روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

علیرضا قامتی فرماندار شهرستان قوچان ظهر امروز در جلسه روز ملی عفاف و حجاب که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: اجرای برنامه نمادین رژه خودرویی بانوان محجبه در قوچان بیانگر جایگاه زن ایرانی و اسلامی است که میتواند هم حجاب و هم عفتش را در کنار کار و تلاش حفظ کند .
وی با اشاره به مسئله حجاب و مرور تاریخ در حوزه ایران شناسی که به دوران پیش از اسلام بازمی گردد ، بیان کرد :اهمیت حجاب در گذشته نشان از ارزش این مسئله در بین ایرانیان دارد که زن ایرانی همیشه با حجاب ، عفت و متانت در کنار مرد خانواده به عنوان نقش آفرین ترین فرد حضور داشته است .
فرماندار قوچان با بیان این موضوع که برخی از کشور ها که ادعای توسعه یافتگی دارند از زن به عنوان کالا در ویترین های خود استفاده میکنند ، اضافه کرد : توسعه یافتگی حرمت نهادن به جایگاه زن عفیف و دارای پوشش مناسب است و جوانان غیور ایران برای حفظ حجاب و دفاع از نوامیس خود طی هشت سال دفاع مقدس حتی از جان خویش گذشتند .
وی تصریح کرد : اسلام ارزش انسانها را به انسانیت و حقوق زن در جامعه و حضورش را به حق میشناسد و باید حقوق واقعی زنان به جایگاه اصلی خود برسد .
رئیس شورای اداری قوچان با اشاره به این موضوع که باید از توانمندی زنان در عرصه های مختلف آگاه شویم ، یادآور شد : یکی از ویژگی ها و برتری های مهم زن نسبت به مرد این بوده که یک پدر نمیتواند جایگاه و عاطفه مادری داشته باشد ، اما مادران در کنار نقش مادری ، نقش پدر را ایفا میکنند که این جایگاه برتر بانوان نسبت به مردان است .
فرماندار قوچان افزود : بانوان امروز اثبات کرده اند با وجود مسئولیت خطیرشان در خانواده ، در هر حوزه ای ورود پیدا کردند و با دقت و صیانت از حوزه خدمتی خود کنار مردان در جامعه تلاش میکنند.
وی با تاکید بر اینکه در جایگاهی که قرار گرفته ایم باید ویژگی بانوان را بشناسیم و رعایت حقوق آنان را درجامعه مد نظر قرار دهیم ، اظهار کرد : زنان ایرانی در هر جایگاهی که حضور داشته اند اعم از علمی ، فرهنگی ، سیاسی و ... با اقتدار از هویت ایران اسلامی دفاع کرده اند.


 


منبع : روابط عمومی فرمانداری قوچان
۹۴/۰۴/۲۲
حسین جاهدناوخ