روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

قوچانی / قاسم گلدی با اشاره به این موضوع که میانگین رشد جمعیت در قوچان ۱٫۵ درصد است ، اظهار کرد : میزان ولادت در فصل نخست امسال ۵۸۵ واقعه در قوچان بوده که در مدت مشابه سال گذشته یک هزار و ۱۴ واقعه ثبت شده و این نشانگر ۲٫۹ درصد کاهش است.

وی با بیان این مطلب که در واقعه وفات نیز ۲۸۴ واقعه در سه ماه امسال و ۲۷۳ واقعه در مدت مشابه سال گذشته رخ داده است ، گفت : واقعه ازدواج در سه ماه نخست امسال ۶۴۹ واقعه و در مدت مشابه سال گذشته ۷۵۰ واقعه بوده که با ۱۳٫۵ درصد کاهش مواجه شدیم.
رئیس اداره ثبت احوال قوچان با یادآوری این موضوع که این شهرستان در وقایع ولادت ، وفات ، ازدواج و طلاق به ترتیب رتبه‌های نوزدهم ، چهارم ، سوم و اول استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده ، تصریح کرد : طی سه ماه نخست امسال ۱۸۰ واقعه طلاق در قوچان ثبت شده که مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۵۶ واقعه بود که متأسفانه با ۱۵٫۴ درصد افزایش روبه‌رو هستیم .
وی تأکید کرد :برای بررسی آسیب‌های همه جانبه سبک‌های زندگی نوین و رخ‌دادن ناهنجاری‌های اجتماعی پس از طلاق نیاز به اتخاذ تدابیر و تمهیدات اساسی در شالوده خانواده‌ها بوده تا به عنوان یک اپیدمی واقعی در ارتباط با طلاق اقدامات مناسبی انجام شود.

گلدی یادآور شد : میانگین سن زوج در ازدواج ۲۷ و در زوجه ۲۴ سالگی بوده و در طلاق نیز ۳۲ در زوج و ۲۸ سال در زوجه است که نشان می‌دهد اکثر قریب به اتفاق طلاق‌ها در چهار سال اول زندگی رخ می‌دهد.
وی با اشاره به این مطلب که نیازمند تعامل همه دستگاه‌ها و مردم برای ثبت به موقع وقایع حیاتی هستیم ، بیان کرد : ثبت واقعه ولادت حداکثر در ۱۵ روز و وفات طی ۱۰ روز اول باید انجام شود تا مشکلی در آمارهای شهرستانی ایجاد نشود و ما هم‌اکنون در حاشیه شهر و برخی روستاها با ثبت وقایع حیاتی در مهلت مقرر با مشکل مواجهیم.
رئیس اداره ثبت احوال قوچان با بیان این موضوع که سامانه پیش ثبت‌نام کارت ملی هوشمند برای اخذ درخواست افراد ایرانی فعال شده است، خاطرنشان کرد: کارت ملی هوشمند کلید ورود به دولت الکترونیک خواهد بود و در آینده بسیاری از مشکلات را رفع می‌کند.

۹۴/۰۴/۲۲
حسین جاهدناوخ