روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، جواد طاهری ظهر امروز در جلسه ثبت وقایع حیاتی در قوچان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: در گذشته مردم بر اساس اعتقادات مذهبی نام و تاریخ تولد نزدیکان و فرزندان خود را در پشت کتاب‌هایی مثل قرآن می‌نوشتند.

وی با بیان اینکه پس از ثبت وقایع حیاتی در اداره ثبت و احوال تمام اسناد سجلی ایرانیان دارای بایگانی شده است، گفت:صدور کارت ملی هوشمند برای ورود به دولت الکترونیک است تا با فراهم‌کردن زیرساخت‌های مناسب مشابه صندوقی منابع ارزشمند هر فرد درون آن قرار بگیرد.

طاهری تصریح کرد: بیش از 100 دستگاه اجرایی همچون گذرنامه، بانک‌ها و ... با عقد تفاهم‌نامه و قرارداد با ثبت و احوال از بانک اطلاعاتی آن استفاده می‌کنند.

وی با تأکید بر این موضوع که ثبت واقعه حیاتی ولادت باید در مدت 15 روز و وفات در مدت 10 روز به اطلاع ثبت و احوال برسد، بیان کرد: نرخ رشد طبیعی میزان خام ولادت در قوچان 21.1 درصد و وفات 5.8 درصد بوده که نرخ رشد طبیعی میزان ولادت در استان 1.5 درصد است.

معاون ثبت و احوال خراسان رضوی با بیان این که رتبه قوچان در بین شهرهای استان بیستم است، خاطرنشان کرد: در هفت ماهه سال 92 میزان ثبت واقعه ولادت در قوچان 2 هزار و 197 بوده که با رشد 2.3  درصدی در امسال به 2 هزار و 279 واقعه رسیده است.

وی تأکید کرد: از میزان متولدین در قوچان یک هزار و 159 نفر پسر و یک هزار و 120 نفر دختر به ثبت رسیده که بیشتر ولادت‌ها مربوط به مادران بین 25 تا 29 سال که توسط گواهی ارائه شده بیمارستان مورد ثبت قرار گرفته است.

طاهری با اشاره به ثبت 629 واقعه وفات در سال 92 و ثبت 621 واقعه در هفت ماه امسال در این شهرستان، عنوان کرد: میزان ثبت واقعه ازدواج در این شهرستان در سال گذشته هزار و 834 مورد بوده که در مدت مشابه سال جاری یک هزار و 660 نفر است.

وی یادآور شد: فاطمه، زهرا، نازنین زهرا، یسنا و ریحانه بیشترین اسامی انتخاب برای دختران و امیرعلی، علی، محمدطاها، ابوالفضل و امیرحسین نیز برای پسران انتخاب شده است.

معاون امور اسناد هویتی ثبت و احوال خراسان رضوی با بیان این که باید موارد فوت و تولد در مهلت قانونی ثبت شود تا انحرافی نداشته باشیم، گفت: وضعیت قوچان مطلوب نبوده و باید خلأهای موجود پوشش داده شود.

۹۳/۰۹/۰۳
حسین جاهدناوخ