روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

قوچانی / ناصر نیک‌افشار در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت فرارسیدن هفته بهزیستی در سالن اجتماعات بهزیستی قوچان اظهار کرد : توانمندسازی معلولان یکی از اهداف سازمان بهزیستی به شمار می‌آید که از قبل تولد تا پس از مرگ برنامه‌هایی همچون پیشگیری از معلولیت، آزمایش ژنتیک ، غربالگری بینایی، اشتغال، مشاوره و… را انجام می‌دهد.

وی با بیان این موضوع که سند استراتژیک با تمرکز روی توانمندسازی گروه‌های هدف بهزیستی در این اداره تشکیل شده است ، گفت : تنها ۴۰ درصد در قوچان مناسب‌سازی برای معلولان در سطح معابر عمومی ، ادارات و … صورت گرفته که نیاز به توجه و پیگیری بیشتر مسئولین در زمینه مناسب‌سازی وجود دارد.

رئیس اداره بهزیستی قوچان با بیان اینکه تعداد مددجویان زیر پوشش در این شهرستان ۱۲ هزار نفر هستند که ۳ هزار و ۲۰۰ نفر آنها معلولیت دارند ، افزود : شناسایی و شناخت مهارت‌های مددجویان کاری دشوار بوده و مددجویان باید هنگام مراجعه به مشاور به جای بیان ناتوانی‌ها توانمندی‌های خود را بیان کنند .
وی با یادآوری این مطلب که این شهرستان از نظر مسائل اجتماعی مثل طلاق در سطح استان دارای میانگین بالایی است ، تصریح کرد : ورزش معلولان در قوچان مثل والیبال، پرتاب وزنه و… در مقایسه با شهرهای دیگر بسیار پیشرو و بالا بوده که باید توجه بیشتری در این زمینه نیز صورت بگیرد.
نیک‌افشار اشتغال و اعتیاد را عمده مشکل در زمینه طلاق و برخی آسیب‌های اجتماعی برشمرد و خاطرنشان کرد : در سال گذشته ۵۱ مورد به سازش میان زوجین ختم شده و از ابتدای امسال تاکنون نیز ۴ مورد که بسیار مهم و حائز اهمیت است.
وی با تأکید بر این موضوع که برای پیشگیری از طلاق نیازمند یک بسیج همگانی هستیم ، یادآور شد : طرح مشاوره قبل از ازدواج که بهزیستی با همکاری شبکه بهداشت و درمان انجام می‌دهد طرح جدیدی بوده که در زمینه ازدواج پایدار بسیار مؤثر است.
رئیس اداره بهزیستی قوچان تعداد مهدکودک‌های زیر مجموعه این اداره را ۲۴ مرکز دانست و بیان کرد : مهدکودک در سطوح مختلف دارای چارچوب و قوانین خاصی است که اگر آموزش غیر عرف و غیر شرعی در آنها به کودکان داده شود برخورد می‌شود.
وی اضافه کرد : بخش بزرگی از جامعه در مهدهای کودک قرار داشته و استانداردهای حداقلی برای مهدهای کودک تعریف می‌شود که در روستا مهدها کمی نگاه بازتر است به طوری که در سال گذشته برای ۵۰۰ کودک با اعتباری بالغ بر ۶۳۰ میلیون ریال هزینه‌ رفع مشکلات تغذیه‌ای آنها صورت گرفته است.
نیک‌ افشار اعتبار بهزیستی این شهرستان در سال گذشته را بیش از ۸۰۰ میلیون تومان برشمرد و اظهار کرد : سال گذشته ۱۷۸ میلیون تومان هزینه مشارکت‌های نقدی ، ۱۴۱ میلیون تومان مشارکت‌های غیرنقدی و ۷۶ میلیون تومان مشارکت‌های خدماتی به مددجویان زیرپوشش ارائه شده است.

۹۴/۰۴/۲۲
حسین جاهدناوخ