روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

 

کشتی باچوخهمحمدرضا خوش باطن در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قوچان اظهار داشت: کشتی با چوخه یکی از قدیمی ترین ورزش‌های بومی و محلی استان خراسان رضوی است که طرفداران بیشماری در بین مردم دارد.

خوش باطن با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات ملی کشتی باچوخه در این شهرستان تصریح کرد: تاکنون مسابقات بسیاری در کشتی با چوخه در نقاط مختلف کشور و با عنوان مختلف برگزار شده اما نخستین دوره مسابقات ملی کشتی باچوخه توسط فدارسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی به صورت رسمی در شهرستان قوچان برگزار می‌شود.


وی افزود: تاکنون حدود 24 تیم از استان‌های مختلف کشور آمادگی خود را برای شرکت در این مسابقات اعلام داشته‌اند.

رئیس هیئت ورزش‌های روستای و بازی‌های بومی محلی استان با اشاره به آمادگی کامل این شهرستان برای میزبانی از این مسابقات تصریح کرد: در جلسه‌ای که با حضور فرماندار و دیگر مسئولان شهرستانی داشته‌ایم آخرین وضعیت برگزاری مسابقات بررسی شد که الحمدالله آمادگی خوبی را در سطح شهرستان و مسئولان در جهت هر چه بهتر برگزاری و میزبانی این مسابقات شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: این مسابقات در روز شنبه 26 اردیبهشت ماه جاری با حضور مسئولان استانی و کشوری در استادیوم آزادی قوچان برگزار خواهد شد.

خوش باطن در پایان با اشاره به موافقت مسئولان شهرستان و همکاری شورای شهر قوچان در اهدای زمین نیز بیان داشت: در طی بازدید مسئولان استانی و مذاکرات انجام شده با مسئولان شهرستان و اهدای زمین از طرف شورای اسلامی شهرستان بزرگترین گود کشتی باچوخه کشور در محل پارک نشاط شهرستان قوچان همزمان با برگزاری اولین دوره مسابقات ملی کشتی با چوخه کلنگ زنی خواهد شد.

۹۴/۰۲/۲۷
حسین جاهدناوخ