روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

با حضور علیرضا قامتی فرماندار شهرستان قوچان :



به گزارش روابط عمومی فرمانداری قوچان با حضور صحافی مقدم نایب رئیس انجمن خوشنویسان ایران ، قامتی فرماندار شهرستان ، تعدادی از مسئولین و اساتید بزرگ خطاطی و هنر و جمع کثیری از هنردوستان قوچانی نخستین یادواره میرزا محمد علی سنگلاخ در سالن همایش های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید
علیرضا قامتی فرماندار شهرستان قوچان اظهار کرد :
باید یک همت و بازمهندسی در حوزه شکل گیری و تقویت انجمن ها توسط مسئولین و موسسین انجمن ها شکل گیرد تا بتوانیم خلاء موجود که متاسفانه به دلایل مختلف در حوزه هنر بوجود آمده را جبران نماییم .
وی با بیان این مطلب که اگر قرار است تمدن ایران در حوزه های مختلف که بخشی از آن نشات گرفته از هنر شعر ، عرفان و هم حوزه خط است حفظ شود ، باید عمیقا و به شکل علمی مورد توجه هم دولت و هم هنرمندان قرار گیرد .
صحافی مقدم نایب رئیس انجمن خوشنویسان ایران نیز در حاشیه این مراسم معدل برگزاری این یادواره را باتوجه به اساتید بزرگ که در این همایش حضور داشتند و برگزاری نمایشگاهی در این سطح که آثار خوشنویسی بزرگان کشور در آن حضور یافته را بسیار بالا دانست .
وی خاطر نشان کرد برگزاری چنین همایش و نمایشگاهی در شهرستان قوچان با توجه به مقیاس و ترازوی امکانات نسبت به مراکز استان نشانگر ظرفیت بالای این شهرستان در حوزه هنر است .
صحافی مقدم ادامه داد امیدواریم با همت مسئولین و هنرمندان شهرستان در سال آینده شاهد برگزاری همایش ملی بزرگداشت این چهره شهیر خوشنویسی کشور در قوچان باشیم .
میرزا محمد علی سنگلاخ متولد شهرستان قوچان از چهره های بزرگ خوشنویسی ایران در قرن 13 هجری قمری و یکی از عرفا و خوشنویسان بنام ایرانی بود که با قلم خویش در بناها و ممالک مختلفی همچون ایران ، مصر ، عثمانی ، هند ، استانبول و ... به نگارش خوشنویسی پرداخته است و در سن یکصد و ده سالگی در شهر تبریز چشم از جهان گشود و در همانجا نیز به خاک سپرده شد .

























منبع : روابط عمومی فرمانداری قوچان
۹۴/۰۷/۲۵
حسین جاهدناوخ