به دنبال از حد نصاب انداختن و نامنظم برگزار شدن جلسات کمیسیون و نگرفتن یک نتیجه مورد قبول برای رفع مشکلات مردم در جامعه هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قوچان با اشاره به پیگیری قانونی تخلفات، گفت: اصلی‌ترین وظیفه شورا نظارت بر امور شهری و شهرداری است و زمانی که افراد از این جایگاه اقدامی به ضرر مردم انجام داده و رفتار خلاف قانون داشته باشند باید با تمام توان در برابر آنها ایستادگی کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

۹۳/۰۷/۲۹
حسین جاهدناوخ