روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی



مدیر جهاد کشاورزی قوچان علی یگانه اظهار داشت: حدود 13 هزار و 100 رأس دام سنگین، 402 هزار دام سبک، یک میلیون و 16 هزار و 760 طیور تخم‌گذار و 400 هزار و 237 طیور گوشتی در این شهرستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه روزانه 120 تا 150 تن شیر در این شهرستان تولید می‌شود و تنها تاکنون یارانه شیر سه ماه نخست سال 93 به ارزش 1.5 میلیارد تومان به دامداران پرداخت شده است، تصریح کرد: 51 واحد گاوداری شیری، 11 واحد گوساله‌پروری صنعتی، 81 واحد پرواربندی و چهار واحد پرورش پولت با ظرفیت تولید 365 هزار قطعه در قوچان وجود دارد.
یگانه مقدم مجتمع دامپروری خبوشان قوچان را یکی از قابلیت‌های دامپروری این شهرستان و استان برشمرد و بیان کرد: فاز نخست این پروژه 107 واحد پرواربندی با 200 رأس بوده که در حال حاضر با 80 درصد ظرفیت در حال فعالیت و فاز دوم آن نیز دارای 125 واحد گاوداری شیری است.

وی اضافه کرد: برای تکمیل و راه‌اندازی کامل این پروژه 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز بوده که در صورت اختصاص یک میلیارد تومان در سال جاری می‌توان 50 درصد واحدها را به بهره‌برداری رساند.

مدیر جهاد کشاورزی قوچان با بیان این مطلب که از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی حمایت‌های خوبی در حوزه صنعت گلخانه‌های این شهرستان صورت گرفته، اظهار کرد: قوچان در گذشته هیچ گلخانه‌ای نداشت اما امروز 1.3 هکتار گلخانه فعال با تولید گل‌های رُز، آسترمریا، خیار و 1.5 هکتار گلخانه در آستانه بهره‌برداری دارد.

۹۴/۰۴/۲۴
حسین جاهدناوخ