روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

صدا و سیما در برنامه «نیمه پنهان ماه»  از شبکه افق در گفتگو با  زهرا موزرآنی همسر شهید کلاهدوز به بررسی زندگی این شهید دوران دفاع مقدس پرداخت. 

  

 

در بخش‌‌هایی از زندگینامه شهید کلاهدوز آمده است:

«از او پرسیدند چرا با توجه به موقعیتی که داری، شاه را نمی‌کشی؟ وی در پاسخ گفته بود باید دستور برسد، نباید خودسرانه عمل کرد و بی ‌گدار به آب زد، زیرا من از آقا حضرت امام خمینی(ره) دستور می‌گیرم»

اینها جملات مردی بود که در گارد جاویدان شاهنشاهی عضویت داشت ولی لحظه‌ای از توجه به اسلام و قرآن و نهضت ملت ایران دست بر نداشت و هر کاری انجام داد با هدف خدمت به انقلاب بود.
شهید یوسف کلاهدوز، در نخستین روز دی ماه 1335 در قوچان دیده به جهان گشود.

ورود شهید کلاهدوز به گارد هم در حکم ابزاری بود که بتواند به رژیم ضربه وارد کند و هسته‌‌های بینش را در گارد و ارتش شکل دهد. 

سرانجام در 8 مهرماه سال 1360 هنگامی که از جبهه‌های جنوب به تهران باز می‌گشت بر اثر سانحه هوایی در منطقه کهریزک تهران به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

49 نفر سرنشین هواپیما از جمله 5 تن از سرداران رشید اسلام به درجه شهادت نائل آمدند.

سرلشکر فلاحی (رییس ستاد مشترک ارتش) ـ سرلشکر سید موسی نامجو (وزیر دفاع) ـ سرلشکر یوسف کلاهدوز (قائم مقام سپاه پاسداران) ـ‌ سرلشکر فکوری (‌مشاور جانشین رییس ستاد مشترک ارتش) ـ سرلشکر جهان‌آرا (‌فرمانده سپاه پاسداران خرمشهر و آبادان)‌

۹۳/۰۹/۰۳
حسین جاهدناوخ