روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

به گزارش قوچان 24 ؛ علیرضا قدرتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، کنترل‌های بهداشتی موضوع آئین‌نامه و بازرسی را ازجمله اقداماتی دانست که ازلحاظ پیشگیری و مبارزه با امراض دامی، بیماری‌ها و آلودگی‌های قابل‌انتقال به انسان و دام لازم و ضروری محسوب می‌شود.


وی با اشاره به ماده چهار و پنج آئین‌نامه کنترل‌های بهداشتی، عبور و مرور و نقل‌وانتقال دام زنده و فراورده‌های خام دامی در داخل کشور را مستلزم کسب مجوز بهداشتی از سازمان دامپزشکی برشمرد و تصریح کرد: سازمان می‌تواند در هر نقطه‌ای از کشور به‌خصوص در مرزها و مبادی ورودی دام که لازم بداند پست کنترل تردد دام و فرآورده‌های خام دامی ایجاد کند.


رئیس شبکه دامپزشکی قوچان یادآور شد: صاحبان دام و وسایط نقلیه حمل دام و فرآورده‌های خام دامی موظف‌اند ضمن توجه به اخطار و علائم مربوط گواهی و مجوز عبور و انتقال دام و فرآورده‌های خام دامی همراه خود را به مأمورین پست کنترل تردد دام ارائه کنند.


قدرتی با بیان اینکه در راستای نظارت بر اجرای آئین‌نامه فوق و جلوگیری از حمل‌ونقل غیراصولی تاکنون 272 مورد پروانه حمل بهداشتی خودرو در این شهرستان صادرشده است، گفت: از این تعداد 131 مورد پروانه حمل بهداشتی دام سبک، 25 مورد حمل دام سنگین، 45 مورد حمل شیر تازه، 27 مورد حمل فرآورده‌های منجمد دامی، 15 مورد حمل گوشت مرغ و گوشت قرمز، 14 مورد حمل طیور زنده، 5 مورد حمل تخم‌مرغ، 5 مورد خوراک دام و طیور و 5 مورد سایر موارد نظیر کود حیوانی، پوست دام و... بوده است.


وی تأکید کرد: رعایت موازین بهداشتی، قوانین و ضوابط سازمان دامپزشکی کشور و پیگیری‌های مستمر در این خصوص سرلوحه اقدامات کارشناسان در شبکه دامپزشکی قوچان است.


۹۵/۰۳/۲۴
حسین جاهدناوخ